Thomas Sjögren Jokereihin

  • 21 814
  • 118

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Millä numerolla Sjögren muuten tulee pelaamaan Jokereissa? AIK:ssahan hän pelasi numerolla 1...
 

Banhammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Mystinen mies
Viestin lähetti finnishninja
Millä numerolla Sjögren muuten tulee pelaamaan Jokereissa? AIK:ssahan hän pelasi numerolla 1...

Jokereiden sivujen mukaan mies pelaisi numerolla 13
 

Heartagram

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suurena yllätyksenä tämä siirto tuli! Silloin kun Sjögren JYPissä pelasi, suorastaan palvoin koko äijää, mutta myöhemmin kun kuulin hänen tempauksensa Kovasen kanssa, ni sen jälkeen en ole pitänyt hänestä,en sitten ollenkaan.
kovan tason vahvistus hän silloin oli JYPissä, mutta kai se taso on jo laskenut kun tuollaisissa liigoissa pelaa (kuten italia, missä pisteiden tekeminen ei ole yhtä vaikeaa kuin Elitserienissä tai SM-Liigassa) nyt kun tulee paluu SM-Liigaan, niin veikkaan että hieman "jäissä" tuo mies on, kun huomaa miten täällä pelityyli on muuttunut sitten viime kerran, ja muutenkin varmasti tuntee eron Italian liigaan...(kukapa ei?) pisteitä en tälle miehelle paljoa veikkaa, alussa aivan jäissä, mutta jos saa muutaman hyvän pelin alle, niin luulen että silloin saattaa päästä vauhtiin. Toivottavasti ei tee mitään meidän kovaselle! :D
 

Cimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Colorado Gold Kings
Marskin perusteella täysi turisti koko Sjöba.
SaiPaa vastaan surffaili junnuketjussa ja finaalissa istui katsomossa.

Tämän turnauksen perusteella, ulos!

(Edit. Innoissani unohdin sanoa, että ko. junnuketju on täysin väärä paikka Sjögrenille. Olisi nyt annettu vähän käsiä ympärille.)
 

yökkömies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Bundesliga
Täysin eri mieltä!!

Viestin lähetti Cimo
Marskin perusteella täysi turisti koko Sjöba.
SaiPaa vastaan surffaili junnuketjussa ja finaalissa istui katsomossa.

Tämän turnauksen perusteella, ulos!

(Edit. Innoissani unohdin sanoa, että ko. junnuketju on täysin väärä paikka Sjögrenille. Olisi nyt annettu vähän käsiä ympärille.)

Surffailusta ei ole ollut tietoakaan niissä kahdessa matsissa, mitkä olen nähnyt!

Peliaikaa ei ole paljoa tullut, mutta aina kentällä ollessaan tsempannut kiitettävästi. Loistavan pelisilmän osoituksena muuten se pystysyöttö siihen Pesosen maaliin Kirkkonummella... Ja vetokin lähtee terävästi (mm. ylärimakuti Saipaa vastaan).

Itse odotan paljon ensi kaudelta.
 

gege dA mAn

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Laser
Tilastoja seurasin ja huomasin, että Thomas "sjöbä" Sjögren oli päässyt kunnon kenttään ( Sjögren- Pakaslahti- Vertala) Kiekkokansan turnauksen vikassa pelissä Mestis-maajoukkuetta vastaan ja heti alkaa mies saada jotain aikaan. Itse en peliä nähnyt mutta 0+3 kertoo jotain. Myös Vertala on alkanut saada tulosta ja se on positiivinen asia, koska Jokerit tarvitsee laajuutta
ratkaisijoihin.

Kettu kuittaa...
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Sjöba aloitti harjoittelun viikko ennen Marski Cuppia, joten siinä ehkä syy suht vaisuihin otteisiin tähän mennessä. Valoa alkaa näkyä tunnelin päässä, siitä viime matsin kolme syöttöpistettä todisteena. Mielenkiintoista nähdä Ärrässä miten putki kulkee.
 

Tökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä en kyllä löydä tälle Virmasen kuningasidealle mitään käyttöä. Ykkönen ja kakkonen (ja kolmonen!) näyttää mun silmään jo aika mainioilta, ja kunnon roolitustakin löytyy. Vielä kun Bergenheim palaa rinkiin, niin revitään pelihousuja, kun sekunda-Sjögren hiihtää nelosessa tai pahimmassa tapauksessa hän on tämän kauden Vertala.

Vantaalle, kiitos.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kyllähän Sjögren näyttää koko ajan parantavan, mutta toki on vielä kaukana siitä tasosta jota ulkomaalaisvahvistukselta pitäisi odottaa. Täytyy muistaa että nuorille pelaajille runkosarja on todella pitkä ja loukkaantumisiakin tulee, joten tällainen rutinoitunut jyrä saattaa olla kauden mittaan arvokas pelaaja.
 

kkorpela

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hammarby IF
Viestin lähetti cobol
Mitään faktaa ei ole ainakaan mulla, mutta kiinnitin huomiota tuohon Jokereiden viralliseen tiedotteeseen Sjögrenin sopimuksesta. Sen mukaanhan "Sjögren pelaa Jokereissa viimeisen kauden kolmen vuoden sopimuksestaan, jonka teki Jokereiden osittain omistaman Tukholman AIK:n kanssa pari vuotta sitten."

Koska palkat Ruotsissa ovat keskimäärin 40-60 prosenttia paremmat, Jokerit ei taatusti maksa Sjögrenistä tuollaisia summia. Niinpä tuli mieleeni, että maksaako Jokerit viime kädessä Sjögrenistä yhtään mitään eli kuitattaisiinko tällä siirrolla Jokereiden vanhoja ja ainakin jossain määrin epävarmoja saatavia AIK:lta?

Tällaisen löysin ja kysyisin, millä perusteella oletat ettei Sjögren maksaisi Jokereille juuri mitään? Muistan hyvin (tuolloin Tukholmassa asuneena), kun Sjögrenin sopimuksesta AIK:hon hehkutettiin kesällä -01. Muistaakseni useammassakin lehdessä tuolloin mainittiin Sjögrenin tehneen kolmivuotisen, yhden Elitserienin kaikkien aikojen rahakkaimmista sopimuksista, ja ainakin Aftonbladetin sivuilla esiteltiin Sjögrenin perheen luksusluokkaista Östermalmilla sijaitsevaa työsuhdeasuntoa. Kuten tiedetään, AIK:n taru oli karu, mutta Sjögren pelasi vuokralla sekä Malmössa että Milanossa viime kaudella, eli yhä voimassaolevan sopimuksensa puitteissa. Ja kuten Virmanenkin avoimesti myöntää, mieluummin äijä otettiin nyt pelaamaan Jokereihin kuin maksettaisiin liksaa "kattoon syljeskelystä Tukholmassa". Mitä syytä Sjögrenillä siis olisi suostua laskemaan palkkaansa, hänen sopimuksensahan on (oletettavasti entisin ehdoin) voimassa joka tapauksessa tämän kauden? Itse luulen, Sjögrenin olevan "yllättävänkin" kovapalkkainen pelaaja, joka ei muuta seuraa ole itselleen ennen Jokereita löytänyt juuri kalleutensa takia.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti kkorpela
Tällaisen löysin ja kysyisin, millä perusteella oletat ettei Sjögren maksaisi Jokereille juuri mitään?

Usko vaan mua. Jokerit ei maksa Sjögrenille yhtään mitään ylimääräistä. Ihan sama, pelaako Jokereissa eli ei. TS ei vaikuta Jokereiden budjettiin millään tavalla, vaikka pelaisi Kiinassa. Tarkemmin en asiaa voi kommentoida.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti cobol
Usko vaan mua. Jokerit ei maksa Sjögrenille yhtään mitään ylimääräistä. Ihan sama, pelaako Jokereissa eli ei. TS ei vaikuta Jokereiden budjettiin millään tavalla, vaikka pelaisi Kiinassa. Tarkemmin en asiaa voi kommentoida.

Hyi hyi. Eihän tuo ole ollenskaan lainkuuliaisen seuran toimintaa, että SM-liigan huippupelaajan palkkaa ei maksetakaan sen joukkueen palkkapussista missä hän pelaa. Kyllä nyt olisi syytä viranomaisilla ja verottajalla ottaa tarkemmin selvää mitä on tekeillä. Ajattelin vaan, että olisi SM-liigan ja Jokereiden etu, ettei vaan tulisi mitään ikävyyksiä. ;)
 

kkorpela

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hammarby IF
OK. Eli Sjögren on Jokereissa vain "osamaksuna/hyvityksenä" AIK Hockey AB:n veloista Jokeri -konsernille. TS:n liksan maksaa siis kaiketi yhä AIK, makes sense.

Itse Sjögren tienannee kaiketi yhä aivan "helvetisti", eli mies on kallis, se ei vaan Jokereiden budjettiin vaikuta. Ulkopuolista rahoitusta pelaajistoonsa siis taitaa käyttää hiukan muutkin kuin muuan hämäläisseura...-;)
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Musta_Kyy
Hyi hyi. Eihän tuo ole ollenskaan lainkuuliaisen seuran toimintaa, että SM-liigan huippupelaajan palkkaa ei maksetakaan sen joukkueen palkkapussista missä hän pelaa. Kyllä nyt olisi syytä viranomaisilla ja verottajalla ottaa tarkemmin selvää mitä on tekeillä. Ajattelin vaan, että olisi SM-liigan ja Jokereiden etu, ettei vaan tulisi mitään ikävyyksiä. ;)

Hyvä, erinomainen provo! Melkein tunnistin tekstin... Mutta, mutta. Sen verran vaan, että ei se noinkaan tietääkseni mene. Jokerit kyllä maksaa tietääkseni TS:n palkan. Ja kuten kirjoitin, pelasi sitten missä tahansa. Tästä saatte sitten jatkaa etiäpäin kukin itse. Mä en voi enempää auttaa.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti cobol
Niinpä tuli mieleeni, että maksaako Jokerit viime kädessä Sjögrenistä yhtään mitään eli kuitattaisiinko tällä siirrolla Jokereiden vanhoja ja ainakin jossain määrin epävarmoja saatavia AIK:lta?

EDIT: Siis pitäisikö ylipalkatusta kaverista vielä maksaa sirtokorvausta, vai puhutko kenties palkasta?

Viestin lähetti cobol
Jokerit ei maksa Sjögrenille yhtään mitään ylimääräistä. Ihan sama, pelaako Jokereissa eli ei. TS ei vaikuta Jokereiden budjettiin millään tavalla, vaikka pelaisi Kiinassa.
Viestin lähetti cobol
Jokerit kyllä maksaa tietääkseni TS:n palkan. Ja kuten kirjoitin, pelasi sitten missä tahansa.Tästä saatte sitten jatkaa etiäpäin kukin itse. Mä en voi enempää auttaa.

Näin viikon lopulla keskittyminen näyttää olevan jo sitä sun tätä, mutta en voi olla kommentomatta pikkuriikkistä sekavuutta ja epäjohdonmukaisuutta viesteissäsi arvon cobol. Pyydän jo etukäteen anteeksi, etten jaksanut lukea kuin kaksi alasivua taaksepäin viestejäsi.

Kuten Gösta Sundqvist aikoinaan kirjoitti "kun hakemalla syitä haetaan", oli asenteeni sama johdonmukaisen epäjohdonmukainen kuin Valkoisen Vihon Jalonen muistiinpanot ja tämä viestiketju joidenkin osalta.

Johtopäätökseni: Sjögren pelaa ilmaiseksi ensi kauden Jokereissa. EDIT: Kumma heppu!
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kyllä näin terävästä kommentoinnista ansaitsee asiallisen vastauksen:

Kuten viestin alussa lukee, ensimmäinen oli puhdas arvaus. ("Niinpä tuli mieleeni, että maksaako Jokerit viime kädessä Sjögrenistä yhtään mitään eli kuitattaisiinko tällä siirrolla Jokereiden vanhoja ja ainakin jossain määrin epävarmoja saatavia AIK:lta?")

Toinen pohjautui jo selvittelyn tuloksena jonkinlaiseen tietoon. ("Jokerit ei maksa Sjögrenille yhtään mitään ylimääräistä. Ihan sama, pelaako Jokereissa eli ei. TS ei vaikuta Jokereiden budjettiin millään tavalla, vaikka pelaisi Kiinassa")

Kolmas pohjautui edelleen samaan tietoon eikä ole millään tavalla ristiriidassa toisen kanssa. ("Jokerit kyllä maksaa tietääkseni TS:n palkan. Ja kuten kirjoitin, pelasi sitten missä tahansa.")

Kannattaa lukea Musta_Kyy tekstini vielä kerran läpi. Silloin välttää ehkä sen tilanteen, että näkee sekavuutta siellä, missä kirkkaampi mieli kenties viikolla näkisi pelkkää johdonmukaisuutta.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Cobol, toimitko kenties politiikassa?

Jos olisin esim. suuren firman toimistusjohtaja antamassa työvoimapoliittisia lausuntoja tyyliin:
" Otimme 100 työntekijää linjalle A ja heidän palkkaamisensa ei maksa meille mitään, tekevät he sitten töitä meillä tai eivät, mutta tällä toimenpiteellä nämä työntekijät saadaan tyytyväisiksi elämäänsä ja mahdollisuuden tehdä työtä sekä varman tilipussin tekevät sitten mitä tahansa. "
,niin luulisi lehtimiesten ainakin heräävän tekemään uusia kysymyksiä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Musta_Kyy
Cobol, toimitko kenties politiikassa? (..) Otimme 100 työntekijää linjalle A ja heidän palkkaamisensa ei maksa meille mitään

En toimi politiikassa.

Mutta etkö todella huomaa, että palkan maksaminen on eri asia kuin ylimääräisten kulujen maksaminen. Se että jokin yritys ei maksa ylimääräisiä kuluja lisähenkilöstöstä ei tietenkään tarkoita sitä, että jokin yritys ei maksaisi palkkaa.

Ja tuosta saat edelleen jatkaa itse.
 

kkorpela

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hammarby IF
Viestin lähetti cobol
Jokerit kyllä maksaa tietääkseni TS:n palkan.

Niin, siis tätähän minä alunperin ajoinkin takaa. En ole kuvitellutkaan, että Jokerit maksaisi suuremmin ylimääräisiä, mutta kylläkin Sjögrenillle hänen sopimuksensa mukaisen palkan. Ja se palkka on helvetin iso, eikö?

Puheet lähes ilmaisesta pelaajasta, tai tyyliin "ei maksa juuri mitään, kannattaa kokeilla onko kaverista johonkin" -jutut ovat puppua, koska maksettava penni on pitkä joka tapauksessa. Mutta minkäs teit, taisi olla pakko ottaa mokoma kehärääkki remmiin, kun jättiliksa roikkuu kaulassa joka tapauksessa kuin myllynkivi.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Täytyy todeta väliin, todella mielenkiintoista tekstiä ihan näin ajanvietteenä.
Mitens muuten näin ihan vaan tietämättömyyttäni, onko Hjalliksella rahna-asiat kunnossa kun vanhan tekijän palkka-asiat näin askarruttavat?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti finnishninja
Mitens muuten näin ihan vaan tietämättömyyttäni, onko Hjalliksella rahna-asiat kunnossa kun vanhan tekijän palkka-asiat näin askarruttavat?

Meinaatko, että ry-miesten kiinnostuksen suuruus Sjögrenin palkkaan korreloi suoraan tai jollakin lisäkaavalla Hjalliksen rahna-asioihin?
 

kkorpela

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hammarby IF
Viestin lähetti cobol
Meinaatko, että ry-miesten kiinnostuksen suuruus Sjögrenin palkkaan korreloi suoraan tai jollakin lisäkaavalla Hjalliksen rahna-asioihin?

Huoh, ilmeisesti mistään asiasta ei laajemmin voi keskustella, kun vilkaistaan vain suosikkijoukkue ja päätellään siitä keskustelijoiden motiiveja ja mielipiteitä. Mitä tekemistä Sjögrenillä on HPK:n yhtiömuodon kanssa?

Kyse on mun puolelta ollut vain ja ainoastaan kiinnostuksesta, että miten Sjögren voisi olla Jokereille edullinen hankinta, kun miehen vanha ja kallis sopimus on yhä voimassa. Sen mitä "Sjöban" AIK -sopimuksesta tiedän, uskoisin, näin ennen kautta ajateltuna, Thomas Sjögrenin olevan ylivoimaisesti SM-liigan huonoimman hinta/laatu -suhteen pelaaja. Äijän liksa pyörii jossain 200-250 000 SEK/kk tienoilla, syyskuusta toukokuulle tuo siis tekee 1 800 000-2 250 000 SEK kaudesta, siis bauttiarallaa 200-240 k€/kausi. Plus verot ja palkan sivukulut päälle. Et siinä sitä, "Usko vaan mua. Jokerit ei maksa Sjögrenille yhtään mitään ylimääräistä.", juu eikait niin ylimäärästä, mitä nyt posketonta liksaa ikälopulle kehäraakille, joka tekee n. 7+6 pistettä kaudessa. Eikös se nyt ole vaan tyhmää maksaa liikaa...

Lopetan jauhamisen case -Sjögrenin tiimoilta tähän.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti kkorpela
Huoh, ilmeisesti mistään asiasta ei laajemmin voi keskustella, kun vilkaistaan vain suosikkijoukkue ja päätellään siitä keskustelijoiden motiiveja ja mielipiteitä. Mitä tekemistä Sjögrenillä on HPK:n yhtiömuodon kanssa?

Et sitten yhtään huomannut, kenelle ja miksi mun kysymys oli suunnattu...

Itse asiasta sen verran, että päädymme siis takaisin siihen mistä lähdimme. Jokerit ei maksa T Sjögrenistä mitään ylimääräistä suhteessa siihen, pelaako hän Jokereissa eli ei. Mitä tulee Sjögrenin palkan suuruuteen, siihen pätee kaksi tosiasiaa: sen tietävät vain harvat ja ne jotka sen tietävät, eivät sitä myöskään kerro.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti cobol
Meinaatko, että ry-miesten kiinnostuksen suuruus Sjögrenin palkkaan korreloi suoraan tai jollakin lisäkaavalla Hjalliksen rahna-asioihin?
Mistä lyhennys ry-miehet?
Onko jotain allergiaa pieniin kysymyksiin?

Siis paremmalla yrityksellä:
Mitens muuten näin ihan vaan tietämättömyyttäni, onko Hjalliksella rahna-asiat kunnossa kun vanhan tekijän palkka-asiat näin askarruttavat?
Ja selvennyksenä:
Miten menee Jokereilla taloudellisesti?
En meinannut mitään, vaan kysyin. Sen jälkeen saatan jotain meinatakin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Finnishninja, allergiaa ei ole mihinkään. (Tai itse asiassa on, mutta se on hallinnassa. Oisko heinästä kyse, mutta lääkkeillä ei isompia oireita). Ry-miehet ovat tietenkin kaikkien rakastamia HPK ry:n kannattajia, jotka ovat tapansa mukaan vilpittömän huolissaan Jokereiden ja ennen kaikkea sankarinaan pitämän Hjalliksen hyvinvoinnista. Ja kun sinä itse satuit yhdistämään Sjögrenin Jokereissa pelaamisen Hjalliksen talousasioihin, vastasin kuten vastasin... Ja mitä olen koko konsernin talousasioista kuullut eri lähteistä, tilanne on vähintäänkin tyydyttävä. Siitä joskus enemmän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös