Ei kait minkään sarjan jatkumiselle tarvita mitään muuta syytä, kuin korkeat katsojaluvut. Tällä hetkellä TWDn luvut on korkeat.
Veikkaan, että aika moni ns. laatusarja on lopetettu, vaikka katsojaluvut olisivatkin vielä olleet korkealla ties miten monta vuotta. Kuitenkin on sarjoja, jotka on päätetty siksi, koska niiden on ollutkin tarkoitus päättyä. Ja sehän tietyissä sarjoissa hienointa onkin. Kokonaisuus. Joskin joitain sarjoja on venytetty kaudella tai ehkä kahdella, koska on pitänyt saada lisää hilloa tuotannolle.
Mutta esim. The Walking Deadin lähdemateriaali ei käsittääkseni lopu hetkessä kesken? En ole sarjakuviin koskaan vilkaissutkaan. Mutta siinä käsityksessä olin, että matskussa ei olisi puutosta?
Ja lopulta jos mietitään kyseistä sarjaa, verraten tiettyihin muihin laadukkaisiin tv-sarjoihin, niin eihän loppua ole näköpiirissäkään. Koska lopulta koko sarja on vain yhtä pitkää selviytymismassaa ilman mitään varsinaista ajatusta siitä, että jotenkin se loppuisi. Sarja ei etene oikein mihinkään.
Mutta ei se minua häiritse. Niin kauan kun väännetään kivaa settiä ja hyvää vääntöä, niin antaa palaa vaan. The Walking Dead itse asiassa on tällä hetkellä oikeastaan ainoa sarja, joka itseäni kiinnostaa, vaikkei mitään loppua ole edes horisontissakaan. Se on nimenomaan hyvää viihdettä. Kuitenkaan olematta saippuaoopperaa. Aiheitahan sarjaan voidaan lyödä vielä miltei loputtomasti. Toivottavasti lyövät. Harmittaisi, jos tämä hieno viihdepläjäys loppuisi parin kauden kuluttua.