The Walking Dead (pääosin sinivalkoiseen tahtiin)

  • 647 163
  • 3 822

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Odotan kyseiseltä hahmolta paljon sikäli, että näyttelijäksi on sainattu kovan kalibeerin tapaus. .
Piti oikein katsoa IMDB:stä, kuka tää heppu on. Ei ihme, etten tunnistanut edes naamasta, kun taitaa tosiaan se Comedianin rooli olla ainoa, jota jätkästä olen nähnyt. Greyn Anatomiat olen skipannut ihan suosiolla. Olen tuosta kaliberista nyt vähän eri mieltä. On ukolla aika paljon CV:ssä rooleja, mutta itselle kyllä aika katsomattomia rainoja ja sarjoja. Good Wife on nimenä ihan tuttu ja Supernatural, mutta tsekkaamatta on vielä molemmat. Vaikka on toki myönnettävä, että kun miettii yleistä sarjan castia, aika nimetöntä jengiähän nuo ovat olleet ennen sarjaan astumistaan. Sarah Wayne Callies taisi olla alkuperäisistä ainoa, jonka tiesin entuudestaan hyvinkin. Mikä nyt sinällään on ollut toki myös positiivinen asia. Liian tutut naamat ovat tuttuja menneisyydestä ja lisää autenttisuuden fiilistä, kun ei ole näyttelijöillä niinsanotusti luurankoja kaapissa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
JDM tulee muovaamaan koko sarjan uuteen uskoon. TWD ei tule koskaan palaamaan ennalleen.

Mistä sinä tiedät, että hommat menee niin kuin sarjiksissa?
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Mistä sinä tiedät, että hommat menee niin kuin sarjiksissa?

Mistä sinä tiedät että joulu on taas muutaman viikon päästä? TWD on seurannut sarjakuvaa hyvin uskollisesti ja vähänkin merkittävät tapahtumat/hahmot on hoidettu melko kirjaimellisesti. Noin tulee olemaan jatkossakin, eli tekijät pyrkivät tuomaan Kirkmanin hienon lähdemateriaalin tv-sarjaan mahdollisimman hyvin. Itse kuvittelin joskus että ottavat enemmän vapauksia, mutta olin väärässä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Eikö merkittävä hahmo sarjakuvista ole aina siirtynyt telkkariin? Eli TV seuraa karkeasti sarjakuvan tapahtumia. Huom, en ole lukenut sarjiksia, yleinen "tieto".
Mistä sinä tiedät että joulu on taas muutaman viikon päästä? TWD on seurannut sarjakuvaa hyvin uskollisesti ja vähänkin merkittävät tapahtumat/hahmot on hoidettu melko kirjaimellisesti. Noin tulee olemaan jatkossakin, eli tekijät pyrkivät tuomaan Kirkmanin hienon lähdemateriaalin tv-sarjaan mahdollisimman hyvin. Itse kuvittelin joskus että ottavat enemmän vapauksia, mutta olin väärässä.

Ok, ihan turhaan etenkin Zay Westiltä noin kärkäs vastaus. Kunhan vaan pohdin, että miten asiat menee, itsekään en sarjiksia ole lukenut. Alla spoilerissa yksi juttu, jonka mielestäni luin jostain TWD:tä koskettelevasta uutisesta, joka selittää kysymystäni hieman. HUOM! kyseessä ei ole spoileri liittyen sarjaan tai sarjakuvaan sen kummemmin, vaan tuotantoon liittyvä asia:

Eli Zay West sanoi, että ensi jaksossa tapahtuisi jotain, mutta jossain oli tieto (vai vain "tieto"), että tämä uusi hahmo Neegan näkyisi ruudussa vasta kauden päätösjaksossa. En nyt valitettavasti tiedä/muista, mistä mä tämän luin, eli ei välttämättä pidä paikkaansa
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Edelleen kysyn, että miten Rick selvisi walkkereiden ympäröimästä asunto-autosta??? Mikä jakso? mitvit
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Pahoittelut MustatKortit. Ihmettelin vain kysymystäsi kun asia kuitenkin melko ilmeinen. Eli mistä tiedetään mitä tapahtuu.

Käytän tässä kohdin spoiler-kortin, eli tageissa sarjakuvan peilailua tv-sarjaan ja tulevien tapahtumien pohdintaa. Oman mielenrauhan vuoksi heitän veikkaukset ilmoille ja katson sitten osuiko. Tagien avaaminen omalla vastuulla! Älä siis katso spoilereita josset halua spoilaantua!

Jaksossa 9 tuo Rickin suunnitelma ilmeisesti menee vituiksi kuin Jessen pääsiäinen. Sam huutelee äitiä ja walkerit laittavat pojan kylmäksi. Jessie luonnollisesti flippaa eikä meinaa irroittaa otetta Carlista. Rick pieksee Jessien käden irti ja milf kuolee myös. Ron raivostuu, yrittää ampua Rickin, mutta Carl ehtii väliin ja ottaa luodin silmään. Michonne tappaa Ronin heti.

Muutoin b-puolen teemana lienee Alexandrian laittaminen kuntoon. Uskoisin Paul Monroen nimellä varustetun kaverin olevan ensiapu Alexandriasta selvinneille. Tuossa yhteydessä sarjaan tulee kaiketi Hilltop-niminen turvapaikka. Vaikea kuitenkin ennakoida millainen twisti tekijöillä tilanteen ratkaisuun on.

Sarjakuvassa shokkiwau-kuolemana Abraham ottaa nuolesta päähän. Ampujana se tyyppi joka tv-sarjassa vei Darylin aseen. Tilanne pedattuna siis sarjaankin ja lottoavat Taran kuolevan tuolla tavoin Aben sijaan.

Jotkut sisäpiiriläiset ovat saaneet tsekata kohtauksia jaksosta 15. Siinä Daryl on kostoreissulla etsimässä Dwightia(6 jakson tyyppi joka vei Darylin aseen) ja jaksossa puhutaan kuolleesta "she". Taran näyttelijää ei ole havaittu jakson 14 jälkeen, eli ilmeisemmin Dwight ampuu herra Dixonin aseella Taran ja Daryl syyttää tapahtuneesta itseään. Jakson lopussa Dwight saa yllätettyä Darylin ja ampuu tätä päähän. Tai siis tilanne kuvattu niin että tuollaisen vaikutelman saa.

Viimeisessä jaksossa sitten rytisee. Negan jenginsä kanssa oletettavasti yllättää osan Rickin porukasta. Veikkaisin ainakin Rickiä, Glenniä, Darylia, Maggieta ja Carolia. Muitakin varmasti tuossa, mutteivat tapahtuman kannalta oleellisia. Rick on jossain vaiheessa b-osaa tappanut yhden/useamman Neganin jengiläisen ja on tilinteon hetki. Henki hengestä.

Kaksi skenaariota.

Sarjakuvassa Negan valitsee arpomalla Glennin ja se on menoa. Negan esittelee Lucillen(nimeämänsä pesäpallomailan, jossa barbed wirea ympärillä) ja pieksee Glennin pään totaalisen paskaksi. Tässä vaihtoehdossa Maggielle jää kaksi syytä elää. Glennin jälkeläinen ja kosto Neganille. Uskon itse tähän, koska vaikutus kaikkeen on uskottavin&toimivin.

Fanit rapakon takana uskovat Darylin kokevan tämän kohtalon. Itse en usko. Darylin kuollessa Carol olisi lähin ihminen, mutta Carolille ei jäisi elämisen syyksi kuin kosto. Jotenkaan tämä skenaario ei toimisi ja pitsakuskin bighappyfamily leikki sotkisi rakenteet. Eikä Darylin kuolema tosiaan omaisi laaja-alaista vaikutusta. Toisin kuin lapsi ilman isää yyhoon kanssa. Glennin kuolemaa myös vihjailtu paljon, eli eiköhän tuuri lopu viimein.

Daryl on itsenäinen hahmo ja ansaitsee varta vasten kirjoitetun lopun. Sarja onneksi isojen tapahtumien suhteen on tarkka.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Jaksossa 9 tuo Rickin suunnitelma ilmeisesti menee vituiksi kuin Jessen pääsiäinen. Sam huutelee äitiä ja walkerit laittavat pojan kylmäksi. Jessie luonnollisesti flippaa eikä meinaa irroittaa otetta Carlista. Rick pieksee Jessien käden irti ja milf kuolee myös. Ron raivostuu, yrittää ampua Rickin, mutta Carl ehtii väliin ja ottaa luodin silmään. Michonne tappaa Ronin heti.

Muutoin b-puolen teemana lienee Alexandrian laittaminen kuntoon. Uskoisin Paul Monroen nimellä varustetun kaverin olevan ensiapu Alexandriasta selvinneille. Tuossa yhteydessä sarjaan tulee kaiketi Hilltop-niminen turvapaikka. Vaikea kuitenkin ennakoida millainen twisti tekijöillä tilanteen ratkaisuun on.

Sarjakuvassa shokkiwau-kuolemana Abraham ottaa nuolesta päähän. Ampujana se tyyppi joka tv-sarjassa vei Darylin aseen. Tilanne pedattuna siis sarjaankin ja lottoavat Taran kuolevan tuolla tavoin Aben sijaan.

Viimeisessä jaksossa sitten rytisee. Negan jenginsä kanssa oletettavasti yllättää osan Rickin porukasta. Veikkaisin ainakin Rickiä, Glenniä, Darylia, Maggieta ja Carolia. Muitakin varmasti tuossa, mutteivat tapahtuman kannalta oleellisia. Rick on jossain vaiheessa b-osaa tappanut yhden Neganin jengiläisen ja on tilinteon hetki. Henki hengestä.

Kaksi skenaariota.

Sarjakuvassa Negan valitsee arpomalla Glennin ja se on menoa. Negan esittelee Lucillen(nimeämänsä pesäpallomailan, jossa barbed wirea ympärillä) ja pieksee Glennin pään totaalisen paskaksi. Tässä vaihtoehdossa Maggielle jää kaksi syytä elää. Glennin jälkeläinen ja kosto Neganille. Uskon itse tähän, koska vaikutus kaikkeen on uskottavin&toimivin.

Fanit rapakon takana uskovat Darylin kokevan tämän kohtalon. Itse en usko. Darylin kuollessa Carol olisi lähin ihminen, mutta Carolille ei jäisi elämisen syyksi kuin kosto. Jotenkaan tämä skenaario ei toimisi ja pitsakuskin bighappyfamily leikki sotkisi rakenteet. Eikä Darylin kuolema tosiaan omaisi laaja-alaista vaikutusta. Toisin kuin lapsi ilman isää yyhoon kanssa. Glennin kuolemaa myös vihjailtu paljon, eli eiköhän tuuri lopu viimein.

Daryl on itsenäinen hahmo ja ansaitsee varta vasten kirjoitetun lopun. Sarja onneksi isojen tapahtumien suhteen on tarkka.

Edelleen, spoilerin takana ei isoja paljastuksia/yllätyksiä, vaan pelkkää omaa arvailua. Laitan silti herkkänahkaisten takia spoilereihin.

Mun on vaikeaa uskoa missään olosuhteissa Darylin kuolemaan. Ei siis pienintäkään aavistusta, mitä hänelle sarjakuvissa tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Perustan vaan näkemykseni siihen, että tietystiä tv-sarjan hahmoista (ja Daryl näistä merkittävin) on kasvanut sarjan faneille sarjaa itseään suurempia, niin positiivisessa kuin negatiivisessakin mielessä. En vaan usko, että tuotanto tappaa sarjan ehkäpä suosituinta hahmoa, vaan tekevät kuten fanit haluavat.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Edelleen kysyn, että miten Rick selvisi walkkereiden ympäröimästä asunto-autosta??? Mikä jakso? mitvit

Ei sitä ole näytetty, tai sitten on jotenkin ihmeellisesti jäänyt näkemättä minultakin. Eli sen jälkeen, kun Rick nähtiin tuossa asuntoautossa, seuraavaksi hän pääsi kuviin juostessaan lauman edellä kohti Alexandrian portteja.

Edelleen, spoilerin takana ei isoja paljastuksia/yllätyksiä, vaan pelkkää omaa arvailua. Laitan silti herkkänahkaisten takia spoilereihin.

Mun on vaikeaa uskoa missään olosuhteissa Darylin kuolemaan. Ei siis pienintäkään aavistusta, mitä hänelle sarjakuvissa tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Perustan vaan näkemykseni siihen, että tietystiä tv-sarjan hahmoista (ja Daryl näistä merkittävin) on kasvanut sarjan faneille sarjaa itseään suurempia, niin positiivisessa kuin negatiivisessakin mielessä. En vaan usko, että tuotanto tappaa sarjan ehkäpä suosituinta hahmoa, vaan tekevät kuten fanit haluavat.

Kommentti arvailuusi. Joku sarjakuvaa lukenut voisi vahvistaa tai kumota.
Sarjakuvaa en ole lukenut, mutta muistelisin jostain, että eikös Daryl ole nimenomaan TV-sarjan hahmo, siis ei esiinny sarjakuvassa. Vai oliko peräti niin, että suuren suosion vuoksi sarjakuvassa jo alkupuolella poistuneesta sivuhahmosta tulikin merkittävä hahmo televisiossa. Joka tapauksessa siis hänen kohtalonsa olisi täysin riippumaton sarjakuvasta.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Olen ainakin itse lukenut tuon saman jostain, mitä Satunnainen tuossa nyt arveli. Tämän vuoksi en uskokaan, että katoaa tähtitaivaalta kovin herkästi.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ei sitä ole näytetty, tai sitten on jotenkin ihmeellisesti jäänyt näkemättä minultakin. Eli sen jälkeen, kun Rick nähtiin tuossa asuntoautossa, seuraavaksi hän pääsi kuviin juostessaan lauman edellä kohti Alexandrian portteja.

Ok, kiitos tiedosta. Melko iso ja merkittävä asia hypättiin siis yli. Ainoa pointti miksi palattaisiin asuntoautolle on se ketä hänet sieltä pelasti. Eli olisiko se Neganinporukka pelastanut Rickin ja sitten siitä alkaa seuraava taistelu ajasta ja tilasta kun on velanmaksun aika.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ok, kiitos tiedosta. Melko iso ja merkittävä asia hypättiin siis yli. Ainoa pointti miksi palattaisiin asuntoautolle on se ketä hänet sieltä pelasti. Eli olisiko se Neganinporukka pelastanut Rickin ja sitten siitä alkaa seuraava taistelu ajasta ja tilasta kun on velanmaksun aika.
Minulle jäi sellainen kuva, että olisi ihan itse sieltä taistellut tiensä kotiin, koska luulisi muutoin tulleen paikalle jollain kyydillä tai edes porukassa pelastajansa kanssa, eikä yksinään viime tipassa muurien (tilapäiseen) suojaan ennättäen. Vaan mistäs sitä tietää, eikä tuo kirjoittamasi ole ollenkaan mahdoton kuvio. Loisi ainakin hyvin jännitettä heti alkuun. Tosin toiminta tuolla tiesululla antoi ymmärtää, ettei tämä Neganin joukkio paljoa lisäyllykettä tarvitse konfliktin luomiseksi.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
ensijaksossahan varmaan näytetään taas tuota muuta porukkaa ja hyvinkin tuotakin tilanne voidaan uudestaan vielä käydä läpi jos siellä pelastajia tai vastaavia on ollut.

Ettei muuten se porukka jonka Rick tappoi sinne asuntoauton viereen olisikin ollut tämän uuden ryhmän porukkaa? ja sen takia varmaan myöhemminkin kärhämää tulee, varsinkin jos joku vielä rickin pelasti.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ettei muuten se porukka jonka Rick tappoi sinne asuntoauton viereen olisikin ollut tämän uuden ryhmän porukkaa? ja sen takia varmaan myöhemminkin kärhämää tulee, varsinkin jos joku vielä rickin pelasti.
Eikös niillä ollut W:t otsissaan, eli olivat tätä Wolves-porukkaa, joka hyökkäsi Alexandriaan.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kysymys kuuluu, että montako jengiä on. Wolfit yks ja se Neganin savivors. Oliko Darrylin pakoilema porukka savivorseja (nimi paljastettiin talking deadissa), silloin kun menetti varsijousensa, vai jotain muuta?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikös niillä ollut W:t otsissaan, eli olivat tätä Wolves-porukkaa, joka hyökkäsi Alexandriaan.

Saattoikin olla, ei mee aina yksityiskohdat mieleen :) mutta jotenkin luulen että tuohon asuntoautojuttuun vielä palataan sen verran kiipelissä oli kuitenkin että olisi luullut että näytetään miten pakenee sieltä. Koko kausihan ei ole tainnut edetä ajallisesti kun muutamia tunteja joten varmaan kun näytetään muuta porukkaa taas paremmin niin tuohon palataan.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Mistä sinä tiedät että joulu on taas muutaman viikon päästä? TWD on seurannut sarjakuvaa hyvin uskollisesti ja vähänkin merkittävät tapahtumat/hahmot on hoidettu melko kirjaimellisesti. Noin tulee olemaan jatkossakin, eli tekijät pyrkivät tuomaan Kirkmanin hienon lähdemateriaalin tv-sarjaan mahdollisimman hyvin.

Muutama merkittävä hahmo kenen kanssa on menty omia teitä tulee kyllä heti mieleen, mutta on väärä ketju ruveta puimaan näitä. Sivuhahmoista itellä on suurin osa ainakin unohtunut. Piti ihan tarkastaa, että ketä esim. Alexandriaan kuuluu ja oliko sarjiksissa Bob -nimistä hahmoa (eli tämä musta vähän alkoholisoitunut tyyppi, joka kuoli edellisellä kaudella).
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Muutama merkittävä hahmo kenen kanssa on menty omia teitä tulee kyllä heti mieleen, mutta on väärä ketju ruveta puimaan näitä. Sivuhahmoista itellä on suurin osa ainakin unohtunut. Piti ihan tarkastaa, että ketä esim. Alexandriaan kuuluu ja oliko sarjiksissa Bob -nimistä hahmoa (eli tämä musta vähän alkoholisoitunut tyyppi, joka kuoli edellisellä kaudella).

Olisin voinut muotoilla tuon paremmin, eli pääasiassa kaikki sarjakuvan hahmot tai niiden korvikkeet tv-sarjasta löytyvät. Toki Kirkmanilla on nyt sarjan kautta ollut mahdollisuus paikkailla virheitä joita sarjakuvassa tehnyt. Erojakin siis on, mutta isommassa kuvassa varsin uskollista toimintaa.

Spoilaamisesta kun on paljon jauhettu niin sarjan tekijäthän tuon hyväksyvät ja itse jopa spoileri-ilmastoa edistävät. Kuvauksia on mahdollista seurata, napsia niistä kuvia ja netissä sitten keskustella tapahtumapaikoista ja siitä keitä kuvauspaikoilla nähty. Eli onko joku hahmo esimerkiksi elossa jne. Tietty taho saa myös nähdä uusimman jakson muutamaa päivää ennen virallista esitystä ja kertoa tapahtumat ennakkoon. Sitten on ollut jokunen "salakuvaus", eli jostain tulevasta tapahtumasta on muka vuodettu sisäpiiristä jotain. Kyseessä kun on hypetempaus ja laskelmoitu sellainen. Välillä tipahtelee jaksoinfoa paljon myöhemmistäkin jaksoista. Kuten vaikkapa tämän kauden jaksosta 15.

TWD on siis kaiketi huomannut ettei fanien nälkä laannu vaikka heitä spoilaa. Päinvastoin. Syntyy ympärivuotinen hype ja se ei tee pahaa paljon tauolla olevalle sarjalle. Tuskin tekee imagollekaan pahaa olla mainion vuorovaikuttajan maineessa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minä en kyllä usko, että tuohon miten Rick sieltä asuntoautosta pääsi karkuun ja walkereiden edelle, palataan. Hän nyt vaan niin kovana tyyppinä onnistui luikahtamaan sieltä ja juoksemaan ohi löntystävien walkereiden edelle. Nehän oli ihan Rickin kannoilla kun tämä saapui Alexandriaan. Joten on välillä joutunut itsekin kävelemään, koska ei jaksa juosta koko matkaa ja sen takia walkerit pysyi kintereillä. Noin sen itse näen. On se sitten typerä ja täysin epälooginen juttu tai ei. Yllätyn suuresti jos siihen autopakoon jossain muodossa palataan, kun ei se ole suuremman kuvan kannalta merkittävä ja olennainen asia. Eikä isompaa yleisöä kiinnosta se seikka, ainoastaan yksityiskohtafriikkejä.
 
Minä en kyllä usko, että tuohon miten Rick sieltä asuntoautosta pääsi karkuun ja walkereiden edelle, palataan.

Mä veikkaan villisti ilman mitään sarjistietoa, että tuohon hetkeen palataan, mutta todennäköisesti jonkun toisen kuin Rickin näkökulmasta. Ei kuitenkaan niin, että joku olisi pelastanut Rickin vaan lähinnä seurannut tilannetta. Kun tuo kiipelijakso päättyi, kamera kuvasi taivaalta. Tämän ansiosta pystyttiin näyttämään zombimetsän ja asuntovaunun lisäksi tien toisella puolella kasvillisuuden ja puiden piilossa sijaitseva rakennus. TWD:ssä on ennenkin ladottu tällaisia "puolihuolimattomasti" jätettyjä vihjeitä pöytään eikä toisaalta tuollaisia kiipelitilanteita ole jätetty avaamatta, kuten joissakin sarjoissa (ajansäästön vuoksi vain annettu ymmärtää mitä tapahtui). Mökillä ja tuon Rickin selviytymisen avaamatta jättämisellä lienee siis jokin tarkoitus. Tuohon kiipelihetkeen voidaan ihan hyvin palata jonkun toisen näkökulmasta esimerkiksi jonkin jakson taustoittavassa aloituksessa. Noh, kuten sanoin, ihan 100% vain omaa mutuilua.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tuli vihdoin aloitettua tämä alusta, vaikka tämänkin kauden jaksoja on vielä kesken. Avausjakso oli parempi mitä muistin ja hyvin oli kyllä päässyt unohtumaan asioita mitä katsoin tuota. Kakkoskauden oletan olevan juuri niin tylsä tai tylsempi, kuin mitä sen muistelen olleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös