The Walking Dead (pääosin sinivalkoiseen tahtiin)

  • 647 114
  • 3 822

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Ihan mielenkiinnosta, mikä sarja on voittanut nuo pokaalit silloin kun twd on ollut ehdolla?
Aiheesta sen verran että huippusarja mielestäni ja kuluva kausi on paras pitkään aikaan.


Parhaan draamasarjan vei TWD:n nenän edestä 2011 Boardwalk Empire ja seuraavana vuonna Isänmaan Puolesta.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja kuten olen aikaisemmin todennut, joko ymmärtää syvällisemmän merkityksen ja nauttii laajennetusta dramaattisesta kerronnasta tai sitten jää tuijottamaan, kuten palstaveli ilmaisee, pehmeitä lihakasoja ja etsii juonesta ja aikajanasta epäolennaisuuksia. Jokainen tyylillään, ei siinä mitään.

Pitäiskö sun etsiä vähän valaistuneempaa ja omalle arvollesi paremmin sopivaa keskusteluseuraa, kun me muut pällikät ihan vaan katellaan tätä hyvää tv-sarjaa ja esitetään hyvin vaatimattomia huomioita. Ja sinun maailmankuvassa varmaan äärettömän typeriä kysymyksiä.

Ihan vaan sun jaksamisesta tässä olen huolissani.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Parhaan draamasarjan vei TWD:n nenän edestä 2011 Boardwalk Empire ja seuraavana vuonna Isänmaan Puolesta.

Boardwalkin ymmärrän mutta Homelandin taso ei ekan kauden jälkeen (omasta mielestäni) kuuluisi mihinkään gaaloihin tai ehdokkuuksiin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Jos jo TWD iskee kuin miljoona volttia syvällisellä kerronnallaan ja järisyttävillä pohdinnoillaan ihmisyydestä, niin suosittelen katsomaan sarjoja kuten MadMen tai vaikka uudenkarheahko Wolf Hall. Kyllähän noista löytyy useampia ihmisyyden tarkastelun tasoja, kuin TWD-franchisesta ja mukavalla realismillakin niitä sarjoja on ryyditetty.

TWD on sekoitus vakavamia teemoja ja puhdasta viihdettä, monelle juttu ovat ne zombiet ja maailmanlopusta selviäminen, joillekin jopa näyttelijöiden fanittaminen, eivät filosofiset pohdinnat humanismista.

Minulle sarja kelpaa hyvin, koska siinä on vähän näitä eri piirteitä, en kuitenkaan nostaisi sarjaa mihinkään kategoriaan "kovin tulkinta ikinä missään".
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Pitäiskö sun etsiä vähän valaistuneempaa ja omalle arvollesi paremmin sopivaa keskusteluseuraa, kun me muut pällikät ihan vaan katellaan tätä hyvää tv-sarjaa ja esitetään hyvin vaatimattomia huomioita. Ja sinun maailmankuvassa varmaan äärettömän typeriä kysymyksiä.

Ihan vaan sun jaksamisesta tässä olen huolissani.

Kiitos huolenpidostasi ja kuten olen sanonut, niin jokainen tavallaan. Nauti vaan viihteestä silmät pyöreinä ja pyyhi mainoskatkolla pölyt kuvaruudusta.

Boardwalkin ymmärrän mutta Homelandin taso ei ekan kauden jälkeen (omasta mielestäni) kuuluisi mihinkään gaaloihin tai ehdokkuuksiin.

Niin minä en palkinnoista päätä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Boardwalkin ymmärrän mutta Homelandin taso ei ekan kauden jälkeen (omasta mielestäni) kuuluisi mihinkään gaaloihin tai ehdokkuuksiin.

Osin samaa mieltä, osin ei. Boardwalk Empire sarjana oli mielestäni parempi kuin tämä TWD, mutta siinähän kyse on makuasioista, ymmärrän hyvin jos jotakuta miellyttää enemmän elävien kuolleiden kanssa seikkaileminen, kuin 20-luvun, välillä hidastempoinenkin kuvaus.

Homelandista samoilla linjoilla siltä osin, että sarja on pitkään ollut vähän siinä ja tässä juoneltaan, mutta tälle uudelle kaudelle sarja on parempi kuin millään aiemmalla kaudella. Johtuen siitä, että epärealistiset foliohattuilut ovat vähemmällä ja teemana ovat mamu-politiikka, ISIS, Syyria, Venäjä ja tietoliikennemurrot.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mielestäni oli ihan mielenkiintoista, kun @attendo nosti noita palkintojuttuja esille. Itse asiassa niistä voi todeta, että TWD on voittanut varsin vähän palkintoja. Jotenkin ajattelin, että kuitenkin sarjan korkeat katsojamäärät, suosittuus jne olisivat tuoneet sille enemmän palkintoja myös korkeimmissa kategorioissa kuten Golden Globet ja Emmyt, mutta olin ilmeisen väärässä. Maskeerauksesta näyttää tulleen Emmy ja ihan syystä, onhan tuo upeaa työtä.

TWD näyttää keränneen palkintonsa lähinnä näistä erilaisista sarjakuva-, scifi- ja kauhuleffa-tapahtumista, niissä se on pärjännyt erinomaisen hyvin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Sarja on esimerkiksi palkittu parhaasta maskeerauksesta Emmy-palkinnolla, Ollut ehdolla parhaaksi draamasarjaksi Golden Globe- palkintogaalassa ja ollut Yhdysvaltain elokuva-akatemian listalla ehdokkaana parhaaksi televisio-ohjelmaksi. Tässä muutamia arvosteluja ja mainintoja, jota tämä viihteellinen kura on osakseen saanut. Ja kuten olen aikaisemmin todennut, joko ymmärtää syvällisemmän merkityksen ja nauttii laajennetusta dramaattisesta kerronnasta tai sitten jää tuijottamaan, kuten palstaveli ilmaisee, pehmeitä lihakasoja ja etsii juonesta ja aikajanasta epäolennaisuuksia. Jokainen tyylillään, ei siinä mitään.

Ehdokkuuksien, gaalojen ja akatemioiden namedroppailu on aika pirun huono argumentti, koska jokainen tietää että hyvinkin keskinkertaiset sarjat ovat pyttyjä nostelleet. Väitän että jokainen tännekin kirjoittava hahmottaa kyllä sarjan syvimmän olemuksen. Silti TWD ei ole mikään boss levelin sarja draamaltaan. Hemmetin hyvä ja koukuttava sarja kylläkin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kuten jo aiemmin kirjoitin, niin naiset ja nuoret aikuiset eivät rajoittuneen havainnointikyvyn takia ymmärrä sarjan kaikkia vivahteita. Nyt nuoret miehet ovat innoissaan kahden naisen välisestä pususta ja odottavat jo innolla mahdollista rakastelukohtausta kahden naisen välillä. Siinä kohtauksessa kuitenkin ainoastaan havainnollistettiin naisleikkilääkärin kokemaa psyykkistä stressiä, jonka syntyyn ovat edesauttaneet paitsi Walkkerit, niin myös hänelle asetetut paineet sairaiden hoitamisesta. Psyykkinen stressi noin lyhyesti etenee 1)Sokkivaihe 2)Reaktiovaihe 3)Korjaamisvaihe ja 4)Uudelleen suuntautumisen vaihe. Ja tässä kohtauksessa kun naisleikkilääkäri otti mätää pois ampumahaavasta, niin se oli korjaamisvaihe ja pieni pusu naisen kanssa oli uudelleen suuntautumisen vaihe. Ei tää niin vaikeeta hei oo.
Hienoa kuitenkin, että meillä on jo varttuneeseen ikään ehtineitä, jotka mielellään avaavat ymmärryksemme tästä syvällisestä ja äärimmäisen haastavasta tv-sarjasta. Kyllä nyt olen avartunut.

Vaan enpä erityisemmin ilakoinut naisten välisestä suudelmasta, totesin vain PeteX:lle tulkintani tapahtuneesta. Homoseksiä puolin tai toisin en sarjalta odota, tosin olisihan se kieltämättä aika kova veto, jos yhtäkkiä leikattaisiin kiihkeään panosessioon esim. Abrahamin ja Darylin kesken. Voisi päräyttää enemmän kuin jokin päästaran kuolema.
---
Mitä TWD:n hienouteen tulee, niin se piilee ainakin mulle puhtaasti toiminnassa. Tämä sarja ei innoita minua erityiseen älylliseen pohdiskeluun, mutta hienoa, jos joku siihen jaksaa sukeltaa viimeisen päälle. Menee mulla samaan sarjaan jonkun Vikingsin kanssa, tosin pidän viikinkiteemasta itse vielä enemmän. GoT:ssä on sitten enemmän niitä minua kiehtovia teemoja muutoinkin ja sarjan on monella tapaa laadukkaampi tuotos erityisesti juonensa osalta. En mä siinäkään mitään kovin syvällistä jaksa nähdä, vaikka GoT:n maailma on monelta osin raadollisempi kuin loppujen lopuksi kohtalaisen perinteistä kaavaa etenevässä TWD:ssä.

Mä näen asian niin, että hyvää viihdettä on sellainen, joka kiehtoo tarinalla, toiminnalla tms. elementillä niin paljon, että siihen käyttää aikaansa tuon kiehtovuuden vuoksi. TWD, lätkämatsi tai kevyt romaani ovat tällaisia. Sitten taas joku yleissivistävä ja ehkä peräti älyllinen teos ei välttämättä nappaa pauloihinsa puhtaasti ajanvietteenä, mutta aihepiiri kiinnostaa ja/tai haastaa älyllisesti sen verran, että siihen haluaa syventyä ja pohtia tematiikkaa vapaa-aikaansa uhraten. Vaikkapa jotkin dokumentit, tietokirjallisuus ja osa romaaneista ovat tällaisia. No, tämä on puhtaasti oma luokitteluni, ja attendo saa toki mun puolestani analyseerata vaikkapa viikottain Aku Ankan, jos niikseen tulee.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
@sampio oli hyvä kirjoitus sinulta ja siksi vastaan pyyntöösi analyseerata Aku Ankkaa.

Ensimmäinen Aku Ankka ilmestyi Suomessa joskus 1950-luvulla ja silloin vielä työntekoa arvostettiin suuresti. Työmoraali oli korkealla ja niitä jotka eivät tehneet töitä tai tekivät vain vähän töitä, katsottiin halveksuen. Työsuhteet olivat vakituisia, pätkätyöläisyys harvinaista, työpaikoissa viihdyttiin ja irtisanomiset olivat harvinaisia. Aku Ankka on näyttänyt huonoa esimerkkiä tässä asiassa ja siksi ajan kuluessa myös yhteiskuntamme on mennyt huonompaan suuntaan. Akuhan ei viihdy työssään margariinitehtaan liukuhihnalla ja etsii jatkuvasti uutta työtä. Ja jos Aku jossain numerossa onnistuukin vaihtamaan työpaikkaa, niin saa hän pian potkut epäsosiaalisen käytöksen takia ja päätyy taas työnhakijaksi. Kierre on valmis ja mitä eroa on tällä nykyiseen työmarkkinapolitiikkaan? Eipä juuri mitään, Aku Ankka toi tullessan pätkätyö käsitteen Suomeen.

Eikä tässä vielä kaikki. Ei lähellekään.Ennen Akun tuloa Suomeen parisuhdetta arvostettiin eikä irtosuhteita harrastettu. Aku Ankassa ilmenevä löyhä moraalikäsitys on rappeuttanut yhteiskuntamme perusarvoa, perhettä. Aku Ankassa on esimerkiksi täysin hyväksyttävää se, että nainen voi heilastella samaan aikaan useammankin miehen kanssa. Iineksen, Akun ja Hannu Hanhen moraaliton käytös on tuonut irtosuhteet täysin hyväksyttävänä asiana yhteiskuntaamme ja se on valitettava tosiasia.

Roope taas on loistava esimerkki siitä, kuinka ahneus ja itsekkyys on tullut Suomalaiseen yhteiskuntaan Aku Ankan kautta. Roope Ankka haluaa aina vaan lisää ja lisää ja lisää rahaa, rahaa ja rahaa. Osa Suomalaisista on saanut hyvinkin paljon vaikutteita Roopelta luettuaan Aku Ankkaa. Ennen osattiin Suomessa olla tyytyväisiä rauhaan, levollisuuteen ja sellaiseen tavalliseen eloon. Arvot koti, uskonto ja isänmaa näyttävät Aku Ankan tulon myötä saaneen tilalle arvot raha, valta ja itsekkyys. Yhä useammalle Suomalaiselle näyttää olevan pääasia saada yhä enemmän rahaa ja materiaa keinoja kaihtamatta. Kuitenkaan raha ja materia ei ole se mikä onnea tuo.

Sen verran vielä, että ennen nuoriso kirjoitteli teinivuosinaan runoja, kirjoitelmia ja jopa pieniä novelleja. Teksti oli nuorisolla elävää ja rikasta. Aku Ankan myötä on tullut ilmaisuja kuten "kääk", "gulp", "pläts", "muaaahaaahaa", jne. Suomen kielen rappeutuminen alkoi Aku Ankan myötä ja nykyään nuoriso käyttää enimmäkseen lyhenteitä Ankkalinnan tyyliin.

Aku Ankalla on siis täysin kiistämättä ollut mullistava vaikutus yhteiskuntaamme ja on erittäin valitettavaa, että suurin osa lukijoista näkee vain harmittoman ja mukavan räpyläjalan, jonka seikkailuja antavat lastensa lukea. Ihan oikeasti, katsokaa joskus pintaa syvemmälle, ei tää niin vaikeeta ole.

Ja jotta ei mene OT:ksi niin Walking Dead rules ;)
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Heh, ihme dissaus taas päällä jos joku aidosti saa tv-sarjasta, olkoonkin kuinka lähtökohtaisesti epärealistinen tahansa, suuria elämyksiä ja näkee sen jonkinlaisena metaforisena leikkauksena nyky-yhteiskunnasta tai meistä ihmisolioista ylipäätään. On tuossa sarjassa omasta mielestänikin välillä luodattu aika diippejäkin juttuja (enemmänkin olisi toki voinut), mutta pääpaino sarjan viehätyksessä itselleni on se epätoivoisuus/epätietoisuus ja kuumotukset. Usein toiset ihmiset on ne pahimmat viholliset ja walkerit tuovat taustalla arvaamattomuuden riskin kun yksikin puraisu on fataali ja ei tiedä kuinka iso lauma niitä onkaan vastassa

Minullekin monet varmasti jonkun mielestä varsin tyhjänpäiväiset ja epärealistiset sarjat antavat tosi paljon lisäsisältöä elämään ja omalta paljon pohdittavaa ja spekuloitavaa ja kiehtovia maailmoja. Ei sitä pidä vähätellä miten isoja asioita joku sarja voi edustaa jollekin ja millaisia tuntemuksia se voi tuoda.

Ymmärrän siis attendoa täysin, vaikka en nyt ehkä juuri tämän sarjan kohdalla ole niin "syvällä" maailmassa. Muissa yhteyksissä kyllä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Heh, ihme dissaus taas päällä jos joku aidosti saa tv-sarjasta, olkoonkin kuinka lähtökohtaisesti epärealistinen tahansa, suuria elämyksiä ja näkee sen jonkinlaisena metaforisena leikkauksena nyky-yhteiskunnasta tai meistä ihmisolioista ylipäätään...

Minusta taas koko tänään tässä ketjussa käyty keskustelu on ollut suurelta osin tahatonta väärinymmärrystä.

Minun nähdäkseni kukaan ei juuri dissaa TWD-fania sarjasta, kyseessähän on mainio sarja, jonka ääressä viihtyy itse kukin. Vähän eri syistä tosin. Minun mielestäni sarjassa on helvetisti hyvää ja varmaan katson sitä loppuun asti, tosin ainakin minun mielestäni sarja toistaa jo nyt hivenen itseään (etsitään turvaa --> löydetään turva --> joudutaan lähtemään turvasta) ja toivoisin sen kultaisen "säännön" pitävän tälläkin kertaa, että hyvää sarjaa ei tehdä yli kymmentä kautta.

Minä ainakin ymmärsin, että @attendo ainakin osittain vain hassutteli tällä syvyys-teemallaan. Telkkarista tuli kuitenkin vähän aikaa sitten vaikkapa Wolf Hall, tuossa mennään aika paljon diipimmälle levelille. Mutta hei, tämäkin vain mielipide.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No se kieltämättä tässä sarjassa on ehkä ongelmana (riippuen tietysti myös näkökulmasta), että mitään isompaa päämäärää tai ratkaisua millekään ei ole, tai olla etsimässä/tavoittelemassa. Toisaalta se nyt lienee tämän sarjan keskeinen idis muutenkin, että ollaan käytännössä tiellä jolle ei ole olemassa loppua ja mitään erityistä tavoitetta ei ole - paitsi selviytyminen, milloin missäkin. Ymmärrettävästi esim. joku oikeasti turvallinen ja vahvasti vartioitu paikka jossain vaikeasti saavutettavassa paikassa tai ihan selkeä parannuskeino epidemiaan olisi sellaisia asioita jotka toisi tavallaan isomman kaaren ja jonkin kohteen mihin ponnistella. Molempia on väläytelty ja sitten viety jakkara alta.

Tuohon tuskin on tulossa muutosta, ellei sitten siinä vaiheessa kun selkeästi ollaan päättämässä sarjaa ja se ei nyt varmaan näillä katsojaluvuilla ole vielä koittamassa ihan muutamaan vuoteen.

Aika vaikeatahan se on nykyisellä kaavalla keksiä ihan täysin jotain uutta joka ei ole jo muunnelma jostain ongelmasta mikä on kohdattu. Kaikenlaiset sekopäiset yhteisöt kannibaaleista lähtien on jo käytetty. Siinä nyt on väistämättä rajansa miten paljon ihan uusia kuvioita voidaan keksiä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
@sampio oli hyvä kirjoitus sinulta ja siksi vastaan pyyntöösi analyseerata Aku Ankkaa.
Kirjoitan vain hyviä viestejä. Mutta toivoin kylläkin viikottaista analyysiä Aku Ankasta. Tuo esittämäsi oli sangen totuudenmukainen yleisanalyysi Aku Ankan vaikutuksesta suomalaiseen sodanjälkeiseen yhteiskuntaan, tosin lisäisin siihen vielä maaltamuuton ja keskikaljan vapautumisen mukanaan tuomat ongelmat maaseudulle, joilla on oma, ehkä surullinenkin vaikutuksensa 60-luvulla parhaat vuotensa eläneen miessukupolven elämään.
 
Kyllähän tässä nyt jotain tajunnanräjäyttäviä huumeita on saannut vetää, että jotenkin saisi elämää suuremman sarjan Walking Deadista, joka kuitenkin puhtaasti perustuu hienoon toimintaan ja vähän keskinkertaiseen draamaan, jota kuitenkin suuresti auttaa zombie-skene ja sen tuoreus sarjamuodossa.

Mielenkiinnolla odotan sen sijaan Kirkmanin ensi vuonna alkavaan Outcast-sarjaa, jossa on paikka korjata niitä virheitä mitä ei ole tässä WD:ssä korjattavissa. Edelleen toivoisin näkevän myös jotain mutaatioita walkereista, koska nämä nykyiset alkaa olemaan nähty. Jotain superwalkereita esimerkiksi ja enemmän Dawn of the Dead-meininkiä, jossa walkerit osaavat juosta jne.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Tuohon tuskin on tulossa muutosta, ellei sitten siinä vaiheessa kun selkeästi ollaan päättämässä sarjaa ja se ei nyt varmaan näillä katsojaluvuilla ole vielä koittamassa ihan muutamaan vuoteen.

Tämä kohta erottaa twd:n näistä supersarjoista, esim. sopranos, breaking bad jne. jotka lopettivat huipulla kun katsojamäärät olivat tapissa. Vaikka kaikki mihin hbo koskee muuttuu kullaksi, esim oz taas nautti suosiostaan liian kauan ja muuttui sonnaksi loppua kohden. Toivottavasti tämä sarja yrittää seurata ensin mainittuja.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Sarjan suuntaa pohtiville voi suositella sarjakuviin tutustumista. Tämähän seuraa löyhästi niitä.

The Walking Dead (comic book) - Wikipedia, the free encyclopedia
sinne nopsasti spoilaamaan tulevaisuutta

Sarjakuviin jo tutustuneille kysymys: Kuinka pitkä on väli sarjakuvalla ja sarjalla? Siis tarkoitan että riittääkö ammennettavaa vaikka kuinka paljon vai onko TV-sarja ohittamassa sarjakuvan?
Olen jonkin verran seurannut sarjakuvan tapahtumia ja jos muistan oikein, niin alle kolme vuotta. Sarjakuvassa hypättiin pari vuotta eteenpäin yhdessä vaiheessa.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Koikkaaja
Mun kysymys on huonosti laadittu ja pyydän saada tarkentaa. Kuinka monta tuotantokautta saadaan jo olemassa olevista sarjakuvista väännettyä? Tätä oli tarkoitus kysyä ja toiveissa saada vastaukseksi valistunut arvaus.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
@Koikkaaja
Mun kysymys on huonosti laadittu ja pyydän saada tarkentaa. Kuinka monta tuotantokautta saadaan jo olemassa olevista sarjakuvista väännettyä? Tätä oli tarkoitus kysyä ja toiveissa saada vastaukseksi valistunut arvaus.
Materiaalia on ainakin 9. tuotantokauteen asti tällä hetkellä.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Materiaalia on ainakin 9. tuotantokauteen asti tällä hetkellä.

No ainakin yhdeksään, sillä
Neganhan esitellään vasta kauden finaalissa ja hänen kanssaan menee vähintään koko 7 kausi, jos ei pidempäänkin. Halutessaan voivat helposti jatkaa vaikka kuinka kauan, eikä "tarina" oikeasti liiku mihinkään.
Sisältää pienen juonipaljastuksen.

Itse oletan, että sarjaa tehdään kunnes katsojaluvut laskevat. Ehkä kyseessä on Zombie-sarjojen saippuaooppera, joka ei lopu koskaan, vaikka henkilöt vaihtuisivatkin?
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Hieman tylsä jakso. Ensi viikolla on luultavasti vauhdikkaampi jakso, kun mid-season finale lähestyy. Glenn taisi olla se tyyppi, joka sanoi radiopuhelimeen "help".
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
On tämä kyllä välillä niin paskasti käsikirjoitettu että voi hyvää päivää. Meni muutama homma kyllä niin räikeästi taas reisille.

Joukkion tullessa paikalle auton kanssa metsän läpi tämä kuullaan käytännössä vasta kohdalla? Seuraavaksi kohtaus on leikattu siten, että aivan kuin joukkio olisi Darylin ja kumppaneiden vierellä mutta seuraavaksi välimatkaa onkin ihan tolkuttomasti?

No sitten tulee tämä Darylin "walker ansa", jossa mölisevä ja kiinni juuttunut walker pääsee yllättämään yhden miehistä kirkkaassa päivänvalossa. Kirsikkana kakun päällä lyhythiuksinen muija menee näiden kelmutettujen walkereiden viereen, jolloin ne heräävät pienellä viiveellä. Ei tässäkään vielä mitään vaikka järjenvastaisesti ensin olivatkin horroksessa mutta tämän muijan kaatuminen söpösti näiden väliin oli kyllä niin tökerösti tehty etten voi kuin ihmetellä.

Sori jos joku tosikko saa tästä pahan mielen. Tarkoitus ei ole loukata kenenkään tunteita vaan arvostella tätä ajoittaista käsittämättömän tökeröä käsikirjoitusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös