The Walking Dead (pääosin sinivalkoiseen tahtiin)

  • 647 238
  • 3 822

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
-Deanna. Paikan johtaja on sokea oikealle uhalle, joten hän saattaa heittää lusikan nurkkaan. Jos Deanna kuolee, niin se tuskin tapahtuu Rickin tai hänen ryhmän toimesta. Wolvesin toimesta on todennäköisin vaihtoehto. Kuoleman todennäköisyys 35%.

Jos se tapahtuu, niin en usko tapahtuvan Wolvesin toimesta. Luulen, että tapahtuu jonkinlaisen vahingon kautta esim. Rickin ja vaimonhakkaajan seuraavassa kahnauksessa tapahtuvan vahingonlaukauksen kanssa. Tai sitten vaimonhakkaaja päättää itse poistaa Deannan jos tämä alkaa häntä uhkailemaan häädöllä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Juuri tämän takia veikkasin aiemmin, että Maggie kuolisi päätösjaksossa. Tuo on varmaan ainoa asia, joka Glennin persoonaa voisi suurestikin muokata. Toisaalta myös Maggie on ollut sen verran seinäruusuna viime aikoina, että kumpi tahansa tästä pariskunnasta voitaisiin kyllä päästää päiviltä ellei noille jotain isompaa yhteistä juonikuviota ole luvassa.

Tuo voisi toimia ja johdattaisi Glenniä radikaalisti toiseen suuntaan. Hän on kuitenkin melko paljon paskaa joutunut viime aikoinakin näkemään ja tietty "huipennus" voisi sopia kuvioon. Taitaa valitettavasti olla ettei sarjan ainoaa pariskuntaa viitsitä erottaa toisistaan.

Finaalin kohdalla ainoa toive on että näyttelijöiden sekä tekijöiden suorittama hypettäminen konkretisoituisi tällä kertaa. Ikävästi vain palautuu mieleen vuoden takainen kauden päätös ennakkohypeineen.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Finaalin kohdalla ainoa toive on että näyttelijöiden sekä tekijöiden suorittama hypettäminen konkretisoituisi tällä kertaa. Ikävästi vain palautuu mieleen vuoden takainen kauden päätös ennakkohypeineen.

Bring Your Kleenex -Norman Reedus (Daryl)
The finale will "...piss people off." - Michael Cudlitz (Abraham)
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Bring Your Kleenex -Norman Reedus (Daryl)
The finale will "...piss people off." - Michael Cudlitz (Abraham)

Eli ihmisten rakastamia hahmoja tapetaan surutta. Veikkaan että, näistä hahmoista jompi kumpi lähtee. Olen jo aikaisemmin ennustanut Abrahamin olevan seuraava tapettava, tähän asti olen ollut väärässä, mutta veikkaan häntä edelleen. Lisäksi sivuhahmoja varmaan mestataan huolella. Ydin hahmoista ehkä Sashan hulluus läikkyy yli ja hän on yksi uhreista. Kaikista suurin järkytys olisi tietenkin, jos Ricklle tai hänen lapsilleen kävisi kylmästi. Ehkei kuitenkaan. Mutta jos viikate ei heilu isolla kädellä, niin olen hämmästynyt.
 

Christian74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins ja Tappara
Eli ihmisten rakastamia hahmoja tapetaan surutta. Veikkaan että, näistä hahmoista jompi kumpi lähtee. Olen jo aikaisemmin ennustanut Abrahamin olevan seuraava tapettava, tähän asti olen ollut väärässä, mutta veikkaan häntä edelleen. Lisäksi sivuhahmoja varmaan mestataan huolella. Ydin hahmoista ehkä Sashan hulluus läikkyy yli ja hän on yksi uhreista. Kaikista suurin järkytys olisi tietenkin, jos Ricklle tai hänen lapsilleen kävisi kylmästi. Ehkei kuitenkaan. Mutta jos viikate ei heilu isolla kädellä, niin olen hämmästynyt.

Daryl se ei kyllä ole, joka kuolee sillä onhan hän noussut ihan eeppiseksi hahmoksi kaikkien naiskatsojien keskuudessa. Oikein huvitti kun muut vihdoin pääsivät siistiytymään ja peseytymään ajan kanssa kunnolla niin eikös se Daryl jossain vaan maleksinut tukka rasvaisena silmillä roikkuen ja se legendaarinen last season-kamaa edustava nahkaliivi yhä päällään tottakai. Tarttis varmaan jättää saunomiset ja suihkussa käymiset pariksi kuukaudeksi väliin ja antaa tukan roikkua samaan tyyliin niin johan voisi alkaa flaksi käymään. Kauan meni ennen kuin juolahti mieleen mikä se juttu olis millä saa naiset käymään kuumina, mutta kiitos Daryl, sinähän sen paljastit.

Muuten kyllä samoilla linjoilla olen, että todennäköisesti monia vakiohahmoja putoaa nyt pelistä pois. Alexandrian alkuperäisväestä tippuu suurin osa tietenkin, mutta Rickin jengissäkin tullaan varmasti näkemään raastaviakin menetyksiä.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Kaikista suurin järkytys olisi tietenkin, jos Ricklle tai hänen lapsilleen kävisi kylmästi. Ehkei kuitenkaan. Mutta jos viikate ei heilu isolla kädellä, niin olen hämmästynyt.

Tuosta Cudlitzin heitosta voisi päätellä että finaali on joko täysi tuhnu tai sitten juuri Rick tai jompi kumpi hänen jälkikasvustaan lähtee morjenstamaan Luciferia ns. En oikein tiedä saisiko mikään muu ihmisiä raivostumaan kun Darylin en usko kuolevan juuri tuosta Christian74 kertomasta syystä.

En tosin tiedä voiko se Rick olla kun se olisi jo jotain ennennäkemätöntä. Jäljelle jää mukulat tai tuhnu.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tuosta Cudlitzin heitosta voisi päätellä että finaali on joko täysi tuhnu tai sitten juuri Rick tai jompi kumpi hänen jälkikasvustaan lähtee morjenstamaan Luciferia ns...

...tai sitten nämä näyttelijät vain vedättävät sarjan faneja ja nauravat partaansa, kuinka tosissaan osa jengistä on ;)
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sasha tai Glen tuntuisi nyt varmaan kaikista turhimmilta nykyisisistä hahmoista. Rickin "vauva" varmaan voisi olla semmoinen jolla viimeiseen jaksoon saisi lisää syvyyttä, kohtahan se alkaa olemaan jo niin iso että nyt se pitää uhrata tai odottaa että se kasvaa kunnolla.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nuo johtolangat, mitä on annettu finaalijaksoon antaa olettaa 2 laista räiskintää; joko pelkästään ulkoista wihollista vastaan tai sitten sisäinen sota samaan keitokseen. Mutta luotan käsikirjoittajiin ja ne vetää kanin hatusta.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Nuo johtolangat, mitä on annettu finaalijaksoon antaa olettaa 2 laista räiskintää; joko pelkästään ulkoista wihollista vastaan tai sitten sisäinen sota samaan keitokseen. Mutta luotan käsikirjoittajiin ja ne vetää kanin hatusta.

Juonen rakentelun pitäisi tietenkin olla sellaista, että se näyttää vievän tiettyyn suuntaan, mutta sitten tapahtuukin jotakin yllättävää. Toki sarjaa pidempään seuranneita ei ole ihan helppoa yllättää. Isoin yllätys olisi, jos mitään yllätyskäännettä ei yritettäisi, mutta siihen tuskin mennään.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Isoin yllätys olisi, jos mitään yllätyskäännettä ei yritettäisi, mutta siihen tuskin mennään.
Niin yllättäviä tuskin ovat, että kauden päätösjakso olisi rauhaa ja rakkautta.

Sekin ratkeaa, että vietetäänkö myös ensi kausi nykyisessä turvapaikassa vai päästäänkö taas tien päälle.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Sekin ratkeaa, että vietetäänkö myös ensi kausi nykyisessä turvapaikassa vai päästäänkö taas tien päälle.

Olen sanonut ennenkin, että se tien päällä olo on kyllä jo täysin nähty. En toki mene valalle, mutta jos olisin käsikirjoittaja tutkisin vaiheeksi mitä mahdollisuuksia paikallaan olo antaa. Onhan se Washington ihan tuossa vieressä, mikä mahdollistaa monenlaisia kuvioita. Mutta saa nähdä. Olen kyllä vähän pettynyt, jos taas lähdetään haahuilemaan.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Itse veikkaan Jessien heittävän lusikan nurkkaan, jolloin Rick "jää toisen kerran leskeksi" ja alkaa pistää Alexandrian aboriginaaleja ketoon surutta. Tätä en varsinaisesti toivo, koska seonnut ja itsesäälissä rypevä Rick on ollut toistaiseksi sarjan surkeinta antia yhdessä Glennin viime aikaisten otteiden kanssa. Glenn taisi olla mielenkiintoinen hahmo tasan ensimmäisen kauden ajan, sen jälkeen kaverin panos on ollut mitätön.

Viime viikon jaksossa annettiin aika selvästi ymmärtää, että sisällissota siellä kaupungissa tulee, mutta tämän viikon jakso vähän vesitti sitä. Ehkä se uhka on kuitenkin lopulta ulkopuolinen.
 

Janders

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen sanonut ennenkin, että se tien päällä olo on kyllä jo täysin nähty. En toki mene valalle, mutta jos olisin käsikirjoittaja tutkisin vaiheeksi mitä mahdollisuuksia paikallaan olo antaa. Onhan se Washington ihan tuossa vieressä, mikä mahdollistaa monenlaisia kuvioita. Mutta saa nähdä. Olen kyllä vähän pettynyt, jos taas lähdetään haahuilemaan.

Täysin samaa mieltä. Washington antaa mahdollisuuksia, eikä Aleksandriassa nyt vielä niin ole hengailtu, että olisi vaarana taantua kakkoskauden farmitylsyyteen. Kuvernaattori-juonikuvion uusimiselle ei mielestäni ole mitään tarvetta, mieluummin vaikka se sisällissota sitten, jos jonkun syyn varjolla on pakko taas lähteä kengänpohjia kuluttamaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minusta taas hyvä jos lähdetään tien päälle, mutta ainakin viimeksi kyllä mokattiin siinä että hyvin pohjustettiin jännää paikkaa ja sitten mätkittiin parissa jaksossa koko paikasta ulos. Olisi tuohon keksinnyt vaikka mitä jännää ja oltaisiin voitu vaikka vähän grillaila enemmän päähenkilöitä pois.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
...tai sitten nämä näyttelijät vain vedättävät sarjan faneja ja nauravat partaansa, kuinka tosissaan osa jengistä on ;)

Noinhan se taitaa valitettavasti ja samalla osuvasti mennä. Sarja on pyrkinyt muutenkin varsin itsetarkoituksellisesti kulkemaan kliimaksien suhteen eri reittejä kuin "perussarjat". On tässä kuitenkin se mielenkiinto että kykeneekö tämän kauden finaali vetämään enemmän alta lipan kuin viime kevään raaka ja hyytävän brutaali "savage" -setti. Toisaalta olisi raikas poikkeus tykittää nyt joku shokkitäyteinen finaali.
 
Viimeksi muokattu:

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se, mikä minua viehättää WD-sarjassa on, että tässä on selkeästi vähemmän ihmissuhdesoopaa ja sitä kautta juonta enemmän.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Tänään on sitten se kauden finaali. Tänään on muuten julkaistu Fear The Walking Deadin (sisarsarjan) ensimmäinen promo traileri. Ei mitään erikoista, mutta kesällä päästään tuota katselemaan.
Fear The Walking Dead Season 1 Promo (2015) - YouTube
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Siis voi vittu.. kauanko tää on jo tullut? Aloin nyt vasta seuraamaan, kun luulin että alkaa 22.55
 

Nick Neim

Jäsen
Ihan OK päätösjakso, vaikka ei mitään älytöntä tykitystä ollut. Ensi kautta varten pedattiin paljon, mutta sellaista "todellista" cliffiä ei jäänyt.

Ensi kaudella kiinnostaa tietysti edelleen nuo Wolvesit, Morganin sopiminen tuohon ryhmään ja kuinka kauan Alexandriassa pysytään, vai vietetäänkö koko kausi siellä. Päähahmoista ehkä jopa hieman yllättäen kukaan ei kuollut. Morgan on näemmä kova luu.

Loppukohtauksessa odottelin koko ajan Peten saapumista, ja olin aika varma, että se ehtisi haavoittamaan Rickiä. No nyt lähti sitten Deannan äijä (Reg?) ja sekös vahvistaa Rickin asemaa Deannan silmissä.

Ehkä hieman jopa enemmän odottelin, mutta kuten jo totesin, ihan OK päätösjakso.
 

M10

Jäsen
Olisi tuo nyt vielä voinut vaikka kolme varttia jatkua. Hieno kauden päätösjakso, vaikka pääjengin kuolemilta vältyttiin. Nyt on sitten koko Alexandria käytännössä Rickin porukan (feat. Morgan) hallussa. Saa nähdä selviääkö Glenn ehjin nahoin kämpille. Veikkaan, että ei vaan jää susijengin kynsiin elävänä tai kuolleena.

Eli Alexandria vs Wolves on seuraavan kauden teema. Ehkä höystettynä Washingtonilla.

Rick saa pesää, varmaan jo tällä hetkellä.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Tykkäsin kovasti. Sarja osaa uudistua. Joka tuotantokausi ei pääty samanlaiseen tappeluun. Toki Michonnen miekan takaisin käyttöön otto lopputekstien jälkeen ja Wolvesien lähellä olon alleviivaminen oikein tekstinä oli sitä pakollista cliffhangeriä. Mielestäni paljon uskottavampaa, että ihmiset yrittävät välillä hoitaa asioita puhumallakin. Morgan on takaisin kuvioissa ja nyt Alexandria näyttää todella vahvalta. Periaatteessa porukalla on koti, jossa pysyä vaikka kuinka kauan (onneksi loppui se haahuilu). Mutta jatko on nyt kuitenkin todella selvää. Sotahan siitä tulee. Milloin uusi tuotantokausi alkaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös