The Walking Dead (pääosin sinivalkoiseen tahtiin)

  • 647 292
  • 3 822

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Eiköhän Michonne vaan yrittänyt saada tilanteen hallintaan ennekuin kunnolla leimahtaa. Ensi viikolla sitten.

Itseänkin hieman häiritsee tällainen puuhun sidottu ja puoliksi syöty ruumis. Miten tämä toimii käytännössä? Walker tai useammat vaan tulevat kesken fiestan kylläisiksi ja lampsivat kohti uusia seikkailuja?
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sen verran vois aina mennä asioissa eteenpäin ettei näiden mielenterveysongelmaisten asioita vatvottais jakso tolkulla. Se nyt on selvä, että jokainen tuossa maailmassa on kokenut kovia ja menettänyt jonkun. Maggieta ei näytetty ylöättäen lainkaan, papin puhe jätettiin vaan roikkumaan. Rick on mun suosikki ollut aina, toivottavasti siitä ei mitään toopea nyt leivota, sankarin viitta sopii sille paremmin. Mitäs muuta? Kenet Sasha näki siellä juoksemassa?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Minua vähän jäi ihmetyttämään, mitä Rick mamisteli, eikä muka saanut alkkis-vaimonhakkaajaa hengiltä jo heti tappelun aluksi, ennen kuin kukaan ehti väliin. Jos mietitään, millainen tough guy-kuva Rickistä on sarjassa välitetty, niin odotin tappelun kestävän ehkä joku 10 sekuntia.

Toivottavasti Rick ei nyt ala taas sekoamaan, tuota oli helvetin rasittavaa katsella jo siellä vankilassa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Meinaako Michonne hakea vallankaappausta vai oliko se vaan "oon ny välillä hiljaa"-lyönti?

Kyllä tuossa tehtiin palvelus aivan jokaiselle ja ennenkaikkea katsojille. Tämän viikkoisen siivun voisi jakaa kahteen osaan. Parhaat asiat tapahtuivat Alexandrian ulkopuolella ja komeadiaklubi Tahaton kokoontui sitten Alexandrian sisäpuolella.

Daryl ja Aaron olivat jakson kiinnostavinta antia. Itselleni tuli sellaiset vibat että Wolvesit ovat jo spotanneet tuon kaksikon ja nyt jännitetään ensikohtaamisen sisältöä. Saa nähdä napataanko Daryl ja Aaron pelimerkeiksi joilla Alexandrian ovet aukeaisivat. Mielenkiintoista myös nähdä miten väkevästi tätä uutta pahisporukkaa ajetaan finaalissa sisään vai ajetaanko juuri ollenkaan. Kaikesta huolimatta kovin mukava poppoo ei vaikuttaisi kyseessä olevan.

Sashan hajoilu oli myös varsin tervetullut uutuus kun porukka tuntuu melko usein selviävän kriiseistä varsin virkamiesmäisesti. Kovempaan hajoiluun pitää olla oikeus jollain muullakin kuin Rickillä. Samoiten Carlin ja Enidin teinisöpöiy toimi ainakin minulle. Ehkä asiaan vaikutti se etteivät junnut ole kovin merkittävää roolia saaneet sarjan aikana.

En tiedä muista, mutta minä en ainakaan kyennyt kaiken nähdyn jälkeen kovin vakavasti suhtautumaan noihin Alexandrian sisäisiin "ongelmiin". On selvitty murhanhimoisesta narsistista, väkivaltaa ihannoivista raiskarijunteista sekä kannibaaleista, mutta nyt jumiuduttiin ongelmiin sivilisaatio-mummon sekä vaimoa hakkaavan juopon edessä. Huonoimmillakin hetkillä Rickillä sekä Carolilla on sen verran pelisilmää että ongelmien loppuratkaisut suoritetaan muurien ulkopuolella eikä päivänvalossa tapahtuvan homopainin merkeissä. Deanna on vielä varsin selvästi tuonut esiin karkoittamisen, eli tuossa yhteydessä se mahdollisuus olisi auennut.

Lopun flippaushetkellä Rick puhui kyllä ihan asiaa, mutta luulisi äijän jo tajuavan ettei selviytymisajattelu ketään muuta kiinnosta. Ei ennakoidusti eikä jälkikäteen. Oli siis vähintäänkin nautinnollista nähdä kun Michonne sammutti paasaajalta valot.

Finaali on siis 90 minuuttia(eli n. 62min jakson osuus) ja tuohon toivottavasti sisältyy muutakin kuin Alexandrian "ongelmien" ratkaisua. Se on kumminkin erittäin selvää että omat spekulaationi menevät täysin päin helvettiä ja hyvä niin.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Minua vähän jäi ihmetyttämään, mitä Rick mamisteli, eikä muka saanut alkkis-vaimonhakkaajaa hengiltä jo heti tappelun aluksi, ennen kuin kukaan ehti väliin. Jos mietitään, millainen tough guy-kuva Rickistä on sarjassa välitetty, niin odotin tappelun kestävän ehkä joku 10 sekuntia.

Pitihän sitä tappelua venyttää mahdollisimman paljon, että saadaan lisää pituutta ja draamaa jaksoon. Itellä tuli hohhoijaa -fiilikset kesken tappelun.
Finaalissa nähtäneen sitten Wolvesit, sen verta paljon tässä jaksossa tuota sakkia pohjustettiin jatkuvilla viittauksilla.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Onhan tuo Chicagon AHL-jengin kohtaaminen myös selkeästi mahdollisuus kyläläisille. Ulkoinen vihollinen yhdistää ja toisaalta todistaa Rickin puheet oikeiksi, jolloin hänenkin valta-asemansa on mahdollista palautua. Jännää on nähdä miten Carl suhtautuu Michonnen temppuun. Poika kun oli itsekin repimässä isäänsä pois, mutta silti selvää on, että veri on vettä sakeampaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Pitihän sitä tappelua venyttää mahdollisimman paljon, että saadaan lisää pituutta ja draamaa jaksoon. Itellä tuli hohhoijaa -fiilikset kesken tappelun.
Finaalissa nähtäneen sitten Wolvesit, sen verta paljon tässä jaksossa tuota sakkia pohjustettiin jatkuvilla viittauksilla.

Jotenkin minulla meni myös vähän fiilikset tuon tappelun aikana. Ensin tilannetta alustettiin Rickin miehekkäällä pyynnöllä hoitaa kaunokaisen asiat päiväjärjestykseen, tämän jälkeen vaaleaverikkö itse naisellisesti pyysi apua ja antoi "suostumuksen" Rickin toimille. Mielestäni looginen jatkumo olisi ollut, että vaimonhakkaajan ilmestyessä kovistelemaan Rickiä, niin tämä olisi esim aseen perällä hakannut miehen 10s tiedottomaan tilaan.

Tuo lopun jutustelu ja kolkkaus olisi silti voitu jättää jaksoon, Michonnen oli pakko keskeyttää Rickin puuhat, ennen kuin tämä jatkaisi alkkiksen kasvojen muovaamista.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Mielestäni on selvää, että uloslähteminen ja päämäärätön haahuilu on jo nähty sarjassa niin moneen kertaan, että kyllä porukka tuonne Alexandriaan jää. Rickin ainoa mahdollisuus jäädä on kai niin paha ulkoinen uhka, että häntä tarvitaan. Eli eiköhän sieltä tule näiden Wolvesien hyökkäys. Tuntuvat osaavan houkutella myös walkereita, sillä aluksihan sanottiin, ettei alueella ole paljoa walkereita, koska siviiliväestö oli ehditty evakoida. Ja sitten äsken ihmeteltiin ääneen (oliko Aaron?) miten niitä walkereita yhtäkkiä on koko ajan enemmän. Eli taitavat päästää ensin walkerit Alexandrialaisen kimppuun ja sitten hyökkäävät.

Voi hyvin olla, ettei tuossa viimeisessä jaksossa edes tule mitään sisäistä taistelua, vaikka juonta on viety siihen suuntaan (katsojien hämäämiseksi). Kovasti pohditaan ja kinataan ja riidellään, mutta varsinainen sota käydäänkin ulkopuolisia vastaan. Kausi jää tietenkin inhottavaan cliffhangeriin, niin että joku/jotkut näyttävät kuolevan, mutta tilanne selviää vasta seuraavan kauden alussa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Olihan tuo Deannan sivilisaatiosta mainitseminen ja Rickille avautuminen varsin huvittavaa kamaa kun mummo itse antanut hiljaisen myöntymisen naisen&lasten hakkaamiselle, koska hakkaaja on kirurgi. Tuollaiset Peten kaltaiset reppanat kuitenkin laitetaan oikeassakin elämässä kuriin jos he kokevat aitoa uhkaa oman henkensä puolesta. Tässä tapauksessa olisi riittänyt aivan hyvin kun Rick, Abraham ja vaikkapa Carol olisivat vieneet Peten picknikille muurien ulkopuolelle. Palatessa olisi sitten ollut toinen ääni kellossa kun matkailu olisi avartanut.
 
Omaankin ajatusmaailmaan hiipi se, miten tuo finaalin mahdollinen mylly saattaa olla Alexandria vs Wolves, toki maustettuna sillä, että Alexandialaisten kesken saatetaan niistä "vahingossa" vähän omiakin. Toki Wolvesit taitavat olla vielä jonkin matkan päässä ja äkkiseltään tuosta sai kuvan, että Daryl ja hänen uusi bestiksensä ovat Wolvesien sekä Alexandian välissä, joskin ilmeisesti jo susien reviirillä.

Tuohan Alexandrian sisäiseen myllytykseen tuo vielä lisämausteensa sniperinsa kanssa tähystystornissa häärivä Sasha. Tuossa sisäisessä taistelussahan on nyt jo kolme tahoa, vanhat asukkaat sekä Rickin ryhmästä muodostuvat kaksi tahoa, eli mahdollisesti Rick vs Michonne. Michonnen tempaustahan pohjustettiin jaksossa jo sillä miten tuo lähti ilman miekkaansa metsäretkelle ja sai sitten fläsäreitä menneistä miekan heilutuksistaan. Yksi koko sarjan parhaista hetkistä näytettiin tuossa, kun Michonne oli kahden kädettömän walkerin kanssa debytoimassa sarjassa.

Eilisen jakson alku oli muuten ihan näyttävästi kuvattu, kun siinä laitettiin "juoksumusaa" taustalle soimaan.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Sashalle oli muuten yllättävän vaikeaa lippaan vaihtaminen. Kiinnitti vain huomiota tuossa rytäkässä
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minäkin luulin Rickin kovana poikana hoitelevan lekurin parilla napakalla suoralla tms. ninjaliikkeellä, mutta ei sitten maistunut, vaan otti meilkein itse bataattiin. Toisaalta oli ihan hyvä liike korostaa Rickin pidättyväisyyttä, eli käski perääntymään eikä lyönyt itse ensin, poliisi kun on. Siinä toki samalla menetti yllätysedun isompaa jamppaa vastaan, mikä sitten näkyi myllyn venymisenä. Vaan oli se silti hiukan, noh, huono toteutus.

Joku aiemmin kyseli, kuka oli se juokseva tyttö, jota Sasha tähtäili, ja sehän oli siis tämä Carlin lyyli, joka riensi katsomaan, miksi sedät painivat. Sehän ei tähdännyt ampuakseen vaan tsekkasin tilanteen, notta wtf siellä tapahtuu.
 

Christian74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins ja Tappara
Hyvää pohjustusta oli tämä jakso, vaikkei edellisen tasolle päässytkään. Itseäkin hiukan ketutti tuo tappelukohtaus Rick vs Pete. Meni hiukan överiksi touhu tuossa kohtaa ja Michonnehan sen pisti sitten poikki. Olisi muuten lähtenyt lapasesta koko homma tai ainakin olisi ollut vaikeaa saada mitään rauhaisaa aselepoa näiden pukareiden välille uskottavasti muulla tavoin.

Seuraavassa jaksossa sitten nähdään mikä tuo susijengi oikein on. Se myös juolahti mieleen, että eiköhän sieltä putkahda Morgan esiin myös ja voi olla aika merkittävässäkin roolissa näissä loppukahinoissa.
 

Beergenheim20

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Jokerit, OJ
Mitähän tää nikolas meinas sen pistoolinsa kanssa tehdä? Muistaakseni kävi jostain metsästä yhen kaivamassa..
Rupeeko laittamaan glenniä ja kumppaneita kylmäks nyt kun rick alko rähisemään ja homma alkaa leviimään käsiin?
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Onko kenellekään tullut mieleen, että osa näistä "susista" saattaa olla Alexandrian entisiä asukkaita?
Kun Rickin ryhmä tuli tuonne, niin siinä videohaastattelussa Deanna sanoi heittäneensä kolme miestä pihalle Alexandriasta, kun nämä ei sopeutunut sinne. Ja viime jaksossa Rick kertoi Deannelle näkemyksen siitä jos pahat tyypit heittää pihalle, niin tulevat kostamaan isommalla porukalla.

Nicholas siis vei sen Rickin piilottamaan aseen ja tällä hetkellä luulen, että Nicholas saattaa olla jopa näiden Wolvesien ystävä. Ottaen huomioon Nicholaksen ja Aidenin rituaalin ennen "juoksulle" lähtöä, eli se kahlitun kulkijan mäiskiminen. Se hieman muistutti sitä, mitä Daryl ja Aaron näki viime jaksossa.

Huikea huipennus tälle kaudelle kyllä tullaan saamaan ja totta kai Morganin pitäisi vielä ilmestyä jostain.
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mä olen omassa päässäni kehitellyt teoriaa että Morgan on kytköksissä Susiin. Loppuhuipennuksena Sudet ovat vanginneet henkiin jääneet, Rick kohtaa johtajan ja johtajaksi paljastuu Morgan.

Ketkä nykyisestä porukasta olivat tavanneet Morganin Rickin lisäksi?
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Mä olen omassa päässäni kehitellyt teoriaa että Morgan on kytköksissä Susiin. Loppuhuipennuksena Sudet ovat vanginneet henkiin jääneet, Rick kohtaa johtajan ja johtajaksi paljastuu Morgan.

Ketkä nykyisestä porukasta olivat tavanneet Morganin Rickin lisäksi?
En usko sun teoriaan, mutta vastaus kysymykseen on Michonne ja Carl.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulle tuli tuo Thombsonin viritelmä mieleen myös, mutten jaksanut alkaa spekuleerata sillä. Noin muutoin olisi hauska vetää yhteen kaikki spekuloinnit sarjan ääreltä ja tarkistaa osumaprosentti sekä paras valavuori.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Michonnehan ei taida edes tietää tuosta vaimonhakkaamisesta, ellei sille olla ruudun ulkopuolella kerrottu. Eli voi hyvin olla, että Michonne näki tuon Rickin riehumisen ja aseen heiluttelun vaan Shane-tyylisenä sekoamisena ja päätti siksi toimia. Eikä ollut aivan väärässäkään, jotenkin Rick muistuttaa Shanea koko ajan enemmän. Toki Rick ei hakannut Loria, mutta tiettyä samankaltaisuutta toimintamalleissa kyllä on. Joka tapauksessa aika helposti Rick on tappamassa miestä, joka on vielä porukan ainoa lääkäri. Vähän ehkä kannattaisi ajatella laatikon ulkopuolelta näitä juttuja, jos verta riittää vielä yläpäähän asti.

Enpä kyllä osaa yhtään lähteä arvailemaan, mihin suuntaan vikassa jaksossa lähdetään. Paljon on juttuja auki. Tuosta susiporukasta on kyllä sen verran ahkerasti vihjailtu kauden loppua kohti, että pakko niillä on joku rooli finaalissa olla. Alexandrian muurithan on vielä kätevästi tuettu ulkoa päin (miksi vitussa?), joten nuohan kaatuu tarvittaessa alta aikayksikön. Heitetään nyt veikkauksena, että 5 nimettyä hahmoa kuolee päätösjaksossa, 3 alexandrialaista (Nicholas, Deanna ja Pete) ja 2 Rickin porukasta, Maggie ja Sasha. Glenn sekä Carol varasijoilla.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Mulle tuli tuo Thombsonin viritelmä mieleen myös, mutten jaksanut alkaa spekuleerata sillä. Noin muutoin olisi hauska vetää yhteen kaikki spekuloinnit sarjan ääreltä ja tarkistaa osumaprosentti sekä paras valavuori.

Lienisi yleinen osumaprosenttikin luokkaa Valavuori, mutta hienoa etta spekuloidaan!

Itselleni tuli myos mieleen, etta yhteisen vastustajan edessa Alexandrian porukka ja Rickin poppoo vetavat yhta koytta ja muutaman miestappion jalkeen jaadaan Alexandriaan. Toisaalta eikohan sielta joku isompi yllatys tahan Susijengiin liittyen tule. Mahdollisesti ovat juuri sita poispotkittua porukkaa, joka tulee ja ottaa koko paikan haltuun.

E: Hauskana knoppitietona sellainen, etta Woodburyn alue on kaytannossa kadun toisella puolella Alexandriasta, siis nimenomaan kuvauspaikka. Samoin kuin aika moni muukin kuavauspaikka. Tama karttahan on tassa ketjussa joskus aikaisemminkin ollut postattuna.
 
Viimeksi muokattu:

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
ahkerasti vihjailtu kauden loppua kohti, että pakko niillä on joku rooli finaalissa olla. Alexandrian muurithan on vielä kätevästi tuettu ulkoa päin (miksi vitussa?)
Arkkitehti toteuttamassa, tarvittaisiin yksi insinööri joukkoon jotta saadaan aitakin toimivaksi ;) Eugene olisi tajunnut..
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Sekä humanisti toteamaan, ettei aitoja oikeasti tarvita ja pedagogi toteuttamaan walkereiden inkluusiota. Nyt kävi niin, että Rickiä uhkaa eriyttäminen. Entä jos sille tulee paha mieli?
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
En tiedä muusta, mutta ne ASZ karkoitetut tuskin ovat kovin vakuuttavia tapauksia tuohon ihmisiä pilkkomismurhiin viittaaviin susilaumalaisiin. Enid olisi voinut olla ainoa sisäpiiriläinen heihin, mutta ilmeisesti ei olekaan. Wolvesit ovat palanen jotain isompaa palapeliä ja vain pieni osa sitä ulkopuolista helvettiä mitä ASZ tulee kohtaamaan. Näin uskon minä.

Finaalissa Aaron sekä Daryl joutuvat taatusti vaikeuksiin, mutta en usko heidän kohtaavan kuolemaa. Finaalin kuolemat tulevat akselille Carol-Nicholas-Deanna-Pete-Tara-Glenn-Abraham. Jotkut noista.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Wolvesit ovat palanen jotain isompaa palapeliä ja vain pieni osa sitä ulkopuolista helvettiä mitä ASZ tulee kohtaamaan. Näin uskon minä.

Mulla meni (yllispyllis) vähän ohi silloin sen ison mustan karjun kuoleman aikaan ohi mitä sieltä radiosta tuli näihin silpojiin liittyvää, puhuttiinko siellä näistä Wolveista just? Sen peruusteella olis ihan joku maanlaajuinen konnajoukko.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös