The Voice of Finland

  • 669 790
  • 2 823

Rankkari

Jäsen
Koko formaatin paras kohta on tämä ensimmäinen - ääni ratkaisee.
Totta. Ovat päässeet valitsemaan, itselleen sopivimman biisin. Tulee biisejä, monenlaisia.
Vastaavasti seuraavassa vaihessa, eli kaksintaistelussa, valmentaja pakottaa kisailijat laulamaan paskaa. Kisaparien pitäisi itse päästä sopimaan laulettava biisi.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Koko formaatin paras kohta on tämä ensimmäinen - ääni ratkaisee. On mukava kuulla tuntemattomia laulajia ja jännittää hieman kääntyvätkö tuolit. Iloa ja pettymyksiä. Loput Voicen vaiheet ovat vähän tylsempiä itselleni ja jätän helposti ne väliin. Ei minua voittaja kiinnosta oikeastaan.

Tähän on helppo yhtyä. Mukavaa viihdettä tämä Voice nimenomaan ääni ratkaisee -jaksojen ajan, sen jälkeen aina jäänyt seuraaminen vähemmälle.
 

kimbe66

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eilinen oli varmaan koko voicen historian heikoin ääni ratkaisee -osio. Oli niin heikkoja/keskinkertaisia laulajia, että heikkoa teki itselläkin katsoa ja kuunnella. Ainut vähän massasta erottuva oli se Kööpenhaminassa musiikinopettajaksi valmistunut ( todennäköisesti sekalaisten aineiden käyttäjä ), jota tuotantoyhtiö ei varmaan halunnut mistään hinnasta mukaan kisailemaan yhtään pidemmälle.

Huvittavaa oli tosin myös katsoa, kun Redrama ja Toni olisivat molemmat mielellään lykänneet sen teologin (63v) toisen joukkueeseen, vaikka tuoli olikin tullut käännettyä.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Onpas kaukana edelliset viestit, mitä mieltä ekasta kaksintaistelu -jaksosta?
Ainakin omasta mielestäni oli sangen laadukasta vetoa kauttaaltaan ja biisivalinnatkin harvinaisen hyvin osuneita, jos peilaa männä vuosiin ja siihen mitä skeidaa on laitettu laulamaan. Itseeni kolahti eilen jostain syystä tuo Annan tiimin "junnukaksikko", siinä oli jotain todella hyvää ja kaunista. Mutta joo, heti eilen sai huomata kuinka huonoja valintoja moni teki koutsin ottaessaan, esim. Redraman tiimiin ei kannattaisi väkisin ängetä kun sieltä joutuu ulos hyvin varhain tosi hyviä. Toki nuo kisaajat eivät ekassa vaiheessa sitä tiedä millaisia on jo mennyt tiimeihin, mutta jotenkin ennakoitavissa tuo olisi. Eilen Redraman tiimissä meni se puheterapeutti Artsin tieltä, vaikka tuolla olisi äänenä ollutkin paljon annettavaa.. ja biisi oli räätälöity suoraan Artsille. Mutta joo, persoonassa ei sinällään menetetty mitään ja tuo puoli laulajissa alkaa vaikuttaa tässä vaiheessa, tosi paljon. Mutta, sitä ihan odottaa tämän illan jaksoa. Ehkä tuo Ollin kohtalo on itselle tässä myös suuri sytyke seurata pitkästä aikaa vähän intensiivisemmin.
 

Hepitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onpas kaukana edelliset viestit, mitä mieltä ekasta kaksintaistelu -jaksosta?
Ainakin omasta mielestäni oli sangen laadukasta vetoa kauttaaltaan ja biisivalinnatkin harvinaisen hyvin osuneita, jos peilaa männä vuosiin ja siihen mitä skeidaa on laitettu laulamaan.
Ensimmäinen kaksintaistelujakso oli kyllä hienoa katseltavaa ja kuunneltavaa.
Mun mielestä tänä vuonna etenkin kaksintaistelut ovat osoittaneet kovan tason. Ääniratkaisee -osiossa tätä en oikein havainnut, mutta nyt on ollut muutamia aivan huikeita vetoja.
Itse tosin on tullut väijyttyä kaikki kaksintaistelut Ruutu + -palvelusta niin jännitystä ei illalle ole.

-h-
 
K

Kiekkokatsoja

Kaksintaistelu on sarjan huonoin vaihe. Siinä moni joutuu laulamaan biisin, joka ei sovi omalle äänelle. Muutenkin pitäisi saada laulaa aina koko biisi, ja ihan yksin. Heti alusta asti vähintään 3 minuuttia joka laulajalle. Tämä on laulukisa, jossa haetaan parasta ääntä. Siksi nuo asiat pitäisi muuttaa.
Oletteko muuten huomanneet, kuinka Olli pelasti alussa monen laulajan, tarjoamalla ainoana jatkopaikan. Ollia ei pelastanut kukaan/mikään, vaan lähtö taivaaseen tuli.
Kisassa on vähän rock laulajia. Tänä vuonna niitä ei montaa edes pyrkinyt kisaan, kun edellisenä vuonna osoitettiin, että rokkareita ei haluta mukaan. Erikoisin juttu viime vuonna oli, että Virtanen pudotti rock tyylisen laulajan, mutta Redrama poimi hänet mukaan, ja hänestä tulikin sitten kauden voittaja.
Tämäntyyliselle kisalle on tarvetta, mutta toteutus on väärä. 2/5 tähteä tälle ohjelmalle. Monet biisit jotka lauletaan, ovat usein mulle tuntemattomia.

Tänään tyttökolmikosta kaikki, joutuvat laulamaan biisiä jota eivät osaa. Se kuulosti heikolta. Ylivoimaisesti parasta siinä oli se, että yksi tytöistä totesi, "paska biisi".
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Kaksintaistelu on sarjan huonoin vaihe. Siinä moni joutuu laulamaan biisin, joka ei sovi omalle äänelle. Muutenkin pitäisi saada laulaa aina koko biisi, ja ihan yksin. Heti alusta asti vähintään 3 minuuttia joka laulajalle. Tämä on laulukisa, jossa haetaan parasta ääntä. Siksi nuo asiat pitäisi muuttaa.

Tästä olen myös pärissyt, ärsyttää kun itse laulu ja musiikki jää pieneen sivuosaan liki 1,5h lähetyksessä. Laulut mahtuu varmaan varttituntiin? Jotenkin silti tuntuu siltä, että kaksintaistelu on vain tietty valmentajien työkalu valkata omat suosikkinsa eteenpäin ja muokata tiimiään sopivaksi jatkoa varten.. eli eiköhän tuo ole melko usein heidän papereissaan jo kirjoitettu miten ja millä kokoonpanolla jatketaan. Joskus joku sitten saattaa yllättää tässä muutaman sekunnin show:ssa ja laittaa palikoita vähän uusiksi.

Tänään tyttökolmikosta kaikki, joutuvat laulamaan biisiä jota eivät osaa. Se kuulosti heikolta. Ylivoimaisesti parasta siinä oli se, että yksi tytöistä totesi, "paska biisi".

Tuo oli hauska ja rehellinen kommentti, lienee aika hiton vaikea saada itsestään mitään irti jos itselle huono kappale jaetaan niin, että pääsee itse laulamaan pari riviä ja kertsissä huutamaan kimpassa muiden kanssa, kunnes huomaa laulun olevan jo ohi. Biisin typistämisestä oli äärimmäisen hieno esimerkki Ollin tiimin -1972, josta vedettiin intro, kerran kertsi ja tähän päälle tulikin jo "outro". Oikeastaan jatkoon mennyt jäbä ei päässyt edes laulamaan koko osuudellaan, mitä nyt kertosäettä huusi kilpaa pari sekuntia sen duon kanssa.

Oli siellä silti eilen taas jokunen aivan huikea vetokin, ainakin kaksi.. jokainen osannee poimia nämä sattumat. Surkeat biisivalinnat vaan alkavat nostaa päätään, esim. Toni laittoi komeat miesäänet laulamaan eilen täyttä paskaa, käsittämätön biisivalinta. Ja nuo Ollin kolmikot olivat kummatkin melko mitäänsanomattomia, tyttötrio oli kuin jostain loppuillan karaokesta. ..ja näissä tosiaan laulajat joutuvat epäkiitolliseen asemaan, kun lähinnä heikkoudet kaivetaan esiin.
 
K

Kiekkokatsoja

Tämä on kyllä kummallinen tv sarja. Enimmät jaksot ja biisit olen katsonut, ja lähes joka kerta joudun pettymään. Ja silti katson seuraavat jaksot. Aina toivon, että tulisipa jotain hyvää, mutta useinmiten tulee vain paskaa. Lyhyitä vetoja, vääriä biisejä laulajien äänelle, ja musiikki on useinmiten väärältä aikakaudelta, tai ainakin paskoja biisejä.
Ohjelmalle on tarvetta, mutta tuo pakotettu tapa tuottaa tämä sarja, ja valmentajien surkeat biisivalinnat, pilaavat paljon. Voi olla että koko tv sarja lopulta tuhoaa itse itsensä. Mikäli toiselle tv kanavalle tulisi kilpaileva tv sarja, voisi sen suosio helpolla ylittää voice kisan. Idols on puolestaan erittäin heikko, joten sitä en seuraa.
Laulajille mahdollisuus valita biisinsä, ja 3-4min laulua/laulaja. Se olis iso muutos parempaan. Se toisi lisää uusia hyviä laulajia mukaan, kun heitä ei enää nöyryytettäisi, pistämällä vetämään vääriä biisejä.
Onhan siellä vielä mukana hyviäkin laulajia. Toivottavasti kuullaan jatkossa enemmän kuin yksi-kaksi hyvää vetoa/jakso.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
T
Ohjelmalle on tarvetta, mutta tuo pakotettu tapa tuottaa tämä sarja, ja valmentajien surkeat biisivalinnat, pilaavat paljon. Voi olla että koko tv sarja lopulta tuhoaa itse itsensä. Mikäli toiselle tv kanavalle tulisi kilpaileva tv sarja, voisi sen suosio helpolla ylittää voice kisan. Idols on puolestaan erittäin heikko, joten sitä en seuraa.
Laulajille mahdollisuus valita biisinsä, ja 3-4min laulua/laulaja. Se olis iso muutos parempaan. Se toisi lisää uusia hyviä laulajia mukaan, kun heitä ei enää nöyryytettäisi, pistämällä vetämään vääriä biisejä.
Onhan siellä vielä mukana hyviäkin laulajia. Toivottavasti kuullaan jatkossa enemmän kuin yksi-kaksi hyvää vetoa/jakso.
Olisi kiva tietää, kuinka paljon joku "formaatti" sanelee biisien valinnassa ym. Vai rahastako on kiinni, että miten tehdään.
 
K

Kiekkokatsoja

Olenkohan taas tänään pöljä? Voice tulee telkusta. Katson ja odotan hyviä lauluja. Ja käykö kuten lähes aina? Useimmat biisit eivät sovi laulajille, taikka en ole niitä koskaan aikaisemmin kuullut. Eli useimmat biisit kuulostaa paskalta. Ja minä se pöljänä niitä jälleen kuuntelen =). Vieläpä selvinpäin.
Onneksi joka jakso, tulee 1-2 osuvampaa biisiä. Ja todennäköisesti jaksot parantuvat, kun saadaan kaksintaisteluvaihe ohi.

Tänään kun katsoin osan jaksoa, niin tuli mieleen the voice of finlandin suurin ongelma. Laulajia ei anneta olla sellaisia kuin he ovat, ja laulaa mitä haluavat + miten haluavat.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Olenkohan taas tänään pöljä? Voice tulee telkusta. Katson ja odotan hyviä lauluja. Ja käykö kuten lähes aina? Useimmat biisit eivät sovi laulajille, taikka en ole niitä koskaan aikaisemmin kuullut. Eli useimmat biisit kuulostaa paskalta. Ja minä se pöljänä niitä jälleen kuuntelen =). Vieläpä selvinpäin.

Oliko pettymys;)

Anna Puu on ihan omassa kastissaan valitsemalla biisit tiimilleen, tänään taas hienoja vetoja. Tuo Joli on kyllä ihan uskomaton, toivottavasti menee päätyyn asti, siinä on äänessä ja tulkinnassa kyllä niin paljon väriä ja tunnetta että oksat pois. Toni puolestaan kaivoi laulettavaksi tälle päivää yhden hyvän, eipä oo The Verve soinut hetkeen missään, pitäisikö oikein kaivaa hyllystä. Mutta joo, katsottua tuli ja samalla sai jättää jäähyväiset Ollille, jotenkin outoa kun se lopullisuus kohdallaan ei ole vielä ihan realisoitunut:/ Kukahan tuota sakkia tulee koutsaamaan, olisiko Juha Tapio mitään?
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Itse olisin enemmän kuin positiivisesti yllättynyt Pauli Hanhiniemestä.

Se olikin muuten niin, että vielä knockout -vaihe menee jo purkitettuna. Eli ne lopun livet vaan jää tuuraajalle? Yhtä kaikki, outoa tuota on katsoa kun kuollut mies on edelleen läsnä "reality -showssa".
 
K

Kiekkokatsoja

Se olikin muuten niin, että vielä knockout -vaihe menee jo purkitettuna. Eli ne lopun livet vaan jää tuuraajalle? Yhtä kaikki, outoa tuota on katsoa kun kuollut mies on edelleen läsnä "reality -showssa".
Totta. Outoa on katsoa Ollia. Välillä unohdan, että hän onkin jo taivaassa, ja välillä seuraan tarkemmin Ollia. Lähinnä että mikähän oli hänen terveys ja käytös tuohon aikaan. Vaikuttaa että hän olisi ollut hieman aikaisempaa herkempi, alkuosan nauhoituksissa.
Mulle on oikeastaan sama, kuka tulee tuuraamaan. Taikka jakakoot laulajat, vaikka muille valmentajille. Kunhan antaisivat ekassa nauhoittamattomassa jaksossa, hetken kunnioituksen edesmenneelle.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Se mikä silti ihmetyttää on se että nytkin jatkossa oli hirvittävän paljon laulajia joiden äidinkieli on joku muu kuin Suomi. Ei tuollaisista mitään tähtiä täällä edes saada. Onhan se nyt huomattu että Suomalainen suuri yleisö ostaa suomenkielistä musiikkia. Saa olla aika harvinaisuus että täällä pärjää englanninkielisellä laululla.
 
K

Kiekkokatsoja

Se mikä silti ihmetyttää on se että nytkin jatkossa oli hirvittävän paljon laulajia joiden äidinkieli on joku muu kuin Suomi. Ei tuollaisista mitään tähtiä täällä edes saada. Onhan se nyt huomattu että Suomalainen suuri yleisö ostaa suomenkielistä musiikkia. Saa olla aika harvinaisuus että täällä pärjää englanninkielisellä laululla.
Itse en tiedä ketään, josta olisi tullut tähti, juuri tämän ohjelman kautta. En edes muista yhtään biisiä, jonka olisi tehnyt yksikään kilpailija, miltään kaudelta. Joten tuskimpa laulajien äidinkielellä on väliä. Jonnekin ne katoavat, joka kauden jälkeen.
Joitain laulajia oon nähnyt joissain muissa tv ohjelmissa, kisan jälkeen. Taikka joskus oon jotain nähnyt livenä, jossain pienemmissä musatapahtumassa.
 
Itse en tiedä ketään, josta olisi tullut tähti, juuri tämän ohjelman kautta. En edes muista yhtään biisiä, jonka olisi tehnyt yksikään kilpailija, miltään kaudelta. Joten tuskimpa laulajien äidinkielellä on väliä. Jonnekin ne katoavat, joka kauden jälkeen.
Joitain laulajia oon nähnyt joissain muissa tv ohjelmissa, kisan jälkeen. Taikka joskus oon jotain nähnyt livenä, jossain pienemmissä musatapahtumassa.

Mitään varsinaisia tähtiä ei varmasti ole tullut ainuttakaan mutta moniko on noussut edes jollain tasolla Suomen musaskeneen mukaan ja saanut nimeä? Kyllä niitä täytyy jokunen olla, mutta ei heti tule mieleen.

Tuomarit tuosta nyt ensisijaisesti hyötyvät näkyvyyden kautta.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Eipä niitä montaa ole, jotka ois tän ohjelman kautta nousseet edes jonkinlaiseen "tähteyteen". Pikaisella miettimisellä Googlen avustuksella Jesse Kaikuranta, Krista Siegfrids ja Antti Railio ovat luomassa ihan mukavaa uraa musamaailmassa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Eipä niitä montaa ole, jotka ois tän ohjelman kautta nousseet edes jonkinlaiseen "tähteyteen". Pikaisella miettimisellä Googlen avustuksella Jesse Kaikuranta, Krista Siegfrids ja Antti Railio ovat luomassa ihan mukavaa uraa musamaailmassa.
+ Evelina. Saara Aaltokin oli mukana.
 
K

Kiekkokatsoja

+ Evelina. Saara Aaltokin oli mukana.
Oli joo. Saara pääsi tähtivaloihin, eri kisan kautta. Eveliinaa en edes muista voice ajalta.
Tuiskun Antti lienee ainoa kestomenestyjä? Hän tosin tuli idolssin kautta tuli esille.
Lähes kaikki ne katoaa, pian kisan jälkeen. Erikoista, että kisassa ovat lähes jumalia, ja sitten tippuvat tyhjyyteen.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oli joo. Saara pääsi tähtivaloihin, eri kisan kautta. Eveliinaa en edes muista voice ajalta.
Tuiskun Antti lienee ainoa kestomenestyjä? Hän tosin tuli idolssin kautta tuli esille.
Lähes kaikki ne katoaa, pian kisan jälkeen. Erikoista, että kisassa ovat lähes jumalia, ja sitten tippuvat tyhjyyteen.
Idolsista kolme aata eli Antti Tuisku, Anna Abreu ja Anna Puu, Voice of Finlandista mielestäni ainoastaan Evelina. Tuossa on mielestäni se nelikko, joka on näistä laulukilpailuista ponnistaneista pystynyt luomaan oikeasti menestyksekkään uran. Evelinan ura nyt toki on vielä melko nuori, mutta taitaa tuo tällä hetkellä olla yksi striimatuimmista artisteista Suomessa.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Idolsista kolme aata eli Antti Tuisku, Anna Abreu ja Anna Puu, Voice of Finlandista mielestäni ainoastaan Evelina. Tuossa on mielestäni se nelikko, joka on näistä laulukilpailuista ponnistaneista pystynyt luomaan oikeasti menestyksekkään uran. Evelinan ura nyt toki on vielä melko nuori, mutta taitaa tuo tällä hetkellä olla yksi striimatuimmista artisteista Suomessa.

Kyllä mä nostaisin Hanna Pakarisen, Jani Wickholmin ja Katri Ylanderin jotka ovat menestyneet myös Idolsin jälkeen. Ja taitaa Pete Parkkosellakin keikkaa olla ihan hyvin. Mutta hyvin nostit kolme aata joista pitkälti samaa mieltä.
 
Laulukilpailuista ponnahtaneista pitää nostaa myös esiin oikeasti todella kovaa menestyneet Jenni Vartiainen ja PMMP. En itse näe että kilpailun formaatilla olisi niin paljoa merkitystä siihen, nouseeko joku artisti esiin vai ei, menestys kuitenkin vaatii aina niin paljon asioita toteutuakseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös