The Voice of Finland

  • 671 167
  • 2 823

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
2. Itse en näe sitä Kaikurannan markkinarakoa, toki tanssilavoilla ehkä posket vastakkain.

Siis HÄH?

Kaikuranta nimenomaan on Herrasen ohella se todennäköisin menestyjä. Toki Aalto ja Sipola (ja miksei Koskinen ja Mikkola myös) tulee saamaan osansa kakkua, mutta näitä oikeasti taitavia pianolla säestäviä miesartisteja täältä puuttuu. Jessen kanssa samankaltaisia tulkitsijoita ei oo siis montaa, lähinnä Vesa-Matti Loiri tuli mieleen.

On voice of finlandin artistien onni, että melkein kaikilla finaalisakkiin päässeillä on oma genrensä ja oma tyylinsä tehdä musaa. Esim. Lauri Mikkolasta voisi saada loistavan soul-pop-laulajan tyyliin suomen Timberlake, Mikko Herrasesta hyvän rokkarin ja Aki Louhelasta suht pätevän showmiehen kiertämään erilaisia keski-ikäisten konserttisaleja. Jesse Kaikurannasta voi ihan hyvin syntyä sellainen miespuolinen Regina Spector. Kim Koskinen puolestaan sopii hyvin johonkin oikeen menestyvään bändiin päätähdeksi.
 

Chris Sharma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Suomen maajoukkue, Nationalelf
Eipä ihme, että Suomessa naisartistit eivät koskaan voita näitä kisoja. Hanna Pakarinen on ainoa Idolsin naisvoittaja ja vähän pahaa pelkään että Diandrakaan ei voita tänä vuonna vaikka on ihan omassa luokassaan. Tytöt äänestävä pääasiassa poikia ja näköjään pojatkin poikia. No, maassa maan tavalla.

Saara Aaltoon kohdistuvaa jopa vihaa tällä foorumilla en voi mitenkään ymmärtää. Hän on toki jenkkityylinen mutta ei mielestäni mitenkään erityisen ylimielinen. Ei sen teennäisempi kuin moni muukaan Voicen top-kympistä. Eikä näyttänyt mitenkään erityisen pettyneeltä jäätyään kakkoseksi, hyvällä fiiliksillä oli. Outoa porukkaa täällä.

Musiikkimausta toki voi aina kiistellä mutta vaikka Jesse Kaikuranta tulkitsee hyvin, niin onhan itse musiikki hyvin mitäänsanomatonta. Ei kolahda tässä osoitteessa kyllä pätkääkään puhumattakaan tuosta Koskisen karmeasta kimityksestä. Kaikurannan esittämää musiikkia on kuultu iät ja ajat eikä noista kappaleista yksikään jää mieleen. Tulkinta ei auta mitään jos kappale on lähtökohtaisesti jo täysin mitäänsanomaton.
 
K

Kiekkokatsoja

Kävin eilen Circuksessa kuuntelemassa Voicekisan 12 kärkipäähän sijoittuneen esityksiä. Yhteensä tuli 25 biisiä, jotka oli esitetty itse kisassakin.

Hienoa kuunneltavaa. Moni heistä oli todellakin erinomaisia laulajia ja esiintyjiä. Lupasin arvioida hieman laulajia, kun kerran pääsin kuuntelemaan heitä livenä. Aika vaikea on heitä verrata keskenään. Lisäksi miksaaja pilasi muutaman esityksen, pitämällä itse laulajan äänen liian pienellä, suhteessa musiikin voimaan. No tätä samaa oli myös logomon live tv lähetyksissä alkuvaiheessa.

Pääosin olen edelleen samaa mieltä laulajista, mitä olin tv:nkin kautta kuultuna. Jos nyt muutama kommentti LAULUÄÄNISTÄ joita olen tässä kisassa erityisesti seurannut. Saaran ääni oli omaa luokkaansa. Ymmärrän toki, että kaikki eivät pidä siitä. Lisäksi kukkaistyylinen maailmanpelastus voi ärsyttää. Kisan voittajan ääni ei ollut yhtä heikko, mitä arvioin tv:n kautta. Mutta edelleen tuntuu, että voittaja oli väärä. No samapa tuo. Anttikin kuulosti livenä paremmalta. Mikko Herrasen ääni ei ollut finaalin arvoinen. Hieman sitä myös pilasi miksaaja. Kova meno lavalla olisi ollut ehdottomasti finaalin arvoinen. Mikolla olisi ollut finaalibiisinä Iron Maiden troopper, jossa olisi ollut enemmän munaa, kuin muiden finaalistien biisissä yhteensä. Tämä biisi kuultiin Circuksessa.

Erikoisuuksia illasta: Elastiselle maistui tuoppi. Herraselta irtosi mikin johto kesken biisin, mutta nopeasti se löytyi paikalleen. Lopussa Kim Koskinen heitti lippiksensä yleisöön, ja se sattuikin sopivasti kohdalleen katsomoon. Mainittakoon, että lippis oli aika iso, ja hikinen.

Ai niin. Itse levylle tulleet biisit, on valikoitu hätäisesti, ja huonosti. Harmi, mutta jospa lisää on tulossa?

Pidän monesta eri genrestä. Lähimpänä omaani oli Aki Louhelan tyyli. Livenä oli hyvä meno, kuten monilla muillakin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Sellaista. VoF:n voitti sitten tusinaääninen, johdonmukaisesti aivan hemmetin tylsää tusinarokkia vetänyt ukkeli. Ainakin se on selvää, että olipa formaatti mikä hyvänsä, aina suomalaiset äänestävät väärin. Idols, eduskuntavaalit ja tuoreimpana Voice of Finland.

Saara Aaltohan noista oli kevyttä paras, mutta ehkäpä tuollainen tietty tyrkkyys karkoitti osan äänestäjistä. Aika kummallinen valinta pyrkiä muusikoksi kaikkien mahdollisten formaattien kautta, väkisinhän siinä leimaantuu. Eikä se oma biisimateriaali mitään hirveän vahvaa kyllä ole, kuullun perusteella...

No, laulukilpailuksi ihan kovatasoinen settihän tämä, ei näitä nyt mahdottomien musiikkielämysten toivossa tule vahdattuakaan :)


Yritystä on enemmän kuin useimmissa muissa formaattipärstöjen päälle lykätyissä biiseissä. Ei jatkoon kuitenkaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ainakin se on selvää, että olipa formaatti mikä hyvänsä, aina suomalaiset äänestävät väärin.

Toinen vaihtoehto on se että suomalaiset äänestivät täysin oikein, mutta sinä olet väärässä mielipiteesi kanssa.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Toinen vaihtoehto on se että suomalaiset äänestivät täysin oikein, mutta sinä olet väärässä mielipiteesi kanssa.

Ei varmaan kannattaisi kieli poskessa kirjoitella mitään, kun se ei minulle istu. Joka tapauksessa koko kansan Mikko oli värittömin ja tasapaksuin kilpailija, joka veti pelkästään turvallista hälläväliäpoprockia läpi koko kisan. Toisaalta jos tuo musiikkilaji on täkäläisittäin se suosituin, niin kyllähän menestyksen ymmärtää.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt on sitten taas salaliittoteorioita että tuotanto pelasti Sipolan voittajaksi. Saara Aaltoa ei kuulemma ole pystynyt äänestämään ja Sipolan voitto on uutisoitu Nelosen teksti-tv:llä jo ennen kilpailun alkua jne.

Jos näihin salaliittoteorioihin uskoo niin ensin tuotanto siis pelasi Saara Aallon väkisin finaaliin mutta sitten torpedoi silti hänen voittonsa... Omituista strategiaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Spekuloidaan nyt vielä tähän se että Herranenhan olisi voittanut koko paskan jos rock-kukko jumalan armosta M.Monroe olisi pitänyt rockrock-miesten puolia edes fifty-fifty pisteytyksellä ratkaisevalla hetkellä Aaltoa vastaan.
Eikös siinä äänestyksessä Herranen saanut reilusti enemmän spotify-pisteitä ja yleisöääniä?

Joten en ihmettele yhtään että Aalto ei saanut riittävää yleisöäänimäärää Sipolaa vastaan ja ne vähätkin Herrasen äänestäjät jotka äänestivät vielä finaalissa äänestivät Sipolaa vaikka onkin jotakuinkin yhtä hajuton ja mauton kuin rock-maailman mittakaavassa Nickelback.

Herranen on moraalinen voittaja juuri tuon Aaltoa vastaan katsottujen äänien perusteella. ;)

Herrasen klaanin keikoilla ääni todellakin ratkaisee, puhumattakaan biisivalinnoista.



_
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Niin, itse juttelin aiheesta yhden ohjelman tuottajan kanssa, ja tämän mukaan Herrasen kanssa levynteko aloitettiin jo hyvissä ajoin (ennen Herrasen putoamista), koska oli kuulemma selvää ettei Herranen tule kisaa voittamaan. Itse ymmärsin tuon tarkoittavan sitä että absoluuttisesti tämä Sippola keräsi koko ajan niin vahvaa äänipottia että kisa oli selvä jo aikaisessa vaiheessa. Manipulaatio puheet voittajan osalta ovat siinä mielessä turhia että Sippola ei ollut missään nimessä levy-yhtiön toive. Jos hommaa ylipäätänsä manipulointiin niin se tapahtui semeissä, jossa Monroe (kait?) tiputti Herrasen. Oliko tämän päätöksen takana levy-yhtiö, tuotantoyhtiö tai Monroen oma ihastus Saaraan jääköön salaliittoteoreettikojen selvitettäväksi.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin, itse juttelin aiheesta yhden ohjelman tuottajan kanssa, ja tämän mukaan Herrasen kanssa levynteko aloitettiin jo hyvissä ajoin (ennen Herrasen putoamista), koska oli kuulemma selvää ettei Herranen tule kisaa voittamaan. Itse ymmärsin tuon tarkoittavan sitä että absoluuttisesti tämä Sippola keräsi koko ajan niin vahvaa äänipottia että kisa oli selvä jo aikaisessa vaiheessa. Manipulaatio puheet voittajan osalta ovat siinä mielessä turhia että Sippola ei ollut missään nimessä levy-yhtiön toive. Jos hommaa ylipäätänsä manipulointiin niin se tapahtui semeissä, jossa Monroe (kait?) tiputti Herrasen. Oliko tämän päätöksen takana levy-yhtiö, tuotantoyhtiö tai Monroen oma ihastus Saaraan jääköön salaliittoteoreettikojen selvitettäväksi.

Vähän mielestäni logiikka ontuu. Sippola siis keräsi koko ajan "niin suurta äänipottia, että peli oli selvä", mutta ei kuitenkaan ollut levy-yhtiön suosikki. Eikös levyn tekijöitä kiinnostakaan se kuka on suosituin ja kuka mahdollisesti myy eniten levyjä. Vai oliko pintaa syvemmältä analysoitu, että Herranen ei ole suosittu, mutta myy levyjä.

Sitäpaitsi miten ihmeessä Sipolan äänestysmääriä voidaan peilata esim. Monroen joukkueen jäseniin, koska eivät ennen finaalia kisanneet keskenään. Ja sehän oli selvä että esim. Härmä, Herranen ja Aalto söivät ääniä toisiltaan = kokonaisäänimäärä jäi pienemmäksi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jännä miten paljon tuota Sipolan voittoa on kritisoitu, ja perusteltu sillä että ohjelmaa mainostettiin tuolla "ääni ratkaisee" -teemalla ja Sipola ei ollut paras laulaja. Esim. Ilta-Sanomien porukka dumasi Sipolan aika täydellisesti ja vetosivat juuri tuohon että "ääni ratkaisee" ei toteutunut koska Saara Aalto ei voittanut. Mika Seppänen oli mennyt jopa niin pitkälle että sanoi Sipolan laulutaitoja "vajavaisiksi", mikä ei kyllä pidä paikkaansa vaikka hän ei Saara Aallon tasolla teknisesti olekaan.

Mutta eihän tuo "ääni ratkaisee" tarkoita sitä että laulutaito ratkaisisi. Laulutaito on minun mielestäni eri asia kuin lauluääni. Laulutaitoa voi helpommin vertailla mutta lauluääni on taas subjektiiviinen käsite jossa ei ole olemassa mitään oikeita ja vääriä ratkaisuja vaan kyse on makuasioista. Kyllähän tuo Saara Aalto laulutaidoltaan oli aivan ylivoimainen finalisteista, ja oli selvästi paras koko kilpailussa, mutta esim. minä pidin enemmän Mikko Sipolan lauluäänestä. Jos sattuu pitämään tuollaisesta soundista enemmän kuin vaikkapa Aallon soundista niin silloinhan "ääni ratkaisee" toteutui ja voittaja oli täysin oikea. Eikö vaan? Jos VoF:n slogan olisi ollut "laulutaito ratkaisee" niin silloin ymmärtäisin kaikkien harmistuksen paremmin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eikös levyn tekijöitä kiinnostakaan se kuka on suosituin ja kuka mahdollisesti myy eniten levyjä.

Siinä on vaan sellainen juttu että nämä asiat eivät ole usein kohdanneet näiden kykyjenetsintäkilpailujen kohdalla. Monestihan voittajat on jääneet jostain syystä aiemmin pudonneiden varjoon.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Siinä on vaan sellainen juttu että nämä asiat eivät ole usein kohdanneet näiden kykyjenetsintäkilpailujen kohdalla. Monestihan voittajat on jääneet jostain syystä aiemmin pudonneiden varjoon.

Totta, mutta jos kyseessä on niin suosittu kaveri, että peli on selvä ennen viimeisiä kierroksia (kuten Sipolan väitettiin olleen), niin tuskin tällainenkaan kaveri ihan paskasti myy.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itselle ei oikeastaan kenenkään tyyli osu, niin että odottaisin heidän tuotantoaan. Mutta kilpailua on hauska katsoa kilpailuna ja analysoida esityksiä. Tämä on tavallaan erittäin korkeatasoista karaokea.

Sipola voitti koska hän oli skaban ainoa joka nosti tasoaan finaaliin. Ja myös ainoa joka valitsi itselleen sopivan biisin

Saara Aalto oli laulajista taitavin ja myös peroonallinen. Hän on kieltämättä hieman imelä tyyliltään, mutta jos se on sitä mitä hän haluaa tehdä niin ok.

Jesse Kaikuranta on ehkä tyyliltään mulle kaikista vierain, mutta persoonista pidän ja sitä hänessä on. Näin sohvaperunan näkökulmasta tuo tapa esittää on vain hieman liian yksipuolinen. Sama pätee Kim Koskiseen

Mikko Herranen on erittäin hyvä laulaja, mutta ehkä kuitenkin hieman liian väritön. Radio Rock on täynnä vastaavanlaisia numetalhuutajia eikä hän biisivalintojensa tai lauluäänensä perusteella välttämättä tuosta joukosta erotu.

Aki Louhela on ulkoiselta habitukseltaan Game of thronesin King Joffreyn ja futisanalyytikko Erkka V.Lehtolan ohella vastenmielisimpiä televisiopersoonia tällä hetkellä. Sinällään se ei haittaa, koska laulaa hän osaa ja pääsääntöisesti studioissa tuotetaan parempaa musaa kuin livekeikoilla.

Formaatti on sikäli aika tyly, että kovia laulajia joudutaan pudottamaan aikaisessakin vaiheessa. Esim tuossa nyrkkeilykehässä tippui monta kovaa sen takia että heidät laitettiin vastakkain. Tosin tämmöinen formaatti sopii mulle paremmin sillä en jaksaisi katsella "finaaleja" joissa tiputetaan kahdestakymmenestä laulajasta viikoittain aina yksi kerrallaan joku pois.

Voitosta huolimatta olen sitä mieltä että Elastisen tiimi oli kaikista heikkotasoisin. Toisaalta se juuri mahdollisti Sipolan voiton.

Se, että tulenko kuuntelemaan kisassa mukana olleiden musiikkia myöhemmin riippuu täysin siitä millaista musiikkia ja millaisia biisejä he tulevat tekemään. Tuskin hankin kenenkään levyjä.


Formaattia, laulajien tasoa, dumareita ja muuta on kehuttu, mutta täytyy sanoa että yksi asia VoF:ssa on luvattoman kehno. Nimittäin juontajat. Imelä fruittari ja koppava kana ovat huonoin pari televisiossa sitten Anun ja Puten.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Vähän mielestäni logiikka ontuu. Sippola siis keräsi koko ajan "niin suurta äänipottia, että peli oli selvä", mutta ei kuitenkaan ollut levy-yhtiön suosikki. Eikös levyn tekijöitä kiinnostakaan se kuka on suosituin ja kuka mahdollisesti myy eniten levyjä. Vai oliko pintaa syvemmältä analysoitu, että Herranen ei ole suosittu, mutta myy levyjä.

Sitäpaitsi miten ihmeessä Sipolan äänestysmääriä voidaan peilata esim. Monroen joukkueen jäseniin, koska eivät ennen finaalia kisanneet keskenään. Ja sehän oli selvä että esim. Härmä, Herranen ja Aalto söivät ääniä toisiltaan = kokonaisäänimäärä jäi pienemmäksi.

Tuo oli siis oma hypoteesini että Herrasen voittoon ei uskottu koska Sippola (ehkä jotkin muutkin) keräsivät ääniä selkeästi enemmän, ainoa tieto mikä minulla on tuotannon puolelta on se että sille porukalle oli (syystä tai toisesta) selvää kohtuu aikaisessa vaiheessa että Herranan ei kisaa voita. Levy-yhtiö on kyllä analysoinnut näiden tyyppien potentiaalit aika tarkkaan ja näköjään Universalin tallissa oli kysyntää Herraselle. Täytyy muistaa että levy-yhtiöillä on muitakin artisteja, ja jotkut kaverit eivät vaan sovi talliin kun siellä on jo vastaavia artisteja pilvinpimein ja toisaalta toisen tyyppisistä kavereista voi olla kovakin pula.

Ja kuten -OO- jo totesikin, näiden kisojen voittamisen ja levy-myynnin välillä on hyvin pieni yhteys. Tuolta samalta tuotannon kaverilta kuulin senkin että Universal on todennut upottaneensa kätensä paskaan Idolsin osalta, eikä Idols-voittajaan näillä näkymin tulla panostamaan oikeastaan yhtään mitään.
 
K

Kiekkokatsoja

Onko havaintoja Voicekisaajien keikoista? Nythän pitäisi takoa, kun rauta on kuuma. Ja tehdä tilaa kesän keikoille.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Mikko Herrasen voi nähdä kesällä Mikkelissä Jurassic Rockissa. Muita keikkoja en itse ainakaan ole huomannut.
Kyllä ainakin Nummirock mainosti Herrasta myöskin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös