The Voice of Finland

  • 671 714
  • 2 823

Morgoth

Jäsen
Monroehan sen lopulta ratkaisi, jakamalla pisteet niinkin kovasti Aallon hyväksi.

Ei ehkä ihan linjassa, koska kaikki muut valmentajat antoivat käytännössä yleisön päätää. Joko aidosti piti Saara niin paljon parempana tai sitten haluisi vain esittää ymmärtävänsä muutakin musiikkia kuin rokkia, kun kerran Bon Jovinkin kaveri ollaan. Viime lähetyksessä tulikin jo käytyä Axl ja Slash... Voi Matti minkä teit.
 
Viimeksi muokattu:

Turma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk
Voi Monroe minkä teit. Ei muuten, mutta olisi kiva ollut kuulla Herrasen heviä. Koivuniemen kehu kiteytti, mikä ei Saarassa tänne iske: Diseney prinsessa. Hyvin lauloi juu, mutta Herranen sai hymyn korviin ja väreet!
Mä luulen, että Monroe tiesi Herraselle tulevan levysopparin ja että Saara tarttee enempi apua.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Tuli kyllä tänään - on tullut aiemminkin - sellainen fiilis että on ihan pakko vielä päästä tuon Hra Herrasen keikalle. Ehkä tämän skaban voittaminen ei ollut sitten se hänen juttunsa.
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voi Monroe minkä teit. Ei muuten, mutta olisi kiva ollut kuulla Herrasen heviä. Koivuniemen kehu kiteytti, mikä ei Saarassa tänne iske: Diseney prinsessa. Hyvin lauloi juu, mutta Herranen sai hymyn korviin ja väreet!
Mä luulen, että Monroe tiesi Herraselle tulevan levysopparin ja että Saara tarttee enempi apua.

Saaralla on miehensä kanssa vissiin oma levy-yhtiö, et mitä apua se nyt tarttee? Jotkut sanovat ettei Saara Aallolle välttämättä ole suomessa vaan aitoa kysyntää/markkinoita, nämä jotkut ovat paikoin kateellisia, huonomakuisia ja oikeassa.

Mun mielestä tosiaan valinta meni oikein MUTTA tulen kuuntelemaan enemmän Herrasen tuotantoa kuin Aallon, vaikka hieno laulaja onkin..


ps. tuo mainittu sovitusraiskaus tässä sateenkaari-biisissä pätee kyllä spotifyssäkin, kaunista laulua mutta ennestään (mielestäni) paska ja puhkihakattu viisu on tehty vielä huonommaksi.
 
Ihme vänkäämistä täällä makuasioista. Aalto sai tälle miehelle tipan linssiin, aivan ainutlaatuista suomalaisessa musiikkielämässä. Hän on niin korkealla tasolla että kun kuulin hänen esittävän oman sovituksensa, en epäillyt hetkeäkään eikö hän hän suoriutuisi kuluneesta biisistä loistavasti.

Oma mielipiteeni Herrasesta on se etten ymmärrä hänen ylistystään, kuten en Koskisenkaan. Noita karjuvia ja mustiin pukeutuvat liehulettejä on Suomessa liikaakin. Koskisesta emme tule kuulemaan tämän kisan jälkeen mitään, jos ei lasketa uutisia "Tv-laulajan ulosottoveloista". Sipola tämän kisan voittaa, ja se hänelle suotakoon.
 

Veikko40

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, FC Ilves, SC Classic, BC Pyrintö
Menneet on menneitä, joten en ota enää kantaa mahdollisiin tippuneisiin suosikkeihin tms vaan lataan finaalinelikon loppujärjestyksen oman makuni mukaan.

1. Saara Aalto : The Voice of Finland. Piste.
2. Jesse Kaikuranta : hyvä tulkitsjia vampyyrikaavussa ja semi-corpse-painteissa pääsee ansaitusti tulevaisuudessa pitkälle
3. Kim Koskinen : "kovaa-ja-korkealta sekä kivipestyt farkut niittivyöllä fiilis" ei sympaattisuudesta huolimatta iske kuin korkeajännitys vaan wow-factor jää sormipariston tehon tasolle
4. Sippo Mikola vaimikäseoli : hä? kuka? jotain monotonista soperrusta kuulin suolapatsaana seisovan tylsyydellä tappajan trimmiparran seasta

Levyn levyä en tule kuitenkaan keneltäkään näistä hankkimaan.
Aallon youtube-pätkiä oon jokusen väijynyt ja sanottakoon (sanani syöden koskien alkukirjoitusta) että, Herrasen keikoilla olen muutaman kerran stage daivannut.
 
K

Kiekkokatsoja

Ihme vänkäämistä täällä makuasioista.

On, mutta se kaikille suotakoon. Annetaan kehumiset lauluäänestä, omasta musiikkimausta, sopivasta illan biisistä, kenen keikalle menisi, kellä olisi tulevaisuutta menestyä.. jne. Voice = lauluääni?

Onneksi valmentajista parhaiten kisan tarkoituksen on tajunnut M. Monroe. Hän on antanut suojatilleinsa parhaimman vapauden kokeilla rajojaan. Hän on parhaiten pysynyt kisan alkuperäisen idean mukana, antaa palaa ääni ratkaisee. Ei uskoisi miehestä, joka näyttää "pelleltä". Iso peukku M. Monroelle.

Jos kyseessä on paras kisa lauluääni, on ehdoton voittaja Saara Aalto. No katsotaan muuttuuko kisan luonne joksikin muuksi finaalilssa.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko tuo Elastinen ihan sekaisin? Onhan Sipolakin ihan hyvä ja itseasiassa tämäniltainen oli hänen paras esityksensä, mutta Mikkola yksinkertaisesti on_vaan_ihan_vitun_kova. Mielestäni suuri virhe Elastiselta, alunperin ajattelin että nimenomaan nuo valmentajan antamat pisteet vievät Mikkolan jatkoon ja meinasin pudota sohvalta kun näin nuo prosentit. Olisin vaihtanut Monroen ja Elan prosentit päittäin, tosin siitä en tiedä, kumman olisi pitänyt Miken tapauksessa saada 55 prossaa, Aallon vai Herrasen. Kisan Top-3:ssa yhdessä Mikkolan kanssa molemmat, ja tiesin jo etukäteen että tippui kumpi vaan niin se harmittaa minua. Nyt tippunut Herranen, samoin kuin Aalto, menisi heittämällä mihin tahansa muuhun joukkueeseen, nyt kun Elastinenkin sai tuon äkillisen aivohalvauksen.

Laurin tiimistä pidin tänään enemmän Amandasta. Pelkästään laulusuoritusta katsomalla Kim pyyhkii Amandaa jos ei nyt 6-0 niin ainakin 6-2, mutta biisivalinta, tunnelma, esitys, kaikki tämä yhdistettynä antavat Amandalle tämäniltaisesta paremman kokonaisarvosanan kuin Kimille. Minulle Kimin tämäniltainen esitys ei uponnut lainkaan, kuten joku aikaisemmin sanoi omalla kohdallaan tapahtuneen, niin minäkään en viiden minuutin päästä enää muistanut käytännössä mitään hänen esityksestään. Ihan mahtava ääni Koskisella kuitenkin on ja täysin oikeutettu finaalipaikka, vaikka tänään en tykännytkään. Lähes varmasti ensi viikon Top-2:ssa yleisöäänten perusteella.

Paulan tiimissäkin pudotus meni oikein. Jesse Kaikurannalla näen paljon suuremman potentiaalin Suomen musiikkimarkkinoille kuin Aki Louhelan, jonka päivät valitettavasti ovat takana päin. Loistava laulajahan tuo on, mutta en uskoisi hänen myyvän paljon levyjä. Lisäksi biisivalinnat eivät iske kyllä minulle ei sitten yhtään. Hänen esityksiinsä olen kaikkein vähiten paneutunut, sillä hän on vaan minun mielestäni aika tylsä. Kaikurannastakin voi tulla floppi, mutta hänessä on silti runsaasti potentiaalia tulla suomalaisten rakastamaksi "helläksi tulkitsijaksi". Tänään häneltä hyvä esitys, ihan se ei yltänyt siihen Veden alla -vedon tasolle mutta siksi mä haluan hänet ensi viikolla nähdäkin, että näen hänessä potentiaalin ns. räjäyttää pankin finaalissa.

Niin juu, se piti näistä esityksistä sanoa että Aallon esitys oli ihan kamala. Siis kaikki muu paitsi laulu oli ihan perseestä. Ylivoimaisesti kisan huonoin veto Aallolta (omista siis), jonka pelasti ainoastaan hänen virtuoosimainen laulamisensa.

Perinteinen tämän illan järjestys:

1. Mikko Herranen
2. Lauri Mikkola
3. Jesse Kaikuranta
4. Amanda Löfman
5. Mikko Sipola
6. Kim Koskinen
7. Aki Louhela
8. Saara Aalto

Listan kaksi parasta ovat nimenomaan esiintyjiä, tässä kisassa ihan suvereeneja sillä saralla.
---

Muita hajanaisia huomioita:

-Se on hienoa, että tässä kisassa valmentajat (eli periaatteessa tuomarit) eivät pidä yllä mitään typeriä sukupuolikiintiöitä kuten esimerkiksi tässä toisessa tällä hetkellä pyörivässä kykyjenetsintäkilpailussa. Näin sen juuri pitää mennäkin, parhaat jatkaa oli sukupuoli mikä hyvänsä. Minun mielestäni oli hienoa nähdä että tänään naisia oli vain 2/8, ei siksi että olisin naisvihaaja, vaan siksi että tuosta jos mistä huomaa että kisa on oikeudenmukainen ja parhaat jatkaa kisaa. Yhtä hyvin tuo suhdeluku voisi olla toisinpäin.

-Bändistä sen verran, että ensinnäkin loistavia muusikoita, mutta ennen kaikkea pistää silmään että heillä näyttää todella olevan hauskaa. Tässä(kin) asiassa vertaan tähän toiseen kykyjenetsintäkilpaan, jossa bändi puolestaan vaikuttaa olevan "vain töissä".

-Lavasteet ja kaikki ulkomusiikillinen show todella on aivan huippuluokkaa.

-Kristiina Komulainen on snadisti ärsyttävä.

-Axl Smith on noussut uudeksi suosikkijuontajakseni. En tiedä miksi.

-Vieläkin vituttaa että Lauri Mikkola tippui.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oli kyllä tasokkain jakso tässä kisassa. Sääliksi kävi, kun osa jouduttiin tiputtamaan. Saara Aallon ääni on upea, ei siitä mihkään pääse, mutta on sanottava, että Herrasen putoaminen on oikeusmurha siltikin. Ainoa biisi, jossa ihokarvat törröttivät. JUMALISTE MIKÄ VETO!!!Paras, ikinä, missään!

Jesse on tasaisen kova ja Herrasen lisäksi ainut, jonka levyn ostaisin. Aallon musa ei silti ole mun musaani.

Sipola yllätti. Sehän osaa todella hyvin laulaa, vaikka biisi onkin puhki,poikki, pinoon-tyyliä. Joskus tykännyt paljonkin Bon Jovista ja Sipolalla oli virkistävän erilainen ote tähän biisiin. Oikeastaan ainut mahdollinen.

Mikkola on show-mies ehdottomasti. En vaan tykkää sen biiseistä, samaten kuin Louhelankaan. Jotain maneeria myös kuviossa.

Amandan biisi sai hyvälle mielelle, eipä siitä enempää. Koskinen kosketti.

Herrasen putoaminen harmittaa todella.Tekninen Saara toki finaalipaikan ansaitsee,mutta sielu puuttuu. Sitä oli Herrasella.Siinä se pieni ero.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos kyseessä on paras kisa lauluääni, on ehdoton voittaja Saara Aalto. No katsotaan muuttuuko kisan luonne joksikin muuksi finaalilssa.

Ei vaan jos kyseessä on paras laulutaito niin silloin Saara Aalto on ehdoton voittaja. Mutta jos kyseessä on paras lauluääni niin kyse on makuasioista eikä ehdotonta voittajaa ole. Laulutaidoltaan tuo Aalto on tosiaan aivan ylivoimainen mutta ei tuo ääni esim. minulle erityisesti iske koska kuten olen sanonut ennenkin niin siitä puuttuu se joku persoonallinen juttu mikä erottaisi hänet muista samantyylisistä laulajista.

Mutta vaikka tuota lauluäänen merkitystä onkin korostettu tässä kilpailussa niin tosiasiahan on että ei tämä pelkkä laulukilpailu ole niiden Ääni ratkaisee -jaksojen jälkeen ollut. Siihen vaikuttaa lisäksi mm. kyky tulkita, kilpailijan persoona, esiintyminen, pukeutuminen, ulkoinen habitus jne. Jos tämä haluttaisiin pitää pelkkänä laulukilpailuna niin nuo kilpailijat olisi pitänyt laittaa laulamaan pussit päässä pimeään eikä paljastaa ennen kuin kilpailun jälkeen kenestä on kysymys.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Harmi, että Aalto ja Herranen joutuivat vastakkain. Nyt meni finaaliin sellaisia, jotka Aaltoa ja Herrasta vastaan olisivat pudonneet.

- Saara vetää minusta hyvin, eilinen biisivalinta oli yksittäisenä outo, mutta täydensi hyvin hänen kokonaislinjaansa kisassa, mitä tulee musiikkityylien repertoaariin. Hän laulaa hyvin laidasta laitaan ja se parjattu Barracuda on ollut tämän kisan paras suoritus. Kaikkien laulajien esitysten joukosta.

- Herrasen The Kill -veto muutama viikko sitten oli tähän saakka kisan toiseksi paras esitys. Olin ihan fiiliksissä sen jälkeen, mutta jotenkin tuo karjuntalinja (vaikka sen uskomattoman puhtaasti tekeekin) alkaa kyllästyttää. Jotain muuta tyylilajia olisi voinut kokeilla. Ja jos Saaraa kuvaillaan ylimieliseksi hänen itsevarmuutensa vuoksi, niin eivät ne Herrasen kommentitkaan mitään itsensä vähättelyä ole olleet. Mikä ei suinkaan ole minusta huono juttu, mutta suomalaisia tuo piirre tuntuu ärsyttävän. Lajissa kuin lajissa. Olisi kuulunut Saaran kanssa silti finaaliin.

- Koskisen ylistystä en muutamien muiden tapaan ymmärrä. Falskisti vedetty Skid Row:n 18 and life, perään falskisti vedetty Bed of roses ja nyt tuo Rodin imelyys. Yök. Kaverin esityksessä ei kyllä mitään tunnetta ole, ellei esitykseksi lasketa sitä, että 150 kiloinen sälli tulee äänestyksen jälkeen bäkkärille poraamaan sitä, että pääsi jatkoon. Tajusi varmaan itsekin ihmetellä, että kuinka hän on jatkossa. Laulussa sellaisia virheitä, jotka eivät mene minulle läpi ilman, että vaikuttaisivat kuuntelunautintoon.

- Ja sitten tämä Muumipeikko. Täysin yhden tyylin laulaja ja jos esiintyjää haetaan, tuota ilmestystä en lähtisi rahasta katsomaan edes sirkukseen. Ei olisi kuulunut finaaliin, mutta kun vastassa oli kisan suurin karaoke-laulaja, ei Paulalle jäänyt muut vaihtoehtoa kuin suositella enempi nuoruusmuistoja mieleen tuonut / itkettänyt vaihtoehto finaaliin. Olisi varmaan kelvannut aikanaan Rocky Horror Picture Show'hun.

- Pääsi sinne joku neljäskin, en vaan muista kaveria nyt. Eikun joo, se Bon Jovin akustisena vetänyt sälli. Kamppaili sitä Suomen Timberlakea vastaan. Ei siitä sen enempää. Eikä muista kisasta pudonneista.

Taisin sanoa jo Aallon Barracudan ja Herrasen The Killin jälkeen, että finaali voitaisiin järjestää noiden kahden välillä ja jättää muut jaksot välistä. Olen edelleen samoilla linjoilla. Vääryys on, jos Koskinen tai Muumipeikko tämän kisan voittaa. Se neljäs mikälie ei ainakaan voita.
 
K

Kiekkokatsoja

Laulutaidoltaan tuo Aalto on tosiaan aivan ylivoimainen mutta ei tuo ääni esim. minulle erityisesti iske koska kuten olen sanonut ennenkin niin siitä puuttuu se joku persoonallinen juttu mikä erottaisi hänet muista samantyylisistä laulajista.

Erikoista väittää että Saaralta puuttuu joku persoonallinen juttu. Vastaavaa laulajaa, kun ei Suomesta löydy. Saara on esittänyt "nyyhkylauluista" rockiin, ja on vetänyt ne huipputasolla. Kelpaisi esim. Nighwishiin paremmin, kuin nykyinen Anette vai mikä lie onkaan. En ole Saaran fani kuitenkaan, vaikka hänestä positiivisesti kirjoitankin. Esim. Herrasen tapaisia energiahuutajia on jo riittävästi olemassa. Markkinoita toki Herraselle riittää, hyvä niin.

Finaali:
1. Saara
2. Kim
3. Jesse
4. Ja mikälie olikaan, jolla ei ole äänessä voimaa
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Vieläki vituttaa tuo Herrasen putoaminen, jos saa enemmän spotify ääniä ja yleisön ääniä niin kuuluisi jo sillonkin finaaliin. Tuomarilla oli nyt aivan liian iso rooli, en ymmärrä miten Monroe pystyi muka arvioimaan Aallon yli kaksi kertaa paremmaksi pisteillä kuin Herrasen, ei vain pysty käsittämään. Herrasen esityksen jälkeen yleisökin oli aivan pähkinöinä, vääryys. Paha vääryys.
 

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Erikoista väittää että Saaralta puuttuu joku persoonallinen juttu. Vastaavaa laulajaa, kun ei Suomesta löydy. Saara on esittänyt "nyyhkylauluista" rockiin, ja on vetänyt ne huipputasolla.
Olisikohan se puuttuva juttu se, että ilmeisestä teknisestä taitavuudestaan ja virheettömyydestään huolimatta Aalto jää minulle (samaa aistii monista muista kommenteista) etäiseksi, muoviseksi ja kylmäksi. Välillä tuntuu, että laulaa enemmän itselleen kuin yleisölle.

Kyllä tuo Monroen 70-30 oli melkoinen tylytys Herraselle, joka oli lopulta kuitenkin yleisön suosikki niin Spotifyissa kuin äänestyksessäkin. Toki jos haetaan pelkästään ääntä (Voice of...) ja kriteerinä tekninen suorittaminen, niin ilman muuta sitten valinta oli oikea.
 

Ferris

Jäsen
Olisikohan se puuttuva juttu se, että ilmeisestä teknisestä taitavuudestaan ja virheettömyydestään huolimatta Aalto jää minulle (samaa aistii monista muista kommenteista) etäiseksi, muoviseksi ja kylmäksi. Välillä tuntuu, että laulaa enemmän itselleen kuin yleisölle.

Kyllä tuo Monroen 70-30 oli melkoinen tylytys Herraselle, joka oli lopulta kuitenkin yleisön suosikki niin Spotifyissa kuin äänestyksessäkin. Toki jos haetaan pelkästään ääntä (Voice of...) ja kriteerinä tekninen suorittaminen, niin ilman muuta sitten valinta oli oikea.

The Voice of Finland - The Voice of Finlandin Mikko Herranen on kilpailun henkinen voittaja | Nelonen.fi

Ylläolevalla videolla Herranen ehkå taustoittaa Monroen valinnan syitä. En tiedä ovat asiasta keskustelleet vai onko itse tulkinnut asian niin kuin sen näkee. Joka tapauksessa uo ainakin oman näkemyksensä esiin, eikä tunnu olevan Monroelle mitenkään katkera, vaikka toteaakin että Mike tosiaan ratkaisi kumman haluaa jatkoon.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Kyllä kun tässä spotifyssäkin kuuntelee tuota Herrasen The Pretender vetoa niin ei voi kuin todeta kuinka huikea kaveri on kyseessä. Ja asettaa vain isomman kysymyksen Monroelle että mitä vittua? Herrasen kohdalla tuli fiilis että tätä kyllä haluaa jatkossakin kuunnella. Hieno mies.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuomarilla oli nyt aivan liian iso rooli, en ymmärrä miten Monroe pystyi muka arvioimaan Aallon yli kaksi kertaa paremmaksi pisteillä kuin Herrasen, ei vain pysty käsittämään.

Tuli jopa mieleen, että ymmärsiköhän Monroe, kuinka tylysti hän pisteet jakoi. 40 pistettä etua.
 
K

Kiekkokatsoja

Saako kisan voittaja jonkin palkinnon? Rahaa, levytyssopimuksen vai pelkän kisanvoittajatittelin?

Muutama kisailija saa varmasti levysopimuksen. Aikamoni saa keikkoja ainakin jonkinlaisia. Voittajia siis on paljon.

Täytyy vielä kehua kisan bändiä ja lavasteita. Hienoa!
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Täytyy vielä kehua kisan bändiä ja lavasteita. Hienoa!
Kyllä. Harvoin kotimainen tosi-tv tuntuu laadukkaalta ja näyttää hyvältä. Kun katsoo jotakin talenttia ym. niin tuntuu, että ohjelmaa tehdään harrastelijavoimin. Voice of Finland on ollut kyllä parhaita yllätyksiä Suomen televisiossa pitkään aikaan.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Olisikohan se puuttuva juttu se, että ilmeisestä teknisestä taitavuudestaan ja virheettömyydestään huolimatta Aalto jää minulle (samaa aistii monista muista kommenteista) etäiseksi, muoviseksi ja kylmäksi. Välillä tuntuu, että laulaa enemmän itselleen kuin yleisölle.

Jos menisi vielä syvemmälle tuossa puuttuvan tekijän metsästyksessä..
Onko se joku haikeus ja surumielisyys, mikä pitää ihmisen persoonasta paistaa tulkinnan läpi, jotta ihmiset voisivat samaistua enemmän. Eli esitys ei jäisi täten etäiseksi. Onko "aitous" vain sitä, että esiintyjään pystyy samaistumaan, vai sitä että uskoo siihen esitykseen? Vai tarkoittaako aitous sitä, että jos en pysty samaistumaan henkilöön, niin hän ei ole aito. Sehän selittäisi laajemman etääntymisreaktion, sillä suomalainen perusmasentunut pystyy samaistumaan paremmin Kim Koskisen tarinaan joka hänen olemuksestaan tulvii, tai Jesse Kaikurannan haikeuteen. "Eihän noin iloista ihmistä ole olemassakaan.. ihan feikki."
Eikö Saara Aalto olekaan aito? Vai loppuuko jossakin kohtaa ymmärrys?

Saara Aalto on mielestäni aivan häkellyttävän ihana ja iloinen persoona. Aivan sama vaikka ei olisikaan kasvanut missään slummeissa ilman rahaa tai töitä, mutta ihailen tuota iloisuutta avoimuutta ja rohkeutta. Jos minulla olisi edes puolet siitä, tai kaikilla meillä, niin maailma olisi parempi paikka. Saara Aalto on kuitenkin vain yksi puoli musiikista ja showsta. Itsekin pidän myös haikeista kovan elämän koulimista tulkitsijoista, mutta onhan tämä tyttö jotain ennen kuulumatonta suomen kartalla ja ääntä ei ole toista kuultu.

Mikkolan pitäisi myös ehdottomasti olla jatkossa, vaikkei Sipolakaan ihan surkea vaihtoehto ole. Mutta kyllähän nyt näyttää siltä, että Saara Aalto voittaa koko kisan.
 

Infernal

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Saaran ääni on kaunis, mutta persoona ei viehätä sitten yhtään. En oikein arvosta sitä, että ihmisen pitää tunkea itsensä jokaiseen mahdolliseen TV-laulukilpailuun. Talentit ja euroviisukarsinnat on nähty, nyt sitten Voice of Finlandin voitto kotiin, jonka jälkeen Saara voisi osallistua vaikka Idolsiin. Saara voisi olla sellainen suloinen naapurintyttö ulkonäkönsä puolesta, mutta olemus on kaikkea muuta. Vaikuttaa jotenkin todella teennäiseltä. (link)
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mun mielestä Monroe teki oikein kun antoi selvästi enemmän pisteitä toiselle. Periaatteessa 2ääntä Saaralle ja 1 Mikolle, eikö muutkin ihmiset äänestä jompaakumpaa? Itse ainakin olin kuunnellut Herrasta enemmän suhteessa 10/1..

Vastuunsirtelyä tuollainen 55/45% Monroe tekitekee mitä haluaa ja on hieno mies!
 

FireHawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit, Anaheim Ducks
Noniin, yö on nukuttu ja pikkuhiljaa aletaan pääsemään yli eilisestä järkytyksestä.
Olin siis ihan saletti että Herranen tulee olemaan finaalissa, mutta silloin kun Monroe ne pisteensä antoi, tipuin sohvalta. Ei ollut vaan todellista kuinka selkeän etumatkan hän Aallolle antoi.

Olen pohtinut syitä miksi Monroe näin selkeän eron näiden kahden esiintyjän välillä teki, niin tässä yksi:

Olisiko mahdollista että tämä Herrasen "häviö" olisi sovittu juttu? Onhan Herrasella musiikkitaustaa melkein saman verran mitä Aallolla ikää, joten tämmöisen kisan voitto on arvokkaampaa Aallolle, kun mitä se olisi Herraselle. Herrasen keikkamyynti tulee nousemaan joka tapauksessa, olisi hän tämän kisan voittanut tai ei.
Jostain kuulin että Herranen on kuulemma tekemässä levyä parhaillaan, niin pääseepäähän tekemään sitä levyään kaikessa rauhassa ilman median hösäämistä, mikä tulisi mahdollisen kisan voiton mukana.

Tiedän, tää on tämmöstä salaliittoteoriashaibaa, mutta toisaalta täysin mahdollista. Vaiko eikö?

Jatkampa aamukahvin hörppimistä RUST:n Softly-levyn tahtiin.
 
Viimeksi muokattu:

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Saaran ääni on kaunis, mutta persoona ei viehätä sitten yhtään. En oikein arvosta sitä, että ihmisen pitää tunkea itsensä jokaiseen mahdolliseen TV-laulukilpailuun. Talentit ja euroviisukarsinnat on nähty, nyt sitten Voice of Finlandin voitto kotiin, jonka jälkeen Saara voisi osallistua vaikka Idolsiin. Saara voisi olla sellainen suloinen naapurintyttö ulkonäkönsä puolesta, mutta olemus on kaikkea muuta. Vaikuttaa jotenkin todella teennäiseltä. (link)
Niiniin näkeehän tuon.. ihan feikki.

Persoona ei viehätä ,et arvosta hänen pyrkimystä kisailuihin, tämän johtopäätelmän jälkeen ajatukset vain tukevat johtopäätöstäsi. Valokuvan perusteellakin teennäinen eli ei aito.. Kuinkahan paljon aidompi Herranen on verrattuna vaikka Aaltoon? Vastaus molemmat yhtä aitoja tai ei aitoja, eikä siitä voi edes kiistellä minun mielestäni.

mutta sepä siitä..
 

Soolo

Jäsen
Tuli jopa mieleen, että ymmärsiköhän Monroe, kuinka tylysti hän pisteet jakoi. 40 pistettä etua.

Samoilla linjoilla. Herraselle ei jätetty mahdollisuuksia enää tuon jälkeen. Kiinnostavaa kyllä huomata, että Saara jäi sitten jalkoihin sekä Spotify-kuunteluissa että katsojaäänissä. Tämä myös ennustaa mielestäni sitä, ettei S.Aalto tule finaalia voittamaan, sillä voisi kuvitella siellä tuomarien päätösvallan olevan pienempi.

Siitä päätellen, finaalissa vahvoilla onkin Mikko Sipola, joka tuntuu olevan selkein yleisön suosikki. Omasta mielestäni kaverilta vaan puuttuu se revitysvaihde kokonaan, eikä pysty luomaan kohokohtia sillä tavoin esityksilleen, jolloin ne jäävät tasapaksuiksi.

Kim veivaa erikoisella tyylillään, joka ei oikein minulle iske. En vaan jaksaisi kuunnella tuolla äänellä vedettyä kamaa kovin pitkään.

Jessen täytyy löytää vielä yksi supernyyhkybiisi finaaliin, mutta siltiköhän tuolla kokonaispaketilla ollaan voittoa tavoittelemassa. Tuskin.

Lopuksi toivon itse voittajaksi kaikesta huolimatta Saara Aaltoa, vaikka tuo disneyn piirretyt -kokoelman kama ei ole ominta musaani, enkä levyä todellakaan aio ostaa. Menisi johonkin Nightwishin tyyliseen bändiin vetämään niin sitten voisi olla parempaakin settiä luvassa, mutta tämähän ei tule toteutumaan. On varsinkin finaaliin päässeistä kuitenkin selvästi paras laulaja. Lisää sielukkuuttakin Saaralle voi elämänkokemuksen myötä vielä siunaantua.

Mutta eiköhän se Sipolan Mikko tämän lopulta vie, mikäli yleisö siis saa päättää. Ja silloinhan voittaja on paradoksaalisesti se heikoin laulaja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös