Onko tuo Elastinen ihan sekaisin? Onhan Sipolakin ihan hyvä ja itseasiassa tämäniltainen oli hänen paras esityksensä, mutta Mikkola yksinkertaisesti on_vaan_ihan_vitun_kova. Mielestäni suuri virhe Elastiselta, alunperin ajattelin että nimenomaan nuo valmentajan antamat pisteet vievät Mikkolan jatkoon ja meinasin pudota sohvalta kun näin nuo prosentit. Olisin vaihtanut Monroen ja Elan prosentit päittäin, tosin siitä en tiedä, kumman olisi pitänyt Miken tapauksessa saada 55 prossaa, Aallon vai Herrasen. Kisan Top-3:ssa yhdessä Mikkolan kanssa molemmat, ja tiesin jo etukäteen että tippui kumpi vaan niin se harmittaa minua. Nyt tippunut Herranen, samoin kuin Aalto, menisi heittämällä mihin tahansa muuhun joukkueeseen, nyt kun Elastinenkin sai tuon äkillisen aivohalvauksen.
Laurin tiimistä pidin tänään enemmän Amandasta. Pelkästään laulusuoritusta katsomalla Kim pyyhkii Amandaa jos ei nyt 6-0 niin ainakin 6-2, mutta biisivalinta, tunnelma, esitys, kaikki tämä yhdistettynä antavat Amandalle tämäniltaisesta paremman kokonaisarvosanan kuin Kimille. Minulle Kimin tämäniltainen esitys ei uponnut lainkaan, kuten joku aikaisemmin sanoi omalla kohdallaan tapahtuneen, niin minäkään en viiden minuutin päästä enää muistanut käytännössä mitään hänen esityksestään. Ihan mahtava ääni Koskisella kuitenkin on ja täysin oikeutettu finaalipaikka, vaikka tänään en tykännytkään. Lähes varmasti ensi viikon Top-2:ssa yleisöäänten perusteella.
Paulan tiimissäkin pudotus meni oikein. Jesse Kaikurannalla näen paljon suuremman potentiaalin Suomen musiikkimarkkinoille kuin Aki Louhelan, jonka päivät valitettavasti ovat takana päin. Loistava laulajahan tuo on, mutta en uskoisi hänen myyvän paljon levyjä. Lisäksi biisivalinnat eivät iske kyllä minulle ei sitten yhtään. Hänen esityksiinsä olen kaikkein vähiten paneutunut, sillä hän on vaan minun mielestäni aika tylsä. Kaikurannastakin voi tulla floppi, mutta hänessä on silti runsaasti potentiaalia tulla suomalaisten rakastamaksi "helläksi tulkitsijaksi". Tänään häneltä hyvä esitys, ihan se ei yltänyt siihen Veden alla -vedon tasolle mutta siksi mä haluan hänet ensi viikolla nähdäkin, että näen hänessä potentiaalin ns. räjäyttää pankin finaalissa.
Niin juu, se piti näistä esityksistä sanoa että Aallon esitys oli ihan kamala. Siis kaikki muu paitsi laulu oli ihan perseestä. Ylivoimaisesti kisan huonoin veto Aallolta (omista siis), jonka pelasti ainoastaan hänen virtuoosimainen laulamisensa.
Perinteinen tämän illan järjestys:
1. Mikko Herranen
2. Lauri Mikkola
3. Jesse Kaikuranta
4. Amanda Löfman
5. Mikko Sipola
6. Kim Koskinen
7. Aki Louhela
8. Saara Aalto
Listan kaksi parasta ovat nimenomaan esiintyjiä, tässä kisassa ihan suvereeneja sillä saralla.
---
Muita hajanaisia huomioita:
-Se on hienoa, että tässä kisassa valmentajat (eli periaatteessa tuomarit) eivät pidä yllä mitään typeriä sukupuolikiintiöitä kuten esimerkiksi tässä toisessa tällä hetkellä pyörivässä kykyjenetsintäkilpailussa. Näin sen juuri pitää mennäkin, parhaat jatkaa oli sukupuoli mikä hyvänsä. Minun mielestäni oli hienoa nähdä että tänään naisia oli vain 2/8, ei siksi että olisin naisvihaaja, vaan siksi että tuosta jos mistä huomaa että kisa on oikeudenmukainen ja parhaat jatkaa kisaa. Yhtä hyvin tuo suhdeluku voisi olla toisinpäin.
-Bändistä sen verran, että ensinnäkin loistavia muusikoita, mutta ennen kaikkea pistää silmään että heillä näyttää todella olevan hauskaa. Tässä(kin) asiassa vertaan tähän toiseen kykyjenetsintäkilpaan, jossa bändi puolestaan vaikuttaa olevan "vain töissä".
-Lavasteet ja kaikki ulkomusiikillinen show todella on aivan huippuluokkaa.
-Kristiina Komulainen on snadisti ärsyttävä.
-Axl Smith on noussut uudeksi suosikkijuontajakseni. En tiedä miksi.
-Vieläkin vituttaa että Lauri Mikkola tippui.