The Voice of Finland

  • 671 623
  • 2 823

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Suomen Celine Dion.

Suomen Celine Dion wannabe. Tuossa se oikeastaan onkin, että vaikka itse Celine Dion olisi Suomen VOFissa mukana, niin en hänestä tykkäisi, ja toivoisin että putoaisi. Ei sillä nähdäkseni ole kateuden kanssa tekemistä. Sensijaan jos joku koodinimi "Adele" olisi mukana niin olisi suosikkini. Tuossa se ero, jokainen analysoikoon itse mikä se on, minulle ensimmäinen mieleentuleva sana on "teennäinen".

Ja jos jotain konkreettisia vertailukohtia samantapaisista laulajista haetaan, niin viime Idols-lähetyksessä Diandran veto oli minusta kovempi kuin mihin Aalto ikinä VOFissa pystyy, siis jos ei esiintymistavassa tule suuria muutoksia, tuskin tulee.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin se on minullekin mutta kyllä lahjakkuutta täytyy pystyä arvostamaan...

...Aalto on kuitenkin tyystin erilainen kuin nämä tavalliset harmittomat mimmit tässä kisassa, heiltä kaikilta puuttuu se jokin, vaikka periaatteessa ovat hekin teknisesti hyviä. Aalto herättää sen sijaan tunteita mikä on aina hyvä merkki sillä haters gonna hate ja monesti se synnyttää vahvan vastaliikkeen myös.

Kyllä minä lahjakkuutta arvostan, ja olenhan minä Aallonkin teknistä osaamista moneen kertaan kehunut että huikean taidokas laulaja on kyseessä, mutta minulle kuitenkin tärkeintä musiikissa on se fiilis minkä laulaja pystyy välittämään ja sillä puolella Aallon pahin puute löytyy. Pelkkä tekninen taito ei vaan riitä, kyllä siinä pitää olla myös vahvaa fiilistä mukana, ja minä mieluummin kuuntelen teknisesti hieman puutteellistakin esitystä jos laulaja pystyy paikkaamaan sen vahvalla tulkinnalla ja fiiliksellä.

Minun kohdallani tuo suurin ongelma tosiaan on juuri se että Aallolta puuttuu "se jokin", eli ei herätä oikein minkäänlaisia tunteita minussa. Tuo "haters gonna hate" ei ainakaan minuun päde sikäli että en minä millään tavalla vihaa Aaltoa eikä hänen esityksensä minua vituta, vaan ainoastaan jättää täysin kylmäksi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä Axl Smith on kyllä juontajana parempi kuin laulajana. Tai ainakaan se ei vedä noita juontoja playbackina...
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ei terve mitä paskaa tuo Axlin "esitys". Sitten vielä joku Komulainen kiljumassa mikkiin perään.

Esityksiä odotellessa.

Edit:

Olipas helvetin hieno esitys Saaralta. Pisti ns. ihokarvat pystyyn, vaikka mulla tällä hetkellä on vain nuo tv:n kaiuttimet mistä ohjelman ääniä kuulen.

Siltikin ehkä vähän väärä biisi tähän kisaan. Tässä kun ennemmin näkisin jotain rockia/popia/jne.

Mutta helvetin hienoa kuultavaa oli.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jumalattoman kauniisti ja hienostihan tuo Saara Aalto laulaa, ei voi kuin kehua, mutta ei sille mahda mitään että minulle tulee Aallon esiintymisestä vaan sellainen olo kuin katsoisi jotain musikaalia. Ja tuo biisivalinta oikeastaan vaan korosti tätä asiaa. Ei vaan edelleenkään pysty koskettamaan oikeasti.

Hatunnosto kuitenkin Aallolle siitä ettei todellakaan mene ainakaan siitä mistä aita on matalin, "suurelle yleisölle" aika vaikea pala nieltäväksi tuollainen biisi.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Siltikin ehkä vähän väärä biisi tähän kisaan. Tässä kun ennemmin näkisin jotain rockia/popia/jne.

Saara laulaa mitä tahtoo ja Monroe hoitaa tuon suuren yleisön lämmittelyn :)

edit. Herranen.. oliko nyt vähän jo tylsä esitys, vaikka kuinka olisi ollut omalle elämälle merkityksellinen biisi jne.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Jumalattoman kauniisti ja hienostihan tuo Saara Aalto laulaa, ei voi kuin kehua, mutta ei sille mahda mitään että minulle tulee Aallon esiintymisestä vaan sellainen olo kuin katsoisi jotain musikaalia. Ja tuo biisivalinta oikeastaan vaan korosti tätä asiaa. Ei vaan edelleenkään pysty koskettamaan oikeasti.

Hatunnosto kuitenkin Aallolle siitä ettei todellakaan mene ainakaan siitä mistä aita on matalin, "suurelle yleisölle" aika vaikea pala nieltäväksi tuollainen biisi.

Kun on kerran päätetty, ettei "kosketa" niin eihän se sitten. Tämänkin esityksen jälkeen on ihan turha puhua enää mistään pelkästä teknisestä suorittamisesta tms. Kyllähän tuo oli kokonaisvaltaisesti aivan loistava esitys.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vähän jäi minusta vaisuksi tuo Herrasen esitys. Laulusta kyllä tykkäsin kuten Herrasen kohdalla aina, mutta jotenkin tuo sovitus ei nyt minusta toiminut ja jäi vähän puolitiehen koko homma.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Saaran esityksen jälkeen tämän kisan voisi lopettaa.

Herranen veti sellaisen jollotuksen, että viime kerran esityksestä pudottiin kymppikerroksesta alas.

Sitä Metallican vetoa ja siitä aiheutuvaa myötähäpeää odotellessa.
 

turo-urpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Happee
Ei oikein lähteny tuo Herrasen esitys kun vertaa aikaisempiin. Hyvä, että laulaa vähän erilaistakin välillä, mutta kunnon revittely toimii paremmin ainakin omasta mielestä.
 

d2uce

Jäsen
Jotenkin typerää, että kaikki saman tiimin skabaajat vetävät putkessa.

Aallolta ihan hyvä veto, joskin ei mielestäni yltänyt lähellekään tähän ketjuun postatun YouTube-linkin takaa paljastuvaan esitykseen.

Herraselta minimalistinen ja sen takia hieman tylsähkö esitys.

Nyt kun tätä Härmän vetoa kuuntelee, niin tavallaan sääli, että Monroen joukkue on näinkin "ylivoimainen" ja yksi näistä tippuu tänään. Tasoero verrattuna vaikka Tähkän remmiin on aivan älytön.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Herranen oli kyllä yksinkertaisesti booooring. Vai johtuiko sitten että esiintyi upean Saaran perään? Tiedä häntä.
 

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Saara Aalto oli loistava. Maailmanluokkaa. En syty tuon tyylisestä musiikista normaalisti, mutta kieltäosaamatonkin pystyi tulkinnasta havaitsemaan siihen laitetun voiman.

Mikko Herranen oli asettanut riman aiemmilla suorituksillaan niin ylös, että tänään hiukan petyin vaikka ääni onkin upea.

Kimmo Härmä on ääneltään tästä kolmikosta heikoin, mutta olisi muissa joukkueissa paras. Esiintyminen on erinomaista.

Nyt sitten alkaakin alamäki ohjelman tasossa.
 

Joope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Kyllähän tuo koko Monroen kolmikko on niin kova, että ainakaan Tähkän ja Koivuniemen joukkueista tuskin löytyy yhtään joka pystyy nuo ylittämään. Sääli että pudotukset menee siten, ettei kaikki parhaat enää pääse jatkoon.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Herranen oli kyllä yksinkertaisesti booooring. Vai johtuiko sitten että esiintyi upean Saaran perään? Tiedä häntä.
Mielestäni kaikki Michaelit olivat tänään aika booring.. ehkä johtui siitä että vetivät kaikki putkeen ja kaikilla aika samantyyppiset biisit. Mikolle olisi tänään kyllä sopinut se The Kill veto paremmin, olisi erottunut tuosta positiivisemmin joukosta. Pelottaa kyllä että tulee putoamaan, toivottavasti ei. Aalto jatkoi tuttuun tyyliinsä eli aivan tuskaisen näköistä ja teennäistä laulua.

Minuakaan tuo Aalto ei ole oikein ikinä "koskettanut" ja olenkin monesta samaa mieltä -OO-:n kanssa. Silloin Talent aikoina oli ihan hyvä, mutta ei voittanut sitäkään. Sen jälkeen aika monta skabaa käynyt läpi ilman suurinta pottia, en siis usko että voittaa tätäkään.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ihan ok toi Rakkaudesta, mutta kyllä sen kappaleen hienoudessa on myös bändillä ja jousillakin suuri osansa, eli eihän se Ismokaan laula sitä alkuperäistä versiota mitenkään huikeasti, mutta kun biisi muuten sisällöltään on pakahduttavan kaunis rakkaudentunnustus kaikessa rosoudessaan, niin kyl siinä coverin esittäjä antaa aika paljon tasoitusta, jos ei ole Veljiä käytettävissä taustalla. :)
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nonii, ensimmäinen kerta livessä kun Härmä onnistui. Paras jopa näistä, vaikkakin kaikki ovat mahtavia..

Aallon ja Herrasen biisit kärsivät kaksiminuuttisuudesta.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Aallon ja Herrasen biisit kärsivät kaksiminuuttisuudesta.

Joo, tää mua pännii näissä laulukisoissa. Miksi niitä ei voi laulaa kokonaisuudessaan. Tiedän, että lähetysaika ja plää plää, mutta biisit kestää sen minkä kestää ja kai niistä on muutakin tarkoitus laulaa ku eka säkeistö ja kertsi.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Herrasen esitys oli nyt kyllä tylsä. Ei voi mitään. Eikä Härmänkään esitys nyt miehen paras ollut, lopussa vielä hieman epävireyttä ikävästi.

Metallicaa odotan pelolla.

Edit: Jeesus mitä karaokepaskaa Mikolta.

Täysin ponneton ja mitäänsanomaton esitys.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kun on kerran päätetty, ettei "kosketa" niin eihän se sitten.

En minä ole mitään päättänyt eikä minulla ole mitään Aaltoa vastaan, ja minä oikeasti haluaisin pitää hänen esityksistään koska onhan tuo laulutekniikka jotain ihan huikeaa, mutta kun nuo esitykset vaan jättää minut kylmäksi niin ne jättää. Ei mahda mitään.

Tämänkin esityksen jälkeen on ihan turha puhua enää mistään pelkästä teknisestä suorittamisesta tms. Kyllähän tuo oli kokonaisvaltaisesti aivan loistava esitys.

Niin no, nämä kun on kuitenkin pelkästään mielipidekysymyksiä... ja minä satun vaan olemaan eri mieltä. Mutta oli tuo ehdottomasti paras esitys mitä Aallolta on kuultu tähän asti.

Härmältä kuultiin nyt lopultakin sitten sellaista mitä häneltä on odotettu! Ihan nappivalinta tuo biisi ja kaikin puolin mahtava esitys.

Monroen tiimissä laittaisin rankingin tämän illan osalta näin:
1. Kimmo Härmä
2. Saara Aalto
3. Mikko Herranen
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Herranen oli kyllä yksinkertaisesti booooring. Vai johtuiko sitten että esiintyi upean Saaran perään? Tiedä häntä.

Minusta tuo sovitus oli vaan epäonnistunut, ja siksi tuo meni vähän tylsäksi junnaamiseksi. Biisi kärsi myös tuosta lyhyydestä, ehkä vielä enemmän kuin tuo Aallon biisi.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Huhhuh että oli hirveä tuo Sipolan Nickelback veto.. tykkään kyllä tuosta biisistä, mutta tuo jäi kyllä täysin bändin alle ja ääni ei tuntunut kantavan mihinkään. Paha pettymys ilta ollut tähän asti.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sipola vetää sellaista karaokea, että nyt ollaan väärässä paikassa. Tämä biisi on kuluneempi kuin herran farkut. Olisi nyt vetänyt edes vaikka sen Burn it to the Groundin, jos Nickenlbackia piti vetää. Olisi tullut biisin puolesta se dynamiikka.

Toi Paulan torttu kosteana -huokailu kaikkia nuoria miesesiintyjiä kohtaan alkaa olla lievästi sanottuna säälittävää.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä olen kyllä syttynyt koko ajan enemmän ja enemmän tuon Mikko Sipolan äänelle. Jotenkin on vaan niin hemmetin hieno tuo pieni luonnollinen särö tuossa äänessä, ja voisin hyvin kuvitella ostavani tuollaisen laulajan levyn jos vaan biisit olisivat hyviä.

Tuohon biisiin en kyllä erityisesti syttynyt. En ole koskaan mikään Nickelback-fani ollut eikä tuo ehkä ihan paras mahdollinen valinta Mikollekaan ollut. Tähkän kanssa samaa mieltä myös tuosta esityksestä, että ei nyt ehkä ihan parhaalla fiiliksellä ollut liikenteessä vaan meni vähän karaokeksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös