Onpa Pasi-keskustelua.
Ja toki ymmärrän roolittamisen päälle jotain. Nielikäisen kohdalla voisi kai toistaa, että hänen tehtävänsä ei ole paukuttaa 20 maalia kaudessa, vaan olla ehkä enemmän psyykkaamassa ja pitämässä huolta vastustajan ärhentelijöistä. Taisinpa kuitenkin viitata, että Pasi saisi minun suunnastani enemmän arvostusta pelaajana, jos hän takoisi ne 20 reppua. Siihen asti hän ei välttämättä ole niinkään Jääkiekkoilija, mutta enemmän mannekiini ja...
Saarelan ja Korpin vertailu on mielestäni hieman turhaa. Olen pitänyt Korpista pelaajana ja täytyy sanoa, että hän on ehkä parempi Ässä-ikoni kuin Nielikäinen. Hän todennäköisesti edelleen sytyttää lukkolaisia paremmin kuin kukaan muu (ehkä Peltonen sitten...) Silti käy ikävä Japa Levosta, joka taisi pelaajana olla varsin kohtuullinen vähän joka osa-alueella. Taisipa iskeä ne parikymmentä reppuakin kaudessa...
Itse toivoisin myös ässäin faneilta jonkinlaista, kriittisempää suhtautumista Nielikäiseen. Toki nyt, kun hän on Ässä, niin hän on loistava ja hieno pelaaja, mutta koettakaapa kuvitella hänet Lukko- tai missä tahansa muussa paidassa. Taisin itse heittää, ettei mies kenties kuulu suomalaisiin kaukaloihin... tuo tarkoittanee aikalailla puolueettomasti kaikkia suomalaisia seuroja päätasolla. Voidaan tarvittaessa aloittaa sitten uudelleen keskustelu gooneista, tappelijoista, poliiseista tai mistä hyvänsä ja niiden tarpeellisuudesta suomalaisissa sarjoissa...
Vielä sellainen pointti, että Nielikäisen omia sivuja lukeneena, en nyt niin hirveästi aina pistäisi painoarvoa siihen, mitä mies itse sanoo. Joskus kun ne omatkin silmät - saati mieli - valehtelevat. Ja mies on sanaseppo, joten juttua tulee, joskus puutaheinää. Harikkalan selkätaklaukseen en taida kyetä sanomaan juuta enkä jaata, koska en ole sen enempää Pasi kuin Harikkala, saati tuomari. Kai joku, joka oli lähempänä tilannetta näki, miten kaukana tai lähellä laidasta oltiin ja oliko taklaus luonteeltaan törkeä vai vähemmän törkeä.