Minä taidan olla sitten jotenkin omituinen, koska olen katsonut sarjan läpi kolme kertaa ja se paranee jokaisella katsomiskerralla
Minä olen tehnyt ihan saman huomion. Itse asiassa minun mielestäni tämän sarjan suurin ongelma on se että sitä yritetään joka suhteessa verrata Band of Brothersiin. Kun suostuu hyväksymään sen tosiasian että kyseessä on sarja jonka koko lähestymistapa on täysin erilainen kuin BoB:ssä ja yhteistä on vain se että käsiteltävänä on toinen maailmansota, niin tuo sarja alkaa toimimaan ihan eri tavalla.
Kuten olen tässäkin ketjussa sanonut niin aiheena nämä Tyynenmeren taistelut on paljon vaikeampi toteuttaa kuin Normandian maihinnousu ja sen jälkeiset taistelut Ranskassa, Benelux-maissa ja Saksassa, koska siinä missä viimeksi mainittu tapahtui melko lyhyessä ajassa ja eteneminen tapahtui selkeämmin ja tiiviimmällä tahdilla niin nämä Tyynenmeren taistelut olivat enemmänkin sitä että käytiin joku kuukausi armottoman kovia taisteluja jossain saarella ja sitten oltiin pitkään levossa ennen kuin mentiin taas seuraavalle saarelle. Sen takia The Pacificista ei ole saatu niin "kompaktia pakettia" vaan tapahtumat on jotenkin vähän hajanaisen oloisia.
Ensimmäisellä kerralla tämä The Pacific jäi jotenkin etäiseksi siksi koska henkilöhahmoihin oli vaikea päästä kiinni, mutta kun tuon sarjan katsoo toisen kerran ja jaksaa vielä vähän tutustua hahmojen taustoihin lukemalla niin sarja avautuu ihan eri tavalla. Loppujen lopuksi tämä The Pacific on ihan hyvä ja komea sarja vaikka ei samalla tavalla "räjäyttänyt tajuntaa" kuten BoB aikanaan. Mutta kyllä tämäkin sarja minusta olemassaolonsa on ansainnut.