Olen tuossa RDR2:sta pelannut usean vuoden tauon jälkeen uudestaan. Aiemmin vielä asetin sen ja TLOU2:n samalla viivalle kaikkien aikojen parhaimpina peleinä, joita olen pelannut.
Mutta nyt tuon uudelleen pelaamisen myötä olen vakuuttunut siitä, että TLOU2 on minun papereissani kaikkien aikojen peli.
Se tämän pelin tarina ja tunnelma imaisee vaan sellaisella tavalla mukanaan, ettei toista tämän mestariteoksen veroista ikinä ole tehty. Peli on toisaalta aivan lohduttoman synkkää ja brutaalia väkivaltaa, mutta toisaalta samalla myös hyvin kauniilla tavalla tehty. Tuohon kun vielä lisätään todella upea visuaalisuus, syvä panostaminen pelin henkilöhahmoihin ja heidän välisiin suhteisiinsa, peliin erinomaisesti sopivat musiikit, hyvä pelattavuus ja loistava ääninäyttely, niin siinä se paketti on.
Niin loistava peli kuin RDR2 onkin, niin siinäkin se vihollisten ampuminen ja taistelukohtaukset ovat vain sellaista aivottoman karjan lahtaamista. TLOU2:ssa ne taistelut tuntuu aivan erilaiselta, ja jokainen peliä pelannut varmaankin ymmärtää sen eron, mitä tarkoitan.