Mainos

The best of Mika Häkkinen

  • 10 904
  • 45

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Viestin lähetti KPL
Minun mielestäni temppu oli aivan yhtä mauton, kuin ne muutamat kerrat kun Schumacher on maksellut Rubenssille takaisin ohi päästämisiään. Häkkisen lahja oli vielä tasoa 6. sija, joten se siitä voiton maksamisesta.
Ei se kyllä ihan noin mennyt. Häkkinen päästi Coulthardin kolmanneksi eli palkintopallille. Sinulla on luonnollisesti oikeus kyyniseen mielipiteeseesi. Minua teko ainakin sävähdytti. Kyseessä oli Häkkisen viimeinen kisa, jonka hän olisi voinut päättää palkintopallilla seisten. Päätti kuitenkin antaa sen kunnian Coulthardille, pitkäaikaiselle tallitoverilleen. Ikuinen ykköskuski Schumacherin armopalat Rubensille eivät mahdu samalle sivullekaan Häkkisen teon kanssa. Ja tähän mielipiteeseen on minulla luonnollisesti oikeuteni.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En edes lukenut ketjua, ennekuin vastasin, sen teen pian. Mikä Häkkinen oli ainakin Bernielle kultakaivos,formuloissa oli hei kilpailua. Häkkinen voitti muutaman kauden puhtaasti paremmalla autolla, onneksi schumi voittaa lukuisia vuosia huonolla ferrarilla, kuka tuolla romulla< pärjäisi? No ok, ehkä Ferrari on prempi kuin muut autot, mutta mikä olisi tilanne, jos mika olisi nöytyyttänyt schumia vielä lisää?

Ehkä, jos Mika auttasi auon kehitelyssä Dennisiä, voisi homma olla helppoa mackille;=]
 
Viimeksi muokattu:

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Bast
Ei se kyllä ihan noin mennyt. Häkkinen päästi Coulthardin kolmanneksi eli palkintopallille. Sinulla on luonnollisesti oikeus kyyniseen mielipiteeseesi. Minua teko ainakin sävähdytti. Kyseessä oli Häkkisen viimeinen kisa, jonka hän olisi voinut päättää palkintopallilla seisten. Päätti kuitenkin antaa sen kunnian Coulthardille, pitkäaikaiselle tallitoverilleen. Ikuinen ykköskuski Schumacherin armopalat Rubensille eivät mahdu samalle sivullekaan Häkkisen teon kanssa. Ja tähän mielipiteeseen on minulla luonnollisesti oikeuteni.

Olen täysin samaamiueltä,Häkkinen päästi Coulthardin paikoille, jolla tällä ei ollut kykyä olla. Häkkinen oli jalo ja menestyvä kuski, toisin kuin Schumi, joka on menestyhvä, muttie antelias
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Tatzka

Ehkä, jos Mika auttasi auon kehitelyssä Dennisiä, voisi homma olla helppoa mackille;=]

No tätä teknistä puolta kyllä pidettiin Mikan suunnilleen ainoana puutteena. Luonnonlahjakkuus, joka oli etenkin yhden kierroksen kuljettajana varmaankin maailman nopein, mutta vaikka Schumiin verrattuna aika tumpelo auton kehittäjänä. Osasi kertoa, että nyt ei kulje, mutta ei osannut kertoa yksiselitteisesti insinööreille missä kohtaa on vika, kuten osa kuskeista tekee. Itse asiassa Coulthard taisi McLarenilla olla se "insinöörikuski".
Nopeudessa Häkkistä voi sen sijaan verrata ihan keneen tahansa. Kaveri oli häikäisevä. Oli sitä jo ennen ykkösiä ja oli sitä ykkösissä. Silloin kun vehkeet toimivat, niin dominoi jokaista tallikaveriaan ihan mielin määrin aivan kuten muutkin suuret.

Loistava kuski, loistava ihminen ja kauhea tsemaaja. Olen valmis allekirjoittamaan rangerin erittäin hienon ketjunavauksen sanasta sanaan. Lähestulkoon samat tapahtumatkin ovat itselläni jääneet päällimmäisiksi mieleen, joskin järjestystä vähän fiksailisin.

Kaikkien aikojen kuljettaja... Schumacher on tietysti saavutuksiltaan omaa luokkaansa, mutta hän on toisaalta pitkään-pitkään aikaan ollut mestareista ainoa, joka on ollut koko ajan paitsi huipputallissa, niin myöskin ilman tallin sisäistä kilpailua.
Itse pidän Ayrton Sennaa kaikkien aikojen parhaana - kiistattomasti - ja olen ihan varma, että ilman tuota Imolan traagista viikonloppua Schumacherilla olisi jokunen maailmanmestaruus, sekä kymmeniä voitettuja kilpailuja ja paalupaikkoja pois tilastoistaan.

Viimeiset kymmenen vuotta Schumi on ollut paras. Häkkinen olisi varmaan ihan tasoissa, mutta F1 on siitä ikävä laji, että siellä ei kuskista isoa iloa ole, jos vehkeet eivät ole päivästä toiseen kilpailukykyiset. Villeneuvesta olisi voinut tulla yksi suurista myös, mutta päätti valita menestymisen sijaan helvetin isot rahat ja kaverinsa omistaman BAR -tallin. Sen valinnan loppu onkin sitten jo historiaa.
 

Tinke

Jäsen
Viestin lähetti pasil
Off-topic, älkää välittäkö:

Googlefight.comin vertailussa Häkä häviää esim. Linus Torvaldsille aika kirkkaasti. Ollilan Jorelle Mika jotenkuten laittaa kampoihin. Tiukkapipoille ja kukkahattutädeille tiedoksi että tälläinen vertailu ei ole mistään kotoisin, kunhan otin vain esille ;p
Epäilen tuota kyllä suuresti. Osaatko esim sinä sano kuka on General Electricin toimitusjohtaja? entä coca colan? jorma ollila esiintyy semmoisessa mediassa jota tavallinen rahvas ei seuraa
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Häkä antoi urallaan kerran tietä Davidille ja sen perusteella Mikasta tehdään jotenkin erityisen antelias. Sitten jos unohdetaan ne kerrat kun Schumi on päästänyt Rubenssin ohitseen, niin silti sinne jää vielä 99 vuoden Malesian GP, jossa Schumi käytännössä pelkästään omalla panoksellaan avitti Eddien voittoon ja johtoon mestaruustaistossa. Villeneuvesta sen verran, että tuskin olisi suuremmin mestaruudesta taistellut Williamsillakaan, jos viime vuotta ei lasketa. Ja eihän sitä koskaan tiedä olisiko Williams niin hyvä, jos Jack ajaisi siellä vielä, koska häntähän pidetään laiskana testaajana, jota ei oikeastaan kinnosta testaaminen ollenkaan.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Itsekin Häkkistä kovasti kannustaneena muistan kaikki uran kohokohdat, formulat ovat nykyään hieman tylsiä, mutta joka kisan olen silti katsonut, tuo teksti Häkkisen uran kohokohdista kosketti penkkiurheilijaa, ja syvältä kiitos siitä, kyllä tuli aika nopeesti katumus, kun ei tullu nauhotettua aikanaan 98 viimestä suzukan kisaa
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti pasil
Off-topic, älkää välittäkö:

Googlefight.comin vertailussa Häkä häviää esim. Linus Torvaldsille aika kirkkaasti. Ollilan Jorelle Mika jotenkuten laittaa kampoihin. Tiukkapipoille ja kukkahattutädeille tiedoksi että tälläinen vertailu ei ole mistään kotoisin, kunhan otin vain esille ;p

Hyvä, että otit esille, vaikkei sinua yhtään kiinnostanut tai napannut, teko sekin.

Webbiin pitää mrnnä testaamaan nyt arvostukset ja arvostelut, koska tuskin kukaan on mitään ilman webbin tietoja. Mika on siis ollut ja on surekea kuljettaj f1:sissä.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti KPL
Aika kultaa muistot, sillä ne oli ihan yhtä tylsiä kisoja kaikille muille paitsi Häkkis-faneille. Tietysti jos kannatti Häkkistä, niin varmaan muistelee kaiholla 98-99 vuosia(minä en). McLaren olisi ollut vähintään yhtä dominoiva, kuin Ferrari vuonna 2002, jos Mäkki olisi saanut loihdittua saman kestävyden autoonsa kuin Ferrari nykyään. Häkähän olisi voittanut 98 vuonna pistein 100-1 Schumin jos McLaren olisi kestänyt aina maaliin asti, mutta luotettavuushan ei ole koskaan kuulunut McLarenin vahvuuksiin. Ferrarihan oli aivan mopo tuohon aikaan ja silti Schumi taisteli aina mestaruudesta(paitsi 99). Eli Schumi osoitti jo tuolloin olevansa aivan ylivertainen kuljettaja nykypäivän F1:ssä. Summa summarum Häkä tarvitsi parhaan auton saavuttaakseen voittoja, kun taas Schumi on näyttänyt vuosien saatossa pystyvänsä ajamaan vaikka Ladalla podiumille.

EDIT. Katsokaa RR:ää aivan eri planeetalta kisojen viihdyttävyyden suhteen.

Ei nyt millään pahlla, mutta.

Paraskin kuljettaj tarvitsee vähintään hyvän auton, sitä huonommalla autolla on kuljettajan tehtävä mahdoto, Dominoivia merkkkejä on ja tulee olemaan, mutta silti nekin tarvitsevat huippu kuljhettajan. Macci sai Häkkisestä sen, ainoa kuski, joka onnistui haastamaan Ferrarin, silloin. Ei edes Schumi voittaisi nykyisellä Mäcillä, ei, saatikka huonommilla talleilla. NHyvä kuski, jota (mm svchumi on) tarvitsee huipputallin taakseen.

Kisojen pr:lle ei tee hyvää ylioimainen talli ja statisti, joka ylievertaillella autolla pärjää. Kisoille mailmanlaajuisesti tekee hyvää taistelu, tasaisuus, jne.
 

NHL

Jäsen
Re: Upea kirjoitus Ranger

Viestin lähetti flintstone
Mika Häkkinen tuli kuoleman porteilta epäonnen soturista kaksinkertaiseksi maailmanmestariksi. Häkä oli niitä harvoja jota tuo ihmisrobotti Michael Schumacherkin kunnioitti ja jopa vähän pelkäsikin.

Ei kahta mestaruutta ilman kolmatta? Toivottavasti Häkä tulee takaisin. Mielenkiinto formuloita kohta kyllä taatusti kasvaisi. Lisäksi olisihan se hienoa jos olisi taas kaksi suomalaista kuskia, jotka kumpikin pystyvät (McLaren?) taistelemaan mestaruudesta.

Vielä Salokin takaisin niin kaikki hyvin. :)

Olisi muuten aika kova juttu jos Williamssilla olisi ensi kaudella kaksi maailmanmestaria; Häkkinen ja Villeneuve...
 
Viimeksi muokattu:

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Viestin lähetti JAT

Top Gearin Tiff Needell...

...Tämä siis yhdessä Top Gear-jaksossa.

Anteeksi viilausta. Tiff Needell esintyy sarjassa nimeltä 5th Gear, kun taas Top Gear sarjassa vaikuttaa Jeremy Clarkson. Tai siis jotenkin näin olen ymmärtänyt. Ja topikkiin..

Todella loistava kirjoitus rangerilta. Syvä kiitos siittä. Itse en ole koskaan ollut F-1 fani, mutta alkoi sitä itsekkin muistelemaan kaiholla Häkkisen aikaa. Häkkinen oli syypää siihen, että ensinnäkin katselin kyseistä pyörimistä.

Nykyinen Formula on ihan perkeleen tylsää. Mä en todellakaan katsele kun parisenkymmentä autoo pyörii radalla, vaikka kaikki tietää, että schumi kumminkin voittaa. Samoin Räikkönen ei aiheuta minussa minkäänlaista tuntemusta. Oli todella hieno nähdä Häkkisen selostavan kisan tapahtumia innokkaana,kun taas Kimi on täysi vastakohta. Asenne on "ei kiinnosta" luokkaa ja mistään ei tiedätä mitään ja kaikissa ollaan samaa mieltä reportterin kanssa. Lisää munaa Kimi!
 
Viimeksi muokattu:

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En tiedä muistanko ihan väärin, mutta jostain syystä minulla on sellainen kuva, että Häkkisen loukkaannuttua pahasti Australiassa, näytettiin urheiluruudussa pätkä missä Michael Schumacher olisi itkenyt?? Rupesinpa vaan miettimään että mahdanko ollut nähnyt unta?
 

Kinke-13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitis Ivanans
Häkkisen suusta päässyttä

Ajattelin,että tämä sopisi otsikon alle.. Mutta Mikaltahan ei tunnetusti tuo englanninkieli täydellisen hyvin taittunut,ainakaan uran alkuaikoina. Onko jollekin jäänyt mieleen jotain lausuntoja,jotka ovat hymyilyttäneet? Itselläni niitä ei yhtään ole.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Youtubesta löytyi Dokumentti ( All about Mika) ja täytyy kyllä sanoa että Häkkinen on kyllä fiksun ja oikeasti miellyttävän oloinen ihminen edelleen. Tykkäsin Dokumentista ja Mikan lähestymistapa asioihin on kyllä erittäin syvällinen. Kyllä Mikan suosio perustui ja perustuu varmasti siihen, ettei hän ikinä yrittänyt olla mitään, mitä ei ole ja kusi ei noussut päähän. Aivan huikea persoona ja kuljettaja
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

Buster

Jäsen
Tässä on nyt ihmetelty erityisesti Schumacher-dokumentin jälkeen, että missä ihmeessä on Mika Häkkisestä kunnon henkilödokumentti. On tehty Litistä, on tehty Teemusta, missä Mika? Kuitenkin sitä draamaa löytyisi jo ihan luonnostaan, kun oli Adelaiden henkeä uhannut kolari ja McLarenilla ajoi sen verran monta vuotta ilman yhtään kisavoittoa, että siellä alettiin ihmetellä, onko meillä paras mahdollinen mies ratin takana. Ja kaiken lisäksi Häkkinen on vielä ihan hemmetin karismaattinen ja tyylikäs kaveri.

Onko F1-arkistomateriaali niin kallista, ettei edes kannata. Kuitenkin luulisi myös kansainvälistä kiinnostusta löytyvän jonkin verran.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ehdottomasti Häkkisestä pitäisi kyllä saada jonkinlainen dokumentti tehtyä. Jos hän siis itse semmoiseen vaan haluaa. Erityisesti kiinnostaisi kuulla siitä hänen kilpailijan luonteestaan ja niistä väännöistä Schumacherin sekä Irvinen kanssa. Minkälaista se oli?

Onhan kyseessä kuitenkin edelleen yksi suurimmista nimistä, mitä suomalaisessa urheilussa on koskaan ollut. Kaksinkertainen F1-maailmanmestari on kuitenkin sellainen titteli, että maailmanlaajuisessa näkyvyydessään ja tunnettavuudessaan tästä maasta on todella vaikeaa nimetä ketään, joka pystyisi tuon lyömään. Se oli aikaa ennen Internetin todellista läpilyöntiä. Siitä huolimatta sai sen vaikutelman tuohon aikaan, että jos joku ihminen tästä maasta tunnettiin ympäri maapalloa, niin se oli Häkkinen.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kuitenkin sitä draamaa löytyisi jo ihan luonnostaan, kun oli Adelaiden henkeä uhannut kolari ja McLarenilla ajoi sen verran monta vuotta ilman yhtään kisavoittoa, että siellä alettiin ihmetellä, onko meillä paras mahdollinen mies ratin takana.
Häkkinen muuten oli vähällä siirtyä Benettonille kaudeksi 1997. Häkkinen oli kyllästynyt McLarenin ja Mercedeksen jatkuviin lupauksiin siitä, että kyseessä on projekti ja kohta vehkeet toimii, kun ero kärkeen oli valtaisa ja matka jäi aivan liian usein kesken. Keke kuitenkin taivutteli Mikan jatkamaan McLarenin kanssa, koska hän aivan oikein ennusti, miten Renault'in vetäytyminen sarjasta tulisi heikentämään sen moottoreita käyttäneitä talleja sekä Benettonin käyrä oli muutenkin menossa tasaiseen laskuun.

Kukahan tuossa skenaariossa olisi ajanut McLarenia? Ainakin David Coulthardia vituttaa varmasti lopun ikäänsä (eikä siinä mitään, kilpailijaluonne) että Häkkinen lopulta jäi sinne tunnetuin seurauksin.

Jos kunnon dokumenttia ei tule, ehkä Unibet voisi tekaista podcastin. Esa Tikkasen kanssa Jantta Alkio sai Tikkasesta hienosti irti ja onnistui myös suht hyvin erottamaan Tikkasen ja Tikin toisistaan. Kronologisesti ensin karting ja pikkuformulat, sitten Lotus-kaudet sekä McLaren-vuodet jaettuna kutakuinkin neljään jaksoon (93-95, Adelaide ja sitä seuranneet pari kautta, mestaruudet, vuoden 2000 "last dance" ja jo vähän heikommin mennyt viimeinen kausi). Loppuun luonnollisesti lopettaminen ja toteutumatta jäänyt paluu, joka vaihtui DTM:ksi.
 

Buster

Jäsen
Saksan Amazon Primessa olisi dokkari nimeltä Heroes, jonka on tehnyt Sennan käsikirjoittaja. Se käsittelee moottoriurheilua viiden elävän lajilegendan kautta: Tom Kristensen (Le Mans), Michele Mouton (eka naisrallikuski), Felipe Massa, Mika Häkkinen ja Häkän siivellä sitten kerrotaan Schumin tarinaa myös, koska ne risteävät niin olennaisesti.

Se on vähän kuin moottoriurheilun Vain elämää. Kyseinen nelikko on kokoontunut englantilaiseen maalaiskartanoon, jossa he jakavat toisilleen muistoja uransa varrelta. Aina uran alusta lopettamiseen saakka ja homma menee tunteelliseksi, sekä jotkut muistot ovat kipeitä. Siinä kuulee uhrauksista, intohimosta, rohkeudesta ja sitten lopulta irti päästämisestä. Hieno dokumentti, vaikka jokaisesta olisi voinut tehdä ihan omansa ja neljän-viiden hengen uran sisällyttäminen vajaan kahteen tuntiin on pieni vääryys. Mutta toisaalta siinä on jotain taianomaista kun neljä toisilleen melko tuntematonta legendaa keskustelee keskenään ja he itse alkavat huomata samanlaisuuksia uriensa välillä, innostuvat, ja miten heidän persoonansa tulevat myös dokumentin aikana esiin.

Näkee myös Motorsport.tv:stä, jonka tuottama tuo dokumentti on. Vaatii kuukausimaksullisen liittymisen.
 
Viimeksi muokattu:

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Huomasin ilokseni, että Häkä oli ollut ennen joulua julkaistussa Tomin nuoteista -podcastissa vieraana. Erityinen kuuntelusuositus tälle melkein puolitoistatuntiselle haastattelulle.

Vaikka ahmin etenkin Häkkisen aktiivivuosina tämän urasta kaiken mahdollisen tiedon haltuuni, tässä podcastissa tuli mestarin itsensä kertomana esiin muutama ihan uusi juttu mm. -95 Adelaidea, -98 mestaruutta ja -00 Kemmelin suoran ohitusta koskien.

Häkä on hupaisine sanasekoiluineen ollut aina kertakaikkisen miellyttävä kuunneltava ja kuten jossain olen aiemminkin maininnut, hänestä on kehkeytynyt etenkin uransa jälkeen ihan eri luokan puhuja ja kosmopoliitti, kuin mihin kilpailu-uransa aikana totuttiin. Tässä podcastissa äänessä on myös vähemmän poliittisesti korrektiin muottiin valettu Häkkinen.

Linkki podcastiin: Kuuntele Tomin nuoteista Yle Areenassa: Mika Häkkinen, kuolemanporteilta mestariksi | Tomin nuoteista | Yle Areena – podcastit

Edit: @Moderaattorit voisivat ehkä siirtää tämän ketjun Muun urheilun puolelle?
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Yo. Häkän jakso oli hyvä, mutta tällaisilta toivoisi vielä enemmän sellaista tarkempaa yksityiskohtiin menemistä ja haastattelija kysyisi heti tarkemmin jos vastaa, että sen kauden auto oli hankala, niin kysyisi, että millä tavalla ja miten se näkyi/tuntui. Oli siellä pari hyvää insidea Lotus ajoilta, Peugeot'n moottorista, 1998 Suzukan lähdöstä jne. Ainakin tällaiset vähän pintaa syvemmät detaljit kiinnostaa ja tuovat lisäarvoa. Eikä vaan niin että yhdellä kysymyksellä ja vastauksella kuitataan kokonainen kausi, sen pystyy lukemaan lehdestäkin että joo hyvin meni ja mestaruus tuli. Esim. ottaisi kaudelta jonkun yksittäisen kisan tai tapahtuman, jossa tapahtui outoa ja mentäisiin siihen tarkemmin miksi näin tapahtui, oliko joku tekninen vika, miten sen kanssa pystyi ajamaan jne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös