Lennon oli ehkä persoonana mielenkiintoisempi ja suurempi taiteilija, mutta kyllähän Macca kirjoitti bändin parhaat biisit: Eleanor Rigby, Let It Be, Yesterday jne.
Totuuden nimessä on sanottava, että Beatlesin tuotannosta löytyy niiden kymmenien huippubiisien seasta myös paljon täysin onnettomiakin tekeleitä kuten She Loves You ja Love Me Do sekä muut alkuaikojen typerät rakkausjollotukset. Varmaan ne aikalaisille olivat/ovat tärkeitä, kun paremmastakaan ei ollut tietoa, mutta ovathan ne aivan sietämättömän tyhjänpäiväisiä sanoituksia. Huonojen biisien kruunuksi nostan kuitenkin The Long and Winding Roadin, jota imelämpää ja laiskempaa biisiä ei löydy kuin ehkä Mariah Careyn joululevyltä.
Dirty Mac teki a-puolet sinkuille eli yhdentekevät jollotukset todella imelillä sanoituksilla. Sehän on selvä, ne lörpelöt meni kansaan läpi kuin häkä.
Aivan täyttä tuubaa nuo sun esimerkkibiisit Maccan tuotannosta Beatles-asteikolla, vaikka joku Eleanor on aivan saatana hyvä biisi vs kaikkien muiden bändien kappaleisiin verrattuna.
Yesterday kera lurppasilmät, ohan se biisi. Blackbird mun mielestä aivaaan eri settiä.
Let it be, aivan karsea läjä sontaa...huom. Beatle-asteikolla
On niin erilaisia mielipiteitä biiseistä, mun mielestä kun She loves paukahtaa ettereihin niiin aivan huikeaa settiä. Myös Love me Do aikansa kova hitti, mää oon tuota pumppua niin vitusti kuunnellut, otan biisin sen ajan kuvana bändin alkumetreillä ja erinomaista settiä. Olihan alkumetreillä myös "raakaa forcea" kuten Twist and Shout.
Sekä löytyy ekoilta Lennonin sanoituksia omista ongelmista ja kirjoitti tiettyihin biiseihin omasta aika vattumaisesta persoonastaan.
Vaikka: "I Don't Want to Spoil the Party" " i´m a Loser" ym.
No Beatlesin tuotannosta ei kauheaa kasaa skeidaa löydy, Long and Winding road on samaa Maccan imelyyttä mutta kun lukee sen biisin taustoista ja miten/miksi koko pläjäys tehty niin kuva EHKÄ muuttuu...tai sitten ei.