Kyllähän tämä homma tietenkin meillä kiinnostaa, kun monella äijällä näkyy olevan tuollainen pieni thaivaimo kantamassa kaljaa kaupasta, helvetin suosittu lomakohde suomalaisille, 2004 tsunami, juuri käynnistynyt Helsinki Cup ja tietenkin se, että joku suomalainen, nimeltään Mikko Paasi, taitaa olla itse koko fyysisen pelastamisen pääarkkitehtejä.
Pakko se on todeta, että aika vitun kovia jätkiä ovat sukeltajat, ja pojatkin, kun sieltä pahimmillaan n. 40 cm rööristä itsensä läpi puskevat. Minusta ei olisi tuohon. Henkisestikään. Fyysisesti tämä reilusti yli metrin ympärysmittainen "vyötärö" saattaisi aiheuttaa myös omat haasteensa juuri tuossa kohtaa.
On se vaan jollain tavalla hullua, että tuolla toisella puolella maailmaa yksi suomalainen on hyvinkin ratkaisevassa roolissa, jotta koko setti onnistuu. Ja juuri sattumalta Mikolta löytyi tarvittavia armeijatason sukellusvehkeitä, joita tuolla kovasti kaivattiin.
Jos kaikki villisiat tulevat tuolta elävänä ulos, niin tuskin Mikon muijaa ratkaisevan paljon liikaa vituttaa, että isäntä on sukeltelemassa thaikuissa hääpäivänä. Olen kuullut, että heikompiakin tekosyitä skippaamiselle, eli unohdukselle, on aikojen saatossa löytynyt.
Voisin veikata, että Mikko Paasi juhlii vaimonsa kera itsenäisyyttää Salen ja Jennin kanssa pressanlinnassa. Lisäksi oletan, että jotain prenikkaa, tai muuta muistamista, saattaa olla tiedossa Thaimaan joltain isolta heebolta.
Hattua päästä noille pelastajille, etenkin niille sukeltajille, jotka noita pöllyssä olevia villisikoja kuskaavat ulos tuolta helvetin kolusta.
Itse kuitenkin tässä samaan aikaan löhöilen laiturilla ja nosta välillä katiskasta uutta sihijuomaa janoon.