En ole nähnyt Teuvolta edes väläyksiä tästä
Tämä oli aika hyvä...
Minun mielestä Teuvon ongelma on ailahtelevaisuus pelien aikana, sekä eri pelien välillä. Väläytyksiä Teuvolta nimenomaan tulee erittäinkin paljon, mutta tasaisuus puuttuu. Omat henkilökohtaiset virheet näkyvät pääkopassa erittäin nopeasti laskevassa itseluottamuksessa, jonka takia virheiden määrä pelin aikana saattaa kasvaa muutaman huonon suorituksen jälkeen. Teuvon pelityylissä virheiden laskeminen on kuitenkin täysin älytöntä. Ei liene epäselvää tuleeko virheitä vai ei, kun jokaikinen hyökkäys kulkee Teräväisen mailan kautta. Jos Teuvo on hyvä, Jokerit on hyvä. Jos Teuvo on huono, Jokerit on huono. Hän kaipaa apuja - se on päivänselvä asia.
Itsekkin olen nähnyt noin kymmenen peliä, jotka lienevät eri pelit, kuin Dimebagilla. Ylivoimalla Teräväinen ei ole tällä kaudella päässyt esittelemään omia vahvuuksiaan, mutta siihen syyllisiä ovat kyllä kaikki muutkin. Karalahden tulo Kousan tilalle on antanut varsinkin Teräväiselle lisää mahdollisuuksia sekä vastustajalle pelotetta, mutta parempaan on ehdottomasti pystyttävä. Aikaa on. Onneksi.
Pistetili on toistaiseksi kohtuullinen, mutta se voisi olla huomattavasti isompikin. Ainakin minun näkemissä peleissä Teuvo on selvästikkin kärsinyt ketjukavereiden huonosta viimeistelytaidosta. Kyllä Teräväinen sieltä takatolpalta löytää sen mailan tyhjään maalin, jos siellä sellainen on. Teuvon kiekonhallinta on upeaa katsottavaa. Tulee välillä mieleen itse Datsyuk, kun mies kuljettaa kiekkoa ylöspäin. Syötöt ovat hyviä. Itsekkyttä voisi olla ehkä jopa hieman enemmän, kun ihan kohtuullisen tarkka veto löytyy itseltäkin. Puolustuspelaaminen sentterinä on myös parantunut tällä kaudella selkeästi. Edelleen varoo kontakteja, mutta korvaa sitä loistavalla sijoittautumisella.
Tulevaisuus on mielenkiintoinen. En epäile hetkeäkään, etteikö Teuvon taidot pääsisi omimmilleen Patrick Kanen kaltaisen sniperin vierellä. Tuntuu kuitenkin, että jokin olennainen osa sieltä uupuu. Jokin samanlainen, mikä myös Ilari Filppulalta puuttuu. Molemmat on taitopelaajia, mutta myös erittäin ailahtelevia sekä ajoittain flegmaattisen oloisia. Teuvo saa mahdollisuuden kymmenen vuotta aikaisemmin kuin Ilari sai. Kaikki ominaisuudet ja mahdollisuudet todelliseen läpimurtoon on, mutta se vaatii paljon työtä. Nousujohteinen ura on edennyt kausi kerrallaan paremmin ja paremmin, mutta Chicagossa arvostelut ovat täysin eri luokkaa kuin Suomessa. Epäonnistumisista huomautetaan, eikä surffailuun ole varaan. Kaikki on hänestä itsestään kiinni.
Teuvo on hyvä ja viihdyttävä pelaaja jo noin nuorena. Yksi ehdottomia suosikkipelaajia. Pientä viilausta kaivataan, jonka jälkeen kaikki on mahdollista. Amerikassa on valmiina Teuvolle hieno organisaatio, jossa on voittamisen kulttuuri ainakin seuraavien kymmenen vuoden aikana. Siihen joukkueeseen ei ihan noin vain päästä. Mahdollisuudet on käytettävä hyväksi ja osoittaa, että on paikkansa ansainnut. Menestyksekäs ura on kuitenkin lupaavalla mallilla.
E: Viestin tarkoitus ei ollut pelkästään trollin ruokkiminen, vaan myös yleiset mielipiteet Teuvosta.