testataan vaihteeksi älyä

  • 7 511
  • 54
"Käytä Internet Exploreria". Älykkäät eivät näköjään voi suorittaa testiä lainkaan.

Edit. Kirjoitusvirhe noloon paikkaan.
 
Viimeksi muokattu:

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä toi näytti FireFoxillakin toimivan...Tapu tapu, läpy läpy...vähän aikaa tosin sai miettiä!
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Muutama vuosi sitten testi oli Tekniikka ja Talous -lehden pähkinänä. Silloin tuosta sanottiin sen olevan itse Einsteinin kehittämä, ja hänen arvailujen mukaan vain 2% ihmisistä pystyisi ratkaisemaan tuon. Kyllä tuo jo silloin ratkesi meikäläisen toimesta, ja ratkesi taaskin. Toki melkein ½h sai taas miettiä, mutta läpi kuitenkin.

Taisi Einstein kyllä mennä arvailuissaan pieleen, sillä kyllä tuo melkein jokaiselta tuntuu luonnistuvan.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kyllä minä sen aiemmin olen oikein ratkaissut ja luulin nytkin ratkaisseeni, mutta kone herjaa minua tyhmäksi. Kaikki menee kyllä 100% vihjeiden mukaan ja ovat ruutujen sisällä...
 

Vertical

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En minäkään saa toimiin...puolisen tuntia on värkkäilty ja kaikki ovat ohjeiden mukaan, mutta en minä vaan tajua mitä tuossa voisi tehdä väärin. No tämäkin testi osoittaa miksi minulla on lyhyt matematiikka.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Olen vain tyhmä.

Eli en ole vielä osannut ratkaista tätä tehtävää, vaikka kuinka olen useamman kerran yrittänyt. Vielä ei luovuteta, niin kauan yritän, kunnes saan tehtävän ratkottua.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Sistis
Muutama vuosi sitten testi oli Tekniikka ja Talous -lehden pähkinänä. Silloin tuosta sanottiin sen olevan itse Einsteinin kehittämä, ja hänen arvailujen mukaan vain 2% ihmisistä pystyisi ratkaisemaan tuon.

Mikäli Einstein on todella näin sanonut, on varmasti tarkoittanut, että 2% ratkaisisi sen ilman kynää ja paperia tai muutakaan apuvälinettä. Menee nimittäin aika paljon vaikeammaksi, kokeilemallahan se menee jokaiselta lopulta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Jermu
Mikäli Einstein on todella näin sanonut, on varmasti tarkoittanut, että 2% ratkaisisi sen ilman kynää ja paperia tai muutakaan apuvälinettä. Menee nimittäin aika paljon vaikeammaksi, kokeilemallahan se menee jokaiselta lopulta.

Näin itsekin epäilisin asian olevan. Luku oli todella pienen tuntuinen. Artikkelissa ei tuota kerrottu kuitenkaan tarkemmin.

Te, joilla on mielestänne kaikki oikein, mutta saatte silti "Olet tyhmä"-viestin: Suurentakaa ikkuna maksimikokoonsa ja laittakaa kaikki kuvat mahdollisimman keskelle jokaista solua. Itse sain ensin myös "väärä"-viestin, mutta sitten kun 'keskitin' kuvakkeita, (samasta järjestyksestä huolimatta), homma meni oikein.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Oikein!

Tapu tapu, läpy läpy!


Perhana, päivä siinä melkein meni, mutta useamman yrityskerran jälkeen sain testin läpi. Nyt sai mielenrauhan.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Viestin lähetti Jermu
Mikäli Einstein on todella näin sanonut, on varmasti tarkoittanut, että 2% ratkaisisi sen ilman kynää ja paperia tai muutakaan apuvälinettä. Menee nimittäin aika paljon vaikeammaksi, kokeilemallahan se menee jokaiselta lopulta.

Ja kyllähän yleinen koulutustaso (tai koulussa opetettavan asian taso) on Einsteinin ajoista noussut aika huimasti, saatika apuvälineiden käyttömahdollisuudet ylipäänsä.

Se on jännä, että yksi pikkumoka sotkee ajatukset kokonaan. Aloitin pienen umpikujan uudelleen aivan alusta ja kyllä se hyvin onnistui, kun tajusi, missä sitä meni sössimään.
 

Pingu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jukurit
Jepjep, tapu tapu, läpy läpy.
Puolisen tuntia siinä sai mietiskellä, mutta onnistuihan se. Mukavia nuo tuollaiset tehtävät.
 

Kyle

Jäsen
SPOILAUS SPOILAUS SPOILAUS SPOILAUS

Olen mielestäni täysin varma ettei kyseinen tehtävä ole alkuperäinen. En sen takia että tässä puhutaan nortteista ja malboroista(jotka eivät ole alkuperäisessä, vaan savumerkit(?)). Koska kyseinen tehtävä oli joulun aikoihin aamulehdessä ja silloin joutui ajattelemaan paria siirtoa samaan aikaan, tässä ne menee mielestäni yksinkertaisemmin. Tai sitten olen muuttunut viisaammaksi(tosin aamulehdenkin tehtävän pääsin läpi, ilman kokeilua).


Tässä oikea järjestys missä esineet loksahtelee paikoilleen:

# Norjalainen asuu ensimmäisessä talossa.
# Keskimmäisen talon asukas juo maitoa.
# Norjalainen asuu sinisen talon vieressä.
""# Vihreä talo on valkoisen talon vasemmalla puolella.
# Vihreän talon omistaja juo kahvia.""
# Suomalainen asuu punaisessa talossa.
# Keltaisen talon asukas tupruttelee sikaria.
# Mies, jolla on hevonen, asuu sikarin polttajan naapurissa.
# Vihreän talon omistaja juo kahvia.
# Piipunpolttajan naapuri juo vettä.
# Nortinvetäjä juo olutta.
# Saksalainen polttaa Marlboroa
# Ruotsalainen pitää koiraa lemmikkinä
# Tanskalainen juo teetä.
# Sätkää käärivä henkilö hoitaa lintuja.
# Piipunpolttaja asuu kissan hoitajan naapurissa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Viestin lähetti Sistis
Muutama vuosi sitten testi oli Tekniikka ja Talous -lehden pähkinänä. Silloin tuosta sanottiin sen olevan itse Einsteinin kehittämä, ja hänen arvailujen mukaan vain 2% ihmisistä pystyisi ratkaisemaan tuon. ..clip

Tämä ei ole se sama testi, se on monimutkaisempi kuin tämä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän tuossa pääsee aika helposti vauhtiin, kun aloittaa niistä, mitkä on sanottu vihjeissä ihan suoraan. Sen jälkeen muodostin ruudukon ulkopuolelle suoraan sanotut parit ja niin pois päin. Loput loksahtikin kohdalle melkein itsestään.

Yhden asian olisi tosin voinut ohjeissakin mainita, mutta näemmä homma oli niinkuin oletin. Ei kerrota mikä...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti vetti
Tämä ei ole se sama testi, se on monimutkaisempi kuin tämä.

Voi olla. Ainakin hyvin samantapainen tuo testi oli. No ratkaisin sen silloin ja ratkaisin sen nytkin.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Nostetaan ylös

kun tuli taas pohdittavaa:


montako hemmoa on kuvassa?

oletkos aivan varma?

Ja sitten se pohtimisen aihe: mistä se yksi tulee/mihin menee?
 

Liitteet

  • 229.gif
    229.gif
    69 KB · kertaa luettu: 1 208

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Afan kirjoitti:
Tällainen iätön älykkyystesti osui kohdalle. Varsin hauska, joten suosittelen.

Tulokseksi sain 7/11, joten testin mukaan olen normaaliälyinen, mutta parissa kohtaa meikäläistä vietiin kyllä aika lahjakkaasti...
Tuossa on sama tyhmä käännösvirhe kuin minkä huomasin joskus aiemmin samanlaisen tehdessäni. Kyllä ihmisellä on syntymäpäivä joka vuosi.
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Afan kirjoitti:
Tällainen iätön älykkyystesti osui kohdalle. Varsin hauska, joten suosittelen.

Tulokseksi sain 7/11, joten testin mukaan olen normaaliälyinen, mutta parissa kohtaa meikäläistä vietiin kyllä aika lahjakkaasti...

Minä sain 6/11, ja kuin luin oikeat vastaukset, niin nauroin. Tuli vähän tyhmiä virheitä. Hauska testi muuten. Oikeat vastaukset kyllä tuohon saa jo ekallakin kerralla, jos vain ajattelee.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
10/11 sain ensimmäisellä kerralla. Raamattutietous ei oikein ollut hallussa tai sitten Raamattu ei ole vain kertonut Mooseksen arkista.
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
Äääh liian vaikeita meikäläiselle. Luovutan ja juoksen mäjelle hirttämään itseni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös