Testaa Äo:si

  • 13 976
  • 63

Aatos

Jäsen
Tieteen Kuvalehden testi eli mittaa "älykkyytesi".

http://www.tieteenkuvalehti.com/htm/IQTest/fi/index.html

Pakkohan tämä oli tänne laittaa, kun itsellä sujui melko mukavasti.

Hymyä huuleen, ja varaa n. 15 min. aikaa.

Paljonko sait, omat pohjani alla.

Kokonaispistemäärä: 126
Tuloksen luokitustaso: Erittäin hyvä
Onneksi olkoon! Olet suorittanut Tieteen Kuvalehden älykkyystestin.

Edit:korjattu otsikko

Ps. älkää nyt olko niin tosissaan...
 
Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Sen verran fiksu että ainakin osaan älykkyysosamäärän lyhenteen tehdä otsikkoon oikein...

Hymyä huuleen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitähän se kertoo minun "ÄÖ":stäni kun en koskaan jaksa tehdä noita testejä loppuun saakka vaan yleensä kyllästyn jo heti kättelyssä ja ajattelen että "Paskat!".
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Tulinpa käyttäneeksi työnantajan aikaa hetkisen ihan mukavan testin parissa.

Koodi:
Nimi: JiVe
Kokonaispistemäärä: 137
Tuloksen luokitustaso: Huipputasoa
Onneksi olkoon! Olet suorittanut Tieteen Kuvalehden älykkyystestin.
 
Suosittelen kaikille lämpimästi olla testaamatta itseään!

Sillä nämä testit mittaavat jotain, jonka määritteleminen älykkyydeksi on hyvin kyseenalaista ja vaikka nämä testit jotenkin korreloivatkin tosielämään, on merkitys oikeastaan vähäinen. Mielestäni älykkyydessä on monia tärkeitä piirteitä minkä kanssa näillä testeillä ei ole mitään tekemistä, jo ihan ongelmanratkaisukyvystä lähtien. Oppineisuuden, sivistyneisyyden tai "viisauden" kanssahan tällä testillä ei 100% varmasti ole mitään tekemistä.

Testeille saattaa olla joitakin hyviä sovelluksia, mutta vain harvoja. Huvikseen testailu puolestaan on lähinnä testien ympärillä pyörivien kovia tuloksia saavuttavien ihmisten masturbointia tai siis siihen soveltuvaa. Sitäpaitsi väitän, että näiden kovin "älykkäiden" ihmisten elämä länsimaissa ja miksei muuallakin on jokseenkin vaivalloisempaa ja surullisempaa kuin "tavallisen" pulliaisen.
 
Viimeksi muokattu:

Milanista

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan
132, pitäisköhän liittyä Mensaan ;)

Ja tosiaan kommentoidaan sen verran että äly ja viisaus ovat kaksi erillistä asiaa.

Nämä testit ovat lähinnä ongelmanratkaisukyvyn ja kielellisen kyvykkyyden mittoja.
 
Viimeksi muokattu:

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
130 pistettä. Muistiosio oli minulle vaikea, mutta muuten meni aika hyvin. Vaikemmat kuviotehtävät olivat tosin mahdottomia.
 

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham, Englanti.
Pilipalitesti, jos minä pärjään muka keskivertoa paremmin.

Tokikaan en joka osioita tehnyt edes tosissani, ehkä apinoita oli vaan arvaamassa äärettömän monta ja nyt kävi näin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Onhan tuo testattu jo aiemmin, 144. Uudelleen en uskalla huonomman tuloksen pelossa.

Milanista kirjoitti:
Ja tosiaan kommentoidaan sen verran että äly ja viisaus ovat kaksi erillistä asiaa.
"Älykäs ihminen selviytyy tilanteista, joihin viisas ei edes joudu."
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tieteen Kuvalehden testi eli mittaa "älykkyytesi".

...
Pakkohan tämä oli tänne laittaa, kun itsellä sujui melko mukavasti.

...

Sain Aatos samat pisteet kuin sinä! Ollaan näemmä noiden sivujen tilastojen mukaan "väikkäritasoa".
Itse sain parhaat pisteet (20/20) tuosta sanastosta, heikoimmat niistä symboleista (14/20). Itse ainakin yritin tehdä suht` nopeasti, enkä jäädä liikaa pohtimaan. Eikö se ole tuon testin idea loppupeleissä?

Siksi pistää tuo nimimerkki JiVen tulos vähän epäilyttämään. Onhan se toki mahdollista, että olet huippuälykäs tai tuloksesi mukaan lähellä neroa, mutta mitä sitten teet lätkäaiheisella forumilla? :) Käytitkö testiin kuinka paljon aikaa?

Eipä silti, kait tommosessa lyhyessä testissä on paljonkin mahdollisuuksia tulosten heittelyyn. Pitäsköhän ite tehdä uudestaan ja kattoa paljonko heittää ekasta tuloksesta..
 
Viimeksi muokattu:

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Joo-o, kokonaispistemäärä 135. Vähän käteen meni näin kun työpäivä on jo lopuillaan.

"Pistemääräsi oli korkeampi kuin 99 %:lla väestöstä keskimäärin."

Joko
a) tämä Jatkoaika on Suomen sivistyneistön keskustelufoorumi tai
b) nämä testit kusevat aina järjestään

Itse äänestän ensimmäistä vaihtoehtoa, luonnollisesti.
 

Aleksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Teppo Numminen
"Pistemääräsi oli korkeampi kuin 99 %:lla väestöstä keskimäärin."

Joko
a) tämä Jatkoaika on Suomen sivistyneistön keskustelufoorumi tai
b) nämä testit kusevat aina järjestään

Itse äänestän ensimmäistä vaihtoehtoa, luonnollisesti.

Ehdottomasti a.

Omat pisteet 134. Matikkaosio 20p, muista 17.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Meikäläiselle 132, eli mensan ovet on auki :D Oon mielestäni tehnyt tämän joskus aiemminkin ja silloin sain vähän paremmat pisteet. Oluen juonti syynä lamakauteen?
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Joko
a) tämä Jatkoaika on Suomen sivistyneistön keskustelufoorumi tai
b) nämä testit kusevat aina järjestään

Tai sitten tänne tulevat tuloksensa ilmoittamaan vain ne, jotka ovat saaneet hyvät pisteet. Muut kertovat, että ei tällaisilla testeillä mitään merkitystä ole :).

Minun kohdallani tuo ainakin vahvisti sen aiemman luuloni/tietoni, että olen vahva matematiikassa, mutta lyhytaikainen muisti on selkeä heikkous.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
120 eli tuon testin mukaan myös erittäin hyvä. Numerosarjojen muistaminen hieman keuli...varsinkin se jälkimmäin käänteisessä järjestyksessä.

Mikäköhän siinä on kun puhutaan tällaisesta netissä tehtävästä älykkyystestistä niin jengi pillastuu täysin. Sitten käydään hymyhuulin kuitenkin tekemässä testejä sarjassa "kuinka pitkään elän" tai "olenko pelimies"?

Ei kai tätäkään nyt tosissaan tarvitse ottaa.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Siksi pistää tuo nimimerkki JiVen tulos vähän epäilyttämään. Onhan se toki mahdollista, että olet huippuälykäs tai tuloksesi mukaan lähellä neroa, mutta mitä sitten teet lätkäaiheisella forumilla? :) Käytitkö testiin kuinka paljon aikaa?
Tuskin kuitenkaan huippuälykäs tai etenkään nero. Aikaa meni maksimissaan tuo 25 minuutia mitä postausten välissä oli. Oma arvaukseni on, että reilu vartti meni. Työkaverit vähän häiriköivät välissä, mutta aivan ohjeiden mukaan sen suoritin. Pari kohtaa vedin ihan hatusta siinä symboleissa. Muistitehtävät ja sanastot tuntuivat aika helpoilta.

Virtuaalikikkelini olisi kestänyt heikommankin tuloksen ilman, että olisin alkanut puljaamaan sen kanssa.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
119 - hieman tavallista korkeampi.

Kuviopäättelytehtävät: 16
Sanastotehtävät: 15
Muistitehtävät: 13
Sanojen suhteita koskevat tehtävät: 15
Matemaattiset tehtävät: 18

Meni siinä mielessä odotusten mukaan, että matemaattinen osio onnistui parhaiten ja muistiosio huonoiten. Tuo päinvastoin muistaminen meni kyllä ihan arpomiseksi kolmen viimeisen kysymyksen osalta.

Edit: Näköjään olen tyhmin tähän mennessä :D
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oma tulokseni 122.
Mä tuun sit kysyy sulta neuvoa, jos en osaa jotain. Mä sain 121 pojoa.

Hauskojahan nämä testit yleensä ovat, mutta tuo oli jo vähän turhan pitkä ollakseen viihdyttävä. En kyllä yhtään tiedä miten hyvin nämä osuvat oikeaan, sillä oman käsitykseni mukaan olen matemaattisesti suhteellisen nolla ja muiden osioiden osalta sitten hieman parempi. Se tässä testissä ihmetyttää, että tässä olin matemaattisesti reilusti keskiarvoa parempi ja näin ei kyllä voi olla tai sitten muillakin pätkii jo yhteenlaskun kanssa.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Oma tulos oli 124 - erittäin hyvä


Kuviopäättelytehtävät: 14
Sanastotehtävät:18
Muistitehtävät:17
Sanojen keskinäisiä suhteita tehtävät: 17
Matemaattiset tehtävät 16

Tyytyväinen tuohon voi olla. Jostain muistan lukeneeni että aivojen kehitys loppu kun on noin 25-vuotta joten muutama vuosi pitää odottaa ja tulla testaamaan uudestaan jos tulos olisi kehittynyt.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Ei näissä kyllä ole mitään järkeä... Keskimääräisen tuloksen pitäisi olla 100, mutta tuossa testissä sen on pakko olla enemmän, sen verran helppoa tavaraa. Muistitehtävä vaikea, muut helppoja. "Maaginen" 140 sentään saavutettiin. Kaiken huippu oli kuitenkin "eurooppalainen älykkyystesti", jolle oli joku oma sivukin. Siitä tuli sitten 156. Todistukseksi tästä olisi sitten voinut tilata jonkun diplomin... Ettei vain arvostelua olisi hieman löysennetty tilausrahojen toivossa? ;)

Edit. Näköjään tuota sivua ei ole enää olemassa. alykkyystesti.net taisi olla osoite.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaiken huippu oli kuitenkin "eurooppalainen älykkyystesti", jolle oli joku oma sivukin. Siitä tuli sitten 156. Todistukseksi tästä olisi sitten voinut tilata jonkun diplomin... Ettei vain arvostelua olisi hieman löysennetty tilausrahojen toivossa? ;)
Ehkä tässä testaillaan sittenkin sitä, voiko jatkoajan apinoita koijata ;) Tilausmaksuksi joku parikymmentä euroa ja huippuälykkäät netin käyttäjät tilaavat niitä kilpaa. Saattaapi joku ruotsalainen jopa pyytää jonkun suomalaisen tekemään testin puolestaan, että saa oikeuden tilata diplomin.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Jaahas. Ihan jännä oli tehdä ensimmäistä kertaa. Ihmettelen kyllä, miten saatte tuosta muistitehtävästä vaikean. Päässä vaan jäsentelee heti oikein, niin kyllähän tuo onnistuu. Itsellä ongelmia oli kuviotehtävässä. Muut sitten sujuivatkin, ja lopputulos 138.

Kuvio 13
Sanasto 19
Muisti 20
Sanojen keskinäiset suhteet 19
Matemaattinen 20
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös