Testaa Äo:si

  • 14 117
  • 63

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nimi: 33*
Kokonaispistemäärä: 140
Tuloksen luokitustaso: Huipputasoa

Kuviopäättely: 15/20
Sanastotehtävät: 20/20
Muistitehtävät: 17/20
Sanojen keskinäiset suhteet: 20/20
Matemaattiset tehtävät: 20/20
Sanalliset ja matemaattiset tehtävät olivat lapsellisen helppoja. Kuviopäättelyn viimeiset eivät lyhyellä miettimisellä auenneet, joten vedin intuitiolla. Muistitehtävästä yllättävän hyvät pisteet, vaikka varsinkin se lukusarjan kirjoittaminen päinvastaisessa järjestyksessä tuntui hankalalta.

Tuskin tämän perusteella kannattaa mitään Mensan jäsenyyksiä kärkkyä... taitaa siellä olla hieman haastavammat testit.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Jeejee, 142. Antoi kyllä aika paljon suuremman tuloksen kun aiemmat vastaavat pilipalitestit, niissä on ollut 130-135. Kuten tuolta ilmi kävikin, testi on ilmeisesti normitettu jenkeistä peräisin olevan datan mukaan, joten suomalaisen koulujärjestelmän läpikäyneille aito keskiarvo ja mediaani tuskin olisi 100, niinkuin pitäisi.

Se noissa testeissä on aina ihmetyttänyt, että onko testin osioiden todella ajateltu olevan jotenkin keskenään tasapainossa. Itselle ainakin kieli-, muisti- ja matikkaosiot meni kuin tyhjää vain, kun taas niiden kuvien kanssa loppupää pisti miettimään, ja viimeisestä en ottanut mitään tolkkua. Toki tällainen luonnontieteen FM on harjaantuneempi lukujen ja sanojen kanssa kuin kuvien, mutta silti.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
123 pistettä. 93% tekee huonommin, heh.

Tosin kuvaosiosta halusin lopussa pois, ja laitoin vain jotain sama numeroiden muistamisen viimeisessä kohdassa.

Matematiikan kohdat oli erittäin helppoja ja silti yksi näemmä mennyt pieleen.

Testi osoittaa, että ainoastaan 7%:lla väestöstä on minun vastaavaa korkeampi ÄO. ;)
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jonkun kysymyksen tyrin matemaattisessa osiossa, vaikka olin ylimielisen varma, että kaikki sain oikein. Oli selvästi helpoin osio.
 

Aatos

Jäsen
Jeejee, 142. Antoi kyllä aika paljon suuremman tuloksen kun aiemmat vastaavat pilipalitestit, niissä on ollut 130-135. Kuten tuolta ilmi kävikin, testi on ilmeisesti normitettu jenkeistä peräisin olevan datan mukaan, joten suomalaisen koulujärjestelmän läpikäyneille aito keskiarvo ja mediaani tuskin olisi 100, niinkuin pitäisi.

Näinpä.. Mutta helppohan on vetää mediaani laskemalla täällä ilmoitetut, ja katsoa keskiarvo. Oma 126 sijoittuu tällöin aika heikosti ,)
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Kaiken huippu oli kuitenkin "eurooppalainen älykkyystesti", jolle oli joku oma sivukin. Siitä tuli sitten 156.
Tuossa on varmaan ollut käytössä eri keskihajonta. Mensalla ja tuossa testissä hajonta on ilmeisesti 15. Maailmalla käytetään aika yleisesti lukuja 20, 25 tai jopa 30.
 

Viljuri

Jäsen
Muistitehtävissä selaimen kanssa temppuilua, mutta kielellisistä osioista 147,1 ja suoritusosioista 132,5 eli kokonaisuutena 141.

Tämähän ei kyllä mittaa mitään standardoidusti.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Turha testi, mutta hauskahan näitä on tehdä.

Kokonaispistemääräsi: 138, Huipputasoa
Kuvio: 16
Sanasto: 20
Muisti: 14
Sanasuhde: 20
Matikka: 20

Ei kun hakemaan Nasalle hommiin.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Ihan hauska testi, oli ainakin vaihtelevampi kuin moni vastaava. Muistitehtävä oli selvästi vaikein minulle, eikä pistemäärää ainakaan nostanut se, että sain sopivasti kaksi tekstiviestiä tuon jälkimmäisen osan aikana. Eikä sekään, että olen ihan helvetin väsynyt, enkä jaksa keskittyä mihinkään. Kuviopäättelykin meni yllättävän huonosti, pitäisi kyllä katsoa uudestaan, vastasinko johonkin epähuomiossa väärällä numerolla.

Kaikista muista osioista tulikin täydet pisteet, yhteensä siis kielellisistä osiosta 150,7 pistettä, suoritusosioista edellämainituin selityksin 125,4. Yhteistulos oli 140 pistettä. Itsetuntoahan tuollainen tulos hivelisi, jos ei tietäisi, ettei se todellakaan ole lähelläkään oikeaa älykkyysosamäärää.
 

Syötä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja England
Nyt taisi tulla pohjat:
Nimi: Syötä
Kokonaispistemäärä: 118
Tuloksen luokitustaso: Hieman tavallista korkeampi
Onneksi olkoon! Olet suorittanut Tieteen Kuvalehden älykkyystestin.
Muistitehtävät menivät heikoiten. Eipä ole yllätys...
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Kokonaispistemäärä: 121
Tuloksen luokitustaso: Erittäin hyvä

Sanostollinen ja matemaattinen osaaminen meni parhaiten. Nuo kuviohässäkät eivät ole ikinä auenneet minulle, kun mennään paria ensimmäistä tehtävää monimutkaisempiin kuvioihin. Lukujonojen muistaminen tuntui myös jokseenkin hankalalta, eikä siitä sitten tullutkaan juurikaan keskiarvoa parempaa tulosta.

Muiden tulosten perusteella, minä olen jatkoajan tasolla tyhmä. Mikä ei sikäli ole mikään uutinen.
 

Syötä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja England
Muiden tulosten perusteella, minä olen jatkoajan tasolla tyhmä. Mikä ei sikäli ole mikään uutinen.
Tämä testihän on vaan vahvistanut käsitystäni, että itseäni viisaampien seurassa olen täällä Jatkoajassa. Tekee vaan hyvää olla itseään viisaampien seurassa. Itsekin voi oppia ja todennäköisesti oppiikin jotain.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Heh olipa hauska. Ainostaan työkoneessa oli se kiusallisen vika, ettei tässä toiminut Flash. Täten en nähnyt muistitehtäviä ollenkaan, silti tulos oli 120. Muistitehtävästäkin tuli 10 (eli keskiarvon verran), kun vain kirjoittelin numeroita ykkösen ja nelosen välillä vastauskenttään - omituista.

Kova testi siis.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
121. Tuo kuviopäättelytesti meni ihmeen hyvin. (16) Tai sitten olen vaan hyvä arvaamaan. Sanaleikit oli helppoja.

Edit. Tein testín uudestaan ja pyysin 3-vuotiasta muksuani tekemään tuo kuviopäättelytestin. Kriteerinä oli, mikä kuvio näyttää hienoimmalta. Tulos: 14 pojoa.. Että silleen.
 
Viimeksi muokattu:

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nimi: Hauptmann
Kokonaispistemäärä: 130
Tuloksen luokitustaso: Erittäin hyvä
Ihan mukava oli uhrata muutama minuutti tällaiseen testiin. Todellisuudessa ei varmaan ole paljoakaan merkitystä tällä tuloksella. Tuskin on äo:ni 130 (tai ehkäpä me jatkoaikaan kirjoittavat olemme vain niin älykkäitä).
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Tieteen nimissä päätin tehdä testin vielä uudestaan siten, että vastasin kaikkiin kysymyksiin väärin (poislukien kaksi viimeistä kuvatehtävää, joista oman ymmärryksen ollessa vajavainen voin vain valita epätodennäköisen vaihtoehdon). Muistitehtävien kohdalla syötin aluksi vaihtelevan määrän numeroita joita ei esiintynyt kysytyissä sarjoissa, ja lopuksi käytin vain epälukuista määrää nollia.

Tulokset:
Kokonais-ÄO 71, 2% löytyy tyhmempiäkin
Kuvat 8/20
Sanasto 8/20
Muisti 10/20
Sanasuhteet 4/20
Matematiikka 7/20

Että sellainen testi. Taattua Tieteen Kuvalehden tasoa.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Kokonaispistemäärä: 122
Tuloksen luokitustaso: Erittäin hyvä

Kuviot 16/20
Sanasto 18/20
Muisti 13/20
Sana2 19/20
Matsku 15/20

Eli vain 8% kansasta omaa minua suuremman älyn, tosin jatkoajan keskustelupalstalla kuulun yhteiskunnan tyhmimpiin yksilöihin.
 
Viimeksi muokattu:

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
126 pinnaa tuli itselleni. Muistiosio odotetusti hieman huonompi ja matematiikkaosiosta täydet pinnat. Muuten suht tasaista. Vaikea uskoa, että maailman väestöstä 95% olisi tyhmempiä kuin minä. Varmaankin jossain päiväkodissa hakattu tietokanta täyteen tuloksia ennen julkista levitystä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kokonaispistemäärä: 144
Tuloksen luokitustaso: Huipputasoa

Kuviot 16
Sanasto 20
Muisti 19
Sanasuhteet 20
Matematiikka 20

Tulos oli vähän yläkanttiin odotuksiin nähden. Olen pitänyt itseäni vähän keskitasoa fiksumpana, en kuitenkaan minään erityislahjakkuutena. Koulut ja yliopistot hoitelin ehkä sittenkin aika kepein mielin ja löysin rantein. Hyvä nähdä että nuppi toimii yhä, vaikka joskus tuntuu että muisti ja omaksumiskyky eivät ole enää näin neljääkymppiä lähestyessä samalla tasolla kuin nuorempana.

Tämä testi on ehkä vähän edistyneempi versio kuin ajanvietelukemistojen testaa itsesi -sivut, ehkä lähinnä suuntaa antava. En nyt lähtisi tämän perusteella torvet soiden Mensan testeihin jos kohdalle osuu lupaava tulos. Toisaalta en ole koskaan mainitussa testissä käynyt, voisin joskus kokeilla.
 
Tulokset:
Kokonais-ÄO 71, 2% löytyy tyhmempiäkin
Kuvat 8/20
Sanasto 8/20
Muisti 10/20
Sanasuhteet 4/20
Matematiikka 7/20

Voitin tosityhmien sarjan!

Nimi: timo testaaja
Kokonaispistemäärä: 72
Kuvat 9 / 20
Sanasto 8 / 20
Muisti 10 / 20
Sanasuhteet 4 / 20
Matematiikka 7 / 20

Ilmeisesti joku vaikeimmista kuvista on mennyt oikein yrittäessäni valita väärin. Testi ilmoittaa maksimitulokseksi 153 ja alin mahdollinen pistemäärä on kai sitten tuo 71.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös