Terrori-isku Turussa 18.8.2017

  • 431 084
  • 3 300

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Selkärangaton ihminen, joka ei voi myöntää olleensa väärässä esimerkiksi islamilaisen terrorismin suhteen. Sekä valkopesee tapahtumia tyyliin Muro ja osin täälläkin: "Kaksi kuoli puukkon Turussa. Enemmän kuolee Suomessa talvella liukkauteen"...

Puhut ikään kuin terrorismia vähätteleviä ihmisiä olisi hirveä määrä. Esimerkiksi itse en ole koskaan sellaiseen livenä törmännyt, vaikka olen istunut vuosien ajan humanistisen tiedekunnan kahviossa (jossa miespilluja juttujen mukaan paljon istuu). Päinvastoin, hyvin huolestuneita ja surullisia ihmisiä on asian tiimoilta tullut vastaan ihan aatemaailmasta riippumatta. Joukossa on ollut paljon muslimeitakin (jotka esimerkiksi yllä toivotetaan "kaikki vittuun" Euroopasta.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Sitä mä vaan odotin että siinä tiedotustilaisuudessa olisi esitetty osanotto uhrien omaisille. Saatoin jäädä paitsi kun lopetin muutaman minuutin jälkeen jaarittelun katsomisen

Kyllä ainakin Risikko esitti oman osanottonsa ja myös presidentti Niinistön.
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Hauskasti tutkailee ympäristöä tämä Ylen Miikkulainen.
 

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
Ei mene, vaan Kauppatorin Yliopiston ja Aurakadun kulmalta Eerikinkadun ja Kauppiaskadun kulmaan, sieltä taas Yliopistonkadun ja Kauppiaskadun kulmaan, josta ilmeisesti Yliopistonkatua Aninkaisten suuntaan ja mäkeä ylös. Kyllä tuo matka on pidempi.




Poliisi otti miehen kiinni kolmessa minuutissa lukee muutamien lehtien otsikossa. Ei niissä mitään hälytyksestä kirjoiteta. Voithan toki ymmärtää itse päin vittua jos hyvältä tuntuu ja jankata sitä vaikka seuraavaan hihhulointiin asti.

Näemmä tahallaan haluat olla ymmärtämättä. Ei jaksa vääntää.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
[QUOTE="olkikuukkeli, post: 7151369, member: 21006"
Sanoinko lukumäärää? Muutamakin näitä vähättelijoitä on liikaa? Olemmeko asiasta samaa mieltä?[/QUOTE]

Muutama vähättelijä sisältyy varmaan väkisillä yli viiden miljoonan ihmisen otantaan. Olen asiasta sitä mieltä, että näiden ihmisten maailmankuva on vääristynyt täsmälleen toiseen suuntaan kuin niillä, joiden mielestä länsimaisten ihmisten kokema terrori on maailman suurin uhka, johon kaikki poliittiset ja muut kuviteltavissa olevat voimavarat pitäisi keskittää, vain siitä puhua, jne.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo

Undrafted

Jäsen
Suomessa ei uskalleta edes spekuloida terrori-iskuna.
Netissä ainekin spekuloitu kokoajan. Poliisin tai poliitikkojen on minusta turha spekuloida. Poliisi tutkii ja tiedottaa, kun on jotain selvillä. Verrokkina vaikka Sellon ampuminen aikoinaan. Useampi mahdollinen syy tapahtumaan ja uutisissa ollut niukasti tietoja.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Niin, "jotkut lehdet ympäriinsä" ovat todella ympäriinsä ja Britanniakaan ei ole Suomessa joten siis aika täsmällisesti asiasta kerroin.

Ja koska koko ajan olen jo ajatellut niin suosittelen samaa sinullekkin.
Lähdetäänkö nyt vaikka siitä, että terrori-iskun mahdollisuudella spekulointi on täysin eri asia kuin todeta terrori-iskuksi.

Mitä videoon tulee, niin tässä sinulle pieni mutta nähtävästi aika vaativa ajatustesti - eli kumpi on todennäköisempää:
a) videolla näkyvät takaa-ajajat ainoastaan juoksevat hiljaa perässä kun tekijä huutelee
b) takaa-ajajat varoittavat edessä olevia ihmisiä huutamalla?

Ja nyt on siis kyse vain siitä videosta, siihen en ota kantaa mitä tekijä on torilla huutanut. Silminnäkijöiden mukaanhan torilla on allahia huhuiltu apuun.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Kannattaa siis lisätä voluumia jos et sitä kuule.
Kyllä minä huudon kuulin, joten ei ollut äänenvoimakkuudesta kiinni. Koska kuulit ilmeisesti paremmin kuin minä, niin kerrotko millä kielellä videolla ollut huuto huudettiin?
 

sinikettu

Jäsen
Netissä ainekin spekuloitu kokoajan. Poliisin tai poliitikkojen on minusta turha spekuloida. Poliisi tutkii ja tiedottaa, kun on jotain selvillä. Verrokkina vaikka Sellon ampuminen aikoinaan. Useampi mahdollinen syy tapahtumaan ja uutisissa ollut niukasti tietoja.
Yle ja Hesari laittavat spekuloivia juttuja jatkuvasti. Siis sellaisia, joista on jotain vihiä, mutta varmaa ja tarkistettua tietoa ei ole. Toki tämä ilmoitetaan yleensä jo otsikossa hyvän maun mukaisesti (ainakin toivottavasti).

Terrori on Suomessa tällä hetkellä pyhä asia, eikä sitä tulla rikkomaan, ennen kuin tulee kirjallinen lausunto tekijän mummolta ISIS-yhteyksistä.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Puhut ikään kuin terrorismia vähätteleviä ihmisiä olisi hirveä määrä. Esimerkiksi itse en ole koskaan sellaiseen livenä törmännyt, vaikka olen istunut vuosien ajan humanistisen tiedekunnan kahviossa (jossa miespilluja juttujen mukaan paljon istuu). Päinvastoin, hyvin huolestuneita ja surullisia ihmisiä on asian tiimoilta tullut vastaan ihan aatemaailmasta riippumatta. Joukossa on ollut paljon muslimeitakin (jotka esimerkiksi yllä toivotetaan "kaikki vittuun" Euroopasta.

Uhriutumaan siellä näköjään ainakin oppii.
 

sladdi#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sininen Suosikkijuoma: Ilmanen
Oma kaksi markkaa tähän koontia:
-2 kuollut, vajaa 10 loukkia. Uhreista lähes kaikki naisia
-tekijä Allahin miehiä, tekijöitä yksi, kuvaa kadulta ja ambulanssista
-videolla jossa miehet juoksee ja joka vieläkin näkyy iltapaskoissa ei näy tekijää. Siinä näkyy tää porukka joka hyypiötä lähti juoksemaan kiinni. Yhdellä jokin astalo ja toisella ilmeisesti pieni kebupaikan "baaripöytä" kädessä. Tämä "jahtiporukka" myös eikantasuomalaisia.

Viimeinen kohta helvetin hienoa kansalaisrohkeutta. Ainoa positiivinen asia tässä kokoasiassa. Harmi että poliisi pysäytti vasta tämän porukan jälkeen. Olisihan sen kerennyt myöhemminkin. Ilmeisesti yksi takaa-ajajista loukkaantui myös.

Voi helvetin helvetti tätä maailmaa ja touhua täällä. Surettaa ja vituttaa. Uhreille ja omaisille en osaa edes sanoa mitään. Ei ole sanoja tähän paikkaan.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jaahas, elikkä allahia huudettu...

E. YLE on kyllä kasa paskaa.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Lähdetäänkö nyt vaikka siitä, että terrori-iskun mahdollisuudella spekulointi on täysin eri asia kuin todeta terrori-iskuksi.

Mitä videoon tulee, niin tässä sinulle pieni mutta nähtävästi aika vaativa ajatustesti - eli kumpi on todennäköisempää:
a) videolla näkyvät takaa-ajajat ainoastaan juoksevat hiljaa perässä kun tekijä huutelee
b) takaa-ajajat varoittavat edessä olevia ihmisiä huutamalla?

Ja nyt on siis kyse vain siitä videosta, siihen en ota kantaa mitä tekijä on torilla huutanut. SIlminnäkijöiden mukaan torilla on allahia huhuiltu apuun.

Jos on huutanut niin on huutanut.

Ja älä nyt vain tee mitään vaihtoehtoja kun tuossa selvästi juostaan ja allahia huudellaan jonka itsekkin tuossa myönnät kun kerrot, että SIlminnäkijöiden mukaan torilla on allahia huhuiltu apuun

(Boldaus oma)

Kyllä minä huudon kuulin, joten ei ollut äänenvoimakkuudesta kiinni. Koska kuulit ilmeisesti paremmin kuin minä, niin kerrotko millä kielellä videolla ollut huuto huudettiin?

Ulkomaan kielellä. Ja hienoa, että kuulit kun jotenkin ymmärsin aikaisemmasta, että et ole kuullut.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ulkomaalainen listii porukkaa Suomessa? Mitä voit olettaa. Tää kaveri on terroristi kunnes toisin todistetaan. Kaveri heiluu Turun torilla Macheten kanssa ja listii jokaisen joka tulee tielle. 1+1=2. Ei tää mitään tähtitiedettä ole.

Tekstini ei ole mitään parodia vaan vihaista puhetta suoraan sydämmestä. Mä nimittäin vihaan tätä terroristia joka iskun teki. Helvetin surullinen tapaus. Näillä tyypeillä oli elämä edessä ja joku apina päätti pilata sen ilman mitään syytä. Omaisten tuska on aivan hirveä. Älyttömät respectit jokaiselle joka oli jahtaamassa tekijää.

Lakeja pitäisi muuttaa ja kiduttaa terroristia niin kauan että saadaan edes jonkinnäköistä tietoa irti.
Tuon täälläkin linkatun jutun perusteella myös jahtaajat ovat ulkomaalaistaustaisia. Toivottavasti myös tuo juttu uutisoidaan.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"- Ulkomaalaistaustainen mieskolmikko kävi vastarintaan puukottajaa vastaan. Näin, että yksi heistä oli itsekin saanut puukosta. "
Ilta-Sanomien sivuilla olleen videon perusteella vaikuttivat joko etelähelsinkiläisiltä tai sitten venäläisiltä. Yksi antoi vielä tekijälle monoa naamaan, kun poliisi oli tämän niputtanut.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Noille kolmelle takaa-ajajalle voisi jonkinlaisen (esim. Turun kaupunki) tunnustuksen antaa. Ihan joka jamppa ei lähde massapuukottajaa jahtaamaan pelkän torituolin tai puukepin kanssa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös