Kärkkäitä mielipiteitä
Crapbag kirjoitti:
Korkki kirjoitti:
Tehän olette söpöjä. Vai onko vain se aika kuukaudesta?
Ottaapa Porissa koville jo ennen kautta. Se on poikkeuksellista. Tässähän melkein huolestuu porilaisesta mielentilasta ja asenneilmastosta. Yleensä täältä on saanut lukea vain katteetonta uhoa ennen kautta. Tavan mukaan tällä vuosituhannella paras aika porilaisessa kiekossa on ollut aika ennen uutta kautta. Nyt näyttää olevan pinna varsin tiukalla jo ennen kautta. Ehkä se aiheuttaa nämä katriinat vesilasissa. Luovuttaminen ennen kautta on henkisesti vaarallista, kun toivo loppuu, ei jää enää mitään.
Kiekkokansassa nähtyä
Jos olette kaikki maailman paskapussit ja korkit sitä mieltä, että Paappanen ei ollut keskitason yläpuolella Ässäpuolustuksessa Porin turnauksessa eli vahvistanut sitä, niin olkaa vain. Olen eri mieltä, jos se nyt todellakin jäi epäselväksi. En minä teitä kiellä tai tule tuputtamaan arvioita asiantuntemuksestanne. Miksi teillä on halu tehdä näin minulle?
Yleensäkään en paljon jaksa arvostella omaa tai muiden asiantuntemusta, kirjoitukset puhukoot puolestaan. Asiantuntijaksi julistautuminen on yleensä paha asia, kas kun kukaan ei voi olla puhdas asiantuntija olematta idiootti sanan varsinaisessa mielessä. Uskon vahvasti tuohon Shawn tokaisuun, joten jätän asiantuntijaksi julistautumisen mielelläni vaikkapa sinulle rakas Crapbag. Kirjoitan vain mitä näen, uskon myös yleensä näkemäni.
Lähinnä tuntuu siltä, että Paappasen lähettäminen alas ”farmiin” ottaa nyt aivan liian koville siellä. Ehkä se osaltaan selittää tuon varsin huonon käytöksen. Ymmärrän pettymyksen, kun tähteet Raumalta alkavat päätyä Poriin ja samalla pelimiehet matkustavat toiseen suuntaan. Sellainen on nyt vain nuoren pikkuveljen osa tällä hetkellä ja nähtävästi aika pitkälle tulevaisuudessa. Ehkä laiva jonain päivänä kääntyy. Se ei suinkaan ole vain huono asia kohtuudessa. Raumalaiselle kiekkoilullekin on hyötyä, että Porissa pelataan välillä uskottavaa kiekkoa. Näin mielenkiinto säilyy yllä ja on tärkeää, että paikalliskilpailija tuo myös omia katsojia paikallispeleihin.
Ovatko porilaiset juniorit haastajia Paappaselle?
Porilaiset juniorit ovat varsin keskitasoisia junioreita, jos joku uskoo heidän pärjäävän Liigakiekossa ensi kaudella, niin sen kun. Valitettavasti Ässien A:lla on ollut varsin vaikeaa jo A-junioreiden liigassa esimerkiksi viime kaudella. Vaikka kai sitä divarin taakse jättämistä voi pitää porilaisittain saavutuksena. Olkoonkin, että nyt harjoituskausi on sujunut hyvin. Hieno turnausvoitto Ässien A:lta kovassa seurassa. Ässien ykkönen voitti Kiekkokansan, kaikenhan siis pitäisi olla hyvin?
Jos jotain positiivista tahtoo kaivaa Ässien nykytilanteesta tai puolustuksesta, niin tästä Pohjanmaalta rahdatusta Hietamäestä saattaa tulla jääkiekkoilija. Olen samaa mieltä siinä, että hän esitti hetkittäin ihan pelimiehen elkeitä viime viikolla. Pienehkö koko saattaa asettaa rajoituksia, vaikka näyttää kasvaneen tilastoihin verrattuna. Ensi kaudella kyyti on todennäköisesti vielä aika kylmää. Hietamäellä on kuitenkin potentiaalia, jos joku hänen varaansa laskee enemmän kuin pari Liigavaihtoa erässä, niin olen hieman huolestunut laskijan kriteereistä. Ellei laskijalla ole täysin epäitsekästä tarkoitusta kasvattaa uutta pelaajaa ja menestys ole toissijaista. Mitenkään mahdotonta toki tuon ikäisen pelaajan ei ole lyödä itseään lävitse. Vertailukohtaa voi hakea vaikkapa saman ikäisistä Heikkisestä, Honkaheimosta tai Nordlundista. Uskon kahden kolmesta olevan edellä ensi kauden Liigassa.
”Ässäpuolustuksen keskellä Paappanen oli selkeä vahvistus. Voi tietysti kysyä kertooko se enemmän Ässien tämän hetken puolustuksesta vai Terosta?”
Ensinnäkin tuo hampaisiin joutunut lainaus sisältää kaksi virkettä. Ennen kaikkea se sisältää kysymyksen, jota kumpikaan ei vaivautunut käsittelemään. Kaikella kunnioituksella, epäilen hieman ymmärrystänne. Tosin kuin noissa kirjoituksissanne annetaan ymmärtää, ei Tero todellakaan pelannut mielestäni viime viikolla pelannut hyvin. Päinvastoin. Pitääkö alleviivata vielä tarkemmin?
Hietamäen tai etenkin Heikkisen mainitseminen edes kilpailijana Paappaselle kertoo taas enemmän kirjoittajasta kuin jääkiekkoilijoista. Parin kolmen kauden päästä asia saattaa toki olla toinen. Heikkinen voi kehittyä kummasti. Mutta tämä vuonna 1988 syntynyt suomussalmelainen ei pelaa ensi kaudella hyvää Liigakiekkoa, pelaapa sitten missä seurassa hyvänsä. Paappasella sen sijaan siihen on mahdollisuudet. Yksi juniori-iän taakseen jättävä Heikkinen kyllä pelaa Liigaa eräässä toisessa joukkueessa, jos ja oletettavasti kun polvi taas kestää.
Olen pahoillani tätä kolmatta mainittua henkilöä en erityisesti muista nähneeni viime viikolla. Jos kyseessä on Ässien A:n viime kauden pelaaja, uskon kyseessä olevan vahvaa ylioptimismia sanan kaikessa merkityksessä.
Summa Summarum
Itse asiassa Paappasesta voi olla hyvinkin paljon iloa Ässille, silloin moni Terolle nyt naurava saattaa pyörtää päänsä. Tosin ei yksi paappanen kesää tee. Ässäpuolustus olisi ollut viime viikolla ja olisi kokonaisuutena vieläkin heikompi ilman Paappasta. Nyt pojat tarkkana, mitä se kertoo Ässäpuolustuksesta?
Jos minun arvioni Paappasesta ei teille kelpaa, niin yrittäkää Toivolaa ja Hirsimäkeä. He ovat kumpikin julkisuudessa ehtineet kehua Teroa. Paras kehu oli tietysti miehen kaappaaminen Poriin varsin nopealla aikataululla.
Jatkoajasta löytyy myös punaisia kirjoittajia, jotka olivat näkevinään Paappasessa jotain positiivista Porissa. Paljon enemmän kuin sivuun kirjoittanut, koska kuten todettua, Tero ei pelannut erityisen hyvin. Heidän kanssaan teidän kannattaisi väitellä, mehän olemme varsin pitkälle samoilla linjoilla Teron esityksestä. Ainoastaan vertailukohta muihin erottaa mielipiteemme. Se tekee jutuistanne entistä koomisempia. Tässä taitaa nyt olla sanojalla enemmän väliä kuin sanottavalla.
Osaltani aihe alkaa olla loppuun kaluttu näin ennen kautta. Ei viitsisi kirjoittaa samoja asioita moneen kertaan uudestaan. Nimimerkin L4E kanssa olen samoilla linjoilla ja hänen arvio Paappasen sijoittumisesta saattaa hyvinkin pitää paikkansa.
Yhtä asiaa tosin ihmettelen, miksi ihmeessä Teron täytyisi olla nyt parhaimmillaan, jos herra F saa olla kesäterässä ja se on vain luonnollista?
Omasta puolestani suosittelen, että kannattaisi aina pelata tai edes katsoa enemmän jääkiekkoa, vaikka toki sitä Porissa määrällisesti nähtiin paljonkin, niin laadullisesti sitä nähtiin aika vähän. Myönnän kernaasti, että epäilen tämän trendin jatkuvan myös koko ensi kauden siellä.
Hauskaa kauden odotusta sinne Poriin. Kohtahan Ässäpuolustus nähdään käytännössä jäällä, myös sitä takuulla vahvistava Tero Paappanen.
W