Tenkrat kuukauden sivussa

  • 46 147
  • 436

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin, siis tärkeintähän on että käsi on kunnossa. Ei tarvitse teurastaa kärppäpelaajia, kuten Tuomaista.

Vai onko? Selvää on, _jos_ käsi _olisi_ voinut murtua, on nähty täysin samanlaista läiskintää, missä Tenkrat kätensä mursi. Itse olin tuolloin hillitsemässä kärpäsestä härkäsen tekemistä. Tuomaisen isku oli yksi miljoonasta, samoin tämä.

Ehkä tämä osoittaa Oulun suuntaan, ettei siellä olla pulmusia. Kenties Oulussa nyt kirjoitetaan artikkelit hakkaamisesta.. Olisi lisäksi mielenkiintoista kuulla Heikkilän kommentteja _omasta_ pelityylistä Tuomaisen haukkumisen sijaan.

EDIT: trraveler
 
Viimeksi muokattu:

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Edelleenkin ihmetyttää se, kuinka tällä palstalla jaksetaan jauhaa näitä tapahtumia päivästä toiseen...sen sijaan tämänkin ajan voisi käyttää (varsinkin Kärppien kannattajien taholta) johonkin kehittävämpään keskusteluun?

Kärpät ovat osanneet kautta historiansa tehdä kaikki samat koiruudet, mitä muutkin joukkueet tässä liigassa. Edellisen liiga-kauden joukkueet olivat mielestäni vielä "parempia" tässä suhteessa. Silloinen Kärppäkiekko sisälsi nykyistä enemmän arveluttavia otteita joten tässä suhteessa olisi parempi puntaroida sanomisiaan kerran jos toisenkin.

Tämän ylikorostuneen reagoinnin taustalla taitaa olla se, että tälle kaudelle Kärpät satsasivat ensimmäistä kertaa oikein kunnolla pelaajahankintoihin ja näin saatiin muutama todella kova pelimies Tenkrat etunenässä. Sitten kun vastapeluri toimillansa pakotti miehen sairaslomalle, syntyi tämä poru mikä tässä ketjussa nähdään edelleenkin. Minusta tuntuu, että itse kullakin on vielä jonkinverran mietittävää siinä, miten näihin asioihin suhtautuu. Taitaa esitettyihin mielipiteisiin vaikuttaa erittäin tehokkaasti median kirjoitukset ja muu viestintä eikä niinkään oma ajattelu.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Cobol

"Mielestäni siitä, että murtumaa ei ollut, olisi kai syytä olla iloinen?"

Ilman muuta ja ehdottomasti. Olet sataprosenttisen oikeassa.


"Nemirovskyn käden ainoastaan epäiltiin murtuneen."

Siis kuka epäili? Summanenko? Itse en ole edes hänen haastatteluaan kuullut, ja siitä sanavalintani "Summasen MAINITTU väite..." Siis tässä viestiketjussa "mainittu".


Viestini tarkoitus oli ainoastaan olla sarkastinen piikki Daespoolle, joka kirjoitti varman oloisena Nemon murtuneesta kädestä, ilmeisesti pelkästään Summasen puheiden (?) perusteella.


"Todellisuudessa ainoa asia mikä ei pidä paikkaansa, on oma kirjoituksesi."

Kenties olet itse kuullut ko. haastattelun. Käyttikö Sumo sanamuotoa "epäillään murtuneen" vai puhuiko hän murtuneesta kädestä? Ja varsinkin jos kyse on viimeksi mainitusta, mikä kohta viestissäni ei pidä paikkaansa?


Either way, koska puhuin "mainitusta väitteestä", en oikeastaan edes ymmärrä, miksi viimeisen viestisi yleensä ottaen kirjoitit.




Ranger
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ranger, itse en pelissä ollut, mulla oli käytössäni tekstiksi purettu tiivistelmä pressistä. Sen mukaan Summanen käytti ehdollista muotoilua, joten hän ei ymmärtääkseni väittänyt mitään. Mutta, pääasia on se, että Nemon käsi on ok. Toivottavasti myös Tenkrat toipuu nopeasti. Ja toivottavasti kirvesiskut loppuvat tältä kaudelta.
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Voi Jees...

Onko Cobolista tullut joku Summasen virallinen sanansaattaja? Tulkkaatko sinä kenties tämän suuren gurusi ja mestarisi ajatukset ja tunteet tänne meille tavallisille kuolevaisille jotka jatkuvasti siteeravat häntä väärin tai ymmärtävät hänen neroutensa jotenkin nurinkurisesti tai peräti ei lainkaan? Toivottavasti herra itse allekirjoittaa sinun ajatusmaailmasi.

Jos en nyt aivan väärin muista (mistä pyydän jo tuhannesti anteeksi, kyseessä ei ole salaliitto tai mustamaalauskampanja vaan oma typeryyteni) niin itkit viime kaudella muutaman kymmenen viestin verran Ville Peltoseen kohdistunutta taklausta (Vähä-Ruohola) jonka mies itse ja jopa hänen sukunsakin ehti julistamaan puhtaaksi? Nyt sama ristiretki näyttää jatkuvan Summasen puolesta.

Jos pystyt nämä suuret idolisi saattamaan naurun alaiseksi tällä tavoin, ihmettelen suuresti miten kohtelet vihollisiasi? Eipä huvittaisi olla sillä puolella. Antaudun jo heti alkuverryttelyssä. Nimittäin olet kyllä täällä jo herrat Peltosen ja Summasen asettanut niin naurettavaan valoon että vaikea uskoa meidän tavallisten itseajattelevien pulliaisten samaan pystyvän.

Tuolla profiilien puolella on muuten nappi, josta voi poistaa haluamansa henkilön viestit näkyviltään. Voit tehdä minulle saman minkä minä sinulle tein. Kaikkea peetä ei näin sinunkaan tarvitse lukea...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Voi Jees...

Viestin lähetti Skoda
Jos en nyt aivan väärin muista (mistä pyydän jo tuhannesti anteeksi, kyseessä ei ole salaliitto tai mustamaalauskampanja vaan oma typeryyteni) niin itkit viime kaudella muutaman kymmenen viestin verran Ville Peltoseen kohdistunutta taklausta (Vähä-Ruohola) jonka mies itse ja jopa hänen sukunsakin ehti julistamaan puhtaaksi? Nyt sama ristiretki näyttää jatkuvan Summasen puolesta.

Kannattaisi varmasti muistella paremmin: taklauksesta totesin, että taklaus oli tyly, mutta oikea. Voit vapaasti tarkistaa arkistosta. Omasta mielestäni en ole ristiretkellä Summasen puolesta. Kunhan ammun alas pahimmat paikkansa pitämättömät vittuilut. Ja sehän on joillekin liikaa - kuin punainen vaate härälle -;)
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Selvä pyy, Cobol

Olet kuitenkin sen verran asioista perillä oleva/hyvä kirjoittaja, että voisit ensi kerralla lukea viestin huolellisemmin, ennen kuin alat kyseenalaistaa sen paikkaansapitävyyttä. Tämä siis koskien sananvaihtoamme ja ilman minkäänlaista riidanhaastoa.

Mainitsemistasi pääasioista olen jetsulleen samaa mieltä.




Ranger
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Tässäpä se, mitä otteluraportissa lukee(vaikkakin itseni kirjoittama)
"Jokeritkaan eivät illasta selvinneet ilman loukkaantumisia. Summanen kertoi, että Jokereiden leirissä tutkitaan kovasti videoita tilanteesta, jossa David Nemirovskyn epäillään saaneen mailaniskun käsilleen. Ensimmäisen diagnoosin mukaan Nemirovskyn käden epäillään murtuneen. "

Sanapainolla epäillään. Epäillään saaneen, koska kukaan ei todellisuudessa iskua nähnyt ja epäillään murtuneen, koska kuvauksia ei oltu vielä tehty.

Se, mikä minua vituttaa oli tapa, jolla Summanen asian esitti. Hän oli jo poistunut lehdistötilaisuudesta, kunnes palasi vauhdilla sinne takaisin. Reuhasi oman aikansa(mitä ei muuten radiosta selvästi kuule) ja kun kysyttiin lausuntoa tekijästä yms. Summanen totesi, että kysy kavereiltasi.

Asian ulostuonti pätki siis pahasti. Tuohon vaikutti varmasti aikaisemmin tapahtuneet kysymykset, jotka eivät olleet korrekteja Raimo Summasta kohtaan.

Tämä ei ole tarkoitus mustamaalata Raimo Summasta. Se lynkkausketju on tuossa alempana. Jos hyvä tuuri käy, saadaan vielä ikävät seuraukset.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Re: Voi Jees...

Viestin lähetti Skoda

Jos en nyt aivan väärin muista (mistä pyydän jo tuhannesti anteeksi, kyseessä ei ole salaliitto tai mustamaalauskampanja vaan oma typeryyteni) niin itkit viime kaudella muutaman kymmenen viestin verran Ville Peltoseen kohdistunutta taklausta (Vähä-Ruohola) jonka mies itse ja jopa hänen sukunsakin ehti julistamaan puhtaaksi? Nyt sama ristiretki näyttää jatkuvan Summasen puolesta.

Kannattaisi hieman miettiä mitä laukoo jos ei ole varma asiastaan. Ellen täysin väärin muista niin Cobol ei todellakaan ollut kyseisten itkijöiden joukossa, muistaakseni ainoat valittajat oli herrat Flintstone ja Hull16. Muilta ei sitten tukea tullutkaan tolle ja miksi olisi tullut, taklaushan oli täysin puhdas.

Muutenkin täytyy hieman puolustaa Cobolia, mies tietää Jokereiden tekemisistä ja tekemättä jättämisistä huomattavasti enemmän kuin muut kirjoittajat yhteensä ja olen ainakin itse oppinut luottamaan hänen kirjoituksiinsa. Kuten siinä toisessa ketjussa (käsiteltiin otteluraportin virheitä, en muista nimeä) huomattiin niin jopa JA:n päätoimittaja joutui myöntämään että Cobol oli oikeassa vaikka aluksi harasikin (siis PT) vastaan.

Summanen saa suhteellisen paljon paskaa täällä, osin aiheesta mutta aika usein aiheettomasti ja mielestäni on erittäin hyvä että faktat pistetään kuntoon jottei mitään pitempiaikaisia väärinkäsityksiä jää elämään.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Kärpät#18
Se, mikä minua vituttaa oli tapa, jolla Summanen asian esitti. Hän oli jo poistunut lehdistötilaisuudesta, kunnes palasi vauhdilla sinne takaisin. Reuhasi oman aikansa(mitä ei muuten radiosta selvästi kuule) ja kun kysyttiin lausuntoa tekijästä yms. Summanen totesi, että kysy kavereiltasi.

Asian ulostuonti pätki siis pahasti. Tuohon vaikutti varmasti aikaisemmin tapahtuneet kysymykset, jotka eivät olleet korrekteja Raimo Summasta kohtaan.

Mikä ihmeen tarkoitus noilla lätkätoimittajilla on kun meidän päävalmentajaa kohtaan jatkuvasti ollaan vahvasti asenteellisia. Missä on ammattitaito ja objektiivisuus? Erittäin kiihkeästi pelin sisällä elävälle valmentajalle ollaan epäkorrekteja ja sitten ihmetellään kuinka sillä Summasella ei taaskaan hermo pitänyt. Mikä ihme siellä maakunnissa oikein on kun Jokereiden nykyinen ja maajoukkueen tuleva päävalmentaja on tällaisena toimittajien silmätikkuna?

Ainakin Jokerit voisivat tehdä sellaisen periaate päätöksen että Summanen ei anna näille kyseisten paikkakuntien toimittajille mitään lausuntoja vaan Jouko Lukkarila pistetään höpisemään sinne jotain mitään sanomatonta liirumlaarumia. Samalla voitaisiin päättää että meidän pelaajilta on aivan turha odottaa näillä ko paikkakunnilla mitään haastatteluja. Metsä vastaan niin kuin sinne huudetaan.

PS. Ja minä tosiaan olin se toinen (hull16 ohella) niistä Jokerikannattajista jotka itkivät Vähä-Äly-Ruoholaa pilliruokintaan Ville Peltosen kauden päättäneestä avojään taklauksesta. Joten Skodalle toteaisin että kannattaisiko ottaa ihan perusasioista selvää ennen kuin alkaa huutelemaan?
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Flint, off-topic

"Ja minä tosiaan olin se toinen (hull16 ohella) niistä Jokerikannattajista jotka itkivät Vähä-Äly-Ruoholaa pilliruokintaan Ville Peltosen kauden päättäneestä avojään taklauksesta."

Ehkä kaikkein hauskinta - siis varmasti jälkeenpäin myös omasta mielestäsi - koko jutussa oli kuitenkin julistuksesi, jonka sisältö meni sanatarkasti jotakuinkin näin:

"Kiitos Ilves! Kiitos Vähä-Äly! Tämä kausi olikin sitten tässä. Onnittelut Tapparalle mestaruudesta."


Muistatko, mitä silloin Sinulle jutustelin jäljellä olevasta siirtoajasta ja mahdollisista korvaajista? Taistelijan asenteesta puhumattakaan...


Ei provoa, muistathan. Tervettä kuittailua.



Ranger
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Re: Flint, off-topic

Viestin lähetti ranger
[BEhkä kaikkein hauskinta - siis varmasti jälkeenpäin myös omasta mielestäsi - koko jutussa oli kuitenkin julistuksesi, jonka sisältö meni sanatarkasti jotakuinkin näin:

"Kiitos Ilves! Kiitos Vähä-Äly! Tämä kausi olikin sitten tässä. Onnittelut Tapparalle mestaruudesta."


Muistatko, mitä silloin Sinulle jutustelin jäljellä olevasta siirtoajasta ja mahdollisista korvaajista? Taistelijan asenteesta puhumattakaan...

Ranger [/B]

Muistanpa hyvinkin. Tuo silloinen kommentti tuli syvältä sydämestä kun näin sieluni silmin kuinka meidän mestaruushaaveemme murenivat kertaheitolla yhden rivipelaajan tarpeettomasta taklauksesta. Ville Peltonen oli silloin kuten on nytkin Jokereille erittäin tärkeä pelaaja jonka varaan kevättä silmällä pitäen on rakennettu erittäin paljon. Silloiselle joukkueelle Peltosen menetys oli erittäin paha isku jonka uskoin todellakin tarkoittaneen mestaruushaaveiden murskautumista. Ja en todellakaan uskonut että meillä olisi mitään mahdollisuuksia hankkia Machulda saatikka Peltosen tasoinen pelimies, Virmasella kun ei ole kovin hyvä maine ulkomailta hankittujen pelimiesten hankkimisessa, varsinkaan kun kyse piti olla todellisesta Pelimiehestä isolla Peellä.

Ja näin lopuksi voin todeta että tuon taklauksen jäljiltä Vähä-Äly-Ruohola ei tule koskaan olemaan minun silmissäni kovinkaan suuressa arvossa, mutta pilliruokintaa en enää kyllä Kimmollekaan toivo.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Jep jep, ja tuskin ko. taklauksen oikeellisuudesta enää kukaan jaksaa/haluaa väitellä.


Ihmettelen tosin, jos aiot siitä Vähikselle kantaa kaunaa vaikka mualiiman tappiin. Oikea tai ei, törkeähän se nyt ei missään tapauksessa ollut varmasti omastakaan mielestäsi, ja jos Peltosen hartia ei olisi ollut valmiiksi viittä vaille sökönä ja jos kohde olisi ollut kuka tahansa muu, et kenties muistaisi enää koko taklausta. Muistaakseni Ville taisi itsekin miehekkäästi myöntää tilanteen menevän enemmänkin omaan piikkiinsä.


Peltosen loukkaantumisesta muodustui liigahistoriallinen paradoksi. Paitsi että siirto synnytti valtavan kohun, ei olisi aivan perusteetonta väittää, että ilman sitä loukkaantumista Jokerit ei ehkä keväällä olisi juhlinut mestaruutta ollenkaan. Tietänet Peltosen taito- ja kapteeninominaisuuksia kohtaan tuntemani arvostuksen, mutta Machuldan maagisuuten pudotuspelien ratkaisutilanteissa hän tuskin olisi kyennyt. Vladimir oli aivan jäätävä.


Toki Jokerit olisi saattanut kaapata pytyn joka tapauksessa, ei siinä mitään.




Ranger
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti ranger
Tietänet Peltosen taito- ja kapteeninominaisuuksia kohtaan tuntemani arvostuksen, mutta Machuldan maagisuuten pudotuspelien ratkaisutilanteissa hän tuskin olisi kyennyt. Vladimir oli aivan jäätävä.

Toki Jokerit olisi saattanut kaapata pytyn joka tapauksessa, ei siinä mitään.

Semmoinen pieni off-topic että viime kevään kannun ratkaisi pääasiassa 2 pelaajaa:

1. Frank Banham
2. Vladimir Machulda

Ja tuossa järjestyksessä. He molemmat ampuivat useita ratkaisevia maaleja ja näyttivät mallia taistelutahdosta, mikä lopulta murensi vastustajien uskon omaan tekemiseensä. Olihan joukkueessa paljon muutakin "hyvää", mutta nämä kaksi herraan sen homman ratkaisivat. Tuohon kun ottaisi Villen tilalle, ja jättäisi inkkarin ja Vladon pois, niin kannu ei olisi Ilmalassa, näin uskallan väittää.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hohhoijaa.....
Jatkakaahan pojat tuota spekulointia ihan rauhassa. Varmaan jossain vaiheessa päädytte siihen lopputulokseen, ettei Jokerit loppujenlopuksi ole edes mestari... =) On teillä jutut...
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Carlos
Semmoinen pieni off-topic että viime kevään kannun ratkaisi pääasiassa 2 pelaajaa:

1. Frank Banham
2. Vladimir Machulda

Ja tuossa järjestyksessä.

Aivan liian yksioikoinen tulkinta. Toki nämä kaverit olivat tärkeitä hyökkäyspäässä yhdessä Rosan ja Aallon kanssa, mutta ratkaisevinta oli rautainen viisikkopuolustaminen ja sen sinettinä Lehtonen maalissa. Puolustajista aivan legenda oli Brooks. Jokainen muistanee esimerkiksi sen taistelun kahden miehen alivoimalla, jossa Brooks oli vielä menettänyt mailansa. Jumalauta, kun olisi tuollainen Brooks vielä joukkueessa.

Mestaruutta ei siis millään voida laittaa yhden tai kahden kaverin piikkiin. Se on todellinen joukkuesuoritus, kuten viime kevään puolustustaistelusta nähtiin.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Viestin lähetti flintstone
Mikä ihmeen tarkoitus noilla lätkätoimittajilla on kun meidän päävalmentajaa kohtaan jatkuvasti ollaan vahvasti asenteellisia. Missä on ammattitaito ja objektiivisuus? Erittäin kiihkeästi pelin sisällä elävälle valmentajalle ollaan epäkorrekteja ja sitten ihmetellään kuinka sillä Summasella ei taaskaan hermo pitänyt. Mikä ihme siellä maakunnissa oikein on kun Jokereiden nykyinen ja maajoukkueen tuleva päävalmentaja on tällaisena toimittajien silmätikkuna?

Ainakin Jokerit voisivat tehdä sellaisen periaate päätöksen että Summanen ei anna näille kyseisten paikkakuntien toimittajille mitään lausuntoja vaan Jouko Lukkarila pistetään höpisemään sinne jotain mitään sanomatonta liirumlaarumia. Samalla voitaisiin päättää että meidän pelaajilta on aivan turha odottaa näillä ko paikkakunnilla mitään haastatteluja. Metsä vastaan niin kuin sinne huudetaan.

Niin, kuten ylempänä totesimme oli merkittävänä vaikuttajana tuohon käytökseen yksi ja ainoa toimittaja, johon Rami hermostui.

Mikäli Jokerit tekee noin niinkuin ehdotat, niin luuletko Jokereiden arvostuksen nousevan tuosta? Pahenee vaan, uskon mä.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti flintstone
Ainakin Jokerit voisivat tehdä sellaisen periaate päätöksen että Summanen ei anna näille kyseisten paikkakuntien toimittajille mitään lausuntoja vaan Jouko Lukkarila pistetään höpisemään sinne jotain mitään sanomatonta liirumlaarumia. Samalla voitaisiin päättää että meidän pelaajilta on aivan turha odottaa näillä ko paikkakunnilla mitään haastatteluja. Metsä vastaan niin kuin sinne huudetaan.

Menee kyllä niin off-topic kuin vain voi mutta menkööt.

Jos sanontalinjalle lähdetään niin Summaselle voisi sanoa "niin makaat kuin petaat". Summasella on sellainen valmennuksen alkuaikoina luotu maine, että kun vituttaa niin toimittajia saa kohdella miten haluaa.

SM-liiga ei enää pariin vuoteen ole velvoittanut valmentajia lehdistötilaisuuksiin vaan lehdistö saa etsiä valmentajat ja pelaajat pukuhuoneista. Lappeenrannassa (kuten monissa muissakin kaupungeissa) kuitenkin jatkettiin lehdistötilaisuuden pitämistä entiseen malliin, kun taas esimerkiksi Jokerien (ja nykyään ainakin Pelicansin) kotiotteluissa sopulilauma saa jahdata valmentajat ja pelaajat käytäviltä ja pukuhuoneista. Lappeenrannassa menneinä vuosina hävityn ottelun jälkeen Summanen ei suostunut lehdistötilaisuuteen tulemaan vaan ilmoitti, että jos joku kommenttia haluaa niin sopii tulla pukuhuoneeseen. Matkaa lehdistötilaisuuteen oli n. 20 metriä.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Hetkonen

"Jatkakaahan pojat tuota spekulointia ihan rauhassa. Varmaan jossain vaiheessa päädytte siihen lopputulokseen, ettei Jokerit loppujenlopuksi ole edes mestari..."

??????

Nyt meni kyllä täysin ohi. Koska puhuit "pojista", tulkitsen tuon koskevan myös omaa viestiäni. On aivan yleinen tapa pohdiskella sitä, miten ratkaisupelaajien puuttuminen/vaihtuminen olisi vaikuttanut lopputulokseen. Ja tässä tilanteessa se on erityisen mielenkiintoista, kun joku on mennyt esittämään, että juuri Peltosen loukkaantuminen romutti Jokerien mestaruushaaveet totaalisesti. Kuinka ihmeessä voit tehdä kirjoituksestani tuollaisen johtopäätöksen?


Viestini käsitettiin ilmeisesti ylipäätään tahallaan/tahattomasti väärin. En minä sanonut, ettei Jokerit olisi voittanut ilman Machuldaa. Historiassa ei koskaan voi ajatella syy- ja seuraussuhdetta kuin jotain matemaattista kaavaa, tämähän on selvä kuin pläkki. Sanoin, ettei tällainen väite olisi silti aivan perusteeton. Machuldan maalimäärä pudotuspeleissä - ja tapa, jolla maalit tehtiin - puhuu puolestaan.


Vakio:

"Mestaruutta ei siis millään voida laittaa yhden tai kahden kaverin piikkiin. Se on todellinen joukkuesuoritus, kuten viime kevään puolustustaistelusta nähtiin."

Tietenkin, mutta jos joukkueiden väliset erot ovat tarpeeksi pieniä, yksittäiset pelaajat ratkaisevat ts. juuri näiden pelaajien puuttuminen saattaa - huom SAATTAA - kääntää kurssin täysin. Eikö vain? Jokerien playoff-ottelut taisivat olla järjestäen äärimmäisen tiukkoja.


"Sota ei yhtä miestä kaipaa", useissa (siis ei USEIMMISSA) tapauksissa täydellinen myytti ja klisee.




Ranger
 

Carlos

Jäsen
Anteeksi

Viestin lähetti Vänrikki Naapero
Hohhoijaa.....
Jatkakaahan pojat tuota spekulointia ihan rauhassa. Varmaan jossain vaiheessa päädytte siihen lopputulokseen, ettei Jokerit loppujenlopuksi ole edes mestari... =) On teillä jutut...

Kiitos kokelas Naapero, että tulit näyttämään meille mallia miten keskustellaan fiksusti ja rakentavasti -ja juuri niistä aiheista mistä saa keskustella. Lisää tuommoisia kommentteja, niin voidaan hakea Nobelia kirjallisuudesta tälle keskustelupalstalle. Mahdoitko edes olla hereillä kun tuon kirjoitit? Näyttää siltä että ihan vaan selkäytimestä lähti perinteinen narri-vastaus: Vittuillaan kaikille -me olemme erehtymättömiä.

On se nyt helvetti mennyt tiukaksi jos teidän pyhästä lehmästä ei saa puhua mitään muuta kuin ylistää yli-jumala Ramia, koko pelle-organisaatiota, hjallista, hjaffalaa, hjokeri-faneja, loistavaa tunnelmaa, parhaita otteluita, ja ennenkaikkea virheettömyyttä.

Narreilla oli keväällä hyvä ja toimiva viisikkopeli, joka toimi ilman muuta perustana mestaruudelle -kyllä. Mutta aika moni peli oli siltikin pienestä kiinni, ja moni pieni asia olisi saattanut kääntää kelkan toisinpäin. KUKAAN tuskin yrittää täällä selitellä että narrit ei voittanut mestaruutta tai ei ansainnut sitä, lähinnä spekuloitiin ratkaisupelaajien merkitystä viime kauden mestari-joukkueessa. Väitän edelleen että ne muutamat maalit mitä Banham ja Machulda nykäisivät play-offeissa olisivat jääneet tekemättä lähestulkoon keneltä tahansa muulta. Varsinkin Banham teki usemammankin maalin sillä lämärillään, paikoista mistä moni ei olisi edes yrittänyt tehdä maalia.

Tämä ei ole siis moite/vähättely, ihan vain puhdasta spekulointia jääkiekosta. Perkele että korpeaa nyt tuo pussillinen herneitä sieraimissa.

Taitaa olla parempi että minä lopetan kokonaan ketjujen seuraamisen missä yksikään pelle-fani aukoo suutaan. Rupean vaikka kiinnittämään enemmän huomiota Pelicansiin, sieltä löytyy faneja jotka elävät sentään samassa maailmassa, ja joilla löytyy korvien välistä muutakin kuin ääretön tyhjyys. Kiitos osallistuneille että muistutitte minua taas miksi en voi sietää jokerifaneja.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Anteeksi

Viestin lähetti Carlos
Taitaa olla parempi että minä lopetan kokonaan ketjujen seuraamisen missä yksikään pelle-fani aukoo suutaan.
Onkos tällä pelle-Carloksella kuukautiset, söikö tarhakaveri eväät vai mikä mättää? Otahan iisimmin jullipelle.
Ja lisätään nyt vielä, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan...
 

Carlos

Jäsen
Re: Re: Anteeksi

Viestin lähetti Vänrikki Naapero
Onkos tällä pelle-Carloksella kuukautiset, söikö tarhakaveri eväät vai mikä mättää? Otahan iisimmin jullipelle.

Onkos tällä kokelas naaperolla yleensäkään mitään järkevää sanottavaa, vai ammennatko elämänilosi lähinnä provoilusta?

Kertoisitko nyt vielä mikä noissa meidän jutuissa oli niin pöyristyttävää? Oliko väärin spekuloida teidän viime kevään ratkaisupelaajien merkitystä? Jos oli niin miksi?
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Re: Anteeksi

Viestin lähetti Carlos
Onkos tällä kokelas naaperolla yleensäkään mitään järkevää sanottavaa, vai ammennatko elämänilosi lähinnä provoilusta?

Kertoisitko nyt vielä mikä noissa meidän jutuissa oli niin pöyristyttävää? Oliko väärin spekuloida teidän viime kevään ratkaisupelaajien merkitystä? Jos oli niin miksi?
Kuten kirjoitin, niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan.
Ensimmäinen kommenttini oli suunnattu juuri kommettiisi, joka meni osapuilleen näin: "otetaan Jokereiden viimekauden miehistöstä Machulda ja Banham pois, ja laitetaan Ville tilalle niin kannu ei olisi pasilassa nyt". Sama kun alkaisin spekuloimaan sitä miten jullien -98 mestaruusjoukkueesta voitaisiin ottaa Karalahti ja vaikka Olli Jokinen pois ja laitetaan Ville Peltonen tilalle, mestaruutta ei olisi tullut... Toki voidaan keskustella yksittäisten pelaajien merkityksestä joukkueelle, mutta sinä kommentissasi esim. otat pelaajia enemmän pois kun annat vaihtoehtoja tilalle. Mitä helvetin spekulointia se on?
 

Carlos

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Anteeksi

Viestin lähetti Vänrikki Naapero
Kuten kirjoitin, niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan.
Ensimmäinen kommenttini oli suunnattu juuri kommettiisi, joka meni osapuilleen näin: "otetaan Jokereiden viimekauden miehistöstä Machulda ja Banham pois, ja laitetaan Ville tilalle niin kannu ei olisi pasilassa nyt". Sama kun alkaisin spekuloimaan sitä miten jullien -98 mestaruusjoukkueesta voitaisiin ottaa Karalahti ja vaikka Olli Jokinen pois ja laitetaan Ville Peltonen tilalle, mestaruutta ei olisi tullut... Toki voidaan keskustella yksittäisten pelaajien merkityksestä joukkueelle, mutta sinä kommentissasi esim. otat pelaajia enemmän pois kun annat vaihtoehtoja tilalle. Mitä helvetin spekulointia se on?

Tällä kommentilla yritin lähinnä tuoda esiin suuren kunnioitukseni näitä kahta ko. pelaajaa kohtaan, sekä heidän merkitystään joukkueelleen. En tiedä onko kyseessä vain minä, mutta kun niitä kevään pelejä katselin, niin sen suorastaan näki jostain HPK:n pelaajien katseestakin että heillä katkesi selkäranka siinä vaiheessa kun Banhamin ylivertainen lämäri puhui. Heidän ilmeestään suorastaan näki että "ei me noille pärjätä", tack och hej.

Ja kyllä se minun mielestäni on spekulointia, jos otan pois kaksi pelaajaa ja isken tilalle yhden, en sitten tiedä miten sinä määrittelet spekuloinnin.

Hifk:sta voidaan spekuloida aivan yhtä hyvin, myös siis siitä meidän mestaruusryhmästä. Jos OJ ja Karalahti korvattaisiin V.Peltosella, uskon että olisimme silti mestareita. Puolustuksessa oli suorastaan ylitarjontaa maajoukkuetason miehistä, ja kyllä Ville yhden Ollin olisi korvannut hyökkäyksessä. Noin. Ihan helppoahan tästäkin oli spekuloida.

Mutta siis juttuhan nyt on niin että teillä oli mm. nämä kaksi tarvittavaa palapelin osaa siihen mestaruuteen, ja onneksi olkoon siitä. Tarkoitukseni ei ollut väheksyä muun joukkueen panosta, mutta totesin vain että nämä kaksi herraa olivat minun mielestäni se viimeinen kruunu minkä ansioista teillä on nyt se 6. viiri katossa.

Eri mieltäkin tietysti saa olla.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Vänrikki

"Sama kun alkaisin spekuloimaan sitä miten jullien -98 mestaruusjoukkueesta voitaisiin ottaa Karalahti ja vaikka Olli Jokinen pois ja laitetaan Ville Peltonen tilalle, mestaruutta ei olisi tullut..."

Asia ei ole ollenkaan sama, niin kuin hyvin tiedät.

Spekulaatiota aiheuttanut ero on juuri siinä, että esimerkiksi Karalahti ja vaikka Olli Jokinen eivät siirtyneet IFK:hon kesken kauden loukkaantuneen Ville Peltosen tilalle.


Vielä kerran: se, miksi toin asian esiin ja mikä ylipäätään nähdäkseni tekee aiheesta paradoksin ja pohdiskelemisen arvoisen, on juuri tämä esitetty väite, että Peltosen loukkaantuminen romutti Jokerien mestaruushaaveet. Itse asiassa nimittäin on täysin mahdollista, että kävi nimenomaan päinvastoin.




Ranger
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös