Mainos

Telian aspa apunasi – ilmoita viasta tai häiriöstä Liigan katselussa

  • 92 543
  • 740
Tila
Viestiketju on suljettu.

Expendable

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tampa Bay Lightning
Minulla on veljeni kanssa samat tunnukset käytössä, heti kun hän alkoi peliä katsomaan tuli ilmoitus että tiliäsi käytetään muualla.

Eihän sen näin pitänyt mennä? Eikö kuitenkin luvattu että kahdella laitteella pystyisi katsomaan yhtäaikaa.

Ps: Ennen tuota toiminut mutkattomasti, siitä posia!
 

Telia

Jäsen
No voi helvetti. Aikana, jolloin parin sadan euron kännykällä pystyy katsomaan leffaa suoratoistopalvelusta ei yhden kiekko-ottelun seuraamiseksi pitäisi tarvita kasata pelikonetta.

Ei tässä pelikoneista sentään ole kysymys. Meidän kehitysporukka vaan kaipaili näitä speksejä, jotta pystyvät tätä raportoitua selainongelmaa tarkemmin tutkimaan, kun kaikilla koneille tällaista ongelmaa ei saa esiintymään mitenkään. Kenenkään ei toki ole pakko tänne kertoa koneensa tietoja, mutta halutessaan niitä voi meille tarjoilla, niin siitä on meille apua.

Puhelimella tällaista samanlaista jäätymistä ei ole kommenttien perusteella tapahtunut.

Niko / Telia
 

Samppub

Jäsen
Toimiiko muut sovellukset kuitenkin normaalisti Chromecastin kanssa yhteen tällä hetkellä?
Mikä Chromecast versio sinulla on käytössä ja mikä puhelin?

Niko / Telia

Kyseessä on dnatv mediahub ja siinä sisäinen chromecast. Puhelin Galaxy s8

Lähetys toimii kuitenkin videotykin uuden sukupolven chromecastilla joten vika lienee tuossa hubin versiossa.

Ja kuvanlaatu, selostus sekä tämä asiakaspalvelu priimaa joten ei valittamista *hymiö
 

Telia

Jäsen
Minulla on veljeni kanssa samat tunnukset käytössä, heti kun hän alkoi peliä katsomaan tuli ilmoitus että tiliäsi käytetään muualla.

Eihän sen näin pitänyt mennä? Eikö kuitenkin luvattu että kahdella laitteella pystyisi katsomaan yhtäaikaa.

Ps: Ennen tuota toiminut mutkattomasti, siitä posia!

Pitäisi toimia kahdella laitteella kyllä sujuvasti. Itselläkin näyttäisi toimivan, kun juuri testin vuoksi käynnistin puhelimen lisäksi myös koneelta.
Mitkä laitteet teillä on käytössä?

Niko / Telia
 

Expendable

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tampa Bay Lightning
Pitäisi toimia kahdella laitteella kyllä sujuvasti. Itselläkin näyttäisi toimivan, kun juuri testin vuoksi käynnistin puhelimen lisäksi myös koneelta.
Mitkä laitteet teillä on käytössä?

Niko / Telia
Molemmilla puhelinten kautta chromecast 2siin yhteys. Nopeuksia en tarkalleen tiedä mutta ei pitäisi olla merkitystä tässä asiassa?
 

Telia

Jäsen
Kyseessä on dnatv mediahub ja siinä sisäinen chromecast. Puhelin Galaxy s8

Lähetys toimii kuitenkin videotykin uuden sukupolven chromecastilla joten vika lienee tuossa hubin versiossa.

Ja kuvanlaatu, selostus sekä tämä asiakaspalvelu priimaa joten ei valittamista *hymiö

Hyvä kun kirjoitit vielä nämä lisäykset. Tämähän sen tosiaan selittää :)

Käytännössä meidän sovelluksessa on toimivaksi testattu tämä virallinen Chromecast laite. Sitten nämä kaikki digiboksien ja televisioiden sisäiset ratkaisut eivät ole yksi yhteen tämän Chromecast laitteen kanssa, jolloin niiden kanssa voi esiintyä tällaisia haasteita. Yksi isoimmista ongelmista on se, että niissä ei ole mahdollista säätää 50Hz tilaa käyttöön, mikä olisi tärkeä urheilulähetyksissä. Tässä muuten vielä googlen ohjeet 50Hz tilan asettamiseen, mikäli joku kaipaa tähän vinkkiä.

Niko / Telia
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Ei tässä pelikoneista sentään ole kysymys. Meidän kehitysporukka vaan kaipaili näitä speksejä, jotta pystyvät tätä raportoitua selainongelmaa tarkemmin tutkimaan, kun kaikilla koneille tällaista ongelmaa ei saa esiintymään mitenkään. Kenenkään ei toki ole pakko tänne kertoa koneensa tietoja, mutta halutessaan niitä voi meille tarjoilla, niin siitä on meille apua.
Heh... mä olin tulossa antamaan posia!

Ajattelin, että ennen kauden alkua en ehdi katsoa yhtään matsia. Tänään tuli kuitenkin sauma tehdä pikaviritys. Modeemi ja digiboxi on vielä paketissaan, mutta ajattelin kokeilla. Lykkäsin wanhaan HP:n yritysmyllyyn kiinni nettitikun. Pienen säätämisen jälkeen (mm. Telia TV -tili oli vielä luomatta) olen saanut matsin näkymään (lähes) ongelmitta.

Speksit:
- kymmenisen vuotta wanha HP:n pakettikone
- suoritin: Intel Core 2 Duo DPU E8400 @ 3.00GHz
- muisti (RAM): 4,00Gt
- Windows 7 Professional
- Google Chrome 68.0.3440.106
- 4G nettitikku jollain perusliittymällä

Hienosti toimii!
 

Telia

Jäsen
Molemmilla puhelinten kautta chromecast 2siin yhteys. Nopeuksia en tarkalleen tiedä mutta ei pitäisi olla merkitystä tässä asiassa?

Meidän tekniikan kaverit ottivat tämän homman tutkintaan. Luultavasti meidän systeemi tulkitsee tilanteen niin, että puhelimella käynnistäminen (1. laite) ja sitten kun käynnistää chromecastilla striimin (2. laite), jolloin tässä teidän tapauksessa olisi olevinaan 4 laitetta, vaikka näinhän se ei ole.

Tämä meni nyt kuitenkin tutkintaan, niin katsotaan mitä sieltä lopulta selviää.

Niko / Telia
 

Expendable

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tampa Bay Lightning
Meidän tekniikan kaverit ottivat tämän homman tutkintaan. Luultavasti meidän systeemi tulkitsee tilanteen niin, että puhelimella käynnistäminen (1. laite) ja sitten kun käynnistää chromecastilla striimin (2. laite), jolloin tässä teidän tapauksessa olisi olevinaan 4 laitetta, vaikka näinhän se ei ole.

Tämä meni nyt kuitenkin tutkintaan, niin katsotaan mitä sieltä lopulta selviää.

Niko / Telia
Hyvä homma, kiitoksia!
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Olen seurannut TPS-Lukko -matsia n. 15min ja lähetys on jumittunut kolme kertaa... nyt jumittui neljännen kerran. Joka kerta on pitänyt ladata sivu ja startata matsi uudestaan.

- Katson Google Crome -selaimella.
- Läppäri, wi-fi -yhteys
- Windows 10 Pro -käyttöjärjestelmä
- Suoritin: Intel(R) Core(TM) i5-3230M CPU 2.60GHz

Netflix, Ruutu yms. toimii ongelmitta.
 

Etelärinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Yritin katsoa peliä Chromella + PC:llä, mutta tätä kautta kuvan laatu on todella nykivää jne. Pitäisikö tämän asentaa PC:lle jonkun ohjelman, jolla kuvan laatu olisi parempi (TeliaCompanyWebPlayer-1.0.10.73-fi)?

Sitten katsoin peliä myös Telia.TV-sovelluksella Android-puhelimalle, mutta sillä ei kai pysty kelaamaan peliä jos katsomisen aloittaa alusta?
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itselläni TPS - Lukko on toiminut täysin moitteetta. Kuvanlaatu on myös varsin hyvä, ei ole muuttunut huonommaksi lennosta.

- Chrome -selain ja Telia TV
- Pöytäkone,Intel(R) Core (TM) i5-4690k CPU 3.50Hz
- Nettiyhteys: Telian Valokuitu 100mbit/s, langallinen yhteys
- Windows 7 Ultimate
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Olen seurannut TPS-Lukko -matsia n. 15min ja lähetys on jumittunut kolme kertaa... nyt jumittui neljännen kerran. Joka kerta on pitänyt ladata sivu ja startata matsi uudestaan.

- Katson Google Crome -selaimella.
- Läppäri, wi-fi -yhteys
- Windows 10 Pro -käyttöjärjestelmä
- Suoritin: Intel(R) Core(TM) i5-3230M CPU 2.60GHz

Netflix, Ruutu yms. toimii ongelmitta.

IE -selaimen kautta Telia-TV pyysi lataamaan Windows 10 -sovelluksen ja sovelluksella peli näkyy nyt jälkilähetyksenä ongelmitta.
 

Telia

Jäsen
Olen seurannut TPS-Lukko -matsia n. 15min ja lähetys on jumittunut kolme kertaa... nyt jumittui neljännen kerran. Joka kerta on pitänyt ladata sivu ja startata matsi uudestaan.

- Katson Google Crome -selaimella.
- Läppäri, wi-fi -yhteys
- Windows 10 Pro -käyttöjärjestelmä
- Suoritin: Intel(R) Core(TM) i5-3230M CPU 2.60GHz

Netflix, Ruutu yms. toimii ongelmitta.

Yritin katsoa peliä Chromella + PC:llä, mutta tätä kautta kuvan laatu on todella nykivää jne. Pitäisikö tämän asentaa PC:lle jonkun ohjelman, jolla kuvan laatu olisi parempi (TeliaCompanyWebPlayer-1.0.10.73-fi)?

Sitten katsoin peliä myös Telia.TV-sovelluksella Android-puhelimalle, mutta sillä ei kai pysty kelaamaan peliä jos katsomisen aloittaa alusta?

Windows 10 käyttöjärjestelmän koneella kannattaa ladata sovelluskaupasta Telia TV-sovellus, joka toimii hyvin. Selaimen kautta on tosiaan haasteita joillakin koneilla havaittu, mutta tätä tilannetta selvitetään tällä hetkellä meidän päässä.

Niko / Telia
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat
Pitäisi toimia kahdella laitteella kyllä sujuvasti. Itselläkin näyttäisi toimivan, kun juuri testin vuoksi käynnistin puhelimen lisäksi myös koneelta.
Mitkä laitteet teillä on käytössä?

Niko / Telia
Millä laitekomboilla tuo ei toimi?

Miten ylipäätään on merkitystä vaikka katsoisi millä tahansa laitteella, jos on luvattu että toimii?
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Millä laitekomboilla tuo ei toimi?

Miten ylipäätään on merkitystä vaikka katsoisi millä tahansa laitteella, jos on luvattu että toimii?

Ihan kuten Telia tuolla aiemmin vastasi toiseen kysymykseen, niin kun näitä ongelmia ratkotaan, on ihan normaalia kysyä, että millä kokoonpanolla tai laitteilla ongelma esiintyy.
 

Telia

Jäsen
Väliaikatietona tässä vaiheessa ja tehtyjen testien perusteella

Windows 10 koneilla suositellaan lataamaan sovelluskaupasta Telia TV -sovellus, joka tuntuisi palautteiden perusteella toimivan monilla hyvin
Windows 10 vanhemmat versiot (8.1. ja 7) suositellaan käyttämään IE selaimen kautta, koska sillä toiminta ollut sujuvampaa kuin Chromella
Mac käyttäjien kannattaa testailla, että olisiko Safari itselle sujuvampi kuin Chrome

Tämän selainhaasteen selvittely tosiaan jatkuu meidän päässä.

Niko / Telia
 

captainmikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blackhawks, Man City
Kärpät - Kalpa ottelu ei toimi kunnolla. Katselen 100m netillä Chromecastilla ottelua, kuvanlaatu menee melkein kokoajan ihan suttuseksi ja välillä koko kuva pysähtyy. Katselin eilen TPS - Lukko ottelua ja silloin toimi moitteettomasti. Mistähän tämä johtuu?
 

lakimies

Jäsen
Telian KaapeliTV:ssä (kanava 400) ei kuulu mitään ääntä(ei halliääniä eikä selostusta).
Kuva on 720p, vaikka piti olla 1080i.
Testiä vai missä vika?
 

Telia

Jäsen
Telian KaapeliTV:ssä (kanava 400) ei kuulu mitään ääntä(ei halliääniä eikä selostusta).
Kuva on 720p, vaikka piti olla 1080i.
Testiä vai missä vika?

Parilla paikkakunnalla on havaittu tällaista ongelmaa kaapeli TV:n puolella, että äänet ei kuulu. Tätä meidän tekniikan puoli selvittelee parhaillaan. Toivottavasti saadaan tämä pian kuntoon. Kuvanlaatu ei ole harjoituskaudella vielä sitä, mitä se tulee olemaan kauden alussa. Kaikki uusi kalusto ei ole vielä käytössä, joten siitä syystä tästä ei voi vielä vetää johtopäätöksiä uudesta katselukokemuksesta.

Niko / Telia
 

Telia

Jäsen
Kärpät - Kalpa ottelu ei toimi kunnolla. Katselen 100m netillä Chromecastilla ottelua, kuvanlaatu menee melkein kokoajan ihan suttuseksi ja välillä koko kuva pysähtyy. Katselin eilen TPS - Lukko ottelua ja silloin toimi moitteettomasti. Mistähän tämä johtuu?

Tässä voisi tehdä nopeustestin speedtestin kautta, että millä nopeuksilla yhteys toimii, eli onko ihan kohdillaan.
Tämän jälkeen voisi testata modeemin/reitittimen uudelleenkäynnistyksen ja chromecast laitteen uudelleenkäynnistämisen myös.

Niko / Telia
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Windows 10 vanhemmat versiot (8.1. ja 7) suositellaan käyttämään IE selaimen kautta, koska sillä toiminta ollut sujuvampaa kuin Chromella
Mac käyttäjien kannattaa testailla, että olisiko Safari itselle sujuvampi kuin Chrome

Tämän selainhaasteen selvittely tosiaan jatkuu meidän päässä.

Niko / Telia

Pistin nyt tuon tehottoman asuksen rouskun pyörittämään Oulun peliä IE selaimen kautta ja on se nyt toisen erän pelittänyt melkolailla moitteetta kunhan ensin keräili itsensä henkiin. En oo kyllä katsonut kun puolittain toisella silmällä, mutta selostus on ollut katkeamatonta ja aina koneen suuntaan vilkaistessa kuva ollut ok. Ainakin jäämainokset erottaa neljän metrin päästä.
 

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
Erän aikana pari bufferointia, ja kuvanlaadun heikkenemistä.
Speedtest 17mb dl 17mb up , 4g reititin.

Android 6.01
Telia tv sovellutus
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös