Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 907 947
  • 23 436
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kylläpä on kuvaajalla kiekko koko ajan hukassa Helsingissä. En tiedä onko Apollon jonosta haettu vai mistä. No, leikki sikseen, mutta tosi hankala seurata peliä, kun kamera heiluu jatkuvasti.
 

Nordle

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, MyPa
@Telia mites kun on tuo windows 10 sovellus ja ei oo kuulunu selostusta jokuseen viikkoon ja ihan ok sinänsä, mutta olisi kiva se selostuskin välillä saada. Kaukalon äänet yms kuuluu, mutta selostus ei.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Telia tietää ilman palautettakin, että tuotteensa on äärimmäisen herkkä yhteyden laadun suhteen. Tätä tietoa ei tuotetta myytäessä tietenkään kerrota eikä Telialla ole minkäänlaista kiinnostusta ratkoa näitä ongelmia, Jos olisi halua. niin kokeilisivat erilaisilla ja eritasoisilla myös kilpailjan yhteyksillä millainen on käyttäjäkokemus ilman Telian omaa verkkoa ja boksia.
Kyllähän partiolaistenkin tajuavat tämän ja vastauksillaan ja toisaalta vastaamattomuudellaan vahvistavat tämän olevan Telian tapa toimia.
 

Telia

Jäsen
@Telia mites kun on tuo windows 10 sovellus ja ei oo kuulunu selostusta jokuseen viikkoon ja ihan ok sinänsä, mutta olisi kiva se selostuskin välillä saada. Kaukalon äänet yms kuuluu, mutta selostus ei.

Sinulla on ääniasetuksista varmasti valittuna "vain halliäänet", eli tuota voit helposti muokata. Näissä ohjeissa kerrottu tarkemmin, miten tuo ominaisuus löytyy.

//Niko
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
@Telia mites kun on tuo windows 10 sovellus ja ei oo kuulunu selostusta jokuseen viikkoon ja ihan ok sinänsä, mutta olisi kiva se selostuskin välillä saada. Kaukalon äänet yms kuuluu, mutta selostus ei.

Etkö ole mukamas seurannut Telian tiedotusta? Äänet saa, kun maksaa ensin muutaman kympin ”alkukäsittelykuluja”, sitten kympin kuussa ylimääräistä ”lisäkäsittelykuluja” ja työntää pari mötkylää LAN:in jatkoksi.

Vaihtoehtona saattaa olla asentaa ”Telia Loves Money” lisäappi Windows 95:een, resetoida ISDN ja odottaa muutama hetki (tunti) ennen uutta yritystä. Itse suosin kuitenkin helpompaa tapaa. Käynnistelen lähetystä niin kauan kun saan kuvan ulos. Sitten synkkaan Radio Cityn nettilähetyksen kuvan kanssa yhteen. Lähetyksen jumiutuessa raahaan persukseni sohvalta ja lyllerrän synkkaamaan lähetyksen uudelleen. Tästähän mulle maksetaan. Eikun.

Sitten vielä disclaimer kaiken varalta: Universumissa saattaa olla vielä neljäskin tapa saada äänet kuuluviin, mutta sitä ei Telia tue (tietääkseni) eikä ainakaan virallisesti Jatkoajan jääkiekkoyhteisökään.
 

Nordle

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, MyPa
Sinulla on ääniasetuksista varmasti valittuna "vain halliäänet", eli tuota voit helposti muokata. Näissä ohjeissa kerrottu tarkemmin, miten tuo ominaisuus löytyy.

//Niko
Hmm, itsellä näkyy tuossa valikossa vain kuvan tarkkuus valinta. En ole kyllä tätä sovellusta päivitelly hetkeen niin onko joku ns. Uusi ominaisuus? Ei ainakaan sovellus itsessään olisi herjannut päivitys mahdollisuutta.
 

A Siente

Jäsen
Hifk pelissä näytti erätaukokello paria minuuttia erän alkuun, mutta lähetyksen käynnistäessä uudestaan olikin erää mennyt jo viisi minuuttia. Outoa että selostus kuulosti siltä kuin erä olisi juuri alkanut ja sen takia tajusinkin käynnistää uudestaan. Ääni on jo parissa pelissä mennyt kuvaa välillä melko reilusti edellä. Windows 10 sovelluksella tätä katselen suoraan koneelta.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
En oikeastaan ymmärrä (eikä varmasti kukaan muukaan), miksi Telialla ei ole tämän 2,5 vuoden aikana saatu tästä palvelusta ns. "idioottivarmaa". Ei minkään muun suoratoistopalvelun kohdalla tarvitse buuttailla laitteistoa, asetella hertsitaajuuksia, tutkia kodin wifi-verkon häiriöitä, kanavia jne. Pitkässä juoksussa, jos ei pysty täyttämään alan standardeja, niin täytyy hyväksyä, että osa asiakkaista katoaa, se on fakta. Vaikka joillain ongelmat saattaisikin osittain johtua esim. wifi-verkossa esiintyvästä interferenssistä, niin ei peruskäyttäjältä voi vaatia koko asetusketjun läpikäymistä, kun kenenkään kilpailijan palvelussakaan ei tarvi. "Asiakkaan wifi-verkossa vika" -tyyppisistä argumenteista jää siksi vain paska maku suuhun. Itselläni on IT-laitteista kohtuullisesti kokemusta, jolloin näiden juttujen troubleshoottaaminen ei tuota päänvaivaa, mutta varmasti monella tuottaa. Tähän koko soppaan lisänä vielä se, että Telian kaapeliverkon (jota ei muuten kovin monessa kaupungissa ole) ulkopuolella asuville ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin netin kautta katsominen. Sen sijaan, että nyt jokaisen häiriöitä kokevan asiakkaan kohdalla lähdetään käymään koko troubleshoottaus-ketju läpi, niin yksinkertaisesti tuon striimausalustan kuntoon laittaminen korjaisi 90% näistä ongelmista.

Tullut muutamia kertoja aiemmin jo sanottua, mutta sanotaan nyt vielä. Siksi, koska siihen ei ole valtavaa halua eikä intressejä. Koko hommaan on lähdetty sillä meiningillä, että mahdollisimman pienellä panostuksella "palvelu" pystyyn, muutama kesähessu hehkuttamaan, hakekaa kivijalasta palvelut/laitteet, MS vittu IE ja silverlgihtit jne. jolloin päästään yksinoikeuden myötä myymään omia pokseja ja liittymiä ja muuta roinaa jolla se raha on tarkoitus tehdä.

Telia ei maksanut miljoonia oikeuksista siksi, että poltteli niin kovin tehdä lätkälähetystä ja haluaa sitä tehdä, vaan siksi, että sen varjolla suunniteltiin päästä myymään omia rojuja ja palveluja. "kiristämään" omat liittymät ja kaikki mahdollisimman monelle.

"Ai ei näy vai, no ota poksi meiltä sillä näkyy"
"Ai ei näy vai, no ota meidän liittymä ei pystytä takaamaan muiden nettiin toimimaan"
"Ai ei näy vai, no osta meiltä tosta uudet laitteet sulla ne vanhat paskat ei toimi ja kaikki siellä asetukset vaan solmussa"

Summasummarum, ei ole niin tarkoituskaan toimia ja ollaa viimesen päälle. Korvausvelvollisuuttakaan kun ei ole vaikka näkys pätkäsemällä vaan vilaus pelistä niin mitä väliä? Tarpeeksi moni hölmö maksaa silti mukisematta ja rahaa tulee, ja sen päälle vielä tarpeeksi moni hölmö menee ja tilailee poksit ja liittymät ja pelit ja pensselit. Ei tää oo mitään muutakuin uuvutustaktiikkaa.
Toki tyhmä ei ole se joka pyytää.

Tohon viimeseen lauseeseen vielä kommentti, että täältä "vain laupias samarialaisten" auttavien asiantuntijoiden mukaan ei auttaisi mitään, kun se vika nyt kuitenkin on aina siellä asiakkaan päässä silti. Asetukset pielessä, laitteet vanhoja paskoja, netit huonoja, Wlanit huonoja, ei osata käyttää ja mitä kaikkea. Jännä, että kaikki muut palvelut samaan aikaan toimii ainoa yhteinen tekijä on Telia.. muttakun niin mutta kun. Niin niin.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Kenenköhän idea oli eilisessä Kärpät-JYP pelissä siirtyä mainoksille juuri kun Nättisen Julle sai rankkarin ottelun kolmannessa erässä? kun lähetys tuli takaisin oli rankkari jo ohi. Kekkosen sanoin, saatanan tunarit!

Myyntimies Mynttisen? Eiköhän juuri sillä hetkellä ollut mahdollisimman monta silmäparia kiinni ruudussa innokkaana sitä ranua varten - todella makea paikka pyöräyttää mainokset.
Ja mynttiä tulee.
Kummallista turhaa kitinää, pääosinhan peli kuitenkin näkyi joten ihan tyytyväinen sopisi olla.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Sopimus purettu tänään. Ruudussa oli sentään se hyvä puoli samankaltaisista yhteysongelmista huolimatta, että siellä oli mietitty käyttäjäystävällisyyttä. Aina huono merkki, jos sopimuksen irtisanomiseen tarvitsee ohjeet löytääkseen sen, mistä tuo irtisanominen on mahdollista.

Ei pitäisi olla näin vaikeaa saada tähän maahan sellaista palvelua, jossa kuva ei pätki ikinä ja se pusketaan koko ajan ulos HD-tasoisena. Ihan paskanjauhamista tuossa edellisillä sivuilla. Jos Telialla olisi todellinen tahto korjata nämä ongelmat, niin kyllä tässä on jo aikaa ollut ihan riittävästi, että näin monella ei näitä ongelmia pitäisi enää esiintyä.
 
Viimeksi muokattu:

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Väyrysen maalia ette meinaa laittaa liigan sivuille näkymään? Nyt siitä uusintanapista avautuu Janatuisen maali.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Telian try-out ei tuonut pidempää sopimusta myöskään tässä meidän perheen tiimissä ja olemme yksipuolisesti purkaneet sopimuksen. Haluamme toivottaa Telialle kaikkea hyvää ja onnea uusiin haasteisiin.
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
^ Hyvä ratkaisu molemmille osapuolille. Ei ole Teliankaan etu pitää asiakkaanaan sellaista, jolla mikään ei pelitä ja valitusta tulee solkenaan..
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Kyllä taas täytyy antaa noottia. Olen kyllä kokeillut vuosien mittaan kaikenmoisilla kompinaatioilla Teliaa ja tulos on se, että suurimmassa osassa pelissä on pätkintää tai kuvan laatu on ajoittain heikko. Se on onnen päivä kun peli ei pätki ja kuvanlaatu on ok. Pitkästä aikaa oli aikaa katsoa Kärpät - Jyp peli tiistaina ja pätkihän se ja piti monta kertaa käynnistellä peli uudestaan kun tuli joku tuntemon virhe.

Ihan sama mitä tahansa muuta kanavaa katselen netinkin yli niin en edes muista koska olisi jonkun muun palvelutarjojan kuva pätkinyt tai ollut huonolla laadulla. Vika ei ole tosiankaan vehkeissä vaan nimenomaan Teliassa.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Tietääkö joku tuleeko subilta kuvaa ihan 4k laadulla (olettaen että omat vehkeet sitä tukee) vai ihan perus hd kamaa

Jos siinä Telian tuotantoa on välissä ja mukana niin bs laatua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös