En oikeastaan ymmärrä (eikä varmasti kukaan muukaan), miksi Telialla ei ole tämän 2,5 vuoden aikana saatu tästä palvelusta ns. "idioottivarmaa". Ei minkään muun suoratoistopalvelun kohdalla tarvitse buuttailla laitteistoa, asetella hertsitaajuuksia, tutkia kodin wifi-verkon häiriöitä, kanavia jne. Pitkässä juoksussa, jos ei pysty täyttämään alan standardeja, niin täytyy hyväksyä, että osa asiakkaista katoaa, se on fakta. Vaikka joillain ongelmat saattaisikin osittain johtua esim. wifi-verkossa esiintyvästä interferenssistä, niin ei peruskäyttäjältä voi vaatia koko asetusketjun läpikäymistä, kun kenenkään kilpailijan palvelussakaan ei tarvi. "Asiakkaan wifi-verkossa vika" -tyyppisistä argumenteista jää siksi vain paska maku suuhun. Itselläni on IT-laitteista kohtuullisesti kokemusta, jolloin näiden juttujen troubleshoottaaminen ei tuota päänvaivaa, mutta varmasti monella tuottaa. Tähän koko soppaan lisänä vielä se, että Telian kaapeliverkon (jota ei muuten kovin monessa kaupungissa ole) ulkopuolella asuville ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin netin kautta katsominen. Sen sijaan, että nyt jokaisen häiriöitä kokevan asiakkaan kohdalla lähdetään käymään koko troubleshoottaus-ketju läpi, niin yksinkertaisesti tuon striimausalustan kuntoon laittaminen korjaisi 90% näistä ongelmista.
Tullut muutamia kertoja aiemmin jo sanottua, mutta sanotaan nyt vielä. Siksi, koska siihen ei ole valtavaa halua eikä intressejä. Koko hommaan on lähdetty sillä meiningillä, että mahdollisimman pienellä panostuksella "palvelu" pystyyn, muutama kesähessu hehkuttamaan, hakekaa kivijalasta palvelut/laitteet, MS vittu IE ja silverlgihtit jne. jolloin päästään yksinoikeuden myötä myymään omia pokseja ja liittymiä ja muuta roinaa jolla se raha on tarkoitus tehdä.
Telia ei maksanut miljoonia oikeuksista siksi, että poltteli niin kovin tehdä lätkälähetystä ja haluaa sitä tehdä, vaan siksi, että sen varjolla suunniteltiin päästä myymään omia rojuja ja palveluja. "kiristämään" omat liittymät ja kaikki mahdollisimman monelle.
"Ai ei näy vai, no ota poksi meiltä sillä näkyy"
"Ai ei näy vai, no ota meidän liittymä ei pystytä takaamaan muiden nettiin toimimaan"
"Ai ei näy vai, no osta meiltä tosta uudet laitteet sulla ne vanhat paskat ei toimi ja kaikki siellä asetukset vaan solmussa"
Summasummarum, ei ole niin tarkoituskaan toimia ja ollaa viimesen päälle. Korvausvelvollisuuttakaan kun ei ole vaikka näkys pätkäsemällä vaan vilaus pelistä niin mitä väliä? Tarpeeksi moni hölmö maksaa silti mukisematta ja rahaa tulee, ja sen päälle vielä tarpeeksi moni hölmö menee ja tilailee poksit ja liittymät ja pelit ja pensselit. Ei tää oo mitään muutakuin uuvutustaktiikkaa.
Toki tyhmä ei ole se joka pyytää.
Tohon viimeseen lauseeseen vielä kommentti, että täältä "vain laupias samarialaisten" auttavien asiantuntijoiden mukaan ei auttaisi mitään, kun se vika nyt kuitenkin on aina siellä asiakkaan päässä silti. Asetukset pielessä, laitteet vanhoja paskoja, netit huonoja, Wlanit huonoja, ei osata käyttää ja mitä kaikkea. Jännä, että kaikki muut palvelut samaan aikaan toimii ainoa yhteinen tekijä on Telia.. muttakun niin mutta kun. Niin niin.