Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 916 330
  • 23 468

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
@Etäfani Kiitos kattavasta palautteestasi! Nostit paljon hyviä asioita esiin. Kuten täällä onkin aiemmin mainittu, niin tulemme parantamaan ottelukoosteita nykyisestä ja otamme mielellään kaikki kehitysehdotukset vastaan :)

Essi / Telia
Näitä nyt on tehty maailman sivu ja teille täytyy vielä erikseen kertoa, miten ottelukoosteet tulee tehdä?

Katsokaa vaikka NHL.comista miten siellä on tehty tai viime vuoden Ruudun koosteita. En tiedä mikä strategia tämä nyt on, että tehdään kaikki päin persettä ja asiakkaat sitten saa kertoa miten kuuluisi tehdä ja sitten kaikki on tyytyväisiä ja tullaan kyselemään kehujen perään? Eilen käytin taas aikaa teidän koosteiden kelaamiseen ja kärsivällisyys on kyllä tapissa. Juuri ja juuri viitsii suosikkijoukkueen pelit kelata, mutta ei yhtään ylimääräistä.

Aivan uskomatonta touhua. Aliarvioitte asiakkaanne ja vedätte samalla suomalaisen urheilun ykkösbrändin alas touhullanne. Ei voi olla herran vuonna 2018 tämmöistä. Ja vastaus tähän lienee: "meiltä on tulossa uus appi!"
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Katsokaa vaikka NHL.comista miten siellä on tehty tai viime vuoden Ruudun koosteita. En tiedä mikä strategia tämä nyt on, että tehdään kaikki päin persettä ja asiakkaat sitten saa kertoa miten kuuluisi tehdä ja sitten kaikki on tyytyväisiä ja tullaan kyselemään kehujen perään? Eilen käytin taas aikaa teidän koosteiden kelaamiseen ja kärsivällisyys on kyllä tapissa. Juuri ja juuri viitsii suosikkijoukkueen pelit kelata, mutta ei yhtään ylimääräistä.
Olen huvittuneena seurannut koko tätä Telia hässäkkää ja homma on tosissaan kuin jostain Kummelista. Tämä nyt kun ei varsinaisesti ole mitään uutta ja mullistavaa tiedettä. Näitä palveluita kun on tehty jo melko pitkään. Naurettavin juttu mielestäni on, kun joku kertoo ongelmistaan esim. chomecastin tai muun kanssa niin täällä hyökkää porukka kertomaan miten" ota asetuksista se hfp 800 pois ja tilalle 600 ja sitten Wifistä laitat ufg porttiin lukeman: 1.4.5.17.9.4.5.6.2.7.5.7.0.4.1.4.5. Tämän jälkeen telkkariin asetus hd md 2.0. Löytyy googlen palveluista kun haet hakusanalla HD play mtd. Sen jälkeen menet chromen asetuksiin ja laitat sieltä usb/hd outportin asetukseksi tv/dvd. Sen jälkeen käännät tuolin ylösalaisin, koska Telia käyttää scarttiin perustuvaa umts- järjestelmää, joka tuottaa kuvan HD-vehkeisiin ylösalaisin. " Ompa pirun helppoa touhua. Itsehän en päässyt liigaa alkukaudesta edes näkemään, kun Telia ei hyväksynyt minua edes asiakkaaksi.
 

Bullseye

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
En ihan suoraan ymmärrä kysymystä, mutta minä katsoin Ranskassa Kerhon peliä iPhonella. Ai niin, samaan aikaan HIFKin peliä Android-tabletilla.
Olitko ladannut Telia TV sovelluksen laitteisiisi jo Suomessa? Yritän tällä hetkellä Espanjassa ladata sovellusta, mutta ei onnistu ulkomailla. Ja ilman sovellusta ei mobiililla voi tietääkseni katsoa.


Asun Ranskassa ja siellä pystyn kyllä tietokoneelta katsomaan kuten Telia lupasikin. Mutta tällä hetkellä reissussa, ja sovellusta ei voi ladata -> mietin vaan miten sopii yhteen Telian lupauksen "pelit näkyy Euroopassa" kanssa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olitko ladannut Telia TV sovelluksen laitteisiisi jo Suomessa? Yritän tällä hetkellä Espanjassa ladata sovellusta, mutta ei onnistu ulkomailla. Ja ilman sovellusta ei mobiililla voi tietääkseni katsoa.


Asun Ranskassa ja siellä pystyn kyllä tietokoneelta katsomaan kuten Telia lupasikin. Mutta tällä hetkellä reissussa, ja sovellusta ei voi ladata -> mietin vaan miten sopii yhteen Telian lupauksen "pelit näkyy Euroopassa" kanssa.
Joo, tunnukset ja sovellukset oli jo reissuun lähtiessä molemmissa laitteissa.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Olen huvittuneena seurannut koko tätä Telia hässäkkää ja homma on tosissaan kuin jostain Kummelista.

"Kaikki on valmista syyskuussa, kun kiekko tippuu jäähän."

Fakta on se, että Telia tasan tarkkaan on tiennyt mitkä hommat on puolitiessä ja mitkä ei todennäköisesti toimi ollenkaan. Nyt sitten korjaillaan sitä mukaa, kun käyttäjät nostavat vikoja esiin. Ollaan säästetty testauksessa ja kyllähän Liiga kuitenkin riittävästi myy.

Minimieffortilla eteenpäin. Tätä on suomalaisen työn laatu nykypäivänä. Pätee ainakin ohjelmistokehityksessä ja talonrakentamisessa. Paskaa saa, mutta kun asiakas maksaa, niin mitä sitten.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
"Kaikki on valmista syyskuussa, kun kiekko tippuu jäähän."
Faktantarkistus:
Kaikki asiat on ihan hallinnassa ja olemme valmiina kun kiekko putoaa jäähän 14.9.
Kukaan ei ole väittänyt että kaikki on valmista 14.9. ja olisi suoraan sanottuna aika absurdia näin olettaa. Kuus vuotta sitten vaan lasketeltaisiin valmiin tuotteen kanssa mukavassa myötäisessä?
Ja mitä Teliaa edustavan asiakaspalvelijan sitten oikein pitäisi täällä sanoa? "Täysi paniikki on päällä ja en tiedä tuleeko mikään onnistumaan, oglgoglgogoglgo". No olisihan se rehellistä, mutta sitten pitäisi kyllä olla myös oikeus olla rehellinen toiseen suuntaan ja sen seurauksena @Telia olisi pelikiellossa kun alkaisi vittuilla kaiken maailman sössöttäjille takaisin.

Ja olen siis myös sitä mieltä että joitain juttuja Telia on hoitanut todella huonosti ja hitaasti.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Faktantarkistus:

Kukaan ei ole väittänyt että kaikki on valmista 14.9. ja olisi suoraan sanottuna aika absurdia näin olettaa.

Oho ne olikin osanneet hyvin muotoilla tuon. He siis lupasivat vain olla valmiina kun kiekko putoaa jäähän. Minäkin olin valmiina. Eihän tuo tarkoita mitään.

Eli kaikki hyvin? Itse odotin kyllä, että asiat olisivat edes samaa tasoa ruudun kanssa, mutta he ovatkin valovuoden perässä.

Maine on helppo menettää, mutta sitä on pirun vaikea saada takaisin. Vai oliko Telialla edes mitään menetettävää? Niinpä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eli kaikki hyvin? Itse odotin kyllä, että asiat olisivat edes samaa tasoa ruudun kanssa, mutta he ovatkin valovuoden perässä.
Ei, kaikki ei ole hyvin todellakaan. Mutta oma katselukokemukseni on jo nyt parempi kuin Ruudulla, se on oma mielipiteeni.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei, kaikki ei ole hyvin todellakaan. Mutta oma katselukokemukseni on jo nyt parempi kuin Ruudulla, se on oma mielipiteeni.
Tässä on hyvin tiivistetty myös omat ajatukseni. Kaikki ei todellakaan ole hyvin, sillä Telia on tehnyt monia asioita todella huonosti ja reagoi moniin ongelmatilanteisiin tai kehitysehdotuksiin aivan liian nihkeästi. Telia on tehnyt ja tekee edelleen paljon virheitä.

Mutta kaikesta tästä huolimatta isolla osalla katsojista liigan katselukokemus on parempi kuin koskaan aiemmin. Silläkin on merkitystä. Ei tähän päästä, jos aivan kaikki tehtäisiin vasurilla päin persettä.

Omalla kohdallani merkittäviä ongelmia lähetysten toimivuuden kanssa ei ole, joten lähetykset pystyy katsomaan alusta loppuun oikein mukavasti. Selostajat ovat keskimäärin parempia, äänimaailma on Ruutua edellä (vaikka parannettavaa on vielä paljon), sekä kaikkein tärkeimpänä kuvanlaatu on parempaa kuin ennen. Eli oleelliset asiat ovat kunnossa, mutta pieniä ongelmia toki löytyy. Näistä esimerkkeinä lähetysten huono ohjaus, eli näytetään väärää kameraa väärään aikaan, sekä varsin luokattoman tasoiset ottelukoosteet.

Mutta vaikka omalla kohdallani merkittäviä ongelmia toimivuuden suhteen ei ole, niin se ei tarkoita sitä, että muiden kohdalla esiintyvät ongelmat olisivat hyväksyttäviä. Ei todellakaan. Mielestäni Telialla on todella paljon töitä edessään, että lähes kaikki katsovat pääsevät samaan tilanteeseen, missä itse olen nyt.

En todellakaan tiedä yhtään miten suurella osalla lähetykset toimivat tällä hetkellä ilman merkittäviä toimivuusongelmia, mutta mutulla olen ajatellut sen prosentin olevan noin 60% luokkaa. Tämän prosentin pitäisi olla 95% luokkaa, kun puhutaan niistä katsojista, joilla lähtökohtaisesti on Telian mukaan tarvittavat laitteet ja yhteydet käytössään. Jos arvioni osuu lähellekään oikeaa, niin tilanne on lähestulkoon katastrofaalinen ja Telian pitäisi puuttua siihen aivan erilaisella otteella, kuin nyt vaikuttaa puuttuvan.
 

Telia

Jäsen
Olitko ladannut Telia TV sovelluksen laitteisiisi jo Suomessa? Yritän tällä hetkellä Espanjassa ladata sovellusta, mutta ei onnistu ulkomailla. Ja ilman sovellusta ei mobiililla voi tietääkseni katsoa.

Asun Ranskassa ja siellä pystyn kyllä tietokoneelta katsomaan kuten Telia lupasikin. Mutta tällä hetkellä reissussa, ja sovellusta ei voi ladata -> mietin vaan miten sopii yhteen Telian lupauksen "pelit näkyy Euroopassa" kanssa.

Lainasin rautalankaohjeita Googlen Support sivustolta

You can change the country in Google Play Store by following these steps.
  1. Go to Google Payments and sign in with your account.
  2. Click on Settings in the top right corner.
  3. Click Edit next to the Home address and update the address.
  4. Now, on your mobile device, open the PlayStore and try to buy any item. You don't need to complete the purchase, just proceed until you reach the 'Accept and Buy' screen.
  5. Now, close the Play Store and open the Settings app and go to Apps > All > Google Play Store. Then tap on 'Clear Data' button.
  6. Now, again open the Playstore app. The country would have been updated.
Note:
  • If you have a Google Payments Merchant account, you won't be able to change your country.
  • Your home country can't be changed if you have a Google Play balance or a Google Wallet balance higher than $10, or the equivalent in your country's currency.
  • If your balance is under that amount and you change your home address, you won't be able to see or use your remaining balance until you switch back to the original country.
Refer: /digital_store/forum/AAAA8CVOtD8QXdA_Q3V1o8

You can also contact the Google Play Support for more assistance.
Reply whether you have been successful.

Cheers,
Mukil

Onnistuuko nuilla ohjeilla sovelluksen lataus myös Espanjassa? Antti / Telia
 

RaumTiger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kolla/Rauma Tigers, New York Rangers
@Telia Milloin chromecastille tulee taas mahdolliseksi katsoa ottelut ilman selostusta? Harjoituspeleissä tämä oli vielä mahdollista.
 

Telia

Jäsen
@Telia Kuinka nopeasti ottelut tulevat katsottaviksi kirjastoon pelin päättymisen jälkeen?

TV-näkymän ohjelmaoppaan ohjelmatietojen kautta pääsee katsomaan peliä alusta alkaen vielä pelin ollessa käynnissä, eli jos olet missannut pelin alun, niin tätä kautta pääset kyytiin hyvin. Mikäli peli on jo päättynyt, niin tätä kautta pääsee heti ottelun päättymisenkin jälkeen katselemaan näin: ohjelmaopas -> kanava -> pvm.

Telia TV -sovelluksessa pelit saa katseluun Liiga-osion kautta heti pelien jälkeen. Joukkueiden omiin kirjastoihin pelit päivittyvät pienellä viiveellä, yleensä viimeistään yön aikana.

Tanja / Telia
 

EinoKeisari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
TV-näkymän ohjelmaoppaan ohjelmatietojen kautta pääsee katsomaan peliä alusta alkaen vielä pelin ollessa käynnissä, eli jos olet missannut pelin alun, niin tätä kautta pääset kyytiin hyvin. Mikäli peli on jo päättynyt, niin tätä kautta pääsee heti ottelun päättymisenkin jälkeen katselemaan näin: ohjelmaopas -> kanava -> pvm.

Telia TV -sovelluksessa pelit saa katseluun Liiga-osion kautta heti pelien jälkeen. Joukkueiden omiin kirjastoihin pelit päivittyvät pienellä viiveellä, yleensä viimeistään yön aikana.

Tanja / Telia
Katson pelit tietokoneelta. Eli menee seuraavaan päivään sitten. DNA TV-hubille ei taida saada tuota teidän sovellusta ladattua?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minimieffortilla eteenpäin. Tätä on suomalaisen työn laatu nykypäivänä. Pätee ainakin ohjelmistokehityksessä ja talonrakentamisessa. Paskaa saa, mutta kun asiakas maksaa, niin mitä sitten.

En usko kyseessä mitenkään sinänsä olevan minimieffortista. Palasin eilen Ruotsista missä on iso projekti menossa mihin liityn tai liityin.

Siellä vain näytettiin PowerPointteja ja kaikenlaisia aivan kummallisia ja sekavia prosessikaavioita. Sitten oli listattuna kaiken maailman ominaisuuksia mitä tässä talven aikana olisi tarkoitus toteuttaa ja ihan projektipäällikkötasollakin heiteltiin läppää kuinka tämäkin varmaan ehkä taas myöhästyy yms yms.

Ennen kuin joku toisin todistaa ei ole mitään syytä epäillä, että Telialla ei olisi meininki aivan samanlaista. Ei vain ole, niin ei ole.

Siellä ei ole mitään ketterää liigatiimiä mikä runnoisi asiat läpi niin kuin ne pitäisi. Pyysin saada nähdäkseni tiimin organisaatiokaavion ja toki sainkin. Sekin oli taas sellainen ilmestys mihin ei kannata mitään sanoa, jos meinaa jatkossakin saada palkkaa. Tapasin pari aitoa guruakin, mutta eihän ne millekään mitään voi. Telian deadline oli syyskuussa ja se on jo alkukesästä tiedetty sielläkin, että ei tule onnistumaan.

Noilla on joskus helmikuussa ja eihän se nyt vain tule toteutumaan ja sitten sitä siirretään. Jääkiekon SM-liigaprojekti ei eroa millään tavalla alan yleisestä menosta tuon kokoisessa firmassa.

Ja siis eihän asiakaspalvelijat tietenkään edes tiedä mitään noista jutuista vaan tekevät vain omia hommiaan tämän hetkisen virallisen tiedon mukaan.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu
Mikäs tämä on @Telia ? TeliaTV:n sivuilla siis.
 

Liitteet

  • mikätämä.PNG
    mikätämä.PNG
    51,5 KB · kertaa luettu: 420

Pika1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Telia TV -appi Windowsille.
Miten voin katsoa vanhat pelit?
Kun yritän vaihtaa päivämäärää niin näen vain kahden päivän päähän taaksepäin.
 

Telia

Jäsen
Telia TV-sovelluksen ja iOS:n käyttäjillä oli pieni katkos Liiga Live -kanavalla. Kannattaa käydä pois Telia TV:ltä ja tulla takaisin, niin tulisi lähteä taas näkymään.

Tanja / Telia
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Mikäs tämä on @Telia ? TeliaTV:n sivuilla siis.

Sama homma. Tulin kotiin katsomaan 3-vuotiaan kanssa SaiPan peliä. Haettiin kaupasta popcornia. Hän istuu jo sohvalla odottamassa, mutta nyt sovellus ei toimikaan... Androidi täällä käytössä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös