Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 512 113
  • 21 783

Jerkkola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Porilaiset, etenkin Ässät.
...

Olen edelleen sitä mieltä, että viestinnässä olisi voinut tehdä alusta asti nämä asiat selväksi. Eli todeta, että ulkomailla asuvien ei ole mahdollista tehdä sopimusta jne. Nythän se viestintä on ollut vain, että kaikille löytyy ratkaisu jne.

Tämä. Telian markkinointi Liigan osalta on aika kovaa paskanjauhantaa.. "Liiga toimii kaikilla laitteilla, kaikilla liittymillä", voi katella ulkomailla (paitsi jos asut siellä).. Melkein alkaa vituttaa kun tuon kuulee radiosta (ja tähän se hymiö, ettei mee liian vakavaks).
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei niitä "sääntöjä" varmaan ihan ilman perusteita keksitä. Kyllä noin yleisellä tasolla noissa on kysymys monesti ihan sopimuksista ja siitä, millaiselle yleisölle joku taho saa tarjota mitäkin ohjelmistoa/urheilutapahtumaa. Onhan siinä kuitenkin vissi ero, että onko markkinat 5 miljoonaa ihmistä vai 300 miljoonaa ihmistä, ja varmasti se vaikuttaa myös sopimuksen hintaan.

Miten se on keneltäkään pois, jos Salkkarit näkyisi Bulgariassa tai Romaniassa.

Se onkin täysin ymmärrettävää, että isoissa jutuissa pitääkin vähän valvoa omia etuja, mutta sitten pienet jututkin tehdään vain johonkin olemassa oleville pohjille sen kummemmin miettimättä.

Miksi SM-liigaa ei voisi katsoa vaikka Uudessa-Seelannissa? Siellä on melko pieni, mutta aktiivinen suomalaisyhteisö ja kiekko kiinnostaa. Keneltä se olisi pois, nyt haluaisin sitä rautalankaa.

Ja kun näissä pitää vielä tajuta se, että vaikka ei olisi tietotekniikasta kovin kiinnostunut, niin VPN:aa käyttää kaikki. Ei kukaan mieti en minä nyt tuota katso, kun ei se täällä näy. Kaiken saa lopulta näkymään, niin miksi se pitää kieltää ja taistella sitä vastaan. Viimeksi tällä viikolla taas joku uusi muuttanut kyseli miten nuo VPN:t toimii ja häntä neuvottiin.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Ok, Telialta korjattiin oma ongelmani ja tilaus uusittiin ja äsken asioilta tullessa huomasin homman toimivan kuvakin on hyvä.
Ajattelinpa sitten katsella kirjastosta tämän sähellyksen takia jääneitä pelejä, mutta se ei näytä sitten onnistuvan. Joko saan ilmoituksen, että tallenne maksaa 9,90 tai sitten lyö error- viestiä.
 

Telia

Jäsen
Tämä. Telian markkinointi Liigan osalta on aika kovaa paskanjauhantaa.. "Liiga toimii kaikilla laitteilla, kaikilla liittymillä", voi katella ulkomailla (paitsi jos asut siellä).. Melkein alkaa vituttaa kun tuon kuulee radiosta (ja tähän se hymiö, ettei mee liian vakavaks).

Lyhyisiin mainosklippeihin on mahdotonta saada ympättyä kaikkia pieniä detaljeja, joten siitä syystä näitä selvitetään ja kerrotaan sitten foorumeilla, somessa, kaupoissa, asiakaspalvelussa ja ihan joka paikassa. Mainos oikeastaan haluaa kertoa, että Liigaa voi katsella reissussa mobiililaitteilla ja isolla ruudulla telkkarin kautta kotona. Haluttu myös kertoa, että ei ole pakko omistaa Telian liittymää vaan tarjotaan Liigaa ihan kaikkien nettiliittymien omistajille.

Niko / Telia
 

Vapaapudotus

Jäsen
Suosikkijoukkue
idän ihmeet
Jos käytössä Windows10 kone, niin kannattaa ladata Storesta Telia TV sovellus ja kokeilla sillä.

Kiitos tästä, elämänlaatu parani tuon Chromen sivunpäivittelyn jälkeen..

Sean Bergenheim ollut toistaiseksi kuitenkin päivän suurin pettymys. Ika Lehkonen toisesta päästä - totutun mielenkiintoinen kuunneltava.

Äänimaailma ei ole säväyttänyt, kuvanlaatu omaan silmään ok. Paras tulos oli kännykän näytöllä, mutta kun mulla on Samsungin sisäänrakennettu Chromecast niin aika kökköiseksi muuttui telkkariin peilatessa..
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Juu, eihän se kuvanlaatu mitään ihmeellistä ole ja nykii kuva, mutta korjaantunee tuo suora peilaus.
Ei varmasti ole kun se kuva liikkuu lähiverkossa ensin Telialta reitittimen kautta puhelimeen, sitten puhelimesta takaisin reitittimeen ja vielä reitittimestä HUBiin. Kuormittaa WLANia älyttömästi. Normaali suora chromecasting toimii niin, että puhelimen sovellus kertoo Chromecastille (tai vastaavalle), että mistä se kuva tulee striimata ja laite hakee sen suoraan verkosta. Tällöin WLANin kuormitus on vain kolmaosa näytön peilaamisesta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksi SM-liigaa ei voisi katsoa vaikka Uudessa-Seelannissa? Siellä on melko pieni, mutta aktiivinen suomalaisyhteisö ja kiekko kiinnostaa. Keneltä se olisi pois, nyt haluaisin sitä rautalankaa.
Telialta on jo vastattu, että liigaa ei ole toistaiseksi eriytetty Telian muusta tarjonnasta, joista löytyy myös sellaista materiaalia, mitä ei EU:n ulkopuolella saa näyttää. Ei se olisi keneltäkään pois, että liigaa siellä Uudessa-Seelannissakin näytettäisiin, mutta muutoksia se järjestelmään vaatii. Nämä muutokset voivat maallikolle vaikuttaa yksinkertaisilta, mutta niiden tekninen toteutus voi monestakin syystä johtuen olla hankalaa.

Ja kun puhutaan kuitenkin Telian tasoisesta organisaatiosta, niin mitkään isommat järjestelmämuutokset eivät tapahdu siten, että yksi koodari vain päättää niin tehdä. Byrokratian rattaita mennään ja päätöksenteko menee useiden tahojen kautta. Eihän se asiakkaan kannalta ole ideaalia, mutta ymmärrettävää kuitenkin.

En ymmärrä miten jaksat näitä valitusvirsiä jatkaa viestistä toiseen ja päivästä toiseen. Pysähdytkö missään vaiheessa miettimään, että miksi asiat ovat niin kuin ovat ja miksi muutoksia ei ihan heti tapahdu, vaikka palaute menisikin perille? Onhan se ärsyttävää, jos kaikki ei mene niin kuin itse toivoisi, mutta luulisi hiljalleen ymmärtävän, että tämä maailma ei pyöri yhden ihmisen ympärillä ja kukaan ei tässäkään tapauksessa tarkoituksellisesti yritä vaikeuttaa ulkomailla asuvien elämää.

Eikö se helpottaisi omaakin oloa, että hyväksyisi vallitsevan tilanteen ja yrittäisi löytää ratkaisua niiden vaihtoehtojen kautta, mitä tarjolla on? Siinähän pääsisit näpäyttämään Telialle takaisin, kun ottaisit jonkun Suomessa asuvan kaverin kanssa "yhteisen" liigapaketin, jota voisitte molemmat katsoa omilla tahoillanne ja maksaa sen puoliksi? Siinähän Telia vaan häviäisi rahaa ja sinä taas voittaisit.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten se on keneltäkään pois, jos Salkkarit näkyisi Bulgariassa tai Romaniassa.

Tässähän on se hassu juttu, että jos Salkkarit tulisivat maksu-TV:stä, niin sen pitäisi nykyä koko EU-alueella, mutta kun jakelu Suomessa on maksutonta, niin sen voi rajata. Eihän sitä toki tiedä, ehkä Finn Soap on luontainen jatkumo Nordic Noirille, ja kohta Suomi tahkoaa rahaa viemällä Salkkareita maailmalle.

Ja kun näissä pitää vielä tajuta se, että vaikka ei olisi tietotekniikasta kovin kiinnostunut, niin VPN:aa käyttää kaikki. Ei kukaan mieti en minä nyt tuota katso, kun ei se täällä näy. Kaiken saa lopulta näkymään, niin miksi se pitää kieltää ja taistella sitä vastaan. Viimeksi tällä viikolla taas joku uusi muuttanut kyseli miten nuo VPN:t toimii ja häntä neuvottiin.

Kuinkahan kauan VPN:t vielä toimii? Ainakin Netflix, Amazon Prime ja vaikkapa BBC iPlayer herjaavat heti, jos on Freedome päällä. Riippumatta siis siitä, onko oikeassa maassa tai ei, niin VPN on laitettava pois päältä, jos aikoo sisältöä katsella.
 

Wire

Jäsen
Ei ole kyse Linux-virityksestä. Kyse on hoitaa nettistriimaus tavalla joka on riippumaton järjestelmistä. Luitko alkuperäisen viestini kokonaan vai pitikö vain päästä vittuilemaan?

Linuxit on aina virityksiä kuten varmasti tiedät.

Itse olen tänään testannut onnistuneesti lähetystä kahdella Macillä, iPadillä, iPhonella ja Win7:llä. En siis allekirjoita sinun yleistyksiä toimimattomista ratkaisuista.
 

Wire

Jäsen
Yleinen vinkki kaikille huonosta kuvanlaadusta kärsiville.

Älkää katsoko Speedtest.net:n tai liittymän Mbit/s lukua vaan jitter lukua. Jos tämä kasvaa yli 30ms:n niin se näkyy kuvassa. Yli 150ms luvuilla kuva on katselukelvoton. Samaan aikaan lataus voi näyttää isojakin lukuja.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kuinkahan kauan VPN:t vielä toimii? Ainakin Netflix, Amazon Prime ja vaikkapa BBC iPlayer herjaavat heti, jos on Freedome päällä. Riippumatta siis siitä, onko oikeassa maassa tai ei, niin VPN on laitettava pois päältä, jos aikoo sisältöä katsella.
No se riippuu hyvin pitkälti siitä mitä VPN-palvelua käyttää. Itse olen käyttänyt ExpressVPN:ää, jonka palvelinvalikoima on sen verran laajempi kuin monella muulla kilpailevalla palvelulla, että esimerkiksi BBC:n iPlayer ja Netflixin eksoottisemmatkin sijainnit sen avulla vielä nykyäänkin pelittävät. Se on kylläkin ihan totta, että tätä nykyä yhä harvemman palvelun kautta noihin käsiksi enää pääsee.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Linuxit on aina virityksiä kuten varmasti tiedät.

Itse olen tänään testannut onnistuneesti lähetystä kahdella Macillä, iPadillä, iPhonella ja Win7:llä. En siis allekirjoita sinun yleistyksiä toimimattomista ratkaisuista.

Millä ratkaisulla sait toimimaan Macilla? Entä Windowsilla (IE?) ?
 

Outpost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kokemukset pitsiturnauksen katsomisesta Telia TV sovelluksen kautta. Android puhelin peilaajana, Chromecast Samsungin uudessa telkussa ja DNA mobiililaajakaista. Yhtään ei ole nykinyt tai takunnut, kuvanlaatu priima jne...Mainittakoon että mobiililaajakaistaa syö myös tuossa 2 tytärtä jotka katsovat tableteilta Youtube videoita ja vaimo surffaa netissä. Eli ensikokemus hyvä.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Testasin tässä vähän kalustoa ja pöytäkoneessa sekä puhelimessa pelittää teliatv sovellus hyvin ja kuvanlaatu hyvä ja pätkimätön. Nettiselaimen kautta taas tarjotaan hyvää äänenlaatua ja kuvana jotain epämääräistä mössöä kunnes se jumittuu still-moodiin. Cromecastia pääsen koittamaan myöhemmin kun olen kotona. Verkkoyhteys tässä maaseudulla tarjoaa 10 Mbs sisäänpäin 17 ms vasteella ja tuolla siis telian oma sovellus toimii erittäin hyvin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
No se riippuu hyvin pitkälti siitä mitä VPN-palvelua käyttää. Itse olen käyttänyt ExpressVPN:ää, jonka palvelinvalikoima on sen verran laajempi kuin monella muulla kilpailevalla palvelulla, että esimerkiksi BBC:n iPlayer ja Netflixin eksoottisemmatkin sijainnit sen avulla vielä nykyäänkin pelittävät. Se on kylläkin ihan totta, että tätä nykyä yhä harvemman palvelun kautta noihin käsiksi enää pääsee.

Käytän itsekin ExpressVPN:aa ja joskus Areena tai Katsomo saattaa kiukutella, mutta sitten vähän uudelleen käynnistelee ja jotain ja jotain ja sitten taas toimii normaalisti.

Kyllähän nuo uusia servereitäkin avaavat, jos joku jää nalkkiin. Täysin turhaa kissahiirileikkiä.
 

Outpost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Testasin tässä vähän kalustoa ja pöytäkoneessa sekä puhelimessa pelittää teliatv sovellus hyvin ja kuvanlaatu hyvä ja pätkimätön. Nettiselaimen kautta taas tarjotaan hyvää äänenlaatua ja kuvana jotain epämääräistä mössöä kunnes se jumittuu still-moodiin. Cromecastia pääsen koittamaan myöhemmin kun olen kotona. Verkkoyhteys tässä maaseudulla tarjoaa 10 Mbs sisäänpäin 17 ms vasteella ja tuolla siis telian oma sovellus toimii erittäin hyvin.
Eikös minimi ollut 8 Mbs?
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Hyvin toimi itsellä tänään Telia-tv. Kuvanlaatu oli samaa tasoa kuin Ruudulla, mutta ei vetänyt niin useasti sumeaksi mitä Ruutu teki, eli parannusta siihen!

Spekseinä siis win 10 ja chrome. Puhelimella toimii OnePlus 6lla vallan mainiosti.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ilmeisesti ei ainakaan näitä Pitsin pelejä tallenteina voi katsoa? Jäi aamun peli näkemättä ja saattaa olla ettei tuota viiden matsiakaan ehdi näkemään.
Kyllä ne pitäisi kaiketi ihan kirjastoon ilmestyä pelin jälkeen. Sieltä ainakin turnauksen ekaa peliä itse jo kokeilin jälkitallenteena katsella Telia TV -sovelluksen kautta ja ihan hyvin toimi, joskin alun studio-osuudesta oli osa leikattu pois.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eikös minimi ollut 8 Mbs?
Saattoipa olla. No hyvä tietää, että näyttää toimivan. Kotona kaupungissa mulla on taloyhtiön vastikkeeseen sisältyvä 10 Mb/s kuitu. Saahan sitä lisämaksusta nopeammaksi, mutta nyt ei liene tarvetta.
Lisätään tuosta chromen selaimesta vielä sen verran, että se ei mulla varsinaisessa aktiivikäytössä ole, joten selain piti päivittää uusimpaan versioon, ennen kuin kuva rupesi näkymään. Hieman vanhemmalla versiolla tuli vaan joku error ruutuun.
 

Outpost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Saattoipa olla. No hyvä tietää, että näyttää toimivan. Kotona kaupungissa mulla on taloyhtiön vastikkeeseen sisältyvä 10 Mb/s kuitu. Saahan sitä lisämaksusta nopeammaksi, mutta nyt ei liene tarvetta.
Sepä. Turha maksaa mistään turhasta nopeudesta jos vähempikin riittää. Toki tyrkytetään nopeampia yhteyksiä, mutta jos vähempikin riittää niin hyvä niin ;)
 

Tuljakov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, PaKa
Ilmeisesti nuossa sisäisissä ei ole sitä 50hz pakotus toimintoa. Samaa oli mulla sen Viasat jääkiekko kanavan kanssa. No mut ootellaan onhan tässä vielä kuukausi kauden alkuun.

@charger silloin on kyllä viturallaan hommat jos tosiaan et voi nähdä peliä tallenteena ilman lisälaitetta (telia boxia) paklkohan nuista on tulla tallenteet myös sovellukseen? Vai mitä sanoo @Telia ?

Mulla oli sisäisen chromecastin kanssa sama vika. Kuva nyki siihen malliin että ei kestänyt pää kattoa. Sisäisestä chromecastista en myöskään löytänyt nuita säätöjä. Ostin chromecast ultran ja parin päivän testailujen jälkeen nuo ongelmat on ollu poissa. Pakotin myös täältä luettujen ohjeiden perusteella tuon ulkoisen siihen 50hz tilaan.

Katson peliä Samsungin puhelimesta telkkarin chromecastiin striimattuna. Kuva nykii tasaisesti ja ärsyttävästi.
Kävin kesken Pitsin tuon ulkoisen Chromecastin hommaamassa ja ero on kuin yöllä ja päivällä Sony KDL-XD7005:n omaan sisäiseen Chromecastiin, kuten täällä monet jo kertoivatkin. Eikä edes tarvinnut noita hertsejä pakottaa 50:een, kun ero oli massiivinen. Hertsisäädön jälkeen ehkä pieni muutos lisäksi.

Aiemmin kun olen katsellut kaapelin kautta, niin tämä on jo tarpeeksi lähellä sitä. Ruutua olen joutunut joskus matkoilla selaimen kautta katsomaan ja ero siihenkin on erittäin suuri positiiviseen suuntaan.

Muussa käytössä, kuten esim. Youtube, Sonyn sisäinen Chromecast on toisaalta toiminu oikein hyvin, joten ehkä kyse on jostain yhteensopivuusongelmasta Telia TV-sovelluksen kanssa?
 

Outpost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Sepä. Turha maksaa mistään turhasta nopeudesta jos vähempikin riittää. Toki tyrkytetään nopeampia yhteyksiä, mutta jos vähempikin riittää niin hyvä niin ;) Minulla uusin versio käsittääkseni. Pitkä miinus siitä, että selaimella microsoft tietokoneella katsottaessa vaaditaan lisäosa ja sovellus. Nimittäin oli pakko päivittää puhelinliittymä kalliimpaan ja nopeampaan, että pyörii. Viimekaudella ja sitä ennen ruutua katseltiin töissä tauoilla iltaisin selaimelta. Tämä ei enää onnistu, koska firman koneisiin ei ole kuin adminilla oikeus asentaa Telia TV, joten pieneltä puhelimen ruudulta töissä iltaisin joutuu tihrustamaan.
 

Outpost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kävin kesken Pitsin tuon ulkoisen Chromecastin hommaamassa ja ero on kuin yöllä ja päivällä Sony KDL-XD7005:n omaan sisäiseen Chromecastiin, kuten täällä monet jo kertoivatkin. Eikä edes tarvinnut noita hertsejä pakottaa 50:een, kun ero oli massiivinen. Hertsisäädön jälkeen ehkä pieni muutos lisäksi.

Aiemmin kun olen katsellut kaapelin kautta, niin tämä on jo tarpeeksi lähellä sitä. Ruutua olen joutunut joskus matkoilla selaimen kautta katsomaan ja ero siihenkin on erittäin suuri positiiviseen suuntaan.

Muussa käytössä, kuten esim. Youtube, Sonyn sisäinen Chromecast on toisaalta toiminu oikein hyvin, joten ehkä kyse on jostain yhteensopivuusongelmasta Telia TV-sovelluksen kanssa?
Minulla kaikenmoisia laitteita. Jostain syystä tämä telia tv toimii parhaiten kun kaikki on google taustaisia laitteita. Tai sitten muutoin kaikki laitteet ovat synkassa saman valmistajan toimesta. No enpä tiedä.
 

Also Starring

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ihan mielenkiinnosta, miksi Apple TV pesee tässä Chromecastin 6-0?
Esimerkiksi luotettavuus on omalla tasolla. Ruutu aikakaudella taisi kerran jäädä erä näkemättä.

No joo, ehkä nyt hieman liioittelin... Mutta tuo luotettavuus on kyllä ollut taattu kuten Wirekin tuossa mainitsi.
Mitä nyt on lukenut tätä palstaa, niin harvemmin tuota AppleTv:tä on haukuttu täällä lätkän katsomisessa. Verrattuna Chromecastiin. Mutta ei minulla ole minkäänlaista kokemusta Chromecastista, on se varmaan parempi jossain toisessa yhteydessä. Hinta on ainakin halpa. Menkööt sitten vaikka 5-2.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös