Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 502 874
  • 21 776

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Teliahan ei edes aikonut sitä 1st gen Chromecast ongelmaa ikinä korjata. CMoren aikana se vielä toimi viimekaudella ihan hyvin. Nyt tämä ongelma on jotain ihan muuta kun koskee kaikkia Chromecasteja.
Mutta siis onko tämä kyseinen ongelma CMore-CC -yhdistelmällä? Koska minulla ei ainakaan ole mitään ongelmia ollut Telia-CC kombolla tällä kaudella, kun vaihdoin 3rd gen. castiin.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Auttaako CMoren kautta appilla katsottuna jos vaihtaa uusimpaan Chromecast versioon? Vanhalla Chromecastilla on tällä kaudellä tökkinyt aika pahasti välillä. Viime kauden katsoin TeliaTV:n kautta, eikä ollut samoja ongelmia.
 

XO-konu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Auttaako CMoren kautta appilla katsottuna jos vaihtaa uusimpaan Chromecast versioon? Vanhalla Chromecastilla on tällä kaudellä tökkinyt aika pahasti välillä. Viime kauden katsoin TeliaTV:n kautta, eikä ollut samoja ongelmia.
Itse otin Cmoren viime viikolla ja toimi chromecastin kautta vallan mainiosti.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Mutta siis onko tämä kyseinen ongelma CMore-CC -yhdistelmällä? Koska minulla ei ainakaan ole mitään ongelmia ollut Telia-CC kombolla tällä kaudella, kun vaihdoin 3rd gen. castiin.
Joo ei ole tainnut Telian käyttäjiltä tulla valituksia tuosta.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
On toi Mertaranta kyllä huumori-ukko. Hienosti pysyi SaiPan Petmanin maalissa mukana.

"Siitäkö tulee avausmaali... Ei tule............ Vaan tulee! Loistavasti pystyy ohittamaan Karejevin."

Mä en nyt välttämättä osta näitä Mertarannan hehkutuksia, kun eihän se edes nähnyt että siellä tuli maali.

Onkohan Mertaranta vielä silloinkin suosittu selostaja josta tulee paljon hyvää palautetta, kun ei erota enää edes joukkueita toisistaan, tai että mitä lajia pelataan.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Peetman sitä ja tätä.

Huvittavaa, tai ehkä vähän ärsyttävää, kun Mertaranta sanoo Slafkovskyä koko ajan Vainionpääksi. Ihmettelee jopa, onko Slafkovsky loukkaantunut, kun "Vainionpää" on ehdottomasti ottanut Slafkovskyn paikan kakkosketjussa. :D
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sanokaa nyt joku tolle Pentti Lindegrenille että se ei ole Vainionpää vaan Slafkovsky! Vähän tasoa nyt.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Sanokaa nyt joku tolle Pentti Lindegrenille että se ei ole Vainionpää vaan Slafkovsky! Vähän tasoa nyt.
Olis ollut kyllä kova kun Antsa olisi pelin jälkeen haastatellut Vainionpäätä.

AM: Miten peli meni?

SV: Istuin koko matsin penkillä että siinähän se...
 

Harppuuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Islanders/Kraken ja Doro Wierer
Kyllä se niin on, että näillä herroilla Saukkonen ja Mertaranta on kiintiövirka mikrofonin varteen, kumpikin on ihan ulkona pelitapahtumista, pelaajista ja nimistä (nimen lausumisesta), oon useasti laittanut palautetta, niin vastaus on vain, että ovat katsojien eniten toivomia selostusääniä.
Minä en pysty katsoa otteluita, missä nämä herrat töissä.
Laittakaa porukalla palautetta, niin saadaan ehkä kaudelle 2030-2031 muuta tilalle. (tietysti jos tykkäätte, niin sitte toive että jatkavat)
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Mertsiä on joutunut kuuntelemaan vasta yhden pelin (Kärpät-JYP), mutta sekin oli vahvaa suorittamista. Mertaranta näytti oppineen Saukkoselta tavan puhua pelikatkosta aina silloin, kun ei tiedä mitä oikeasti tapahtui. Ottelun alussa Mertsiltä meni yksi tuleva rangaistus ohi, vaikka itse tilanne osui kuvaan ja sen jälkeen kuvassa suhasi vastapuolella kuusi kenttäpelaajaa ja puolustava joukkue koitti saada kiekkoa haltuun. Tästä huolimatta Mertaranta ei tajunnut jäähyä, vaan ihmetteli pelikatkoa.

Toinen tilanne liittyi myös jäähyihin, kun Kärpät nappasi kaksi kaksiminuuttista samasta tilanteesta. Tuomari näytti kahteen kertaan merkit jäähyistä ja kamera kuvasti kahta jäähypenkillä istuvaa pelaajaa. Myös aloitustilanteeseen osallistui Kärpiltä kolme pelaajaa ja JYPiltä viisi. Mertaranta ei tajunnut millään sitä toista kakkosta, vaan vasta statistiikkaan ilmestynyt 5 vs 3 -maininta sai Antsan heräämään tilanteeseen. Oho, sieltähän tuli toinenkin jäähy.

Eniten pelissä kuitenkin vitutti se, miten Mertaranta puhui edellisillan pelin vaikutuksesta JYPin otteisiin. JYP pelasi edellisenä iltana kauden avauksen jatkoajan kera (päättyen klo 21) ja seuraavana päivänä Kärppien kotiavaus alkoi Raksilassa jo klo 16. Mertsi ihmetteli ääneen miten Kärpillä tuntui olevan JYPiä enemmän jalkoja. Hän muisti JYPin edellispelin, mutta totesi samaan hengenvetoon, ettei se voi kuitenkaan painaa, koska molemmat joukkueet ovat täynnä ammattilaisurheilijoita ja kausi on vasta alussa.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Mertaranta oli kova luu vuonna 95, ei ole enää. Maajoukkuetta selostettaessa täytyykin hitusen vetää kotiinpäin, samoin kun aikanaan paikallisradioissa pelejä selosteltiin. Mielestäni jommankumman joukkueen selkeä kannattaminen ei sarjapeleihin sovellu.
Tämä "Peetman","Lööfman" ja sokerina pohjalla "Bjööninen" on myös suorituksena sitä luokkaa että kenkää perseelle ja uusia ääniä kehiin. Niitä kuitenkin on.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Antsalla on ikää jo 65-vuotta ja nykyinen peli on hiukan liian nopeaa, Antsa ei ehdi nähdä/tunnistaa tilanteita jäällä. Minusta Antsan ääni on edelleen silti miellyttävä ja hyvä rytmitys selostuksessa. MM-kisoissa suurella yleisölle nostalgia riittää ja lajista ei tarvitse liikaa tietää, kansa ihmettelee, miten se Antsa muistaa (lukee paperista) NHL-ammattilaisen viime kauden tehopisteet ja seuran.

Mertarantaa itseä on aina kiinnostanut enemmän pesäpallo, jalkapallo ja yleisurheilu. Tuolla puolella selostus ja tietämys ovatkin parempaa.

Saukkosesta en itse löydä oikein mitään positiivista, minusta edes ääni ei ole kummoinen. En ymmärrä, miksi pitää roikuttaa mukana.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Saukkosesta en itse löydä oikein mitään positiivista, minusta edes ääni ei ole kummoinen. En ymmärrä, miksi pitää roikuttaa mukana.

Saukkonen on kyllä jännä persoona. Uutisankkurina esim Tulosruudussa todella miellyttävä ja kivikova ammattilainen, mutta kun yrittää alkaa selostamaan peliä - katastrof. Mikään ei oikein tue sitä, että Saukkosen pitäisi peliä selostaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Saukkonen on kyllä jännä persoona. Uutisankkurina esim Tulosruudussa todella miellyttävä ja kivikova ammattilainen, mutta kun yrittää alkaa selostamaan peliä - katastrof. Mikään ei oikein tue sitä, että Saukkosen pitäisi peliä selostaa.

On näitä muitakin tällaisia tapauksia ollut eli Mika Saukkonen ei ole mielestäni ole ollut ainoa lajiaan. Voi jakaa mielipiteitä mutta itse en aikoinaan välittänyt tippaakaan myöskään Tapio Suomisesta selostajana. Saattaa olla että lajitietämys oli kovempaa tasoa kuin Saukkosella mutta ei se lajitietämys omasta mielestäni yksinkään riitä hyvään selostukseen.

Silti, Suominen oli erittäin pätevä studioisäntä ja myös uutisankkuri. Minun papereissani ehkä se kaikkien aikojen kovin lätkästudion isäntä, toki Olli Keskisen jälkeen.
 

EL88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL
Tänään IFK-TPS subilla mutta tietääkö kukaan mistä löytyy suorat netti lähetykset vai löytyykö ollenkaan?
Google ei myöskään näköjään tiedä.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Tänään IFK-TPS subilla mutta tietääkö kukaan mistä löytyy suorat netti lähetykset vai löytyykö ollenkaan?
Google ei myöskään näköjään tiedä.

Maikkarin kanavat suorana (ml. Sub) löytyy osoitteesta cmore.fi. Vaatii toki maksullisen tilauksen, että saat ne näkyviin.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Antsa taitaa vetää sellaista tiliä nykyään, että ei tarvitse olla hirvittävän kiinnostunut lajista tehdäkseen tuota hommaa edelleen. En siis lähtisi syyttämään Antsaa itseään tästä, vaan kyllä syylliset löytyvät sieltä palkanmaksajien suunnalta. Maksetaan liikaa ja maksetaan myös väärän lajin selostamisesta. Tai ehkä olisi ylipäätään aika päästää jo eläkkeelle.

Vähän harmittaa miten tässäkin ketjussa haukutaan Antsaa pystyyn joka välissä. En ole varsinaisesti eri mieltä, mutta mielestäni ne haukut pitäisi enemmänkin suunnalta C Moren / Telian päättäjien suuntaan.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Otetaanpa pikku yhteenveto Telia vs Discovery -painijoille.

-CMore Total+ 29,95€ (Telian liittymäasiakkaille; muille 34,95€) - sisältää koko CMoren urheilutarjonnan (ml. liiga) sekä CMoren sarjat.

-CMore Hockey 24,95€ (Telian liittymäasiakkaille) - sisältää Liigan, SHL:n, CHL:n ja Spengler Cupin

-Discovery+ Total 26,99€ - sisältää koko Discoveryn urheilutarjonnan, ml. KHL ja Eurosport. Lisäksi sisältää Liigan ja CMoren kanavat Max, Sport 1 ja Sport 2. Käytännössä CMoren kanavien kautta voit katsoa kaikki futiksen Mestarien Liigan pelit, MM-höntsät, Formulat ja taitaapa nuo suomalaisten joukkueiden CHL-matsitkin tuolla näkyä, ihan suorina toki.

Minun kokemukseni rajoittuu tietokoneella katseluun, ja mielelläni suosittelen Discovery+:aa jokaiselle ystävälleni riippumatta onko Telian asiakas vai ei. Hinta ja sisältö ratkaisee. CMore Totaliin nähden jää CMoren kökkösarjoista paitsi, mutta saa tilalle Discoveryn laatudokkarit, Eurosportin ja nyt myös KHL:n. Muusta en ole huomannut jääneeni paitsi, ainakaan sellaisesta mitä erityisesti olisin kaivannut.

Ja kyllähän tuon Discoveryn saa todellakin kilpailukykyiseen hintaan. Riippumatta siitä käyttääkö Elisan vai Telian liittymiä ja syökö mieluummin pastaa vaiko härän sisäfilettä.

Olen siis aiemmin tilannut Discovery+ Totalin hintaan 26,99€. Vaimo kyseli minulta sittemmin Cmore-tunnusten perään kun haluaa töllöttää jotain Cmoren saippuasarjaa.

Rupesin katsomaan vaihtoehtoja ja huomasin, että Telian liittymäasiakas saa CMoren sarjat näkyville hintaan 4,95€/kk, 3 kk maksutta. Eli Discovery+ Total ja Cmoren sarjat yhteishintaan 31,94€.

Alkaa olla lyömätön kombo. Maksaa toki 1,99 euroa kuussa enemmän kuin Cmore Total+ Telian liittymäasiakkaille. Tällä vajaa parilla eurolla saakin sitten ekstrana KHL:n, Eurosportin ja muun Discovery+:n tarjonnan. Ja paitsi ei jää käytännössä kuin Mestiksestä ja joistakin ottelutallenteista (?) verrattuna CMore+ Totaliin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen siis aiemmin tilannut Discovery+ Totalin hintaan 26,99€. Vaimo kyseli minulta sittemmin Cmore-tunnusten perään kun haluaa töllöttää jotain Cmoren saippuasarjaa.

Rupesin katsomaan vaihtoehtoja ja huomasin, että Telian liittymäasiakas saa CMoren sarjat näkyville hintaan 4,95€/kk, 3 kk maksutta. Eli Discovery+ Total ja Cmoren sarjat yhteishintaan 31,94€.

Alkaa olla lyömätön kombo. Maksaa toki 1,99 euroa kuussa enemmän kuin Cmore Total+ Telian liittymäasiakkaille. Tällä vajaa parilla eurolla saakin sitten ekstrana KHL:n, Eurosportin ja muun Discovery+:n tarjonnan. Ja paitsi ei jää käytännössä kuin Mestiksestä ja joistakin ottelutallenteista (?) verrattuna CMore+ Totaliin.
Jos KHL, Eurosport tai Discoveryn muu tarjonta kiinnostaa, niin sitten hyvä combo, mutta muutoin ei. Mua kun nämä edellä mainitut eivät kiinnosta, niin C More Total on se lyömätön vaihtoehto (Telian asiakkaana).

Eipä näihin siis ole mitään yksiselitteistä oikeaa ja parasta vaihtoehtoa, vaan jokaisen täytyy pohtia itse mikä on itselle tärkeintä, sekä mahdollisesti kokeilla miten eri palveluntarjoajan appsit yms. toimivat.

Mulla on pelkästään hyviä kokemuksia C Moresta ja pelkästään huonoja Discoverysta, niin omalla kohdalla C Moren pitäisi olla ainakin kympin kuussa kalliimpi, että lähtisin Discoverya edes harkitsemaan. Jollakin toisella voi olla nämäkin kokemukset päinvastaisia.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mitä enemmän Mertaranta ärsyttää Jatkoajan kiekkoniiloja niin sitä enemmän toivon häntä ääneen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös