Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 582 109
  • 21 788

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikka itsekin olen viimeaikoina kohdannut aiempaa enemmän ongelmia Telian Liiga-lähetysten kanssa ja olen vahvasti sitä mieltä, että Telian resursseilla pitäisi pystyä parempaan, niin silti vieroksun jossain määrin sitä, että vertailukohteina käytetään Netflixin kaltaisia palveluita. Netflix on maailmanlaajuinen ja sillä on asiakkaita noin tuhatkertainen määrä Teliaan verrattuna (tämä ei ole liioittelua, vaan puhdasta faktaa). Lisäksi Netflix on ollut palveluna olemassa paljon pidempään kuin Telia TV. Niin, eikä Netflix edes näytä suoria lähetyksiä, joka on aivan oma taiteenlajinsa tallenteisiin verrattuna.

Eli pientä suhteellisuudentajua ja realismia olisi hyvä kaapaista mukaan, kun Telian touhuja arvostelee.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
@Nelfor joo kyllähän osuvampi vertailukohde Telian Liiga-lähetyksille on vaikkapa edeltäjänsä Ruudun toiminta (mm. HTML5, äly-tv-apit, maksutavat, koosteet, palvelun aktivointi) ja tuossakin vertailussa Telia on monella osa-alueella toteutuksessa jäljessä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@Nelfor joo kyllähän osuvampi vertailukohde Telian Liiga-lähetyksille on vaikkapa edeltäjänsä Ruudun toiminta (mm. HTML5, äly-tv-apit, maksutavat, koosteet, palvelun aktivointi) ja tuossakin vertailussa Telia on monella osa-alueella toteutuksessa jäljessä.
Juuri näin. Tarkoitukseni ei ole suoranaisesti puolustella Teliaa, vaan järkevämpi vertailukohde on keskustelun kannalta parempi.

Omissa papereissani Telia on Ruutua edellä vain kuvan- ja äänenlaadussa, sekä studion ja oheismateriaalin osalta. Kaikessa muussa Telia on jäljessä ja kyse on varsin isoista asioista, kuten maksutavat ja aktivoinnin toimivuus, sekä käyttömukavuus.
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Juuri näin. Tarkoitukseni ei ole suoranaisesti puolustella Teliaa, vaan järkevämpi vertailukohde on keskustelun kannalta parempi.

Omissa papereissani Telia on Ruutua edellä vain kuvan- ja äänenlaadussa, sekä studion ja oheismateriaalin osalta. Kaikessa muussa Telia on jäljessä ja kyse on varsin isoista asioista, kuten maksutavat ja aktivoinnin toimivuus, sekä käyttömukavuus.

Nämä jälkimmäiset on kyllä todella huonosti tehty eikä voi oikein ymmärtää miten se nykyaikana on edes mahdollista. Kuvanlaatu Ruudun kanssa on vähän siinä ja siinä mutta pääsääntöisesti toiminut hyvin chromecastin ja kiinteän netin kanssa. Olen tosin palvelun nyt irtisanonut kun tarjous päättyy enkä aio sitä ottaa uudelleen ennenkuin tulee DNA:n kaapeliin saataville. Tosin eivät näytä pitävän senkään suhteen mitään kiirettä.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaikka itsekin olen viimeaikoina kohdannut aiempaa enemmän ongelmia Telian Liiga-lähetysten kanssa ja olen vahvasti sitä mieltä, että Telian resursseilla pitäisi pystyä parempaan, niin silti vieroksun jossain määrin sitä, että vertailukohteina käytetään Netflixin kaltaisia palveluita. Netflix on maailmanlaajuinen ja sillä on asiakkaita noin tuhatkertainen määrä Teliaan verrattuna (tämä ei ole liioittelua, vaan puhdasta faktaa). Lisäksi Netflix on ollut palveluna olemassa paljon pidempään kuin Telia TV. Niin, eikä Netflix edes näytä suoria lähetyksiä, joka on aivan oma taiteenlajinsa tallenteisiin verrattuna.

Eli pientä suhteellisuudentajua ja realismia olisi hyvä kaapaista mukaan, kun Telian touhuja arvostelee.

Sinällään vaikka Netflixin käyttäminen vertailukohteena on kyllä ihan relevanttia, molemmat kun toimittavat suoratoistopalvelua. Eikä Netflixin maailmanlaajuinen toiminta esim. maksuliikenteen, tilausten sujuvuuden jne. kohdalla anna Telialle mitään anteeksi. Ne toimivat ihan samalla tavalla - tai siis pitäisi toimia. Yrityskauppojen jäljiltä Telialla toivottavasti taivutaan toimittamaan palvelua kuten sitä nykypäivänä halutaan, eli alustoilla, jotka asiakas itse valitsee. Pöytä on ainakin tälle valmiiksi katettuna.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sinällään vaikka Netflixin käyttäminen vertailukohteena on kyllä ihan relevanttia, molemmat kun toimittavat suoratoistopalvelua. Eikä Netflixin maailmanlaajuinen toiminta esim. maksuliikenteen, tilausten sujuvuuden jne. kohdalla anna Telialle mitään anteeksi. Ne toimivat ihan samalla tavalla - tai siis pitäisi toimia. Yrityskauppojen jäljiltä Telialla toivottavasti taivutaan toimittamaan palvelua kuten sitä nykypäivänä halutaan, eli alustoilla, jotka asiakas itse valitsee. Pöytä on ainakin tälle valmiiksi katettuna.
Netflixin toiminnan laajuus ja asiakasmäärä vaikuttaa kaikkeen. Se vaikuttaa siihen rahamäärään, mitä Netflixillä on käytettävissä varmistaakseen palvelun toimivuuden kaikkien osa-alueiden osalta.

Tämä ei toki tarkoita, että Telialle pitäisi antaa anteeksi mitään, mutta kyllä nämä asiat on syytä ottaa huomioon, kun vertailuja tekee.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Netflixin toiminnan laajuus ja asiakasmäärä vaikuttaa kaikkeen. Se vaikuttaa siihen rahamäärään, mitä Netflixillä on käytettävissä varmistaakseen palvelun toimivuuden kaikkien osa-alueiden osalta.

Tämä ei toki tarkoita, että Telialle pitäisi antaa anteeksi mitään, mutta kyllä nämä asiat on syytä ottaa huomioon, kun vertailuja tekee.

Nyt en oikein ymmärrä. Mitä tekemistä sillä rahamäärällä on tämän asian kanssa? Telialla on aivan varmasti riittävät resurssit käytettävissään paitsi itse tuotteen osalta, myös esim. maksunvälityksen ja tilinhallinnan ym. kohdalla. On oikeastaan vähän hölmöä lähteä tekemään vertailua vain tiettyjen osa-alueiden osalta ja jättää muita huomiotta. Telialla on päädytty nykyiseen ratkaisuun, joka ei käyttäjäystävällisyydessään yllä lähellekään useimpia - tai ainakaan useita - muita vastaavia. Jos vielä yksinkertaistetaan, niin kahden palvelun toimivuuden ja käytettävyyden vertailussa ei ole kyllä mitään sijaa millään rahavirroilla tms. Se on sitten kokonaan eri asia, jos halutaan lähteä kahden kaupallisen toimijan kokonaisuutta tarkastelemaan ja vertailemaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Telialla on aivan varmasti riittävät resurssit käytettävissään paitsi itse tuotteen osalta, myös esim. maksunvälityksen ja tilinhallinnan ym. kohdalla.

Niinpä. Telia-konsernin liikevaihto on kai about 10 miljardia euroa. Luulisi, että sieltä liikenisi halutessa tarvittavat roposet siihen, että homman saisi skulaamaan. Vertailuun otetun Netflixin liikevaihto on ehkä noin 14 miljardia euroa. Jos taas kyse on siitä, että striimaus ei ole Telian ydinliiketoimintaa, toisin kuin Netflixin, niin olisivathan voineet vaikka ostaa konsultointia esim. Netflixiltä...

Luvut vuodelta 2018.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niinpä. Telia-konsernin liikevaihto on kai about 10 miljardia euroa. Luulisi, että sieltä liikenisi halutessa tarvittavat roposet siihen, että homman saisi skulaamaan. Vertailuun otetun Netflixin liikevaihto on ehkä noin 14 miljardia euroa. Jos taas kyse on siitä, että striimaus ei ole Telian ydinliiketoimintaa, toisin kuin Netflixin, niin olisivathan voineet vaikka ostaa konsultointia esim. Netflixiltä...

Luvut vuodelta 2018.
Niin, tai jos vertaillaan asiaan kuuluvia lukemia, niin Netflixin liikevaihto 20 miljardia ja Telia Finlandin noin 1 miljardi, josta ehkä vajaat 10% tulee suoratoistosta. Eli 20 miljardia vs. 0,1 miljardia.

Netflixin konsultoiminen olisi esimerkiksi livelähetysten kannalta turhaakin turhempaa. Sen sijaan laskutuksen muutoksiin eivät varmasti tarvitse konsultointia, vaan rahaa. Rahaa teoriassa varmasti olisi, mutta eivät laske kyseistä rahan käyttöä kannattavaksi toiminnaksi. Näistä on helppo huudella ulkopuolisena, kun ei tiedä asioista tarkemmin.
 

fakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL/Liiga/KHL
Yritän katsoa selaimen kautta kirjastosta pelilähetystä. Heitti jo päivällä ja heittää edelleen muutaman sekunnin katsomisen jälkeen ruudulle virheen tekstillä: "Videotoistoa ei voitu aloittaa. Toistoa ei voitu aloittaa (Virhekoodi: Da11:90404)". Kellään ollut samanlaista ongelmaa ja täten antaa ratkaisua?
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yritän katsoa selaimen kautta kirjastosta pelilähetystä. Heitti jo päivällä ja heittää edelleen muutaman sekunnin katsomisen jälkeen ruudulle virheen tekstillä: "Videotoistoa ei voitu aloittaa. Toistoa ei voitu aloittaa (Virhekoodi: Da11:90404)". Kellään ollut samanlaista ongelmaa ja täten antaa ratkaisua?
Itselläkin tänään päivällä jotain samantyyppistä virhettä antoi ja viime kauden pelit olivat täysin solmussa. Puolista tallenteista puuttui nimet eikä niitä edes voinut koittaa toistaa. (Kun painoi kuvasta kirjastossa niin mitään ei tapahtunut) Sitten jos löytyi viime kaudelta peli jossa oli nimi niin sen painaminen heitti vaan satunnaisesti johonkin tämän kauden otteluun.

Kokeilin kolmea eri selainta ja naapurin pojan pulkkaakin mutta mikään ei auttanut. Mutta tämä on varmasti meidän kahden laitteissa oleva vika :)
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin, tai jos vertaillaan asiaan kuuluvia lukemia, niin Netflixin liikevaihto 20 miljardia ja Telia Finlandin noin 1 miljardi, josta ehkä vajaat 10% tulee suoratoistosta. Eli 20 miljardia vs. 0,1 miljardia.

Netflixin konsultoiminen olisi esimerkiksi livelähetysten kannalta turhaakin turhempaa. Sen sijaan laskutuksen muutoksiin eivät varmasti tarvitse konsultointia, vaan rahaa. Rahaa teoriassa varmasti olisi, mutta eivät laske kyseistä rahan käyttöä kannattavaksi toiminnaksi. Näistä on helppo huudella ulkopuolisena, kun ei tiedä asioista tarkemmin.

En edelleenkään ymmärrä pointtiasi. Jos laskutuksen muutos vaatii rahaa, ja tähän Telialla ei ole haluttu investoida, sen toimivuutta ei saisi verrata muihin, tai Telialle pitäisi tässä verailussa antaa jotain tasoitusta? En vaan ymmärrä.

Entä saako huudella, jos on ollut toteuttamassa maksuliikenneratkaisuja?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En edelleenkään ymmärrä pointtiasi. Jos laskutuksen muutos vaatii rahaa, ja tähän Telialla ei ole haluttu investoida, sen toimivuutta ei saisi verrata muihin, tai Telialle pitäisi tässä verailussa antaa jotain tasoitusta? En vaan ymmärrä.

Entä saako huudella, jos on ollut toteuttamassa maksuliikenneratkaisuja?
En ole missään vaiheessa sanonut, että Telialle pitäisi antaa näiden syiden vuoksi tasoitusta tai anteeksi. Sen sijaan olen sanonut monta kertaa juuri päinvastoin. Pyysin vain realistisempaa vertailukohtaa, jollainen heti esitettiin (Ruutu).

Lisäksi heti alkuun totesin, että Telian resursseilla pitäisi ehdottomasti pystyä parempaan. Pian tämän perään totesin, että esimerkiksi maksutavat ovat jopa Ruutua paljon jäljessä ja kyse on isosta asiasta. Suosittelen lukemaan näitä viestejä ihan kokonaisuudessaan, niin ei mene pointit hukkaan.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei se kyllä noinkaan mene. Mikä tahansa suoratoistopalvelu on täysin realistinen vertailulohde. Jos lähdet väittämään, että näin ei ole, lähdet antamaan Telialle tasoitusta. Ei tää nyt oo niin vaikeeta hei.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei se kyllä noinkaan mene. Mikä tahansa suoratoistopalvelu on täysin realistinen vertailulohde. Jos lähdet väittämään, että näin ei ole, lähdet antamaan Telialle tasoitusta. Ei tää nyt oo niin vaikeeta hei.
Siis mitä helvettiä? Alkaa mennä jo sanattomaksi sun kanssa. Mitä tahansa vertailua voi harrastaa, mutta kaikki vertailukohteet eivät ole yhtä realistisia tai hyviä. Ruutu on erinomainen vertailukohde, joten miksi ei pysytä sitten siinä?

Netflix ja monet muut suoratoistopalvelut eivät näytä livelähetyksiä, joka jo yksinään tekee monesta vertailusta mahdotonta. Eli ei, kaikki eivät ole yhtä hyviä vertailukohteita.

Ihan turhaan nyt jäit vänkäämään tästä asiasta, kun homma käsiteltiin pois oikeastaan heti alkuunsa.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Siis mitä helvettiä? Alkaa mennä jo sanattomaksi sun kanssa. Mitä tahansa vertailua voi harrastaa, mutta kaikki vertailukohteet eivät ole yhtä realistisia tai hyviä. Ruutu on erinomainen vertailukohde, joten miksi ei pysytä sitten siinä?

Netflix ja monet muut suoratoistopalvelut eivät näytä livelähetyksiä, joka jo yksinään tekee monesta vertailusta mahdotonta. Eli ei, kaikki eivät ole yhtä hyviä vertailukohteita.

Ihan turhaan nyt jäit vänkäämään tästä asiasta, kun homma käsiteltiin pois oikeastaan heti alkuunsa.

No voit pitää tätä vänkäämisenä, mutta livelähetykset eivät sinällään tee mitään eroa palveluiden välille. Niiden sisältöön kyllä. Olen siis samaa mieltä siitä, että Telia on Ruutua jäljessä mainitsemillasi osa-alueilla, mutta sitä en suostu allekirjoittamaan, että kahta suoratoistopalvelua ei olisi mielekästä verrata keskenään. Ihan yhtälailla itse vänkäät asiasta, mutta puolestani voidaan lopettaa ja todeta, että emme ole samaa mieltä verailun mielekkyydestä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No voit pitää tätä vänkäämisenä, mutta livelähetykset eivät sinällään tee mitään eroa palveluiden välille. Niiden sisältöön kyllä. Olen siis samaa mieltä siitä, että Telia on Ruutua jäljessä mainitsemillasi osa-alueilla, mutta sitä en suostu allekirjoittamaan, että kahta suoratoistopalvelua ei olisi mielekästä verrata keskenään. Ihan yhtälailla itse vänkäät asiasta, mutta puolestani voidaan lopettaa ja todeta, että emme ole samaa mieltä verailun mielekkyydestä.
Kyse on vain siitä, että vertaa osa-alueita, joita voi verrata ja on järkevää verrata. Kaikilta osin vertailu ei ole järkevää. Alunperinkin pyysin vain suhteellisuudentajua hieman mukaan. En sanonut että vertailua ei saisi tehdä tai että se ei voisi olla mielekästä.

Tämä vänkäys perustuu selvästi vain siihen, että et ole lukenut kunnolla mitä olen kirjoittanut.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyse on vain siitä, että vertaa osa-alueita, joita voi verrata ja on järkevää verrata. Kaikilta osin vertailu ei ole järkevää. Alunperinkin pyysin vain suhteellisuudentajua hieman mukaan. En sanonut että vertailua ei saisi tehdä tai että se ei voisi olla mielekästä.

Tämä vänkäys perustuu selvästi vain siihen, että et ole lukenut kunnolla mitä olen kirjoittanut.

Olen lukenut. Avaatko vielä alle lainaamani tarkemmin, jos et ole jotenkin antamassa Telialle tasoitusta? Miten ne asiat sitten pitää ottaa huomioon? Puhut itsesi täysin pussiin heti ja nyt syyttelet minua, että vänkään ja teen epärealistista vertailua kahden toimijan välillä?

Telialla palvelun toimivuus ja käytettävyys ei ole jäänyt kilpailijoista resurssien vuoksi. Se on jäänyt siitä jälkeen, koska Telialla palvelu on sidottu muuhun liiketoimintaan ja tähän liittyen ei ole haluttu investoida riittävästi asiakaskokemuksen parantamiseksi etenkin niillä osa-alueilla, jotka nyt ovat esillä olleet - koska tämä olisi vaatinut suoratoistopalvelun eriyttämistä. Asiakkaalle se on herttaisen yhdentekevää, mitä syitä on taustalla. Asiakaskokemus tulee suoraan palvelun käytöstä. Telia on yrityksenä sitä kokoluokkaa, että en itse ainakaan keksi syytä, jolla toimintaa voisi mitenkään puolustella tai vaatia jotain suhteellisuudentajua vertailuihin. Asiat varmasti muutuvat tehtyjen yrityskauppojen myötä, mutta onhan tämä kaikkine tilaustenkäsittelyviiveineen ym. ollut jopa surkuhupaisaa.

"Netflixin toiminnan laajuus ja asiakasmäärä vaikuttaa kaikkeen. Se vaikuttaa siihen rahamäärään, mitä Netflixillä on käytettävissä varmistaakseen palvelun toimivuuden kaikkien osa-alueiden osalta.

Tämä ei toki tarkoita, että Telialle pitäisi antaa anteeksi mitään, mutta kyllä nämä asiat on syytä ottaa huomioon, kun vertailuja tekee. "
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen lukenut. Avaatko vielä alle lainaamani tarkemmin, jos et ole jotenkin antamassa Telialle tasoitusta? Miten ne asiat sitten pitää ottaa huomioon? Puhut itsesi täysin pussiin heti ja nyt syyttelet minua, että vänkään ja teen epärealistista vertailua kahden toimijan välillä?

Telialla palvelun toimivuus ja käytettävyys ei ole jäänyt kilpailijoista resurssien vuoksi. Se on jäänyt siitä jälkeen, koska Telialla palvelu on sidottu muuhun liiketoimintaan ja tähän liittyen ei ole haluttu investoida riittävästi asiakaskokemuksen parantamiseksi etenkin niillä osa-alueilla, jotka nyt ovat esillä olleet - koska tämä olisi vaatinut suoratoistopalvelun eriyttämistä. Asiakkaalle se on herttaisen yhdentekevää, mitä syitä on taustalla. Asiakaskokemus tulee suoraan palvelun käytöstä. Telia on yrityksenä sitä kokoluokkaa, että en itse ainakaan keksi syytä, jolla toimintaa voisi mitenkään puolustella tai vaatia jotain suhteellisuudentajua vertailuihin. Asiat varmasti muutuvat tehtyjen yrityskauppojen myötä, mutta onhan tämä kaikkine tilaustenkäsittelyviiveineen ym. ollut jopa surkuhupaisaa.

"Netflixin toiminnan laajuus ja asiakasmäärä vaikuttaa kaikkeen. Se vaikuttaa siihen rahamäärään, mitä Netflixillä on käytettävissä varmistaakseen palvelun toimivuuden kaikkien osa-alueiden osalta.

Tämä ei toki tarkoita, että Telialle pitäisi antaa anteeksi mitään, mutta kyllä nämä asiat on syytä ottaa huomioon, kun vertailuja tekee. "
En ole missään kohtaa syyllistänyt sinua epärealistisesta vertailusta?

Ensin sanot ettei toimivuus ja käytettävyys ole jäänyt jälkeen resurssien vuoksi, jonka jälkeen toteat ettei ole haluttu investoida riittävästi? Toki sinällään ihan totta, koska teoriassa resursseja varmasti olisi, mutta edes Telian kokoinen organisaatio ei voi resurssejaan käyttää loputtomasti kaikkeen. Mielestäni tämä ei ole hyväksyttävää asiakkaan näkökulmasta, mutta osittain myös ymmärrän taustalla olevat syyt.

En puolustele Teliaa, enkä vaadi suhteellisuudentajua. Ainoastaan toivon sitä, koska se tuottaa hedelmällisempää keskustelua. Kaikki ongelmat tilauksissa, maksuvaihtoehtojen puutteet yms. eivät ole hyväksyttäviä asioita. Kuten ei myöskään palvelun yleinen heikko toimivuus ja raskas riippuvaisuus nettiyhtyden laadusta ja nopeudesta.

Niin, on eri asia antaa asioita anteeksi huonon vertailukohteen myötä, kuin ottaa asioita huomioon. Ei tuon pitäisi olla kovin vaikea asia ymmärtää? Mitä paremmin ottaa erilaisia asioita huomioon, niin sitä hedelmällisempää keskustelu asiasta on. Tämä on vain minun mielipiteeni ja toiveeni.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En ole missään kohtaa syyllistänyt sinua epärealistisesta vertailusta?

Ensin sanot ettei toimivuus ja käytettävyys ole jäänyt jälkeen resurssien vuoksi, jonka jälkeen toteat ettei ole haluttu investoida riittävästi? Toki sinällään ihan totta, koska teoriassa resursseja varmasti olisi, mutta edes Telian kokoinen organisaatio ei voi resurssejaan käyttää loputtomasti kaikkeen. Mielestäni tämä ei ole hyväksyttävää asiakkaan näkökulmasta, mutta osittain myös ymmärrän taustalla olevat syyt.

En puolustele Teliaa, enkä vaadi suhteellisuudentajua. Ainoastaan toivon sitä, koska se tuottaa hedelmällisempää keskustelua. Kaikki ongelmat tilauksissa, maksuvaihtoehtojen puutteet yms. eivät ole hyväksyttäviä asioita. Kuten ei myöskään palvelun yleinen heikko toimivuus ja raskas riippuvaisuus nettiyhtyden laadusta ja nopeudesta.

Niin, on eri asia antaa asioita anteeksi huonon vertailukohteen myötä, kuin ottaa asioita huomioon. Ei tuon pitäisi olla kovin vaikea asia ymmärtää? Mitä paremmin ottaa erilaisia asioita huomioon, niin sitä hedelmällisempää keskustelu asiasta on. Tämä on vain minun mielipiteeni ja toiveeni.

Niin, resursseja kyllä olisi, mutta tähän niitä ei ole haluttu allokoida. Mitä jäi epäselväksi? Ymmärrän (varmaankin) ihan yhtä hyvin taustalla olevat syyt ja osan niistä listasinkin. Resursseja ei tietysti voi käyttää loputtomasti, enkä edes väitä, että investoinnit palvelun eriyttämiseen ja maksuliikenteen nykyaikaistamiseen olisivat Telialle kannattavia. Se on silti kylmä fakta, että tämä näkyy asiakkaalle todella ikävästi. Ja haluan vielä palata siihen, että asiakkaalle se ei käytännössä kuulu mitenkään, miten em. prosessi menee organisaation sisällä, asiakas kun näkee ja kokee vain sen lopputuotteen.

Mistä tässä lopulta sitten keskustellaan? En ihan aidosti ymmärrä enää tekstejäsi. Haukut telian palvelun ja ollaan samaa mieltä, että maksuliikenne, tilausongelmat ja palvelun toimivuus eivät ole hyväksyttävällä tasolla. Miten muuten vertailua voi tehdä, kuin vastaavia palveluja kohtaan? Mitä ihmettä tässä pitää vielä huomioida, jotta toiveesi hedelmällisemmästä keskustelusta toteutuu? Se ainakin pitää huomioida, että Netflixin tai Telian kohdalla toimivuus ja asiakaskokemus ei jää kiinni organisaation käytettävissä olevista taloudellisista resursseista. Telialla on tehty nämä valinnat ja sitä ei saisi verrata suoraan muihin? Hämmästyttävää.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mistä tässä lopulta sitten keskustellaan? En ihan aidosti ymmärrä enää tekstejäsi. Haukut telian palvelun ja ollaan samaa mieltä, että maksuliikenne, tilausongelmat ja palvelun toimivuus eivät ole hyväksyttävällä tasolla. Miten muuten vertailua voi tehdä, kuin vastaavia palveluja kohtaan? Mitä ihmettä tässä pitää vielä huomioida, jotta toiveesi hedelmällisemmästä keskustelusta toteutuu? Se ainakin pitää huomioida, että Netflixin tai Telian kohdalla toimivuus ja asiakaskokemus ei jää kiinni organisaation käytettävissä olevista taloudellisista resursseista. Telialla on tehty nämä valinnat ja sitä ei saisi verrata suoraan muihin? Hämmästyttävää.
Ei tässä tarvitsisi keskustella enää mistään, jos olisit alusta alkaen lukenut mitä tässä on kirjoitettu. Vertailua tehdään nimenomaan vastaaviin palveluihin, mutta Netflix ei ihan täysin vastaava palvelu ole, jonka vuoksi otin asian esille. Heti perään todettiin, että Ruutu olisi parempi vertailukohde ja olen tästä täysin samaa mieltä.

En ole missään vaiheessa kieltänyt vertailua mihinkään, kuten jatkuvasti yrität väittää. Jokaisessa viestissäsi käy selväksi, että et ole kunnolla lukenut yhtäkään viestiäni ja olet siksi ihan pihalla siitä mistä tässä on kyse.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei tässä tarvitsisi keskustella enää mistään, jos olisit alusta alkaen lukenut mitä tässä on kirjoitettu. Vertailua tehdään nimenomaan vastaaviin palveluihin, mutta Netflix ei ihan täysin vastaava palvelu ole, jonka vuoksi otin asian esille. Heti perään todettiin, että Ruutu olisi parempi vertailukohde ja olen tästä täysin samaa mieltä.

En ole missään vaiheessa kieltänyt vertailua mihinkään, kuten jatkuvasti yrität väittää. Jokaisessa viestissäsi käy selväksi, että et ole kunnolla lukenut yhtäkään viestiäni ja olet siksi ihan pihalla siitä mistä tässä on kyse.

Tämä nyt varmasti kuuluisi jo yksityisviestien puolelle, mutta itse olet täysin pihalla. Minkä mukaan Ruutu on vastaava palvelu? Minkä/kenen mukaan Netflix ei ole? Kerroin jo itse, että livelähetysten osalta ei ole. Muilta osin, kuten esim. tilaukset ja maksuliikenne, palvelut voisivat olla täysin samanlaisia - mutta eivät ole. Nyt valoja päälle! Ruutukaan ei ole yhtään parempi vertailukohde, se kun ei tarjoa operaattoripalvelua. Eri palveluita itse olen yrittänyt keskenään verrata niiltä osin kuin verrattavissa ovat. Olen myös yrittänyt vääntää rautalankaa, miten jonkun osa-alueen toimimattomuus on vain Telian päätösten syytä.

En todellakaan ymmärrä, miten yrität keinotekoisesti rajata vertailua vain hyväksi katsomiisi kohteisiin. Tai paremmin, miksi Telialle pitäisi antaa jotain armoa tässä arvostelussa?

Sanatarkasti kirjoitit näin: "Eli pientä suhteellisuudentajua ja realismia olisi hyvä kaapaista mukaan, kun Telian touhuja arvostelee. "

Missä kohtaa suhteellisuudentajua ja realismia puuttuu, kun verrataan Netflixiin? Missä kohtaa sitä tulee mukaan, kun verrataan Ruutuun? Kaikki tekniset toteutukset ym. ovat kevyesti tehtävissä niillä resursseilla, joita nyt esim. Telialta ja Netflixiltä löytyy. Yrität nyt tuoda tähän mukaan jotain aspektia, joka ei millään tapaa kuulu mukaan vertailuun, mitä tulee palvelun toimivuuteen.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös