No jopas tuli avautuminen. No minäpä kerron motiivin. Oliko se nyt perjantaina, kun Kärpät-kanavan kautta oli ongelmia, mutta ilmeisesti HIFK-kanavan kautta lähetys toimi. Sen takia ajattelin kertoa, että HPK-kanavan kautta peli toimi mulla ihan normaalisti (siis mun normaali = ei pätki, ei puuroudu, kuva ja ääni tulevat perille). Jos vaikka sama ongelma olisi uusiutunut, niin sitä kautta ajattelin ehdottaa toimivaa ratkaisua niille, joilla lähetys ei käynnistynyt. Kuitenkin otteluseurannassa oli paljon viestejä, joten en taatusti ollut ainoa, jolla peli näkyi. Varmuuden vuoksi vielä seuraavassa viestissäni kerroin, millä kokoonpanolla ottelua katselen, koska silläkin on joskus merkitystä, varsinkin niille, jotka täällä työnsä puolesta päivystävät. Ja niinhän se tällä kertaa oli, että Android-käyttäjille tuo ongelma iski päälle. Mullahan on toki iPhone, millä striimit käynnistän. Toivottavasti se ei loukkaa tunteitasi kovinkaan paljon.
Olen kovasti pahoillani, jos olen päässyt ihosi alle yrittämällä auttaa muita. Ja avulias luonne kun olen, niin kannattaisiko sun edes harkita ammattiapua tuohon ahdistukseesi? Vai olenko se vain minä, joka vituttaa päivästä toiseen? Vai puuttuuko sulta vain juttukaverit? Kyllä mä kuuntelen, jos kukaan muu ei jaksa. Meistä voisi tulla hyvätkin kamut, kunhan ensin tutustutaan. Mulla on sulle muuten uutinen. Olen ollut lukevinani, että pidät minua jonain Telia-lähettiläänä. En muista, että olisin koskaan hyvää sanaa Teliasta sanonut, korkeintaan sarkastisesti, jos sellainen viesti löytyy. Kritiikkiä olen kyllä antanut. En kuitenkaan ole ajatellut liittyä Haista Vittu Telia -kuoroon, koska se on minusta lapsellista käytöstä. Mieluummin jatkan neutraalilla linjallani ja raportoin niin viat kuin toimivuudetkin. Tuosta jälkimmäisestä kun on myös apua sille porukalle, joka tätä palvelua tuottaa, ja näin välillisesti sille porukalle, joka tätä palvelua käyttää. Jos nuo tekniikkamurheet vaikka karsiutuisivat minimiin, niin mullakin on ehkä toimiva yhteys muuallakin kuin kotona. Matkustelen sen verran, että ei ole ihan kaukaa haettu ajatus. Katsoin muuten suhteellisen täydessä Hakametsän hallissa kännykällä (iPhone, vituttaako?) HPK-Pelicans -matsin loppuminuutit. Ei ongelmia. Vituttaako?
Veikkaan myös et meistä vois tulla ihan hyvätkin kamut nimittäin pidän todella paljon stand-upista ja tämä nyt alkaa muistuttaa jo sitä kaikenkaikkiaan.. Ainakin naurattaa samalla tavalla. Nimittäin mielenkiintoista, että tälläisen paatoksen yhteydessä meinaat
minulta tulleen kysymyksen olleen avautuminen.. Olet hauska veikko ja sellaisista pidän.
Oikaisen sen verran, ettei minua mikään vituta, mainitsin "tänne vittuuntuneiden sekaan" tarkoitin näitä muita joita sivukaupalla oli kun ei lähetykset toimineet en itseäni, minulla ei edes ole yritystä siihen.
Ja kyse oli nimenomaan vain tuota lainaamaani ensimmäistä viestiäsi jossa sisältöä on tasan ainoastaan se, että "mullapa toimii".
Väitän, että vaikka olet miten laupias samarialainen ja avulias sielu, niin tuo itsessään ei auta mitään eikä ketään millään tavalla.
Telia ihan taatusti tietää jo ennen sitä, että jollain jossain toimii, vaikka täällä tälläinen huutomyrsky.
Ainoastaan nostattaa agrea niillä joilla ei toimi - kuten varmasti olet huomannut jos olet ketjua seurannut miten juuri hetki sitten eräs toinen "vain auttamassa hyvää hyvyyttään" laupias samarialainen sai aika kipakkaa palautetta samanlaisesta "avustaan"..
Jos ja kun jotain muuta olet sen perään tai ennen laittanut niin siitä ei ollutkaan kyse.
Korostan vielä sitä, että se oli minulta vain kysymys, ei minulle mikään missään ihon alla ole. Ja alkuun se huvitus tuli tosiaan siitä, kun olen tätä viesti viestiltä aina seurannut niin poikkeuksetta aina kun ongelmia on, yksi sieltä vähintään joukosta erottuu jolla toimii aina kuin junan vessa. Arvaat varmasti kenestä kyse. Ja kuten sanoin tämä vain hyvä asia niinhän sen pitääkin, en minä sinua siitä moiti eikä se haittaa ollenkaan, se oli vain niin jotenkin osuvaa tilannekomiikkaa jälleen kerran ja osui nauruhermoon iltasella.
Mutta tästä nyt note to self. Oli jo toinen kerta kun taisin jotain kommentoida/kysyä sinuun liittyen, ja tunnut aina suorastaan räjähtävän silmille ja vaikuttaa menevän niin syvälle sieluun vaikka vain kysyy jotain, että jatkossa täytyy välttää näin tekemästä.
Oletan et sinäkin olisit siitä vain tyytyväinen niin eiks oo win win.
Itse aiheeseen, niin ihmettelen sitä, miten ja mitä väliä on castaako Ii puhelimella vai androidilla? Olen antanut itselleni ymmärtää (en siis tiedä näistä juuri mitään sen sanon suoraan) että kun chrome castille heitetään lähetys, on se luuri vain ns. kaukosäädin jolla sille CClle kerrotaan et "ole hyvä ja toista tuota telkkarissa kiitos" ja sen jälkeen sillä puhelimella voi heittää ohikulkijaa vaikka. Ja tietenkin vain silloin kun netti tulee eri reittiä kuin siitä puhelimesta jakamalla. (Tämä itsestään selvyys, mutta kun ollaan jatkoajassa.. )
Silloinhan on ihan selkee jos tulee sen puhelimen kautta, että voi vaikuttaa tuolla tavalla ? mutta eilenkin oli muutamalla tutulla ongelma näkymisessä vaikka tosiaan puhelinta käyttävät vain sen castauksen käynnistämiseen. En siis ymmärrä, miten ja mitä väliä siinä vaiheessa on sillä mikä käyttis siinä puhelimessa on, kun CC menee itse suoraan verkkoon eri reittiä ja alkaa sieltä tuuttaamaan sitä lähetystä ruudulle.