Itse löysin sellaisen vaihtoehdon kuin tilauksen irtisanominen. Käyn hallilla katsomassa ne koti- ja vieraspelit, jotka vain suinkin ehdin, ja loput kiikaroin Liigan sivuilta niiden toimiessa. Tähän mennessä vieroitusoireita ei ole ilmennyt.
Samalla sain ratkaisun siihen toukokuun laskutukseen, jota tilaajat varmaan odottavat vielä elokuussakin.
Tämä toimii lähinnä niille, jotka oikeasti pystyvät käymään halleilla katsomassa pelejä varsin usein - tai niille, joita liiga ei muuten vain kauheasti kiinnosta. Jälkimmäisten määrä voi kasvaa ikävän paljon Telian sähläilyn seurauksena. Toivottavasti mahdollisimman monia tämä saisi kuitenkin lähtemään hallille, mikäli siihen on mahdollisuus.
Itse kuulun siihen osastoon, jonka on hyvin vaikea päästä paikan päälle katsomaan. Olen etäkannattaja, enkä asu kaupungissa, josta löytyy liigajoukkue. JYPin kotipeleihin on matkaa noin 3h ajomatkan verran ja vieraspelejä ei tunnin ajomatkan sisällä pelata kuin muutama kaudessa - eikä niihinkään aina ehdi, vaikka kuinka haluaisi.
Olen kuitenkin hyvin kiinnostunut liigasta ja JYPistä, joten haluan nähdä pelejä mahdollisimman paljon. Kauden aikana voin päästä paikan päälle ehkä viisi kertaa, joten hyvin ontoksi jäisi liigan seuraaminen, jos se olisi ainoa vaihtoehto.
Samaan aikaan olen vahvasti samoilla linjoilla monien kanssa siitä, että Telia tekee asioita pahasti väärin ja kohtelee asiakkaitaan huonosti. En kuitenkaan pidä siitä, että Telialta liigaa tilaavia arvostellaan ratkaisustaan, koska vaihtoehtoja ei yksinkertaisesti ole. Äänestän mielelläni jaloilla ja lompakollani asioista, mutta en omien mieltymyksieni vastaisesti. Jos koen, että lompakolla äänestämällä satutan itseäni enemmän kuin boikotoinnin kohdetta, niin näen siinä hyvin vähän ideaa.
Mutta toki osaan arvostaa jokaista, joka pystyy lompakollaan äänestämään ja myös sen tekee.