Telia tekee jokaisella askeleella samoja virheitä, kun yrittävät pakottaa asiakkaita heidän tuotteidensa pariin ja ostamaan lisää laitteita. Väkisin pakottamalla voidaan toki lyhyellä tähtäimellä saada jotain lisämyyntiä, mutta tyytyväisten asiakkaiden kautta saadaan myyntiä nousemaan vuodesta toiseen pidemmällä tähtäimellä.
Muistelin, että sinä olit Telian liigataipaleen alussa Telian puolella tai jopa Telian puolustelija, jos näin saa sanoa. Siis posin kautta.
Nyt tekstejäsi luettuani olen huomannut, että olet kääntänyt kelkkasi johtuen Telian teoista tai tekemättömyyksistä.
Arvostan tuota, sillä mahdollisuus pitää aina antaa uudelle toimijalle. Kuitenkaan kaikkea ei pidä hyväksyä.
Miksi otin tämän esille, niin luulen, että olet varsin hyvä esimerkki siitä kuinka tyytyväinen asiakas tehdään tyytymättömäksi ja/tai ex- asiakkaaksi.
Moni olisi tyytyväinen, jos Telialla toimisivat hyvin edes perusasiat:
- lähetykset HD:na pätkimättä
- ottelukuvaus äänineen
- ottelukoosteet tilanteineen
- laskutus ja hyvitykset
- tv-sovellukset
- luottamus rehelliseen palveluun
Nyt moni noista ei ole edes tyydyttävällä tasolla ja sen huomaa asiakkaiden kasvavasta vitutuksesta ja asiakasmäärien laskusta.
Tuo Telian HTML5 + Internet Explorer keissi on sen luokan läppä, että siitä voisin kirjoittaa vaikka pienen kirjan verran, mutta jätän ainakin vielä sen väliin. Kaikki ammattilaiset ovat lähinnä nauraneet sille epäuskoisesti.