Mulla ei ko. tuotetta ole, mutta Elisan sivujen perusteella älyluuri riittää laitteistoksi. Chromecast-tuki on tietysti.Eikä se Elisa Viihdekään toimi ilman sille kuuluvaa laitteistoa.
Mulla ei ko. tuotetta ole, mutta Elisan sivujen perusteella älyluuri riittää laitteistoksi. Chromecast-tuki on tietysti.Eikä se Elisa Viihdekään toimi ilman sille kuuluvaa laitteistoa.
Juu, en missään nimessä kaikkea tiedäkään. Kovin pahoillani olen siitä ja sinulle tuotetusta mielipahasta. Chromecastista olen lukenut paljon hyvää, joten tuo lienee sitten seuraava vaihtoehto, jos katsominen ei EV-boksin kautta onnistu (kanavia tilaamalla tai sovelluksella). Jonkun verran olen lukenut CC:stä myös huonoa, joten mielummin pitäisin tämän ihan perinteisen kanavapakettityylin, jolla katsominen on ollut tähän asti aina ongelmatonta.Jälleen tietämättömyys nostaa päätään, jos näkemyksesi mukaan boksin tai kaapelitv:n lisäksi ainoa vaihtoehto on kytkeä muussa käytössä normaalisti oleva tietokone "johtohelvetin" kautta pelin ajaksi telkkariin.
Chromecast (ja muut vastaavat systeemit), älytelkkarit ja HTPC:t ovat kuitenkin olemassa. Jos sinulta löytyy tarpeisiin sopivat laitteet, niin lähes kaikki nettipalvelut ovat käytettävissä ihan yhtä helposti, kuin vaikkapa se Elisa Viihde. Eikä se Elisa Viihdekään toimi ilman sille kuuluvaa laitteistoa.
Jälleen tietämättömyys nostaa päätään, jos näkemyksesi mukaan boksin tai kaapelitv:n lisäksi ainoa vaihtoehto on kytkeä muussa käytössä normaalisti oleva tietokone "johtohelvetin" kautta pelin ajaksi telkkariin.
Chromecast (ja muut vastaavat systeemit), älytelkkarit ja HTPC:t ovat kuitenkin olemassa. Jos sinulta löytyy tarpeisiin sopivat laitteet, niin lähes kaikki nettipalvelut ovat käytettävissä ihan yhtä helposti, kuin vaikkapa se Elisa Viihde. Eikä se Elisa Viihdekään toimi ilman sille kuuluvaa laitteistoa.
Periaatteessa kyllä, mutta pointti ei muutu. Muutkin palvelut saa yleensä samalla tavalla toimimaan, eli Elisa Viihde ei ole mikään muita erityisesti parempi ratkaisu.Mulla ei ko. tuotetta ole, mutta Elisan sivujen perusteella älyluuri riittää laitteistoksi. Chromecast-tuki on tietysti.
IOS ja AppleTV -versiot löytyvät myös. Jotain konsertteja on lasten kanssa katsottu sieltä. Tokihan tämä jännittää, miten homma lähtee pelittämään. Toivottavasti tosiaan toimii muuallakin kuin Telian verkossa. Esimerkiksi meillä on Elisan valokuitu vedettynä omakotitaloon. Mistäs tähän saisi Telian kaapelit? Ei mistään. Ja jos saisi, niin olisin Elisan lempannut jo mäkeen aikoja sitten...En tiedä tuleeko kaikille alustoille vielä kauden alkuun mutta perus androille ja Windowsille on Telia TV sovellus.
Eikä Telia TV tarvitse kiinteää laajakaistaa sen saa mobiiliversiona jos haluaa.
Kyllä se kaiken edellytys on että riippumatta siitä oletko minkä firman kaapelissa niin lätkän pitää näkyä telkkarista ilman puhelin+chromemast ym. härpäkkeitä. Kuinka iso osa lätkää seuraavista on sitä 55+ ikäpolvea jotka ei näistä ymmärrä paskan vertaa ? Eli yksinkertaisesti, telkkarissa pitää saada lätkäkanavat näkyviin kanavapakettina operaattorilta kuten nytkin tai sitten älytelkkarista appsin kautta näkyviin. muuten on tuhoon tuomittu idea ja ei tule saamaan kuin ison saavillisen paskaa niskaan.
Jo tämä keskustelu kertoo, että oli 2v sitten oikea päätös haistattaa vitut näille Liigan lätkälähetyksille. CC, höpöhöpöelisatms viihde, väärä operaattori, eri boksi, känny, älytelkkari, netti.
Jos noin vitun vaikeeksi tehdään se että näet lätkää telkkarista niin maksakaa rauhassa 20meur että saatte "televisioida". Minä en maksa edes kymppiä että selvitän miten se tapahtuu. Menen ihan hallille ne pelit katsomaan ja otan nelosen tmv. armopalat vastaan ilmaisottelun muodossa.
Vittu mitä sillisalaattia.
Nettistriimaus on nykypäivää, eikä se vaadi mitään ihmeellistä kikkailua. Itse katson netistä kaiken juuri siksi, että se on yksinkertaista ja helposti hallittavaa. Kanavien kanssa kikkailu tuntuu todella kankealta ja vanhanaikaiselta nykyään.
Antenni-tv:n puolella varmasti näin, mutta itse uskon että kaapelitalouksissa ei ainakaan mitään merkittävää kanavien vähentymistä tule näkymään. Kaapelipuolella kun ei ole kanavapaikkojen määrää mitenkään teknisesti rajattu, vaan niitä on mahdollista avata käytännössä niin paljon kuin vain haluaa.Minä luulen, että kaapeliin / varsinkaan antennijakeluun ei kaikkia kanavia enää tule. Digitat ja operaattorit on hinnoitelleet nämä niin rumasti, että tuo perinteinen tv kanavien jakelu tulee vähenemään ennen kuin kasvamaan tulevaisuudessa.
Voisikohan tässä olla niin, että Telia lähettää netissä ja omassa kaapelissa pelit ja sitten myy tv-oikeuksia eteenpäin olemassaoleville kanaville. No, huomenna tiedetään enemmän.
Jaa. Kyllä vaikkapa Netflix 4K/HDR-laadulla (jälkimmäinen tosin vieläkin aika harvinaista, valitettavasti) pyyhkii tv-kuvalla persettä mennen tullen.Se on ihan höpöhöpöä että nettistriimi jotenkin päihittäisi tv-kuvan.
Mietin samaa. Painan tuota kaukosäätimen punaista nappia millä virta lähtee päälle, sitten laitan sen kolminumeroisen kanavapaikan mistä näkyy liigapeli, NHL, MM-kisat tai vaikka futis. Joskus on tilanteita että ei tarvitse painaa kuin virtanappia, ja oikea kanava on eiliseltä päivältä jo valmiina päällä!Mitä kikkailua kanavien kanssa vaaditaan? Minulle on yleensä riittänyt kaukosäätimestä oikean kanavan valitseminen.
Mielenkiinnosta, millaisa ongelmia on ollut tv-kortin kautta? En siis epäile etteikö näin voisi olla, antenni-tv:ssä esim. erittäin paska sää voi katkaista kuvan. Kaapelissa minulla ei vastaavasti ole mitään ongelmia ollut koskaan.Enemmän mulla on tällä hetkellä ongelmia kanavakortin kanssa kuin CC:n. Siis ihan oikeasti. Onhan se helppoa silloin, kun se toimii. Mutta kun ei toimi, niin sitten kannattaa kaikki lasitavara ja muu särkyvä siirtää käsien ulottumattomiin.
Mielenkiinnosta, millaisa ongelmia on ollut tv-kortin kautta? En siis epäile etteikö näin voisi olla, antenni-tv:ssä esim. erittäin paska sää voi katkaista kuvan. Kaapelissa minulla ei vastaavasti ole mitään ongelmia ollut koskaan.
Antenni-tv:n puolella varmasti näin, mutta itse uskon että kaapelitalouksissa ei ainakaan mitään merkittävää kanavien vähentymistä tule näkymään. Kaapelipuolella kun ei ole kanavapaikkojen määrää mitenkään teknisesti rajattu, vaan niitä on mahdollista avata käytännössä niin paljon kuin vain haluaa.
Antennissa taas paikkoja on rajoitetusti ja kanavat on kanavanipuissa, ja tätä tosiaan Digita hallinnoi. Tilannehan on pian sikäli hyvin hauska, että toukokuun 17. päivä alkaen kaikki maksukanavat siirtyy T2-taajuuden taakse ja kanavanippuun D, ja tätä kanavanippua D ei ole kaikissa paikoissa saatavilla. Pääasiassa puhutaan syrjäseudusta, mutta toki sitten vähän isommista paikoista Mikkeli ja Joensuu (ja ympäryskunnat) ovat kanavanipun D ulkopuolella.
Jääkiekon MM-kisojen puolivälierät pelataan 18. toukokuuta, voi olla iloinen yllätys niille ketkä on C Moren kanavapaketteja tilanneet kisoja ajatellen... Toki näitä asiakkaita on tiedotettu näistä, mutta yllättävän paljon on niitä jotka ei tätä varoitusta ole ottaneet mitenkään tosissaan.
Toiveena olisi joku kohtuuhintainen kanavapaketti televisioon. Ero on silmiinpistävä kun on katsonut Ruutu+:sta liiga-matsia ja HD-televisiosta Viasatin jääkiekkokanavaa. Se on ihan höpöhöpöä että nettistriimi jotenkin päihittäisi tv-kuvan.
Ok, my bad tässä osin ja käsi ylös! :) Toki ymmärtääkseni se kaapeli vs. antenni-tv:n kanavapaikkojen määrä on ihan merkittävästi parempi kaapelin eduksi, mutta toki pointtiasi tämä ei muuta mitenkään.No tuota noin - ei ole.
Ongelmahan onkin nyt siinä, että Telian kaapelia on saatavissa talonyhtioille/yleensä kuluttajille rajatuissa paikoissa ja valtaosa väestöstä ei kuulu kyseiseen saatavuusalueeseen.