Kerro mulle ihan omin sanoin, mikä tekniikka on esim. Elisa Viihteen takana.Tää olisi kyllä grande catastrophe. Ei voisi vähempää kiinnostaa maksaa herran vuonna 2018 jostain nettistriimistä.
Kerro mulle ihan omin sanoin, mikä tekniikka on esim. Elisa Viihteen takana.Tää olisi kyllä grande catastrophe. Ei voisi vähempää kiinnostaa maksaa herran vuonna 2018 jostain nettistriimistä.
Kerro mulle ihan omin sanoin, mikä tekniikka on esim. Elisa Viihteen takana.
Minä taas haluan nähdä pelit ilman mitään kaapelisopimusta tms. Nyt sitten sormet ristiin että a) "nettikikkailu" onnistuu ylipäänsä ja b) löytyy edes jonkinlaista laitetukea eikä pelkästään "selain X käyttöjärjestelmällä Y". Chromecast ihan minimissään, mutta yleisimmät älytelkut mieluusti kanssa. Mutta kerta tuo sovelluskehitys tuntuu olevan mahdottoman hankalaa suurelle osalle streamintarjoajia... saapi nähdä.Periaatteessa aivan sama kuka se yhteistyö- ja tv-kumppani on, kunhan vaan voin saada pelit ilman sen suurempia nettikikkailuja näkyvlle omaan televisiooni.
Jos nykyisestä telia tv:stä voi johtopäätöksen vetää niin ainakin tuo chromecasti tuki löytyy sikäli mikäli alusta josta pelit näytetään on sama.Minä taas haluan nähdä pelit ilman mitään kaapelisopimusta tms. Nyt sitten sormet ristiin että a) "nettikikkailu" onnistuu ylipäänsä ja b) löytyy edes jonkinlaista laitetukea eikä pelkästään "selain X käyttöjärjestelmällä Y". Chromecast ihan minimissään, mutta yleisimmät älytelkut mieluusti kanssa. Mutta kerta tuo sovelluskehitys tuntuu olevan mahdottoman hankalaa suurelle osalle streamintarjoajia... saapi nähdä.
Mutulla sanoisin, että tuo aiheuttaisi ihan järkyttävän määrän persnettoa, jos ei saisi Elisan ja DNA:n kaapeliin kanavia tilattua.
Olen kyllä tietoinen, että Elisa Viihde -boxini toimii nettiyhteydellä. En sitä siltikään laske nettistriimiksi. Läppäriä en ole tarvinut herran aikoihin yhtään mihinkään, enkä halua, että tuon uuden sopimuksen myötä sitä pitäisi alkaa käyttämään. Lisäksi boksilta katsottu kuva on kymmenen kertaa kymmenestä laadukkaampaa. Puhumattakaan käyttömukavuudesta vrt. HMDI-piuhalla kikkailu. Tuolla boksilla tulee myös katsottua paljon muiden joukkueiden pelejä, kun pelin vaihtaminen on niin vaivatonta. En todellakaan jaksaisi alkaa virittelemään läppäriä ja johtohelvettiä tuon takia.Niin tässä kirjoittaja ei ole tiennyt mistä on kirjoittamassa. Kaikki kuva mitä kotona katsot televisiosta tai tietokoneelta on verkon kautta tulevaa tavalla tai toisella.
Varmaan jollain tasolla, etenkin juuri Elisa Viihde tai Telia Viihde vaatii jo ihan toimiakseen laajakaistan, mutta miten sitten kun on ihan perinteisestä kaapeli- tai antenni-tv:stä kysymys? Ei minulla ainakaan DNA:n kaapelitaloudessa ole mitään verkkoon kytkettyä masiinaa oman televisioni yhteydessä.Niin tässä kirjoittaja ei ole tiennyt mistä on kirjoittamassa. Kaikki kuva mitä kotona katsot televisiosta tai tietokoneelta on verkon kautta tulevaa tavalla tai toisella.
Mulle on ihan ok jos pelit on saatavilla myös netin kautta, mutta tarkoitan nimenomaan sitä että toivon että Teliasta huolimatta minulla on mahdollisuus katsella pelit DNA:n kaapelitaloudessa suoraan tv-kortilta ilman, että minun täytyy millään tavalla käyttää internetiä sen tv-kuvan toimittamiseen.Minä taas haluan nähdä pelit ilman mitään kaapelisopimusta tms. Nyt sitten sormet ristiin että a) "nettikikkailu" onnistuu ylipäänsä ja b) löytyy edes jonkinlaista laitetukea eikä pelkästään "selain X käyttöjärjestelmällä Y". Chromecast ihan minimissään, mutta yleisimmät älytelkut mieluusti kanssa. Mutta kerta tuo sovelluskehitys tuntuu olevan mahdottoman hankalaa suurelle osalle streamintarjoajia... saapi nähdä.
Ongelmahan onkin nyt siinä, että Telian kaapelia on saatavissa talonyhtioille/yleensä kuluttajille rajatuissa paikoissa ja valtaosa väestöstä ei kuulu kyseiseen saatavuusalueeseen.Nämä kaapelipalveluita välittävät yhtiöt käyvät kohtalaisen kovaa taistelua siitä, kuinka paljon omaan verkkoon kytkettyjä talouksia on. Tämänkaltaisilla sisältötuotteilla ne pystyvät kilpailemaan ja erottumaan toisistaan, eli kannustamaan uusia taloyhtiöitä liittymään omaan kaapeliverkkoonsa. Verkkoon kytketyt taloyhtiöt on niille aika paljon tärkeämpi asia kuin yksittäiset kuluttaja-asiakkaat, kun puhutaan liiketoimintaa ohjaavista päätöksistä.
Pelkäänpä siis pahoin, että kyllä liiga hautautuu tässä yhteydessä Soneran kaapeliin.
Edit. Eiku mikä Telia-se-nyt-onkaan-nykyään...
Eikö se mene just toisin päin. Jos herran vuonna 2018 pitää saada lätkä näkymään suoraan televiissioon, on se aika vanhakantaista meininkiä. Netin kautta homma on yleisesti ottaen halvempaa, sitä voi siirtää paikasta toiseen ja vitosen piuhalla HD-tason kuvan saa saa siirrettyä televiissioon missä tahansa.
En tiedä tuleeko kaikille alustoille vielä kauden alkuun mutta perus androille ja Windowsille on Telia TV sovellus.Älä unohda et aika monessa telkkarissa voi katsella striimiä suoraan, koska älytelevisio. Tai näin olen antanut itseni ymmärtää. Tuskin ois iso homma esim. Samsungin tai LG:n telkuille tehdä Telian omaa appista jossa siis systeemit näkyy.
Telia TV:n mobiilipalvelun tilaaminen - Telia TV mobiilissa - TV ja viihde - Asiakastuki - TeliaEihän siinä mitään, jos sen Sonera Viih.. siis Telia TV:n saisi muidenkin operaattoreiden nettiliittymään, vaan kun ei saa.
Itse kyllä olen sitä mieltä, että Urho TV:n toimiessa muutamaa kuukautta lukuunottamatta ainoastaan 2010-luvun aikana, niin teknisiä vikoja ei voida kyllä pistää "menneiden vuosien piikkiin". Urho TV:lle toki pointsit siitä että tietyllä tavalla mullistivat liigan televisiointeja kun ensimmäistä kertaa sai kaikki pelit näkyville, mutta vähän liian ison palan taisivat haukata kun toiminta kuihtui sitten aika nopeasti kasaan.Tekniset viat ja nettien hitaus voidaan pistää menneiden vuosien piikkiin, nykyään olettaisi kaiken toimivan smuutimmin.
Noo tuota, omien kokemuksien perusteella jättäisin sen laatikon hankkimatta. Oli aika karmea pettymys.Ei kun se boksi. Se mistä näkyy HD:na. Siinä on kuvanlaatu ihan toiselta planeetalta kuin tässä mobiiliversiossa.
Jälleen tietämättömyys nostaa päätään, jos näkemyksesi mukaan boksin tai kaapelitv:n lisäksi ainoa vaihtoehto on kytkeä muussa käytössä normaalisti oleva tietokone "johtohelvetin" kautta pelin ajaksi telkkariin.Olen kyllä tietoinen, että Elisa Viihde -boxini toimii nettiyhteydellä. En sitä siltikään laske nettistriimiksi. Läppäriä en ole tarvinut herran aikoihin yhtään mihinkään, enkä halua, että tuon uuden sopimuksen myötä sitä pitäisi alkaa käyttämään. Lisäksi boksilta katsottu kuva on kymmenen kertaa kymmenestä laadukkaampaa. Puhumattakaan käyttömukavuudesta vrt. HMDI-piuhalla kikkailu. Tuolla boksilla tulee myös katsottua paljon muiden joukkueiden pelejä, kun pelin vaihtaminen on niin vaivatonta. En todellakaan jaksaisi alkaa virittelemään läppäriä ja johtohelvettiä tuon takia.
Kiitos nyt kuitenkin kauniista sanoistasi.
Noo tuota, omien kokemuksien perusteella jättäisin sen laatikon hankkimatta. Oli aika karmea pettymys.
AppleTV:n kautta pidän kyllä kuvaa ihan kohtullisena tossa mobiilissa. Ennemmin sieltä katselee ku SD:nä antennista.
Mulla oli se laatikko ja olin tosi tyytyväinen, kunnes tuli muutto ja uuteen osoitteeseen ei enää Soneralta saanut kiinteää piuhaa. Takavuosinahan sen toimivuus oli mitä oli, mutta viimeiset pari vuotta käyttelin ihan tyytyväisenä.
Joku smart tv -applikaatio tässä tulee varmaan kyseeseen tai sitten chromecastilla läppäriltä, mutta kun ei se kuvanlaatu vaan ole sama silti.