Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 900 065
  • 23 426

Majaniemi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JäpsL & Simo Laiho
Löytyisiköhän täältä apuja, kun ei kotikonstit auta eikä nettikeskusteluistakaan ole löytynyt vastausta. Siirrän matsin läppäriltäni (Mac) televisioon HDMI-piuhan kautta ja ongelma on seuraava: aluksi läppärillä kuvanlaatu on normaali, mutta heti kun yhdistää HDMI:n ja kuva siirtyy televisioon, laatu muuttuu lähestulkoon SD-tasoiseksi, niin television kuin läppärin näytöllä.

Tätä ongelmaa ei mielestäni ollut alkukaudesta ja muilla palveluntarjoajilla (Ruutu ym.) kuvanlaatu pysyy hyvänä. Toista HDMI-piuhaa on kokeiltu, nettiyhteys on riittävä (tosin Wifi), selaimen liitännäinen on päivittetty ja asetukset muutenkin selattu läpi. Silverlight, missä pelaa?
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Löytyisiköhän täältä apuja, kun ei kotikonstit auta eikä nettikeskusteluistakaan ole löytynyt vastausta. Siirrän matsin läppäriltäni (Mac) televisioon HDMI-piuhan kautta ja ongelma on seuraava: aluksi läppärillä kuvanlaatu on normaali, mutta heti kun yhdistää HDMI:n ja kuva siirtyy televisioon, laatu muuttuu lähestulkoon SD-tasoiseksi, niin television kuin läppärin näytöllä.

Tätä ongelmaa ei mielestäni ollut alkukaudesta ja muilla palveluntarjoajilla (Ruutu ym.) kuvanlaatu pysyy hyvänä. Toista HDMI-piuhaa on kokeiltu, nettiyhteys on riittävä (tosin Wifi), selaimen liitännäinen on päivittetty ja asetukset muutenkin selattu läpi. Silverlight, missä pelaa?
Chrome + Telia + Kaksi monitoria = sellainen combo, että tarvitset aivan kärkipään tietokoneen tuon pyörittämiseen. Tässä ei siis varsinaisesti syy ole Silverlight, koska Chrome ei sitä käytä, vaan tuo Telian liitännäinen on koneelle todella raskas pyörittää, eikä Chromekaan tässä suhteessa helpolla läppäriä päästä.

Kokeilepa kuitenkin vielä niin, että yhdistät ensin HDMI-piuhan televisioon ja säädät asetukset niin, että kuva näkyy ainoastaan televisiossa (ja läppärin ruutu on siis kokonaan pimeänä), jonka jälkeen vasta pistät pelin pyörimään. Tuon pitäisi kuormittaa konetta vähemmän.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Se hikka voi olla missä kohtaa verkkoa tahansa. Bufferi tms. kyttää vain sitä hikkaa, ei sen aiheuttajaa. Tyypillisin kohta peruskäyttäjällä lienee varmaan se wifi. Tämä oli arvausta, ei 100 % tietoa.
Paitsi että sen bufferin pitäisi olla siellä just sitä varten että se tasaisi nämä hikat. Eli kun hikkaa, niin syödään bufferia, sitten kun taas kaista kulkee niin bufferi palautuu normaaliksi. (Youtube on asiasta hyvä esimerkki se pieni valkoinen pylväs punaisen edessä on bufferi eli jo koneelle ladattua lähetystä) Telialla ei vaan näin ole, vaan jos tulee hikka niin Telian bufferi ei muutu mihinkään vaan laatu putoaa bufferissa välittömästi. Eli se ei enää edes ole bufferi sanan varsinaisessa mielessä, en edes tiedä mikä se Telian mielestä sitten on ja miksi sitä ottelua lähetetään edes viipeellä (bufferoimalla) kun sitä selvästi ei kuitenkaan sen olemassa olon tarkoitukseen käytetä.

Bufferi kyllä on olemassa ja se on osasyyllinen tokikin siihen että peli näkyy väkisinkin myöhässä suhteessa reaaliaikaan. Tällä hetkellä se lienee jossain 20-30s luokassa tuo bufferin määrä. Mutta sitten kun sitä ei käytetä siihen että hypittäisiin sillä heikon nettiyhteyden aiheuttaman lagin yli, niin en ymmärrä.
 
Viimeksi muokattu:

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Onhan tämän bufferin käyttötarkoituksen miettiminen jo aivan absurdi homma, jos pitää ylipäätään pohtia mihin sitä käytetään tai ei käytetä. Aivan käsittämätön toteutus tuossa softassa, jos ladataan puskuriin jotain mitä ei käytetä ilmeisesti juuri ollenkaan.

Toivottavasti jollain olisi nyt organisaatiossa munaa sanoa, että tämä ei toimi näin ja uusi sovellus olisi kehitteillä, joka korjaisi kerralla kaikki nämä nykyisen ongelmat. Tälle kaudelle tuota tuskin saadaan, mutta jatkon kannalta tällä versiolla ei selvästi kannata jatkaa, kun mitään ei oikein saada korjattua. Lafkan aikaisemman menon tuntien, en kyllä pidätä hengitystä tämän puolesta ja tällä mennään.
 

Bullseye

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Taktinen varmastikkin. Liigapaketin kun voi itse päättää heti. Mutta kun otat asiakaspalvelijaan yhteyttä niin irtisanomisaika on 14 päivää. Eli hups kun ei toimikkaan tuo oma irtisanominen. Härskiä on kyllä tuo touhu kaikkinensa.

Kaikki kun ei tuota eroa edes tiedä. Niin otetaan ns löysät pois.

Mun piti irtisanoa aspachatin kautta kun nettisivut antoi erroria, mutta ei kyllä tullut mitään 14 pvän irtisanomisaikaa. Samantien pätkäisi sopimuksen ja lupasi ettei laskutuskaan jatku enää.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Mun piti irtisanoa aspachatin kautta kun nettisivut antoi erroria, mutta ei kyllä tullut mitään 14 pvän irtisanomisaikaa. Samantien pätkäisi sopimuksen ja lupasi ettei laskutuskaan jatku enää.
No tämähän mielenkiintoista. Koitin omaa liiga-passia juuri eilen irtisanoa ja samaa erroria huusi minullekin, ei voida päivittää tms. paskaa siinä luki. Jonotin sitten 15min chatissa ja sieltä sanottiin että irtisanomisaika on se 14vrk. Hyvin @Telia vedätte näidenkin kanssa! Ps. Montako viikkoa se korjaus kestää että saisi tilauksen omilta sivuilta samantien irtisanottua? Vai onko sitä tarkoituskaan korjata?
 

otenba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No tämähän mielenkiintoista. Koitin omaa liiga-passia juuri eilen irtisanoa ja samaa erroria huusi minullekin, ei voida päivittää tms. paskaa siinä luki. Jonotin sitten 15min chatissa ja sieltä sanottiin että irtisanomisaika on se 14vrk. Hyvin @Telia vedätte näidenkin kanssa! Ps. Montako viikkoa se korjaus kestää että saisi tilauksen omilta sivuilta samantien irtisanottua? Vai onko sitä tarkoituskaan korjata?

Samaa herjas täälläkin eilen, mutta chatissa sain vartin jonottamisen jälkeen irtisanottua liigapassin ilman irtisanomisaikaa. Kyselivät ensin, että millä selaimella yritin irtisanomista ja vievät kuulemma viestiä eteenpäin toimimattomuudesta.
 

Telia

Jäsen
Jokin siellä Omilla sivuilla takkuaa tällä hetkellä kanavapakettien irtisanomisten osalta, mutta häiriö on korjauksessa ja tulee toivottavasti mahdollisimman pian taas kuntoon! Sillä välin paketit saa irtisanottua esimerkiksi sieltä sivuston chatin kautta.

Essi / Telia
 
4

444

Mun piti irtisanoa aspachatin kautta kun nettisivut antoi erroria, mutta ei kyllä tullut mitään 14 pvän irtisanomisaikaa. Samantien pätkäisi sopimuksen ja lupasi ettei laskutuskaan jatku enää.
Suosittelen lämpimästä tarkkailemaan viimeistä laskua erityisellä kriittisyydellä. Voi olla, että on oikein tai sitten ei.
 

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jokin siellä Omilla sivuilla takkuaa tällä hetkellä kanavapakettien irtisanomisten osalta, mutta häiriö on korjauksessa ja tulee toivottavasti mahdollisimman pian taas kuntoon! Sillä välin paketit saa irtisanottua esimerkiksi sieltä sivuston chatin kautta.

Essi / Telia
Kai nämä irtisanomiset chatissa tehdään sitten ilman irtisanomisaikaa, kun kerran tämä omilta sivuilta irtisanominen ei onnistu?
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Kai nämä irtisanomiset chatissa tehdään sitten ilman irtisanomisaikaa, kun kerran tämä omilta sivuilta irtisanominen ei onnistu?

En yllättyisi, jos siellä aspan puolella olisi eri järjestelmä jonka kautta automaattisesti tulee se irtisanomisaika ja sitä ei pysty muuttamaan tai ohittamaan. Tähän on kuitenkin tulossa tietääkseni appi, jonka aikataulusta ei ole vielä tietoa, mutta tulossa on ja se ratkaisee sitten ongelman.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
@Telia Millä
Jokin siellä Omilla sivuilla takkuaa tällä hetkellä kanavapakettien irtisanomisten osalta

Millä laitteella yrität omia sivuja ylläpitää ja minkälaisella yhteydellä? Oletko kokeillut asentaa ohjelmistoa uudelleen? Oletko kokeillut palvelimen resetointia ja uudelleen käynnistämistä?
 

Majaniemi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JäpsL & Simo Laiho
Chrome + Telia + Kaksi monitoria = sellainen combo, että tarvitset aivan kärkipään tietokoneen tuon pyörittämiseen. Tässä ei siis varsinaisesti syy ole Silverlight, koska Chrome ei sitä käytä, vaan tuo Telian liitännäinen on koneelle todella raskas pyörittää, eikä Chromekaan tässä suhteessa helpolla läppäriä päästä.

Kokeilepa kuitenkin vielä niin, että yhdistät ensin HDMI-piuhan televisioon ja säädät asetukset niin, että kuva näkyy ainoastaan televisiossa (ja läppärin ruutu on siis kokonaan pimeänä), jonka jälkeen vasta pistät pelin pyörimään. Tuon pitäisi kuormittaa konetta vähemmän.
Kiitos vinkistä mutta ei auttanut. Macilla ei itseasiassa pysty tekemään noin, että läppärin ruutu on pimeänä ja televisiossa näkyy kuva. Paitsi jos laskee kannen kokonaan kiinni. Eilen kokeilin samaa kikkaa Cmoren lähetyksellä ja kuvan kanssa ei mitään ongelmaa, laatu pysyy hyvänä myös kun läppärin kannen pistää kiinni.

Jotenkin nyt laittaisin tämän Telian/Chromen piikkiin, kun tosiaan alkukauden matsit pyörivät moitteetta.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kiitos vinkistä mutta ei auttanut. Macilla ei itseasiassa pysty tekemään noin, että läppärin ruutu on pimeänä ja televisiossa näkyy kuva. Paitsi jos laskee kannen kokonaan kiinni. Eilen kokeilin samaa kikkaa Cmoren lähetyksellä ja kuvan kanssa ei mitään ongelmaa, laatu pysyy hyvänä myös kun läppärin kannen pistää kiinni.

Jotenkin nyt laittaisin tämän Telian/Chromen piikkiin, kun tosiaan alkukauden matsit pyörivät moitteetta.
Juu, pääsyyllinen on toki Telian raskas appi. Varmaan kannattaa se vikailmoitus tehdä vielä, jos Telialla vaikka sattuisivat tietämään jonkun kikan tuohon. Varsinkin jos kerran alkukaudesta toimi paremmin.
 

IJR79

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Onneksi en pidättänyt hengitystäni laskutussekoilujen kanssa. Kuukausi takaperin setvin siis Telian aspan kanssa useamman tunnin ajan laskuja, kun sieltä oli syyskuusta asti laskutettu kaikki paketit tuplana.

Voitte varmasti arvata, millainen lasku tänään tuli... Kaikki tuplana.

Kaksi erillistä chat-sessiota kahden eri puhuvan pään kanssa, toista tuntia hukattua aikaa. Lupaus, ettei toistu enää ikinä. Luotto tasan nolla.

Paskallakin on tekijänsä - Telia
 

Kumikaksonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Telian pitkäaikaisena asiakkaana päädyin tänään siirtämään Firman kännyliittymät toiselle operaattorille, protestina tälle TV sekoilulle. Ai juma, kun tuntuu...

Meillä 6000 henkilön "firmassa" päädyttiin siirtämään puhelinliittymät toiselle operaattorille ihan pelkästään mobiiliverkkopuolen sekoilujen vuoksi. Tuo siirto tapahtuu siis viikon päästä viikonloppuna. En uskalla edes arvailla mitä tämä muutos tarkoittaa Telian liigapaketin osalta, koska nykyinen numeroni ja liittymäni on myös kytkettynä tuohon Telian verkkopalveluun. Veikkaan kuitenkin kokemuksesta, että jotain jännittävää tulee tapahtumaan myös lätkäpelien näkymisen suhteen. Eikä se jokin ole mitään sellaista, josta positiiviseen sävyyn kirjoitellaan.
 

lahts

Jäsen
Suosikkijoukkue
La’Hest
MJ tauon jälkeinen liiga kausi alkaa ainakin meidän Telia TV;ssä taas jumalattoman pitkällä viiveellä.
Livetulokset appi kilauttaa maalin merkiksi taas paaaljon ennen TeliaTV;tä. Viive realiaikaan varmaan taas lähempänä 3minuuttia. Pelinä siis KOO-PEL
Ei näin;(
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Ei tauon jälkeen edelleenkään toimi samalla tavalla kuin esim. kuukausi sitten. Liigavahdin videot vaikkapa ihan eri tasolla mitä "livekuva". Taitaneepi allstar passi poistua käytöstä. Turhan kallista lystiä huonosta tuotteesta. Liigavahdista voi sitten kattella "Läheltä piti" klippejä vaikka, tulosseuranta Liigan sivuilta.
 

Telia

Jäsen
Ei tauon jälkeen edelleenkään toimi samalla tavalla kuin esim. kuukausi sitten. Liigavahdin videot vaikkapa ihan eri tasolla mitä "livekuva". Taitaneepi allstar passi poistua käytöstä. Turhan kallista lystiä huonosta tuotteesta. Liigavahdista voi sitten kattella "Läheltä piti" klippejä vaikka, tulosseuranta Liigan sivuilta.

Millä laitteilla ja yhteyksillä katselet pelejä? Onko muilla kanavilla tai tallenteissa samanlaista haastetta?

Niko / Telia
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Millä laitteilla ja yhteyksillä katselet pelejä? Onko muilla kanavilla tai tallenteissa samanlaista haastetta?

Niko / Telia
Latelin tästä jo tähän ketjuun aiemmin. Kännykän appilla sai parasta kuvaa melkein kauden alusta. Istun DNAn boksin vieressä, wlanilla 150 sisään ja siltikään ei riitä parhaimpaan, sulavaan kuvaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En viitsi koko ketjua käydä läpi,vastaus saattaisi löytyä, mutta tietääkö joku milloin tai millä tavalla nuo pelit ylipäätänsä sitten maksetaan kun tilaukset tehnyt, reilun kuukauden liigapassin tilaus ollut mutta mietin pitääkö lähetyksestä jollain tavalla maksaa?
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En viitsi koko ketjua käydä läpi,vastaus saattaisi löytyä, mutta tietääkö joku milloin tai millä tavalla nuo pelit ylipäätänsä sitten maksetaan kun tilaukset tehnyt, reilun kuukauden liigapassin tilaus ollut mutta mietin pitääkö lähetyksestä jollain tavalla maksaa?
Itsellä meni reilu kuukausi tilauksesta, että lasku napsahti sähköpostiin. Loppusumma oli reilut 27 eskoa. Jotkuthan ovat saaneet paperilaskunkin vaikka asetuksista ovat valinneet laskutuksen sähköpostin kautta, sillä revitään sitten se 2.90 paperilaskulisä. Eli vastaus sinulle, odottele rauhassa kyllä se sieltä jollain tavalla ilmaantuu vielä maksettavaksi,
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Helsingissä kuvanlaatu on ottanut 15 vuotta takapakkia.
 

lahts

Jäsen
Suosikkijoukkue
La’Hest
Taas Telia TV;ssä viive eroja jopa saman pelin kesken.
KAL-PEL tulee aiemmin ”Kalpa kanavalla” kuin sama peli ”PELSU kanavalta”
Noin 25sek eroa vaikka siis samasta pelistä puhutaan.
Pitänee katsoa Kalapa kanavaa ja mielenkiintoinen tilanne uusintana Pelsu kanavalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös