Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 900 544
  • 23 429

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin Lukko
Hyvä, että olet jo testannut kuviota monipuolisesti häiriön syyn rajoittamiseksi. Hyvä, että olit jo sovelluksen asentanut uusiksi. Se mitä kerrot viittaisi siihen, että ongelma jäisi laitteeseesi. Onhan puhelimen käyttöjärjestelmä päivitetty uusimpaan? Myöskin verkkoasetusten nollausta voisi kokeilla laitteen verkkoasetuksista.

Kerro kuinka näiden toimenpiteiden jälkeen käy :)

Tanja / Telia

Tässä on sellainen vastaus jonka vuoksi en tule enää ikinä käyttämään mitään Telian palveluita. Vika on aina käyttäjän laitteissa eikä koskaan Telian puolella.
Aika helvetin paljon saa tapahtua, että Telian tuotteita tulen käyttämään.
Ei ole edes Liigan televisiolähetyksiä enää ikävä, kun on nyt ollut ilman.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Tässä on sellainen vastaus jonka vuoksi en tule enää ikinä käyttämään mitään Telian palveluita. Vika on aina käyttäjän laitteissa eikä koskaan Telian puolella.
Aika helvetin paljon saa tapahtua, että Telian tuotteita tulen käyttämään.
Ei ole edes Liigan televisiolähetyksiä enää ikävä, kun on nyt ollut ilman.
Kuitenkin noin ylipäätänsä kun kuluttaja valittaa tuotteen toimimattomuudesta(oli tuote ns mikä hyvänsä), 85% ongelmista/vioista johtuu asiakkaan laitteista.

Eli sikäli ihan asiallinen vastaus.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin Lukko
Kuitenkin noin ylipäätänsä kun kuluttaja valittaa tuotteen toimimattomuudesta(oli tuote ns mikä hyvänsä), 85% ongelmista/vioista johtuu asiakkaan laitteista.

Eli sikäli ihan asiallinen vastaus.
Ehkä näin kyllä. Mutta esimerkiksi omalla kohdallani Viasat/Viaplay, Ruutu, Netflix, HBO jne. Toimii/toimi tasan samoilla laitteilla pätkimättä ja tasaisen varmasti. Telian Liiga-lähetykset oli/on pääasiassa paskaa. Kuvaaminen ja koosteet ja kaikki muu on aivan ala-arvoista. Tämän tuotteen pitäisi olla kuluttajille ilmainen, kunnes kaikki toimii edes samalla tavalla kuin Ruudun aikana. UrhoTVkin oli näitä parempi.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Kuitenkin noin ylipäätänsä kun kuluttaja valittaa tuotteen toimimattomuudesta(oli tuote ns mikä hyvänsä), 85% ongelmista/vioista johtuu asiakkaan laitteista.

Eli sikäli ihan asiallinen vastaus.
Väitätkö että joudut boottailemaan puhelintasi että saat vaikka Netflixin tai Youtuben siinä toimimaan? Telia on ainoa sovellus mikä vaatii puhelimen, Chromecastin tai tietokoneen boottailua että toimisi. Tai siis näin ainakin asiakaspalvelu neuvoo tekemään.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kertokaas te enemmän tietävät tietämättömälle, että mikä voisi olla sellainen tekninen asia, joka vaatii/korjaantuu sovelluksen uudelleen asentamisella?
 

Goalpost

Jäsen
Ruudun aikana oli plingit ja kaikki oli hyvin.

Nyt kun toiminta siirtyi Telialle tuli myöskin mahdollisesti tulevista plingeistä ongelma.

Sanomattakin lienee selvää, että suurin osa ne haluaa.
 

Goalpost

Jäsen
Monilla on ollut ongelmia lähetysten kuvanlaadun kanssa, itsekin kuulun niihin ja olen sen myös käynyt täällä kertomassa.

Sekin on todettu moneen kertaan, että muilla suoratoistopalveluilla ei noita ongelmia ole.

Tähän ristiriitaan ei @Telia ole antanut minkäänlaista kommenttia. Eiköhän nyt olisi jo sen aika?

Lopuksi on todettava, että omalla kohdallani ongelmat ovat selvästi olleet vähenemään päin, joten jotain säätöjä on taustalla tehty. Hyvä niin :)
 

Goalpost

Jäsen
Kuulostaa loogiselta selitykseltä wifiä käyttävien ongelmiin ja niistä vaikenemiseen.

Minulla vaan on 200 megan kiinteä laajakaista piuhalla kiinni Chromecastissa. Mikähän tässä voisi olla selityksenä?
 

Tollanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vastaavasti on myös ilmiselvää, että täällä kirjoittavilla ensimmäisen askelman asiakaspalvelijoilla ei ole lupaa sanoa mitään tähän liittyvää ääneen. Turha siis odottaa heiltä muuta kuin rikkinäistä ”vika jää asiakkaan laitteisiin” -sontaa.

Kun katselee tuota kysymysten suurta kirjoa ja asiakkaiden lukemattomia mahdollia erlaisia laite- , sovellus- ja yhteyskombinaatioita, niin hyvin mahdollista on että asiakaspalvelijoilla ei joissain tapauksissa ole harmaintakaan aavistusta, mistä vika kulloisessakin tapauksessa johtuu. Eikä sen selvittämiseen kenties ole mitään mahdollisuuksiakaan. "Asiakkaan laitteessa" on silloin turvallinen ratkaisu vaikka "enpäs yhtään tiedä" voisi olla totuudenmukaisempi. Se kuitenkin jättää ikävän vaikutelman asiantuntemattomuudesta.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kuulostaa loogiselta selitykseltä wifiä käyttävien ongelmiin ja niistä vaikenemiseen.

Minulla vaan on 200 megan kiinteä laajakaista piuhalla kiinni Chromecastissa. Mikähän tässä voisi olla selityksenä?
Se hikka voi olla missä kohtaa verkkoa tahansa. Bufferi tms. kyttää vain sitä hikkaa, ei sen aiheuttajaa. Tyypillisin kohta peruskäyttäjällä lienee varmaan se wifi. Tämä oli arvausta, ei 100 % tietoa.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Olo on nyt rento ja helpottunut, suosittelen samaa lämpimästi kaikille.

Minkä ihmeen takia tekisin niin? Kaikki toimii ja haluan katsoa Liigaa.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Hyvä, että olet jo testannut kuviota monipuolisesti häiriön syyn rajoittamiseksi. Hyvä, että olit jo sovelluksen asentanut uusiksi. Se mitä kerrot viittaisi siihen, että ongelma jäisi laitteeseesi. Onhan puhelimen käyttöjärjestelmä päivitetty uusimpaan? Myöskin verkkoasetusten nollausta voisi kokeilla laitteen verkkoasetuksista.

Kerro kuinka näiden toimenpiteiden jälkeen käy :)

Tanja / Telia
Härpäkkeet ajan tasalla yms. Koirat ulkoilutettu ja kissat leikattu. Toki pääsen tätä sitten seuraavaksi ensi viikolla testaamaan. Kumma kyllä, Viasat toiminut normaalisti.

Jollen näistä asioista mitään tietäisi, tuntuisi kauhean vaikealta alkaa vikaa etsimään omasta laitteesta, kun muuten toimii kaikki kuten pitääkin.
 

JPL

Jäsen
Kuulostaa loogiselta selitykseltä wifiä käyttävien ongelmiin ja niistä vaikenemiseen.

Minulla vaan on 200 megan kiinteä laajakaista piuhalla kiinni Chromecastissa. Mikähän tässä voisi olla selityksenä?

Ongelma on siinä, että Telian palvelu ei kestä verkon häiriöitä käytännössä lainkaan. Ongelmat korostuvat wifissä sekä huonompien yhteyksien takana asuvilla sekä ruuhkaisessa mobiiliverkossa. Sen lisäksi, että tuo kötöstys vaatii reilunlaisesti kaistaa, niin latencyn pitää olla erittäin hyvä. Tämä taas johtunee huonosti toteutetusta softasta, missä mm. bufferointi ei pelaa kunnolla (Uskoisin, että Telian päässä sentään rautapuoli on osattu hoitaa - siksi uskon että kyse on softaongelmista).

Kaikki yritykset resetoida kaikki mahdollinen vain antavat verkolle aikaa toipua ja toki vaikkapa reitittimen resetointi voi joskus tilannetta parantaa, kun yhteys muodostuu uudelleen.

Mutta siis vikahan ei ole Telian, vaan paskojen nettiyhteyksien. Muiden palveluntarjoajien tuotteet nyt vain on tehty siten, ettei kuluttajan tarvitse olla kuidulla kiinni <100m päässä runkoverkosta, jotta palvelu toimisi moitteettomasti.

Jos oikeasti haluaa alkaa tutkimaan asiaa, niin wireshark asennukseen ja tutkimaan vaikka sillä verkon tapahtumia silloin kun kaikki toimii ja kun se pätkii.
 
Viimeksi muokattu:

Goalpost

Jäsen
Mutta siis vikahan ei ole Telian, vaan paskojen nettiyhteyksien. Muiden palveluntarjoajien tuotteet nyt vain on tehty siten, ettei kuluttajan tarvitse olla kuidulla kiinni <100m päässä runkoverkosta, jotta palvelu toimisi moitteettomasti.
Olet siis sitä mieltä, että Telia voi pestä kätensä, vai enkö vaan ymmärrä?
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ja tuokin on vaikea todentaa, ellei Telialla ole oikeasti haluja testailla tuota laajemmin. Tarpeeksi lähellä kun ollaan lähdettä ja käytössä on hyvät yhteydet, kaikki näyttää toimivan loistavasti. Joten työhönsä kyrsiintyneen teknikon loppupäätelmä on että vian on pakko olla asiakkaan laitteissa tai yhteydessä. Tämä sitten laitetaan eteenpäin ja muut neuvovat käynnistämään laitteita uudestaan tai ostamaan digiboxia.

@Goalpost itse käsitin että @JPL kyllä sysää vastuun juuri Telian niskaan kokonaisuudessaan. Kun faktahan on että stabiilia nettiyhteyttä ilman mitään häiriöitä ei ole käytännössä olemassakaan (vaikka kaksi konetta olisi suoraan kiinni toisissaan).
 

Makija

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Olen yrittänyt suhtautua palveluun positiivisesti, mutta nyt palaa ensimmäisen kerran hieman hermot. Olen nyt kahteen kertaan yrittänyt irtisanoa joukkuepassini Telian sivuilla ja molemmilla kerroilla on sattunut jonkinlainen virhe. Olisi todella mukavaa, että saisin palvelun irtisanottua ilman asioimista chat-robotin tai asiakaspalvelun kanssa, joka kuitenkin yrittää myydä jotain tilalle.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olet siis sitä mieltä, että Telia voi pestä kätensä, vai enkö vaan ymmärrä?
Kun tuon @JPL :n viestin kokonaisuutena lukee, niin aika selväksi käy että tuo lainaamasi virke on ns. sarkastinen välikevennys.

Hyvin @JPL tiivisti Telian liigatuotteen suurimman ongelman: palvelu ei kestä pienintäkään häiriötä verkkoyhteydessä. Asiakkaat eivät kuitenkaan asu Faradayn häkeissä, vaan lähes joka paikasta löytyy jonkinlaisia häiriötekijöitä, joille ei voi mitään.

Oma veikkaukseni on edelleen, että osasyy palvelun häiriöherkkyyteen on yritys minimoida lähetyksen viive. Tällä hetkellä tilanne on kuitenkin se, että kumpaakaan tavoitetta ei ole saavutettu - ei alle 20s viivettä eikä toimintavarmaa lähetystä. Paljon on siis kehitettävää, ja kun tässä on Telian reagointinopeutta seurannut, niin merkittävää parannusta on tuskin luvassa kovin nopeasti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: McK

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen yrittänyt suhtautua palveluun positiivisesti, mutta nyt palaa ensimmäisen kerran hieman hermot. Olen nyt kahteen kertaan yrittänyt irtisanoa joukkuepassini Telian sivuilla ja molemmilla kerroilla on sattunut jonkinlainen virhe. Olisi todella mukavaa, että saisin palvelun irtisanottua ilman asioimista chat-robotin tai asiakaspalvelun kanssa, joka kuitenkin yrittää myydä jotain tilalle.
Ei muuten minullakaan toiminut irtisanominen muuta kuin asiakaspalvelijan kautta. Onkohan ns. taktinen bugi järjestelmässä näin maajoukkuetauon ajan??
 

Makija

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Ei muuten minullakaan toiminut irtisanominen muuta kuin asiakaspalvelijan kautta. Onkohan ns. taktinen bugi järjestelmässä näin maajoukkuetauon ajan??
Mulla herjasi about viikko sitten jo, kun yritin päästä omille sivuilleni. Kai se on vaan purtava hammasta ja pyydettävä jotain asiakaspalvelijaa irtisanomaan oma tilaus. Toivottavasti vaan jatkossa korjaavat tämän, sillä tykkään itse käyttää vastaavia palveluita mieleni mukaan satunnaisesti (esim. Viaplayn aktivoiminen ja irtisanominen tehty todella helpoksi).
 

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Telia

Oliko tähän jotain ratkaisua? AllStar - passi otettu käyttöön vain viime viikonlopun änäriä varten, mutta nyt ei sitten vaihdetakaan takaisin Liigapassiin. Sunnuntaista asti ollut sama vika päällä.

Eihän se nyt ole kuin kympin enemmän, mutta en nyt turhasta halua maksaa.
 

Liitteet

  • Screenshot_20181106-130958.jpg
    Screenshot_20181106-130958.jpg
    271,9 KB · kertaa luettu: 337
Viimeksi muokattu:

Telia

Jäsen
Kuulostaa loogiselta selitykseltä wifiä käyttävien ongelmiin ja niistä vaikenemiseen.

Minulla vaan on 200 megan kiinteä laajakaista piuhalla kiinni Chromecastissa. Mikähän tässä voisi olla selityksenä?

Tuo yhdistelmä pitäisi tosiaan olla toimiva systeemi. Ihan suorilta on hankala sanoa näillä tiedoilla, että mikä haasteita aiheuttaa. Onko tuossa millaista häiriötä esiintynyt sinulla?

Ensimmäiseksi toki kannattaa tsekata, että kaikki asetukset on kuten pitääkin. Täällä on eritelty tarvittavat säädöt Chromecastin käyttöön. Olisi kiva kuulla myös, että oletko havainnut samoja häiriöitä muilla kanavilla Telia TV:n kautta vai ainoastaan Liigan kanavilla?

Niko / Telia
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ruudun aikana oli plingit ja kaikki oli hyvin.

Nyt kun toiminta siirtyi Telialle tuli myöskin mahdollisesti tulevista plingeistä ongelma.

Sanomattakin lienee selvää, että suurin osa ne haluaa.
Jos ollaan ihan rehellisiä, niin suurinta osaa ei heilauttane mihinkään suuntaan, onko ne blingit mukana vai ei. Joku osa katsoista ne ehdottomasti haluaa, joku osa haluaa, että niitä ei missään nimessä ole.

Ongelma on lähinnä siinä, että Telian viive on monissa tapauksissa liikaa tällä hetkellä. Valtaosa muiden otteluiden tilanteiden perään huuteleva tyytyisi varmasti tilanteeseen, jos viive olisi sen verran pieni, että muiden ottelujen kulkua voisi tarkkailla esim. Livetuloksista. Ne katsojat, joille ko. tilanne ei riittäisi, lienevät vähemmistö siinä missä "ei missään nimessä spoilereita" -katsojatkin.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Ei muuten minullakaan toiminut irtisanominen muuta kuin asiakaspalvelijan kautta. Onkohan ns. taktinen bugi järjestelmässä näin maajoukkuetauon ajan??
Taktinen varmastikkin. Liigapaketin kun voi itse päättää heti. Mutta kun otat asiakaspalvelijaan yhteyttä niin irtisanomisaika on 14 päivää. Eli hups kun ei toimikkaan tuo oma irtisanominen. Härskiä on kyllä tuo touhu kaikkinensa.

Kaikki kun ei tuota eroa edes tiedä. Niin otetaan ns löysät pois.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: McK
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös