Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 510 090
  • 21 783

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Smart-tv voi olla kuoleva systeemi, mutta mulla on joka tapauksessa ihan riittävät välineet Telian "huippunykyaikaisten" nettilähetysten vastaanottoon. Telia nyt vaan haluaa ohjata nuo oman mobiiliappinsa kautta.
Miten sä kestit teknisen murroksen, kun siirryttiin kaukosäädinaikaan?
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Kun ilmaisee asiansa ihan päin persettä, niin tokihan se silloin ymmärretään ihan yhtä hyvällä tarkkuudella. Laitteisto voi olla suhteellisen nykyaikaista, mutta se ei tee siitä millään tavalla soveltuvaa kyseessä olevaan käyttöön.

Kuten todettua, niin oma laitteistoni on sellainen, että ei ole mitään väliä mikä operaattori mitäkin yksinokeuksia kaappaa, kun kaikki toimii kuitenkin. On ikävää, että kovin moni ihminen on operaattoreiden bokseihin päätynyt, kun niissä maksetaan pääosin tyhjästä ja rajoitetaan yksinoikeudellisten sisältöjen näkymistä.
Jep, ennen tätä diiliä tämä tosin ei ole ollut mikään ongelma. Kai se sitten on nykyaikaista tekniikkaa, että Telia ei saa lähetyksiään kaikkialle, vaikka se Sanomalta onnistui vaivatta.

Voinhan mä sen chromen hankkia, eihän se kai maksa kuin parikymppiä, vai maksaako sitäkään? Mitenkään päin hyvää palvelua tämä ei kuitenkaan ole. Se mulla on ollut tässä pointtina koko ajan. Kyse ei lopulta ole niinkään laitteesta tai hinnasta(jos vaatisi jotain satojen eurojen laitteita, niin olisi siitäkin), vaan periaatteesta. Mulla on nyt laitteisto, johon olen ollut tyytyväinen, ja johon uudenkin sopimuksen myötä lähetykset saataisiin vaivatta, jos haluttaisiin. Mutta ei, koska operaattorien kilpailu. Jos näiden operaattoreiden oikkujen kritiikitön seuraaminen tekee ihmisestä digikansalaisen, niin selvä sitten.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Miten sä kestit teknisen murroksen, kun siirryttiin kaukosäädinaikaan?
Vaikeaahan se oli, liikunta väheni huomattavasti ja tuli liikakiloja.

En vaan ymmärrä, miksi ihmisten mielestä on jotenkin kätevämpää tehdä useita eri sopimuksia eri operaattoreiden kanssa eri kanavista kuin valita kaikki yhdestä paikasta. Sori siitä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jep, ennen tätä diiliä tämä tosin ei ole ollut mikään ongelma. Kai se sitten on nykyaikaista tekniikkaa, että Telia ei saa lähetyksiään kaikkialle, vaikka se Sanomalta onnistui vaivatta.
Eihän tässä ole kyse tekniikasta, vaan oman sijoituksen maksimaalisesta hyödyntämisestä. Yksinoikeus tällaiseen tuotteeseen voi maksaa kilpailijoille monta asiakasta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En vaan ymmärrä, miksi ihmisten mielestä on jotenkin kätevämpää tehdä useita eri sopimuksia eri operaattoreiden kanssa eri kanavista kuin valita kaikki yhdestä paikasta. Sori siitä.
Onko joku väittänyt, että se olisi kätevämpää? Nähdäkseni ei, eikä ole mitään syytäkään väittää. Todellisuus on vain sellainen, ettei kaikkea voi mitenkään saada yhdestä paikasta, vaikka kuinka haluaisi.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Onko joku väittänyt, että se olisi kätevämpää? Nähdäkseni ei, eikä ole mitään syytäkään väittää. Todellisuus on vain sellainen, ettei kaikkea voi mitenkään saada yhdestä paikasta, vaikka kuinka haluaisi.
Miksei voi, tälläkin hetkellä saan? Kyllä mäkin tämän ymmärrän, että tähän nyt mennään, mutta olen sitä mieltä, että suunta on huono. Ei tämän kummempaa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Eihän tässä ole kyse tekniikasta, vaan oman sijoituksen maksimaalisesta hyödyntämisestä. Yksinoikeus tällaiseen tuotteeseen voi maksaa kilpailijoille monta asiakasta.
Mutta onko näin? Teliakin vakuuttaa, ettei Soneran liittymää tarvita ja appikin on ilmainen. Sanoma myi lähetyksiään yksinoikeudella useita kanavia pitkin, samoinhan Telia voisi tehdä. Tietysti peruskuvio on nyt ratkaisevasti eri, kun oikeudet on juuri yhdellä jakelukanavalla, tämäkin on selvä. Tästä tulee nyt turhaa säätämistä monelle. Ei ylivoimaista, mutta turhaa kuitenkin. Katsotaan nyt, miten onnistuvat homman myymään. Usko tai älä, niin minä en taida olla kuitenkaan se konservatiivisin asiakas, vaikka peruskonservatiivi olenkin ;) Voipa käydä vielä niinkin, että kauppa ei toivotulla tavalla käykään. Ultrafanit, minäkin, kyllä taipuu, mutta perusreiskat ei välttämättä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Elisa Viihteeseen et todellakaan saa kaikkea mahdollista, mitä nettistriimeistä on saatavilla.
Kaiken tarvitsemani, ja kaikki mitä suurin osa ihmisistä tarvitsee, eli peruskanavat ja tärkeimmät/suosituimmat urheilulajit. Onhan se nyt selvä, ettei kaikki maailman tarjonta sieltä löydy.

Edit: Eikä tämä Elisa mulle mikään pakkomielle ole, mulla vaan sattuu se nyt olemaan. Yhtä lailla näen, että Telian ja DNA:n palveluista olisi hyvä saada "kaikki" tarvittava. Esimerkiksi Elisan yksinoikeudella Viihteessä pyörittämät sarjat olleet kai aika epäonnistunut veto. Taloudellisesti en tiedä tosin, mutta harva noita tuntuu katsoneen.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta onko näin? Teliakin vakuuttaa, ettei Soneran liittymää tarvita ja appikin on ilmainen. Sanoma myi lähetyksiään yksinoikeudella useita kanavia pitkin, samoinhan Telia voisi tehdä. Tietysti peruskuvio on nyt ratkaisevasti eri, kun oikeudet on juuri yhdellä jakelukanavalla, tämäkin on selvä. Tästä tulee nyt turhaa säätämistä monelle. Ei ylivoimaista, mutta turhaa kuitenkin. Katsotaan nyt, miten onnistuvat homman myymään. Usko tai älä, niin minä en taida olla kuitenkaan se konservatiivisin asiakas, vaikka peruskonservatiivi olenkin ;) Voipa käydä vielä niinkin, että kauppa ei toivotulla tavalla käykään. Ultrafanit, minäkin, kyllä taipuu, mutta perusreiskat ei välttämättä.
Juuri näin se on. Soneran nettiliittymää ei tietenkään tarvita, koska Telian palvelua voi netissä käyttää ihan minkä tahansa liittymän kautta. Rajoitus koskee lähinnä näitä fyysisen boksin sisältäviä palveluita, jotka ovat vahvasti sidottuja operaattoreihin ja niiden välillä on selkeää kilpailua. Yksinoikeudet voivat usein olla ratkaiseva tekijä hankintapäätöksessä.

Ei ole olemassakaan mitään teknistä estettä sille, etteikö tuota voitaisi näyttää myös kilpailijoiden palveluissa. Kyse on vain ja ainoastaan siitä, että Telia halusi kalliiseen ostokseensa yksinoikeuden, koska kokee saavansa siitä tällöin eniten hyötyä irti. Totuus voi olla toista, mutta näin siellä on ajateltu. Sitä ei vielä tiedä kukaan, että onko tämä yksinoikeus lopulta taloudellisesti kannattavin vaihtoehto.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Juuri näin se on. Soneran nettiliittymää ei tietenkään tarvita, koska Telian palvelua voi netissä käyttää ihan minkä tahansa liittymän kautta. Rajoitus koskee lähinnä näitä fyysisen boksin sisältäviä palveluita, jotka ovat vahvasti sidottuja operaattoreihin ja niiden välillä on selkeää kilpailua. Yksinoikeudet voivat usein olla ratkaiseva tekijä hankintapäätöksessä.

Ei ole olemassakaan mitään teknistä estettä sille, etteikö tuota voitaisi näyttää myös kilpailijoiden palveluissa. Kyse on vain ja ainoastaan siitä, että Telia halusi kalliiseen ostokseensa yksinoikeuden, koska kokee saavansa siitä tällöin eniten hyötyä irti. Totuus voi olla toista, mutta näin siellä on ajateltu. Sitä ei vielä tiedä kukaan, että onko tämä yksinoikeus lopulta taloudellisesti kannattavin vaihtoehto.
Ei oikeastaan liity tähän viimeiseen mitenkään, mutta kiitos hyvästä keskustelusta, josta jäi lopulta jotain käteenkin, vaikka välillä meinasi kai molemmilta lähteä lapasesta;)

Sanotaan vielä loppuun, että jos kehitys johtaa siihen, että jatkossa voi ostaa kanavia kohdennetummin ilman ylimääräisiä hömppäkanavia, niin se on iso plussa. Jotain samaa kuin Viasatin tarjoamat jääkiekko- ja futispaketit ilman muuta paskaa soisi näkevän enemmänkin. Eihän nääkään tosin uutta systeemiä tarvinnut, mutta jos tulis enemmän tätä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sitten on tietysti niitä änkyröitä, joille puhelin on puhelin, televisio on televisio, internet on internet ja levysoitin on levysoitin.

No, kyllä toi aika huvittavalta kuulostaa nykypäivänä. Mutta ei siinä, jokainen tavallaan.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mulla jäi onneksi smart-tv vaihe kokonaan välistä. Chromecast ollut vuoden käytössä ja pelittää kuin junan vessa vanhemmallakin hd-telkkarilla ja sovelluksia löytyy joka lähtöön. Voin lämpimästi suositella että unohdatte myös noi maksu- tv kortit ja astutte nykyaikaan.

Eiköhän Telia lähetä kerran- pari kuussa jonkun kanavan kautta pelin kaikelle antenni/kaapelikansalle mainosmielessä. Ikävä juttu niille jotka eivät tästä tykkää mutta mulle on ainakin ihan sama käynnistänkö tv:n kaukosäätimellä tai älypuhelimella.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En vaan ymmärrä, miksi ihmisten mielestä on jotenkin kätevämpää tehdä useita eri sopimuksia eri operaattoreiden kanssa eri kanavista kuin valita kaikki yhdestä paikasta. Sori siitä.
Ei se tietenkään kätevämpää ole. Maailma muuttuu koko ajan ja nyt murrosta käy tv-tarjonta. Sisältöä tarjoavat kaapelioperaattorien lisäksi monet tahot ja suurinpiirtein KAIKKI noista tarjoavat omaa sisältöään appsien kautta striimattavaksi. Se nyt vaan on nykyaikaa. Antenni- ja kaapeliverkon tarjonta on todennäköisesti katoavaa luonnonvaraa, mutta ei varmaankaan ihan vielä lähivuosina. Jollain aikavälillä uskon kyllä, että nuo lähetykset hiipuvat pois IP-pohjaisen tekniikan alta. Tämä uusi sopimus Telian kanssa on siinä mielessä mielenkiintoinen, että ensimmäistä kertaa yksi operaattori saa jonkinlaisen kilpailuedun kilpailijaansa nähden. Sekin rajoittuu lähinnä tuohon tilaamisen helppouteen, muu on semantiikkaa (toimivin appsi tai boksi). Tuskin kovinkaan moni valitsee kaapelioperaattorinsa sen takia, että Liiga sattuu olemaan Telialla. Se on kuitenkin maksanut sievoisen summan rahaa tuosta edusta ja ainakin minä pidän todennäköisenä, että kilpailija tekee sopimuksen saman sisällön näyttämisestä maksukorttiasiakkailleen. Minä muuten itse kuulun tuohon onnelliseen joukkoon. Minulla ei ole operaattorikohtaista boksia eikä tule, koska ne ovat käytännössä vain kaukosäätimen vastaanottimia parilla hassulla appsilla varustettuna. Ja nekin ovat yleensä saatavilla kaikkiin nykyaikaisiin telkkareihin ja älypuhelimiin. Kiitos, mutta ei kiitos. Miksi maksaisin Elisalle 13 €/kk tuosta matolaatikosta? Ja miksi käyttäisin edes telkkarin/boksin kankeakäyttöistä appsia, kun kännykällä tuo on lastenleikkiä kaukosäädinsulkeisiin verrattuna? Uskon vahvasti, että tv+kännykkä ovat hyvin nopeasti erottamaton kaksikko. Kännykkä tai muu mobiililaite saisi muuten jo nyt mielestäni korvata kaukosäätimen, joka on itse asiassa aika ärsyttävä kapistus. Se kaipaamasi yksi paikka tulee vääjäämättä olemaan nettiyhteydellä varustettu laite, jossa on oma näyttö. Tilaus, joku vahva tunnistamismetodi, maksutavan valinta ja palvelun aktivointi. Sun tarvitsee liikkua entistä vähemmän, mikä on tietysti huono juttu painonhallinnan kannalta.

Olen muuten kyllä melko neutraali tässä asiassa, koska tuskin tulen tilaamaan tuota liigapakettia kuitenkaan. Aika jäätävä tarjous saa tulla, jos meinaan koko kauden tilata. Sen sijaan yksittäisten pelien tai jonkun vieraspelipaketin tilaaminen striiminä voi houkutella, ellei Telia tyri hinnoittelua Nelosen tapaan.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Miksi maksaisin Elisalle 13 €/kk tuosta matolaatikosta? Ja miksi käyttäisin edes telkkarin/boksin kankeakäyttöistä appsia, kun kännykällä tuo on lastenleikkiä kaukosäädinsulkeisiin verrattuna?
Minä maksan Elisaviihteestä lähinnä pilvitallennuksen takia. Se vaan on kätevää kun voi laittaa ohjelman tallennukseen puhelimella ja katsoa sen missä vaan. Ja Bonuksena joku muu ottaa niistä vielä varmuuskopiot, joten vaikka multa kämppä palaisi, niiin saan katsella rästiin jääneet Salkkarit ;) Se on minusta kuitenkin ihan rahanarvoinen etu.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minä maksan Elisaviihteestä lähinnä pilvitallennuksen takia. Se vaan on kätevää kun voi laittaa ohjelman tallennukseen puhelimella ja katsoa sen missä vaan. Ja Bonuksena joku muu ottaa niistä vielä varmuuskopiot, joten vaikka multa kämppä palaisi, niiin saan katsella rästiin jääneet Salkkarit ;) Se on minusta kuitenkin ihan rahanarvoinen etu.
Niin, maksat 6,90 €/kk pilvitallennuksesta ja puhelinkäyttöliittymästä, eli tuosta Viihteestä. Boksi+Viihde on hinnaston mukaan 19,90 €/kk. Mun matematiikkani sanoo, että boksi maksaa 13 €/kk. En siis puhunut Viihteestä, vaan pelkästä boksista.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Niin, maksat 6,90 €/kk pilvitallennuksesta ja puhelinkäyttöliittymästä, eli tuosta Viihteestä. Boksi+Viihde on hinnaston mukaan 19,90 €/kk. Mun matematiikkani sanoo, että boksi maksaa 13 €/kk. En siis puhunut Viihteestä, vaan pelkästä boksista.
Okei. Mulla on kyljessä vielä 100/10 nettiyhteys, joten maksan sen neljäkymppiä kuussa. En ole edes noita muita hintoja tutkinut. Kyllä se boksikin ihan kiva on. Varsinkin kun esimerkiksi Elisaviihde urheilukanavat ei toimi PC:llä eikä chromecastillä, mikä on aika paha puute mielestäni. Eikä taida mikään muukaan live toimia.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Minä maksan Elisaviihteestä lähinnä pilvitallennuksen takia. Se vaan on kätevää kun voi laittaa ohjelman tallennukseen puhelimella ja katsoa sen missä vaan. Ja Bonuksena joku muu ottaa niistä vielä varmuuskopiot, joten vaikka multa kämppä palaisi, niiin saan katsella rästiin jääneet Salkkarit ;) Se on minusta kuitenkin ihan rahanarvoinen etu.
Saahan tuon pilvitallennuksenkin jo hoidettua muutenkin, vaikka komppaan kyllä siinä mielessä, että onhan tuo taas käyttäjälle tehty helpoksi. Syksyllähän tulee se 2 vuoden määräaika, joka kyllä taas hieman palvelun tasoa laskee. Jotain haluais säilyttää pidempäänkin.

Elisan digiboksi muuten ei enää ole ihan se takavuosien matolaatikko, joka käynnistyi n. 30 s ja oli yhtenään jumissa. Ei varmasti pärjää jouhevimmille kännysovelluksille, mutta ihan toimiva käyttis nykyään ja vikatilat harvinaisia. Mulla tuo Elisa valikoitui aikanaan ihan sen takia, kun oli ainoa operaattori, joka tarjosi langallisen yhteyden alueella, mobiilinetit olivat tuolloin vielä aivan kuraa ja meidän alueella viime vuosiin asti, vaikka ei missään haja-asutusalueella asutakaan, katveet vaan pahat. Ja kun DNA:lla ei tuolloin saanut antennin kautta läheskään sitä mitä nykyään, niin Elisan IPTV pohjainen viihde oli käytännössä ainoa mahdollisuus, jos halusi liigan telkkariin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Varsinkin kun esimerkiksi Elisaviihde urheilukanavat ei toimi PC:llä eikä chromecastillä, mikä on aika paha puute mielestäni. Eikä taida mikään muukaan live toimia.
Aa, tuota en tiennyt. Ja kiva, jos ovat saaneet boksin hiukan toimivammaksi @Jymäkkä
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Mulla jäi onneksi smart-tv vaihe kokonaan välistä. Chromecast ollut vuoden käytössä ja pelittää kuin junan vessa vanhemmallakin hd-telkkarilla ja sovelluksia löytyy joka lähtöön. Voin lämpimästi suositella että unohdatte myös noi maksu- tv kortit ja astutte nykyaikaan.
.

Voin paljastaa, että Chromecast kuolee muutaman vuoden sisällä. Itsellä Sonyn uudehko Smart tv, jossa käytännössä sisäänrakennettu cast, toimii kuin junan vessa. Android-pohjaisissa televisioissa toistaiseksi tämä, jatkossa myös muissa.

Ymmärrän myös vastapuolta, esim. vanhan chromecastin opettaminen 65v+ vanhemmilleni on ollut tuskaa. Vaihtoehdottomuus on aina huono juttu, vaikka oma napa olisikin turvattu, siinä mennään eittämättä huonompaan suuntaan.
Toinen huonompi juttu on liikkeen toisto, joka ainakin toistaiseksi kaapelissa on ollut huomattavasti sulavampaa kuin missään streamissa/appssa. (pl. NHL joka tietää mitä tekee)
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja kun DNA:lla ei tuolloin saanut antennin kautta läheskään sitä mitä nykyään, niin Elisan IPTV pohjainen viihde oli käytännössä ainoa mahdollisuus, jos halusi liigan telkkariin.
Ei ainoa mahdollisuus, sillä htpc olisi tuolloinkin ollut luonnollisesti yksi vaihtoehto ja ajankohdasta riippuen mahdollisesti chromecast/appletv myöskin.

Itsekin olin jonkin aikaa tilanteessa, jossa oli tarjolla vain antennipohjainen tv, jolloin siirryin lopullisesti pelkkien nettipalveluiden pariin htpc:llä.

En ole muuten oikein ymmärtänyt tätä monien ihmisten arvostamaa tallennusmahdollisuutta Elisa Viihteessä ja vastaavissa palveluissa. Itse löydän netistä kaikki haluamani ohjelmat, jotka voin katsoa joko suorana tai silloin kun haluan. Tallentamista ei tarvitse tehdä koskaan, vaan kaikki ovat katsottavissa automaattisesti silloin, kun niitä haluaa katsella. Toki ihan kaikkea tv-tarjontaa tämä ei koske, mutta esimerkiksi Suomen tv-kanavien ohjelmistosta valtaosa löytyy heidän omista nettipalveluistaan, joissa niitä voi katsella omaan tahtiin. En ole törmännyt pariin vuoteen enää yhteenkään ohjelmaan, jota en olisi pystynyt netistä katsomaan.

Vaikka se tallentaminen olisikin tehty helpoksi, niin se silti täytyy itse muistaa tehdä ja ainakin minun kohdallani kyse olisi pelkästään ylimääräisestä vaivasta.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Voin paljastaa, että Chromecast kuolee muutaman vuoden sisällä. Itsellä Sonyn uudehko Smart tv, jossa käytännössä sisäänrakennettu cast, toimii kuin junan vessa. Android-pohjaisissa televisioissa toistaiseksi tämä, jatkossa myös muissa.
Chromecast kuolee pois koska se integroidaan valmiiksi televisoihin?Joku voisi analysoida että tuo tarkoittaa Chromecastin merkityksen laajenemista, ei sen kuolemaa. Oletan että puhut tästä

Chromecastin etu on sen halpuus. En toki tiedä kuinka usein porukat päivittävät televisioitaan, mutta integroidussa Chromecastissa on se haitta että sitten on jumissa sen hardisversion kanssa joka telkun kanssa juuri sattui tulemaan.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Voin paljastaa, että Chromecast kuolee muutaman vuoden sisällä. Itsellä Sonyn uudehko Smart tv, jossa käytännössä sisäänrakennettu cast, toimii kuin junan vessa. Android-pohjaisissa televisioissa toistaiseksi tämä, jatkossa myös muissa.
Juu erilliset Chromecast-askit ovatkin ehkä ylimenokauden juttu. Onko sillä sitten eroa onko Googlen purkki telkkarin sisällä (android tv) vai ulkona. Kehityksen suunta on kuitenkin sama.

Moni kiroaa tällä hetkellä lähimenneisyydessä ostamaansa smart-tv:tä joka ei päivity ja johon ei saa lisää sovelluksia.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ei ainoa mahdollisuus, sillä htpc olisi tuolloinkin ollut luonnollisesti yksi vaihtoehto ja ajankohdasta riippuen mahdollisesti chromecast/appletv myöskin.

Itsekin olin jonkin aikaa tilanteessa, jossa oli tarjolla vain antennipohjainen tv, jolloin siirryin lopullisesti pelkkien nettipalveluiden pariin htpc:llä.

En ole muuten oikein ymmärtänyt tätä monien ihmisten arvostamaa tallennusmahdollisuutta Elisa Viihteessä ja vastaavissa palveluissa. Itse löydän netistä kaikki haluamani ohjelmat, jotka voin katsoa joko suorana tai silloin kun haluan. Tallentamista ei tarvitse tehdä koskaan, vaan kaikki ovat katsottavissa automaattisesti silloin, kun niitä haluaa katsella. Toki ihan kaikkea tv-tarjontaa tämä ei koske, mutta esimerkiksi Suomen tv-kanavien ohjelmistosta valtaosa löytyy heidän omista nettipalveluistaan, joissa niitä voi katsella omaan tahtiin. En ole törmännyt pariin vuoteen enää yhteenkään ohjelmaan, jota en olisi pystynyt netistä katsomaan.

Vaikka se tallentaminen olisikin tehty helpoksi, niin se silti täytyy itse muistaa tehdä ja ainakin minun kohdallani kyse olisi pelkästään ylimääräisestä vaivasta.
Tämä oli 2007-2008, viihde parisen vuotta myöhemmin.. Olisi toki saanut PC:n kautta vedettyä, mutta en kauaa tuota harkinnut. Tuolloin myös kanavien omat arkistot olivat vielä lapsen kengissä, ja tallennukselle käyttöä. Nykyään toki näin, että harvaa ohjelmaa tarvitsee tallentaa. Katsomossa ei kaikkia kanavan ohjelmia ja poistuvat nopeasti, muilla voi katsoa sujuvasti.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Chromecastin etu on sen halpuus. En toki tiedä kuinka usein porukat päivittävät televisioitaan, mutta integroidussa Chromecastissa on se haitta että sitten on jumissa sen hardisversion kanssa joka telkun kanssa juuri sattui tulemaan.

Molemmista on kokemuksia, ja integroitu Chromecast on periaateessa parempi. Asentaminen tuosta vaan ja toki mitään maksa, mutta jos haluaa käyttää, saa maksaa. Ongelmat on lähinnä tuossa mistä kirjoitit eli toistaiseksi softa on päivittynyt, mutta kunhan Androidissa mennään seuraavaan sukupolveen, ongelmat todennäköisesti alkavat vähitellen. Lisäksi irtocasti on mukava ottaa mökille mukaan ja pyörittää wifin kautta, jonka voi puhelimella pistää pystyyn.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös