Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 500 127
  • 21 776

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Danny Trejo on kyllä hieno mies mutta nyt sitä liigakoostetta kehiin siellä TV5:sen puolella
 

Funky Duck

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
KooKoo - Tappara -pelin koosteesta puuttuu KooKoon 2-1 -maali kokonaan. Toki meneehän tuollaisessa maalimäärässä varmasti helposti sekaisin.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuli tänään otettua riski ja otettua joukkuepassi. Alku oli lupaava - menin kännyllä Telia TV sovellukseen, koska muistin siellä olevan jonkun tilaus näppylän ja löytyihän se se sieltä helposti. Aloin tilaamaan passia ja kirjauduin johonkin kaupan tapaiseen systeemiin ja otin JYP-passin koriin.. tämän jälkeen alkoi yhtäkkiä systeemi herjata, että minun pitäisi mennä telia.fi sivustolle, koska minulla on olemassa olevat tunnukset voimassa. Ajattelin, että eihän siinä lähdetään sinne, mutta eihän se niin yksinkertaista ollutkaan. Jouduin siellä pyörimään joka puolella, koska en vain yksinkertaisesta löytänyt oikeaa paikkaa mistä passin voi tilata. No oma mokahan se oli, koska en tajunnut, että siinä muiden tilausten kohdalla pitää vain vaihtaa "lehteä" kohtaan kanavapaketit. Sen jälkeen homma onnistui mainiosti. 'Ilmoitus tuli, että kanavat tulevat näkymään parissa minuutissa'
Telian pari minuuttia toki kesti tunnin, mutta yhtäkkiä sovelluksesta aukesi lukko ja pääsin kuuntelemaan Wallinin Arskan hassuttelua. Mitään ilmoitusta tilauksesta sähköpostiini en saanut saati vahvistusta paketin kytkeytymisestä.

Kyllä mä ymmärrän hyvin, että jollain on hankalaa tuo tilaus tehdä. Itselläni meni tuohon tilaukseen vain muutama minuutti, mutta omaan kohtalaiset taidot netissä pyörimiseen. Jollain eläkeläisillä vähemmän tietotekniikkaa käyttäneellä olisi melko varmasti mennyt sormi suuhun.

Tilauksen kytkeytymistä odotellessani juttelin chatissa jonkun kaverin kanssa ja hän myönsi systeemin olevan hieman hämärä tilauksen suhteen ja lupasi laittaa palautetta tuon "pari minuuttia" lauseen muuttamisesta.

Annoin lisäksi palautetta noista äänistä yms. täälläkin ilmi tulleista lastentaudeista hommassa. Kirjastoon on kuulemma päivämäärät tulossa, mutta aikataulu hämärän peitossa kuten kaikissa muissakin hommissa. Mä en mikään guru ole, mutta kuinka vaikeaa on kirjoittaa päivämäärä tallenteeseen?

Sitten itse otteluun..

Aloitin ottelun JYP-Jukurit puhelimella, koska piti jeesailla poikaa pleikkarin kanssa juuri ottelun alkaessa. Olisin toki voinut heti lähteä seuraamaan kuvaa isolta näytöltä, mutta perheen rauhan säilyttämiseksi (rouva on vähän nihkee muutenkin näihin kumikiekon katsomisiin) päätin auttaa lastani, jottei hän kerro äitille ettei iskä auta.
Kännyllä ottelu pelitti oikein mainiosti ja odotin kovasti pääseväni testaamaan miltä kuva näyttää isolla ruudulla. Olinhan sitä saanut jo elokuussa nähdä.

Noin kymmenen minuutin kohdalla siirryin kellariin jossa meikä saa olla aivan rauhassa. Siirsin kuvan chromecastilla (vissiin 2 gen)+Samsung Galaxy s7 luurilla telkkariin ja parin sekunnin lataamisen ja 5 sekunnin puuron jälkeen yllätyin kovasti. Koko pelin aikana ei pienintäkään ongelmaa ja kuva oli kyllä paljon parempi verrattuna Ruutuun. Toki itselläni alkaa ikänäkökin painaa, mutta itse ainakin näin kiekon hyvin ja se oli terävä.

Eli kiitosta @Telia itse kuvan näkemisestä!

Erätauolla JYP-veskareiden torjunnat oli väärin koko ajan eli noita voisi vähän tarkkailla. Äänimaailmaan en jaksanut kiinnittää huomiota, koska aloin juoda olutta JYPin pelatessa paskasti. Ei auttanut.

Eli summasummarum: tilaus hieman haastava, kuva lähes erinomainen. En voi valittaa. Hyvää yötä!
 

Ferris

Jäsen
Ei aukea SaiPa-Ilves-tallenne täälläkään. SaiPan joukkuepassi, Win7+IE yhdistelmällä mennään. Näin 2 erän loppua jonkin matkaa ja erätauolla testailin lähetystä. Silloin sain aloitettua lähetyksen alusta, mutta kun pelilähetys loppui, niin eipä enää alkuun päässytkään. SaiPa-Ilves-peli näkyy kirjastossa kyllä, mutta mitään sitä klikatessa ei tapahtu. Vieressä olevat SaiPa-KooKoo pelit toimii kyllä. Ompa hiton hienoa!
 

Surmanajaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Noin, kolme ipan matsia takana, ja teliatv sukeltaa samaan tahtiin kun ipan peli. No se on varmaa että katsomiskokemus on unohtumaton, on palattu takaisin urhotv:n aikakaudelle. telia voisi tarjoilla ilmaisen kuukauden heti alkuunsa, ei kai tällaisesta paskasta kukaan tervejärkinen maksa.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Tämä Liigalive 360 on aivan loistava konsepti. Kun tästä kehittyy en muuta katsokaan, olispa joka kierroksella. Lehkonen aivan liekeissä ja tässä on ideaa.

Tästä täytyy antaa kiitosta. Hypin eilen ottelusta toiseen, kun HIFK ei pelannut, kunnes tajusin tuon 360 lähetyksen ja sitä oli nautinnollista seurata, kun näyttivät vielä maaleja käynnissä olevista peleistä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Eilen tuli tosiaan katseltua SaiPa-Ilves-peli laitteistolla: Elisa Viihteen 50megan kaapelinetti, iMac mid 2015 ja Google Chrome-selain, eikä lähetysteknisesti ollut mitään ongelmia. En toki ajanut signaalia minkään Chromecastin, tai Ompputeeveen kautta telkkariin, mutta näin selaimesta nautittuna homma mielestäni toimi. Se onko grafiikat, kameratyöskentely, tai urheilujournalistinen oheissisältö vielä täysin uomissaan, niin ei mielestäni, mutta itse päätuote minulle, eli SaiPan otteiden seuraaminen onnistui kuten piti. Tai korjataan sen verran, että mielestäni studio oli ihan iskussa. Eli näin hyvin pienellä pintaraapaisulla ollaan varovaisesti posin puolella.

Ja tarkennuksena, ostin siis yksittäisen pelin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Plussaa muuten siitä että Liigan sivuilta näkee nuo maalikoosteet ilman parin minuutin mainoshelvettiä, toisin kuin Ruudun palvelusta (jos siis ei ole maksullisen palvelun tilaaja). Toivottavasti pysyy jatkossakin tällaisena. Ja toivottavasti maalikoosteet löytää jatkossakin tiensä tuonne.

EDIT:

Ja toki jos voisi myös kaikki ottelun maalit saada näihin koosteisiin, KooKoo-Tappara pelistä puuttui KooKoon toinen maali kokonaan.
 
Viimeksi muokattu:

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tästä täytyy antaa kiitosta. Hypin eilen ottelusta toiseen, kun HIFK ei pelannut, kunnes tajusin tuon 360 lähetyksen ja sitä oli nautinnollista seurata, kun näyttivät vielä maaleja käynnissä olevista peleistä.
Kehuja myös täältä, oli mukavaa seurattavaa! Tosin hieman enemmän jäin kaipaamaan tapahtumia käynnissä olevista otteluista. Vähän sellaista radion kiekkokierros-fiilistä, että pyöritettäisiin niitä käynnissä olevia pelejä ja vain välillä kesken otteluiden leikattaisiin studioon puimaan tapahtumia. Mutta toimi homma hyvin nykyiselläänkin!
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Tosin hieman enemmän jäin kaipaamaan tapahtumia käynnissä olevista otteluista. Vähän sellaista radion kiekkokierros-fiilistä, että pyöritettäisiin niitä käynnissä olevia pelejä ja vain välillä kesken otteluiden leikattaisiin studioon puimaan tapahtumia.

Ehdottomasti tämän kannalla!

Kyllä ne on ne käynnissä olevat pelit, jotka katsojia eniten kiinnostaa. Ja etenkin maalit. Toki välissä voi olla lyhyesti jotain muuta, mutta pääfokus mielellään peleissä. Ja kuvaa voisi pitää enemmän halleissa ja kommentointia siihen päälle. @Telia
 

Inttikaveri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK (Joukkue ja nimimerkki)
Kehuja myös täältä, oli mukavaa seurattavaa! Tosin hieman enemmän jäin kaipaamaan tapahtumia käynnissä olevista otteluista. Vähän sellaista radion kiekkokierros-fiilistä, että pyöritettäisiin niitä käynnissä olevia pelejä ja vain välillä kesken otteluiden leikattaisiin studioon puimaan tapahtumia. Mutta toimi homma hyvin nykyiselläänkin!

Itse taas tykkäsin tämän kierroksen systeemistä, että pääpaino oli studiossa ja aina kun mielenkiintoista tapahtui peleissä niin ne näytettiin. Toki tähän vaikutti varmasti se, että kauden alussa puheenaiheet oli vielä tuoreita ja jutut pysyi mielenkiintoisena, kauden edetessä tilanne voi olla toinen ja silloin mielenkiintoista puhuttavaa ei niin riitä, jolloin on parempi sitten matseja näyttää enemmän radion kiekkokierros tyyliin. Mutta oma ratkaisuni olisi mennä aina vähän tilanteen mukaan.

Itse palveluun olen ollut tyytyväinen, chromecastilla kuva on toiminut hyvin ja Macilla katsoessakin kuvanlaatu on pääosin ollut hyvää, välillä se puuroutuu, mutta samaa se teki Ruudunkin kanssa. Äänimaailmaan vielä toivoisin petrausta ja sitä ilmeisesti on tulossakin. Lisäksi ilmeisesti vielä joka hallista ei saada kattokameran kuvaa katsojille, Jyväskylässä sitä käytetään ainakin hyvin jo, mutta olikos se Mikkelin peli missä IFK:n maalia ei näkynyt mistään kamerasta ja kattokameraakaan ei näytetty ainakaan kovin nopeasti jos ollenkaan, mikä olisi tuonut katsojallekkin selvyyden että maalissahan se kävi.
 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS
Tämä Liiga live 360 kyllä loistava, tavallaan Radion kiekkokieros visuaalisena. Studio oli hyvin toteutettu ja asiantuntemusta hyvin pelaajan sekä valmentajan näkökulmasta.
 

Oddmanrush

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun joukot,Leijonat,Colorado, NyR.
Eilenkin eri pelien kuvat selvät. Android puhelin, chromecast, 10 M kiinteä netti. Studioon oli tuotu jouhevuutta, kun siirtyi seuraamasta pelistä sinne itse ja studion anti oli asiallinen. Viides ketju taitaa olla filttiketju?
 

Jerkkola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Porilaiset, etenkin Ässät.
Liigalive 360 toimi kyllä itellä oikein hyvin. Kattelin HPK-Ässät -pelin pöytäkoneen ykkösnäytöltä äänillä ja kakkosnäytöllä pyöri Liigalive äänettömänä. Välillä teki tosin mieli heittää äänet päälle liigalivenkin puolelle. Molemmat pyöri Chromen selainikkunassa ja hyvin toimi. Eiköhän tuota Liigaliveä tuu katottua äänilläkin kun Ässät ei pelaa.
 

Telia

Jäsen
Tässä vaiheessa pieni välitilinpäätös. Olin täällä melko skeptinen kun ei tilaaminen millään onnistunut.

Käytössä Win8 & Chrome selaimena. Kuva ja kaikki ihan priimaa, samoin kun mobiililaitteissa. Täällä parjattiin paljon tuota Chromecastia, joten kävin sellaisenkin ostamassa, vaikka tarkoituksena oli katsoa vain koneelta.

Minulla ei ole tällä hetkellä kovin nopeaa nettiä, ei uusinta televisiota ja puhelimena Nokia 6. Myöskin Chromecast toimii televisioni kanssa kuin junan vessa ja kuva on priima. Kovin paljoa en keksi negatiivista sanottavaa ja tuo Liigalivekin on todella hyvä.

Ennakkovalitusten jälkeen olen kääntänyt takkini täysin, hienosti toimii.

Kiitos! Tämä lämmitti sydäntä, oikeasti :)

Ios ei tarjoa apille ainakaan päivitystä mutta taustalleko näitä korjauksia on tehty? Pitää testailla.

Kyllä, nimenomaan taustalle on tehty korjauksia. Jos tämän illan peleissä on iOS:in kanssa ongelmia niin ilmoitusta meille ehdottomasti.

KooKoo - Tappara -pelin koosteesta puuttuu KooKoon 2-1 -maali kokonaan. Toki meneehän tuollaisessa maalimäärässä varmasti helposti sekaisin.

Tämä huomattiin myös. Kiitokset tarkkaavaisuudesta ja pahoittelut että tuo yksi maali tuolta puuttui. Pyrimme koostamaan kaikki oleellisimmat tilanteet otteluista ja kehitämme tekemistä jatkuvasti.

Plussaa muuten siitä että Liigan sivuilta näkee nuo maalikoosteet ilman parin minuutin mainoshelvettiä, toisin kuin Ruudun palvelusta (jos siis ei ole maksullisen palvelun tilaaja). Toivottavasti pysyy jatkossakin tällaisena. Ja toivottavasti maalikoosteet löytää jatkossakin tiensä tuonne.

Maalikoosteet löytyvät nyt myös Telia loves Liiga - Youtube tililtä. Kannattaa siis ottaa tuokin seurantaan!

Merja / Telia
 

Telia

Jäsen
Tänäänkin on pelipäivä! Illan selostajat ovat:

HIFK - HPK - (Jani Alkio)
TPS - KooKoo - (Sebastian Waheeb)

Koko liigatiimin ja usein kysytyt kysymykset löydät täältä.

Merja / Telia
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Selaimen kautta katsoessa tuo Telian soitin laajennuksineen on todella raskas ja näin ollen kuva oli nykivä, mutta Windows 10 sovelluksena toimii näemmä täysillä fps:llä, vanhemmallakin tietokoneella. Sovellusta siis kehiin kaikki Windows 10 käyttäjät, myös soittimen toiminnot on kattavammat sovelluksessa.

Äänimaailmassa minusta edelleen parannettavaa. Näissä ekoissa kolmessa IFK:n matsissa kaukaloäänet olleet mielestäni edelleen liian hiljaisena, ja selostajan äänet taas liian kovalla. Jos mikkejä on lisätty ja niitä löytyy oikeista paikoista, niin säädöistä lienee kiinni. Parhaan tunnelman saisi, kun kaukalo- ja katsomoäänet olisi todella isolla, ja selostaja enemmänkin taustalla. Maku asioitahan nämä toki on.
 
Viimeksi muokattu:

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Sport-matsin katsoin kaksi erää televisiosta ja vikan erän tabletista kuulokkeilla. Kuulokkeista äänet kuuluivat aika nätisti, mutta televisiosta hyvin heikosti. Joten ääniä on, mutta ei ihan parhaalla tavalla tule esille.
 

EMS78

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oon katsonut tämän syksyn JYPin pelit. Mulla kaikki lähetykset on toiminu erittäin hyvin. Tästä huolimatta joudun todennäköisesti irtisanomaan käytössä olevan joukkuepassin, koska otteluiden aikana näytettävä Telian mainos (ennen ja jälkeen hidastusten) aiheuttaa mulle migreenikohtauksen. Kahden pelin katsominen on pitäny lopettaa kesken pelin tästä syystä. Yhdessä pelissä näitä mainoksia, missä kiekko pyörii ja liukuu katsojaa kohti, ei näytetty ollenkaan, jolloin pystyin katsomaan pelin normaalisti. Saan yleensä 0 - 3 migreenikohtausta vuodessa. Jos katsoisin kaikki pelit, nousisi migreenikohtausten määrä mahdollisesti vajaaseen sataan vuodessa. Joten en nyt oikein näe muuta mahdollisuutta, kun lopettaa näiden pelien katsomisen.

Olis mielenkiintoistaa tietää, että onko täällä muita joille nämä Telian lähetykset aiheuttaa migreenikohtauksia?
 
H

Hidas_ja_kankea

Tästä huolimatta joudun todennäköisesti irtisanomaan käytössä olevan joukkuepassin, koska otteluiden aikana näytettävä Telian mainos (ennen ja jälkeen hidastusten) aiheuttaa mulle migreenikohtauksen

Olis mielenkiintoistaa tietää, että onko täällä muita joille nämä Telian lähetykset aiheuttaa migreenikohtauksia?

Samasta asiasta on mielessä käynyt kirjoittaa. Täällä on ollut niin paljon valitettavaa, että on jäänyt tekemättä.

Ei ole noin paha minulla. Varsinkin eteenpäin liikkuvat hahmot vaalealla taustalla ja samassa pohjassa esitetyt kokoonpanot tekevät seuraamisen mahdottomaksi. Kohtauksen saisin, jos jäisin tuijottamaan. Kohtalaisen tyytyväinen Telian tuotteeseen. Kolme live-ottelua katsottuna, jotka ovat Android puhelin + Chromecastauksen kanssa toimineet hyvin. Ari Vallin Show ja Liigalive ovat olleet hyviä.

Olen skipannut nuo minulle vaikeat kohdat. CC:n käyttäminen mahdollistaa samanaikaisen surffauksen puhelimella ja kokoonpanot olen katsonut Liigan sivuilta (jos toimivat) tai Livetulokset applikaatiosta.

Pingataan vielä @Telia mukaan, että tällainen ongelma voi myös olla. Kokoonpanot ja tilastot tulisi esittää staattisen näkymän päällä ja ei suuria värikontrasteja värimaisemissa. Löytyisi asiasta myös pdf:iä graafisen suunnittelun periaatteista. Miellyttävämpää maltillinen grafiikka olisi vaikka ei olisi taipumusta migreenikohtauksiin.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Itsekin annan sen verran palautetta tähän väliin että runkosarjan ensimmäiset kierrokset on näkynyt hienosti ilman ongelmia win10 ja teliasovellus yhdistelmällä. Vielä kun ne kaukaloäänet saadaan puhutulle tasolle ni kelpaa rakasta lajia seurata.

Ja varmasti ollutkin jo esillä mutta lähetyksen äänenvoimakkuutta voi korottaa. Pitää kääntää kajarit aina erän ajaksi kovemmalle ja tätä kun ei erätauoilla muista pamahtaa rokki soimaan Youtubesta aika lujaa :)
 

Telia

Jäsen
Tästä huolimatta joudun todennäköisesti irtisanomaan käytössä olevan joukkuepassin, koska otteluiden aikana näytettävä Telian mainos (ennen ja jälkeen hidastusten) aiheuttaa mulle migreenikohtauksen.

Pingataan vielä @Telia mukaan, että tällainen ongelma voi myös olla. Kokoonpanot ja tilastot tulisi esittää staattisen näkymän päällä ja ei suuria värikontrasteja värimaisemissa. Löytyisi asiasta myös pdf:iä graafisen suunnittelun periaatteista. Miellyttävämpää maltillinen grafiikka olisi vaikka ei olisi taipumusta migreenikohtauksiin.

Kiitos palautteista. Vien nämäkin eteenpäin, jotta myös tämänkaltaiset tilanteet otetaan huomioon, kun seuraavan kerran näitä grafiikkaan liittyviä asioita pohditaan.

Itsekin annan sen verran palautetta tähän väliin että runkosarjan ensimmäiset kierrokset on näkynyt hienosti ilman ongelmia win10 ja teliasovellus yhdistelmällä. Vielä kun ne kaukaloäänet saadaan puhutulle tasolle ni kelpaa rakasta lajia seurata.

Ja varmasti ollutkin jo esillä mutta lähetyksen äänenvoimakkuutta voi korottaa. Pitää kääntää kajarit aina erän ajaksi kovemmalle ja tätä kun ei erätauoilla muista pamahtaa rokki soimaan Youtubesta aika lujaa :)

Mukava kuulla, että lähetykset ovat toimineet nätisti! Äänimaailmaan tehdään toki vielä säätöjä, jotta saadaan uusista mikityksistä kaikki hyöty irti. Äänenvoimakkuuteen liittyen olemmekin saaneet palautetta ja tämäkin pyritään fiksaamaan.

Joonas S. / Telia
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Joo kyllä.

Sitten lähtee irtisanominen ja palataan sitten kun te saatte nämä toimimaan nykytekniikalla.
Sen verran tästä pitää sanoa, että tämähän on ollut tiedossa jo jonkin aikaa. Löytyy jostain Telian FAQista ja täällä ketjussakin mainittu useasti. Sisäisissä CC:ssä ei voi pakottaa 50hz tilaa, joten "yhteensopimaton" kuva nykii. Tämä ei taida olla Telian hallittavissa oleva ongelma, joten korjaamista saa sitten odotella jostain muualta.
 

Sudan1

Jäsen
Hei, katson Liiga-lähetyksiä TeliaTV-tunnuksilla Chromecastin kautta. Tällä hetkellä molemmissa käynnissä olevissa lähetyksissä ääni ei tule täysin synkassa kuvan kanssa, tämän eron huomaa haastatteluissa. Onko vika minussa vai lähetyksissä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös