Tuli tänään otettua riski ja otettua joukkuepassi. Alku oli lupaava - menin kännyllä Telia TV sovellukseen, koska muistin siellä olevan jonkun tilaus näppylän ja löytyihän se se sieltä helposti. Aloin tilaamaan passia ja kirjauduin johonkin kaupan tapaiseen systeemiin ja otin JYP-passin koriin.. tämän jälkeen alkoi yhtäkkiä systeemi herjata, että minun pitäisi mennä telia.fi sivustolle, koska minulla on olemassa olevat tunnukset voimassa. Ajattelin, että eihän siinä lähdetään sinne, mutta eihän se niin yksinkertaista ollutkaan. Jouduin siellä pyörimään joka puolella, koska en vain yksinkertaisesta löytänyt oikeaa paikkaa mistä passin voi tilata. No oma mokahan se oli, koska en tajunnut, että siinä muiden tilausten kohdalla pitää vain vaihtaa "lehteä" kohtaan kanavapaketit. Sen jälkeen homma onnistui mainiosti. 'Ilmoitus tuli, että kanavat tulevat näkymään parissa minuutissa'
Telian pari minuuttia toki kesti tunnin, mutta yhtäkkiä sovelluksesta aukesi lukko ja pääsin kuuntelemaan Wallinin Arskan hassuttelua. Mitään ilmoitusta tilauksesta sähköpostiini en saanut saati vahvistusta paketin kytkeytymisestä.
Kyllä mä ymmärrän hyvin, että jollain on hankalaa tuo tilaus tehdä. Itselläni meni tuohon tilaukseen vain muutama minuutti, mutta omaan kohtalaiset taidot netissä pyörimiseen. Jollain eläkeläisillä vähemmän tietotekniikkaa käyttäneellä olisi melko varmasti mennyt sormi suuhun.
Tilauksen kytkeytymistä odotellessani juttelin chatissa jonkun kaverin kanssa ja hän myönsi systeemin olevan hieman hämärä tilauksen suhteen ja lupasi laittaa palautetta tuon "pari minuuttia" lauseen muuttamisesta.
Annoin lisäksi palautetta noista äänistä yms. täälläkin ilmi tulleista lastentaudeista hommassa. Kirjastoon on kuulemma päivämäärät tulossa, mutta aikataulu hämärän peitossa kuten kaikissa muissakin hommissa. Mä en mikään guru ole, mutta kuinka vaikeaa on kirjoittaa päivämäärä tallenteeseen?
Sitten itse otteluun..
Aloitin ottelun JYP-Jukurit puhelimella, koska piti jeesailla poikaa pleikkarin kanssa juuri ottelun alkaessa. Olisin toki voinut heti lähteä seuraamaan kuvaa isolta näytöltä, mutta perheen rauhan säilyttämiseksi (rouva on vähän nihkee muutenkin näihin kumikiekon katsomisiin) päätin auttaa lastani, jottei hän kerro äitille ettei iskä auta.
Kännyllä ottelu pelitti oikein mainiosti ja odotin kovasti pääseväni testaamaan miltä kuva näyttää isolla ruudulla. Olinhan sitä saanut jo elokuussa nähdä.
Noin kymmenen minuutin kohdalla siirryin kellariin jossa meikä saa olla aivan rauhassa. Siirsin kuvan chromecastilla (vissiin 2 gen)+Samsung Galaxy s7 luurilla telkkariin ja parin sekunnin lataamisen ja 5 sekunnin puuron jälkeen yllätyin kovasti. Koko pelin aikana ei pienintäkään ongelmaa ja kuva oli kyllä paljon parempi verrattuna Ruutuun. Toki itselläni alkaa ikänäkökin painaa, mutta itse ainakin näin kiekon hyvin ja se oli terävä.
Eli kiitosta
@Telia itse kuvan näkemisestä!
Erätauolla JYP-veskareiden torjunnat oli väärin koko ajan eli noita voisi vähän tarkkailla. Äänimaailmaan en jaksanut kiinnittää huomiota, koska aloin juoda olutta JYPin pelatessa paskasti. Ei auttanut.
Eli summasummarum: tilaus hieman haastava, kuva lähes erinomainen. En voi valittaa. Hyvää yötä!