Teemu Selänne

  • 17 869
  • 90

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Panzerfaust
Tuskin ja toivottavasti ei. Ja jos lukeekin, niin ymmärrä Teme näitä pienimunaisia, pesemättömiä ja kuolaavia rahvaita, jotka ryömivät koloistansa puukottamaan parempiaan heti silloin, kuin pienkin mahdollisuus siihen on.

Mutta kyllä se "Teme" myös ilahtuu, kun on näitä suurikullisia wankereita, jotka hakkaavat karvaisia käsiään "Temen" nimeen, sen minkä erektioltaan kerkeävät.

Sic transit gloria mundi. Hienon uran on mies tehnyt, mutta ehtoopuolella on tullut pari hassia, jotka nakertavat tällä hetkellä sädekehää. Voi toki olla että mies palaa entistä ehompana, mutta en löisi taloani pantiksi.

Itselläni ainoa "Temen" arvostusta laskeva tekijä on nämä Coloradon aikaiset kitinät, ja kieltäytyminen maajoukkueesta ennen NHL-uraa. Ei kiinnostanut kun väsytti, eikä uskonut että pärjätään. Eka mitali sieltä kuitenkin tuli, ja "Temen" avulla olisi voinut vielä kirkastuakin.

Sinänsä olen joskus myös epäröinyt miehen voitontahtoa, puheissa on aina halu voittaa, mutta mitä on valmis tekemään sen eteen? Näistä ei kuitenkaan tietoa ole, joten en pidä sitä miestä vastaan.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Viestin lähetti OneBigRed

Itselläni ainoa "Temen" arvostusta laskeva tekijä on nämä Coloradon aikaiset kitinät, ja kieltäytyminen maajoukkueesta ennen NHL-uraa.

Ei Teemu ihmisenä mikään täydellisyys ole, ja tuosta kitinästä hän saikin ansaittua shittiä, mutta minä olen nähnyt Suomessä Selänteen uskomattoman hienon uran dissausta ihan alusta asti mitä käsittömättömin perustein ja vituttaa kun nämä tyypit pääsevät nyt sanomaan "mitäs mä sanoin." Hyi helvetti.


Viestin lähetti OneBigRed
Sinänsä olen joskus myös epäröinyt miehen voitontahtoa, puheissa on aina halu voittaa, mutta mitä on valmis tekemään sen eteen? Näistä ei kuitenkaan tietoa ole, joten en pidä sitä miestä vastaan.

mm.Joe Sakic, Luc Robitaille, Steve Yzerman, Ray Bourque saivat kuulla dissausleiristä luuserijuttuja kyllästymiseen asti ennen cupia ja se kuuluu jossain määrin asiaan, ei siinä mitään. Suomen näkökulmasta häiritsee näissä jutuissa se, kun Selännettä aletaan vertaamaan kaikenmaailman keskivertojanareihin, ihan kun täällä kasvaisi puussa häntä parempia pelaajia näyttämässä voittamisen esimerkkiä. Kanadalaisilla on vähän varaakin vaatia tähdiltään pisteiden lisäksi cupin voittamista.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti eh
Eräs arvovaltainen taho suvaitsee olla eri mieltä: http://www.iltalehti.fi/osastot/jaakiekko/2908967_jk.shtml
Tässä on nyt ensimmäistä kertaa selkeästi sanottu se, mihin mm. Teemun pelaamattomuus Jokereissa ratkesi. En jaksa uskoa edes Iltalehden laittavan sanoja haastateltavan suuhun vaan näkemykset ovat nimenomaan Teemun.

Tuon haastattelun perusteella ei ole mitään syytä moittia ainakaan miehen tätä kautta koskevia päätöksiä. Teemu on selkeästi toiminut niin kuin on itse katsonut järkevästi. Tämä sekä maajoukkueen että Jokerien osalta.

Kuulun kyllä itsekin siihen joukkioon, joka näkee Teemun uran pikku hiljaa olevan ohi. Kovalta kuitenkin vaikuttaa miehen usko uuteen tulemiseen ja sitä tietenkin toivotaan. Tervetuloa kokeilemaan ensi kaudella Jokereihin, jos ei muualta parempaa diiliä lohkea. Kuten todettua, try out -paikka Waden valmennuksesta varmaan löytyy ;)
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Onpahan ollut "huikea" ketju jälleen Selänteestä. Samoja asioita täällä jauhetaan yllättäen nytten vain sillä lisämausteella, että pelaako Selänne enää.
Eräs rehtori jopa tiesi kertoa Teemu viettävän aikansa baareissa ja rannalla treenaamisen sijaan.

Mitä tulee Teemu uraan, niin mahtavia saavutuksiahan miehellä on urallaan.
Ja päinvastoin kun täällä väitetään, niin usein Teemu kyllä hinas Anaheimia yksin kohti parempaa tulevaisuutta. Olikohan peräti yksi kausi, kun ketju Kariya - Ruchin - Selänne sai pelata yhdessä. Liekkö Kariya ja Selänne edes pelanneet kahta täyttä kautta yhdessä?
Selänne on itkenyt kyllä anaheimin aikoina joukkueesta. Virsi oli suurinpiirtein kauden alussa tämä: "Noh eipähän tässä taas hirveästi lähdetä tavoittelemaan. Seuran johto lupasi hankkia vahvistuksia kesällä, mutta mitään ei tapahtunut." Ja viimeisinä vuosina loppukaneetti vaihtui muotoon "mitään ei taaskaan tapahtunut".
En tiedä onko hirveän väärin, että mies on rehellinen itselleen ja muille siitä, että mestaruuksia ei ehkä tarvia odottaa tänäkään vuonna.
Ja kyllä anaheim pääsi finaaleihin kun Teemu lähti, mutta olikos siellä anaheimissa voittavaa maalivahtia silloin kun Teemu siellä pelasi?

Näitä juttuja mitä tapahtui coloradon kaudella minä en hyväksy. Mies pelasi huonosti ja vaati vielä lisää peliaikaa. Millähän logiikalla se sitten toimii? Minä pelaan huonosti ja haluan pelata paljon huonosti?
Ja Teemu ei siinä haastattelussa tarkottanu Konoa ja Nikolishinia. Vaan Worrelia ja jotain toista taitokiekoilijaa joidenka kanssa taisi joutua pelaamaan yhden tai kaksi peliä. Tuon harhakäsityksen, että Teemu olisi tarkoittanut jotain oikeita pelimiehiä kauppasi aika monelle aikaisemmin palstalla vaikuttanut colorado tietäjä.

Itse toivon, että Teemu vielä palaa huipulle ja näyttää, että on oikeasti pelimies. Jos näin ei käy, niin mies jättää itsestään varmasti turhan huonon kuvan monen suomailaisen jääkiekkon seuraajan mieliin. Tai jos ei paluu huipulle onnistunu, niin lopettaisi edes kitinän peliajasta.
 
Viestin lähetti repe_joke
Eräs rehtori jopa tiesi kertoa Teemu viettävän aikansa baareissa ja rannalla treenaamisen sijaan.

Kyllä Teemu on useasti nähty helsingin yössä tämän talven aikana, ennen kuin lähti "kuntouttamaan" polvean rapakon taakse.

Tässä asiassa tiedotus on kussut todella pahasti. Tosin hyvä myyntikikka saada katsojia ja fanikrääsää myytyä, pisteet siitä hjallikselle ja virmaselle.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Ratakadun Rehtori
Kyllä Teemu on useasti nähty helsingin yössä tämän talven aikana, ennen kuin lähti "kuntouttamaan" polvean rapakon taakse.

Tässä asiassa tiedotus on kussut todella pahasti. Tosin hyvä myyntikikka saada katsojia ja fanikrääsää myytyä, pisteet siitä hjallikselle ja virmaselle.

Ja mitenkäs se Teemun baarissa olo Suomessa liittyy siihen mitä kaveri on tehnyt rapakon takana? Ja kuinka paljon näistä sinun "tiedoistasi" perustuu ihan siihen, että olet itse ollut asiaa todistamassa? Vai onko kaikki vain toisen käden tietoa ja omaa mutu veikkailua?
Ja mikä siinä, että urheilija ei sais baarissa käydä? Tavallinen hitsari saa dokata joka viikonloppu ihan rauhassa eikä kukaan kanna siitä huolta.

Ja en kyllä usko yhdenkään katsojan tulleen lisää, kun Teemu ei peliäkään pelannut. Ja vain pahiten höyrähtäneet on ostanu semmosen miehen fanikrääsää joka ei ole peliäkään pelannut.
 

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
Voi hellenlettas sentään, eikö se kuntoutuva jääkiekkoilija saa tehdä muuta kuin kuntouttaa polveaan ja situa himassa? On ihan käynyt illalla ulkona... Jatkoajan kukkahatut iskee.

Kateellisten selkäänpuukottajien luvattu maa.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole mikään Selänne-fani, mutta täytyy nyt kuitenkin sanoa, että eiköhän se ollut ihan hyvä päätös Teemulta jättää tämä kausi väliin. Kaverin pelit ovat parina viime vuosina, tai oikeastaan vain viime kaudella, kulkeneet heikommin, joten jos olisi nyt tullut tänne puolikuntoisena vääntämään, niin siinä olisi mennyt viimeisetkin maineen rippeet ja mitä joukkue olisi hyötynyt? Niin, pikemminkin päinvastoin.

Selänne on tehnyt karmeat määrät pisteitä ja oli parhaimmillaan yksi maailman vaarallisimmista hyökkääjistä. Nyt johtuen varmasti aika pitkälti polvesta, ehkä muustakin. Hän ei ole enään parhaimmillaan. Lähtönopeushan on ollut se yksi tärkein ase Teemun pistetehtailuissa.

Tällaiset kitinät ovat laskeneet arvostustani Teemuun huomattavasti, mitä oli esim. ennen World Cupia hän sanoi, että on 100% kunnossa ja tulee kirkastamaan maineensa. No sitten kun pelit menikin huonommin, hän muutti mielensä ja sanoi, että ei pystynyt pelaamaan kuin puoliteholla johtuen polven huonosta kunnosta. Coloradossakin oli jotain kitinää, mutta eiköhän se riitä.

Hieno pelaaja Teemu ainakin oli, mikä on tulevaisuus, sitä ei tiedä ehkä oraakkelikaan.
 

pekkak

Jäsen
Viestin lähetti OneBigRed
Sinänsä olen joskus myös epäröinyt miehen voitontahtoa, puheissa on aina halu voittaa, mutta mitä on valmis tekemään sen eteen? Näistä ei kuitenkaan tietoa ole, joten en pidä sitä miestä vastaan.

Nosti Chris Prongerin seinälle vuoden 2002 olympialaisissa! Se taklaus nosti kyllä hymyn allekirjoittaneen huulille. Vakavasti ottaen, kyllä Teemu on mun nähdäkseni ollut valmis ottamaan tällejä vastaan niiden maalien eteen. Ei se ihan pehmeä pelaaja ole ollut.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti pekkak
Vakavasti ottaen, kyllä Teemu on mun nähdäkseni ollut valmis ottamaan tällejä vastaan niiden maalien eteen. Ei se ihan pehmeä pelaaja ole ollut.

Mitä itse olen Selännettä seurannut muutaman viime vuoden, niin minusta tuntuu että hänen paikka ihan oikeasti on jossain siellä 3. ketjussa. Vauhtia ei ole enää niin paljoa eikä maaleja synny niin kamalasti, mutta 3. ketjun pelaajaksi on tarpeeksi kaikkea. Mielestäni nykyään Selänne taklaa suht paljon, heittäytyy kiekon eteen, jopa varjostaa vastustajan pelaajia. Liikettä ja tasapainoa on kuitenkin keskivertotyömyyrää paljon enemmän, kokoa ja fysiikkaakin vähintään riittävästi.

Tässäkö Jokereiden ensi kauden PF? (hymiöllä tai ilman, reader's choice)
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Itse en oikein ymmärrä mistä Selänteen huonon play offs pelaajan maine johtuu, sillä niinä keväinä, joina Teemun joukkue on "kovissa peleissä" mennyt pitkälle on Selänne ollut joukkueen kantavia voimia maalinteossa.

Tarkoitan nyt kausia 1996-1997 Anaheimissa ja 2001-2002 SJ:ssä, joilla molemmilla kerroilla play offsit katkaissut joukkue oli mestaruusjoukkue. Hauska huomio, että molempina keväinä ensimmäisella kierroksella vastassa oli Phoenix.

Tuosta Detroit-sarjasta muistan lukeneeni mm. Sporting Newsista, että Selänne ja Kariya eivät enää yksin jaksaneet kantaa joukkuetta eteenpäin laajalla materiaalilla pelannutta Detroitia vastaan ja tottahan se oli. Ei ole salaisuus, että SJ oli ensimmäinen vähän parempi joukkue Teukan uralla NHL:ssä.

Muuten tällä 1996-1997 kaudellahan eräs J. Kurri pelasi Anaheimissa ja silloin kitisijä oli juuri hän. Muistan mm. seuraavaa "Olin treenannut itseni kyseistä kautta varten huippukuntoon, mutta en saanut jostain syystä valmentajalta peliaikaa, joka söi motivaation". Kuulostaako tutulta?

Anaheimin loppuajoilta jäi vähän sellainen laiska kuva Teukasta. Kariya teki hirveän työn nurkissa jne. ja Teme kyttäili snaipperina vain hyviä tekopaikkoja. Äijähän on puhtaana maalintekijänä universumin parhaita, mutta alkaako asenne olemaan slaavilainen "Just give me the puck and I will score!"? Siltä se hiukka vaikutti.

Upea ura ja toivottavasti semi-upea uran päätös kaukalossa vielä edessä. Näin Teukalta Coloradon paidassakin viime kaudella ainakin yhden todella hyvän pelin, jossa hän yritti ja teki töitä. Eli, kyllä hän siihen ilmeisesti vielä pystyy, jos haluaa.
 
Viimeksi muokattu:

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Viestin lähetti Black Adder

Upea ura ja toivottavasti semi-upea uran päätös kaukalossa vielä edessä. Näin Teukalta Coloradon paidassakin viime kaudella ainakin yhden todella hyvän pelin, jossa hän yritti ja teki töitä. Eli, kyllä hän siihen ilmeisesti vielä pystyy, jos haluaa.

Selännehän painoi kaukalossa viime keväänä, kuin viimeistä päivää. Todella taistelevalla ilmeellä liikkeellä ja kaikin puolin hyvännäköistä pelaamista.

Kyllä Selänteellä täytyy olla vielä hyviäkin pelivuosia edessä ei ne maalit ole pelkästään syntyneet nopeuden avulla. NHL käyntii ja Selänne sinne vääntämään itselleen sitä paljon himoittua cuppia, ei Selänne minnekään sm-liigaan kuulu.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti bozik
Kuulun kyllä itsekin siihen joukkioon, joka näkee Teemun uran pikku hiljaa olevan ohi. Kovalta kuitenkin vaikuttaa miehen usko uuteen tulemiseen ja sitä tietenkin toivotaan. Tervetuloa kokeilemaan ensi kaudella Jokereihin, jos ei muualta parempaa diiliä lohkea. Kuten todettua, try out -paikka Waden valmennuksesta varmaan löytyy ;)

Petri Varis on vuoden Teemu Selännettä vanhempi ja myös Pete on kärsinyt polvivammoista mutta siitä huolimatta Pete on tehnyt pudotuspeleissä 1 piste/peli tahdissa pisteitä. Pete ei ole menneen talven lumia vaikka jalalla ei enää samaa lennokkuutta olekaan.

Kari Martikainen on kaksi vuotta Teemu Selännettä vanhempi, siitä huolimatta Kartsa on ollut erittäin kova vahvistus meidän takalinjoille ja viimeksi Hämeenlinnassa Kartsa oli se pelaaja joka teki meidän 2-3 voittomaalin.

Teemu Selänne on noita edellä mainittuja hyviä pelaajia parempi pelaaja. Jos ja kun Teemu on saanut tai siis on saamassa polvensa kuntoon niin olen aivan varma että Teme olisi SM-liigan tasolla tähti. Selänteellä on nopeutensa lisäksi aivan SM-liigan terävinpään kärkeen kuuluva laukaus ja ennen kaikkea Teemun laukaus on kovuutensa lisäksi erittäin tarkka. Ja jos joku Kimmo Kuhta tai Pasi Saarela iskee liigassa n. 30 maalia niin kyllä Selännekin tuollaisiin lukuihin pystyy.

Silti kuten KPL tuossa edellä sanoi niin ei SM-liiga ole varsinaisesti se paikka jossa Selänteen toivoisi ensi kaudella pyörivän, vaikkakaan en pistä kovasti vastaankaan jos Teemu meillä Jokereissa ensi kaudella pelaisi.
 
Viimeksi muokattu:

Dani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Suomi, Real Madrid, Espanja, Argentiina
Ja Teemu ei siinä haastattelussa tarkottanu Konoa ja Nikolishinia. Vaan Worrelia ja jotain toista taitokiekoilijaa joidenka kanssa taisi joutua pelaamaan yhden tai kaksi peliä. Tuon harhakäsityksen, että Teemu olisi tarkoittanut jotain oikeita pelimiehiä kauppasi aika monelle aikaisemmin palstalla vaikuttanut colorado tietäjä.

Itse toivon, että Teemu vielä palaa huipulle ja näyttää, että on oikeasti pelimies. Jos näin ei käy, niin mies jättää itsestään varmasti turhan huonon kuvan monen suomailaisen jääkiekkon seuraajan mieliin. Tai jos ei paluu huipulle onnistunu, niin lopettaisi edes kitinän peliajasta. [/B]


Surullista, että pepsimiehen jankutuksella on ehkä ollut vaikutus joihinkin heikkomielisiin. kannattaa kuitenkin muistaa, että henkilö joka juo viikossa keskimäärin 12 litraa kolajuomaa jääkiekkojoukkueen kannattamiseksi ei ehkä ole ihan täysin "kotona".
Minä uskon, että Selänne kyllä vielä rutistaa yhden tai kaksi hyvää kautta, tosin se riippuu siitäkin, ettei joku veijari hajota taas paikkoja. Aina on olleet sympatiani vanhojen himmenevien starojen comebackeillä.
Selänne ei ehkä ole sitä suurinta voittajatyyppiä, mutta eipä ole tainnut olla oma joukkuekaan sitten jokereiden aikojen olleen mitenkään suuri suosikki. (pl. Avs 03-04, mutta tuo nyt oli sellainen venäläistyylinen tähtisikermä joka tasavarmasti floppaa, etenkin kun katsoo kuinka totaalisen kyvytön mies on saatu valmentajaksi.)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös