- Boudreaun ja minun välisessä suhteessa ei ole mitään vikaa, itse asiassa hän on mukava mies. Meillä oli vain iso näkemysero siitä, millainen pelaaja olen. Tiedän, että voisin yhä pelata tällä tasolla ja olla ykkösketjun pelaaja, mutta nyt on oikea aika lopettaa, Teemu kommentoi.
---
Kun Teemu vihdoin saapui läheistensä pariin, hänen ensimmäinen kommenttinsa oli paljon puhuva.
- Olisihan se ollut suoranainen vääryys, jos tuolla valmentajalla olisi voitettu Stanley Cup tänä vuonna. Tämä joukkue olisi ansainnut paljon enemmän.
Tästä alkoi aamuyöhön saakka kestänyt tunteellinen neljän tunnin purkaus, jonka aikana ei puhuttu lainkaan Teemun uran päättymisestä vaan ainoastaan Bruce Bourdeausta. Teemun pelaajakavereista pöydässä istuivat Saku Koivu ja Francois Beauchemin.
"Game seven" pelattiin perjantaina. Seuraavana maanantaina joukkueella piti olla perinteinen kauden yhteenvetopalaveri, mutta Boudreau ei halunnut tällä kertaa tavata pelaajia.
- Se varmaan vaistosi, että siellä oli niin monta jätkää, jotka olisivat halunneet ladata sille kaiken päin naamaa.
Tyytymättömyyteen oli muitakin syitä, kuin Teemun kohtelu. Boudreaun kaikin puolin päätön peluutus sai kauttaaltaan kritiikkiä pelaajilta. Kaikki oli rakennettu Getzlafin ja Perryn ympärille, mutta siihen kaikki loogisuus sitten loppuikin.
- Se oli urani ensimmäinen kerta, kun mulla ei ollut valmentajan kanssa exit-palaveria. En ole puhunut Boudreaun kanssa Dallasin purkaukseni jälkeen.