Minulla ei yleensä ole minkäänlaisia sisäpiirin tietoja, mutta sattumalta paikkani Helsingin Jäähallissa on sellainen, että olen kuullut palkan alkavan kakkosella. Voin olla väärässäkin, mutta näin minulle on väitetty asian olevan.
Ei Ramstedtin kauteen voi olla tyytyväinen. Silti runkosarjassa syntyi 0,5 pistettä/peli joka ei kuitenkaan huono määrä ole. Itse uskon kyllä että mies ensi kaudella palaa sille tasolle jossa tekee sen 35-40 pistettä. Pelisilmähän miehellä on aivan loistava, sitä ei kai kukaan kiistä?
Taitavahan jätkä on, se on nähty, mutta pikkunätit kynät ja tunteeton reagoimattomuus on tehotonta paskaa.
Tästä muuten sellainen huomio, että Ramstedt näytti olevan muun joukkueen ulkopuolella voittojuhlissakin. Kyseinen huomio tapahtui säälien ekassa matsissa Lukkoa vastaan, kun muiden juhliessa jatkoerämaalia Ramu seisoskeli laidan vieressä ja nojaili mailaansa.
Pronssiottelu on sellainen höntsä missä puolet pelaajista on kankkusessa ja loputkin henkisesti lomalla. Se, että siinä ei näytä veltolta ei ole kovinkaan paljon.Ramu pelasi muuten erittäin hyvän pelin pronssiottelussa. Vaikutti vähän siltä, että oli saanu pientä palautetta velttoudesta ja laukausten puutteesta. Pelasi ainakin paljon terävämmin ja laukoi hyvän pelinrakentamisen ohessa myös itse. Miehestä on varmasti hyötyä jatkossa, jos jatkaa samalla tavalla. Pelisilmä ja syöttötaito ovat kuitenkin sillä tasolla, että jos otteisiin saadaan lisää ryhtiä ja tahtoa, on luvassa varmasti hyvä ensi kausi.
Olin kirjoittamassa, että pronssiottelu nyt tietenkin on aina pronssiottelu, mutta jätin väliin. Jokeri-leirissäkin Filppula pelasi kauden parhaan pelinsä pronssiottelussa:) Vaikka kyseessä olikin erittäin joutava ottelu, niin mielestäni nyt nähtiin hyvää Ramua kaikesta huolimatta.Pronssiottelu on sellainen höntsä missä puolet pelaajista on kankkusessa ja loputkin henkisesti lomalla. Se, että siinä ei näytä veltolta ei ole kovinkaan paljon.
Ramu pelasi muuten erittäin hyvän pelin pronssiottelussa. Vaikutti vähän siltä, että oli saanu pientä palautetta velttoudesta ja laukausten puutteesta. Pelasi ainakin paljon terävämmin ja laukoi hyvän pelinrakentamisen ohessa myös itse. Miehestä on varmasti hyötyä jatkossa, jos jatkaa samalla tavalla. Pelisilmä ja syöttötaito ovat kuitenkin sillä tasolla, että jos otteisiin saadaan lisää ryhtiä ja tahtoa, on luvassa varmasti hyvä ensi kausi.
Missähän pelissä sä oikein olit? Ramu oli samanlainen veltto vätys pronssipelissä, kuin oikeastaan kaikissa aiemmissakin matseissa. Jatkoerän maalikin tuli hänen velton puolustamisen takia.. Toki hän laukoi ehkä vähän normaalia enemmän, mutta kulmakahinoihin meni ihan samanlainen löysä sukka, kuin aiemminkin.
Meinasin juurikin kirjoittaa samaa. Ramu käytännössä lähimpänä pelaajana käänsi itse maalille ja päästi Boumediennen nousemaan maalin tekoon vapaasti kulmasta. Eikä tämä suinkaan ollut ainoa kerta tämän kevään pudotuspeleissä.
Ramussa on paljon potentiaalia, mutta kehittyäkseen potentiaalinsa edellyttämälle tasolle täytyy pojan aikuistua melkoisesti. Ramu oli HIFK:ssa pelatessaan suoraan sanottuna helvetinmoinen vässykkä, jossa ei ollut mitään karismaa saati voitonhimoa. Lähinnä tuli fiilis, että kundi menee aina sieltä mistä aita on matalin. Silti hän heitti aika mojovia pistemääriä meillä pelatessaan, se kertoo jotain kundin talentista.
Saas nähdä pystyvätkö Spartalaiset koulimaan meidän tissiposkesta miehen.
Onnea Ramulle!
Totuus on vain se, että kun IFK:ssa oli käytännössä mahdotonta päästä ykkössentteriksi niin tie oli käyty loppuun. Ensin oli Hirso edessä, sitten Mikke ajoi ohitse niin ei se ole helppoa. Lisäksi oli Petteri Wirtanenkin joukkueessa. Kolmoskentässä Ramu ei ollut omimmillaan.
Eikö muuten se ollutkin juuri Ramstedt, joka oli Granlundin sentterinä tämän ensimmäisellä IFK-kaudella? Siis silloin kun Mikke ajettiin liigaan sisään laiturina. Ihan hyvinhän tuo taisi sujua.