Teemu Ramstedt – riittääkö taso?

  • 373 703
  • 1 235

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Anssi Salmela taitaa olla vielä suoremmin asian ilmaissut ja teoillaan osoittanut, eikä siinä sinänsä mitään väärää ole, mutta mihinkään ikoniasemaan tietysti ei tällöin ole missään seurassa asiaa.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Anssi Salmela taitaa olla vielä suoremmin asian ilmaissut ja teoillaan osoittanut, eikä siinä sinänsä mitään väärää ole, mutta mihinkään ikoniasemaan tietysti ei tällöin ole missään seurassa asiaa.
Salmelan tunnen henkilökohtaisesti jollakin tasolla ja hänen syynsä ovat moninaiset. En laittaisi samaan koppaan Ramun kanssa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos Ramu menee Lukkoon niin ei juurikaan harmita. Salmelainen ottanut uuden linjan että omia poikia ei hankita hinnalla millä hyvänsä. Ja mitä se olisi tehnyt yhteishenkeen juuri nyt kun kaikki on saatu aika kohdalleen? Oma poika tulee ja suoraan ykkösketjuun? Kiitos ei.
Minä olen omapoika-ajattelun vankkumaton kannattaja. Siitä huolimatta pystyn näkemään kaksisuuntaisen tien tässä ajattelussa. Ei omapoika ole sellainen, joka valitsee toisen liigajoukkueen ennen sitä omaa ja rakasta seuraansa. Tästä täydellisenä esimerkkinä käy Janne Pesonen. Kärpät oli aikaan pulassa ja tarvitsi nimenomaan Pesosen kaltaisen kaverin vahvistamaan joukkuetta. Kärpät löi hänen eteensä taloudellisesti loistavan sopimuksen, mutta Janne valitsi verivihollisen HIFK:n järkisyihin vedoten. Pelipaikka Granlundin vierellä painoi vaa’assa enemmän kuin mikään muu. Minulla ei ole enää mitään hampaankolossa asian suhteen, sillä jokainen pelaaja on oikeutetty valitsemaan urapolkunsa itse, tottakai. Kärppien omapoika Pesonen ei kuitenkaan ole. Viuhkola, Kukkonen ja Pyörälä taas ovat ja Raksilan katosta pystyy jokainen sen aikanaan varmistamaan.

Joitakin pelaajia kiinnostaa raha ylikaiken, joitakin menestys. Kuitenkin jotkut, tosin perin harvat, omaavat muitakin arvoja sopimustarjouksia pohtiessaan. Teemu Ramstedt taitaa kuulua tuohon ensiksi mainittuun joukkoon ja se ei ole väärin se. Minä vain satun arvostamaan enemmän toisenlaista toimintaa.
 

Driver#66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä olen omapoika-ajattelun vankkumaton kannattaja. Siitä huolimatta pystyn näkemään kaksisuuntaisen tien tässä ajattelussa. Ei omapoika ole sellainen, joka valitsee toisen liigajoukkueen ennen sitä omaa ja rakasta seuraansa. Tästä täydellisenä esimerkkinä käy Janne Pesonen. Kärpät oli aikaan pulassa ja tarvitsi nimenomaan Pesosen kaltaisen kaverin vahvistamaan joukkuetta. Kärpät löi hänen eteensä taloudellisesti loistavan sopimuksen, mutta Janne valitsi verivihollisen HIFK:n järkisyihin vedoten. Pelipaikka Granlundin vierellä painoi vaa’assa enemmän kuin mikään muu. Minulla ei ole enää mitään hampaankolossa asian suhteen, sillä jokainen pelaaja on oikeutetty valitsemaan urapolkunsa itse, tottakai. Kärppien omapoika Pesonen ei kuitenkaan ole. Viuhkola, Kukkonen ja Pyörälä taas ovat ja Raksilan katosta pystyy jokainen sen aikanaan varmistamaan.

Joitakin pelaajia kiinnostaa raha ylikaiken, joitakin menestys. Kuitenkin jotkut, tosin perin harvat, omaavat muitakin arvoja sopimustarjouksia pohtiessaan. Teemu Ramstedt taitaa kuulua tuohon ensiksi mainittuun joukkoon ja se ei ole väärin se. Minä vain satun arvostamaan enemmän toisenlaista toimintaa.
Erittäin hyvin kirjoitettu. Itse olen juurikin samaa mieltä. Ei harmita ramun menetys yhtään jos kerran haluaa pelata muualla. Uskoisin että tarjouksissa ei tähän aikaan kaudesta kuitenkaan niin suuria eroja olisi etteikö valitsisi HIFK:n jos olisi ns. oma poika. Kukkonen ja kumppanit ei liikahtaisi Kärpistä 20 tonnia isommalla sopparilla ja sitä minä kunnioitan. Vituttaa kun HIFK joutuu "omista pojistakin" maksamaan sikahintaa että saadaan ne palaamaan stadiin, silloinkin yleensä uran ehtoopuolella.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Vituttaa kun HIFK joutuu "omista pojistakin" maksamaan sikahintaa että saadaan ne palaamaan stadiin, silloinkin yleensä uran ehtoopuolella.
IFK on menettänyt näitä omia poikia ihan liikaa viime vuosina. Jotenkin kuvittelin, että UTJn vaihduttua suunta kääntyisi mutta ilmeisesti ei. Kyllä se vaan mieltä lämmittää enemmän kun kentällä pelaa ja menestyy omat kasvatit kuin ostopelaajat. Molempia tietysti tarvitaan, jos menestystä halutaan.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ramstedt kärsii sairaudesta, jonka hoitoon joutuu välillä käyttämään kortisonia mikä taas turvottaa joten en vetäisi "pulleista poskista" minkäänlaisia johtopäätöksiä. Kuten hän on itse todennut niin taisi keväällä 2016 lihoa lääkityksen takia yli viisi kiloa ja hyvin kulki peli siitä huolimatta.

Joo Ramun kohdalla poskien pulskuus ei kyllä kerro juuri mitään, eri lääkitys vaikuttaa eri tavalla jne. Tuli kuitenkin mieleen, että missähän kunnossa Ramu on tällä hetkellä, kun pelannut helmikuun jälkeen noin 4-6 matsia joista osa harjoituspelejä. Ramu sanoi Nelosen lounaslivessä että on uransa parhaassa kunnossa. Miksikö siis epäilen tätä? Koska olemus viesti mainospuhetta ja pientä valkoista valhetta. Ihmiskäyttäytymistä tutkineet ovat sanoneet että suurin osa ihmisistä kääntää katseensa pois kun kertoo valheen, ja yleensä vielä ylöspäin. Ramu teki täsmälleen samoin kun sanoi ''uransa parhaassa kunnossa'' vai miten tarkalleen sanoikaan. No voihan se olla ihan perkeleen kovassa tikissä, ja tuo ylöspäin katsominen saattoi johtua vaikka studiossa käynnistyneestä valosta tai muusta, mutta mä en ihan suorilta tuota osta.

Sinänsä parhaaseen mahdolliseen kärkijoukkueeseen meni, jos johonkin siis piti mennä. TPS, Tappara ja JYP on jo valmiiksi vittumaisen kovia etenkin keskikaistaltaan, ja Lukkoon oli myös tilausta tuollaiselle sentterille. Ihan mielenkiintoista nähdä Ramuakin Liigassa. Viihdyttävä oldschool-taitosentteri jonka peliä on mukava seurata kun kulkee. IFK:ta vastaan pelatessa ei välttämättä niin mukavaa.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
IFK on menettänyt näitä omia poikia ihan liikaa viime vuosina. Jotenkin kuvittelin, että UTJn vaihduttua suunta kääntyisi mutta ilmeisesti ei. Kyllä se vaan mieltä lämmittää enemmän kun kentällä pelaa ja menestyy omat kasvatit kuin ostopelaajat. Molempia tietysti tarvitaan, jos menestystä halutaan.
Hifkissä on nytkin monta omaa poikaa jotka ei muualle sopimusta samoilla ehdoilla saisi. Ei ole mitään järkeä maksaa omista ylimääräistä.
 

scholl

Jäsen
Erittäin hyvin kirjoitettu. Itse olen juurikin samaa mieltä. Ei harmita ramun menetys yhtään jos kerran haluaa pelata muualla. Uskoisin että tarjouksissa ei tähän aikaan kaudesta kuitenkaan niin suuria eroja olisi etteikö valitsisi HIFK:n jos olisi ns. oma poika. Kukkonen ja kumppanit ei liikahtaisi Kärpistä 20 tonnia isommalla sopparilla ja sitä minä kunnioitan. Vituttaa kun HIFK joutuu "omista pojistakin" maksamaan sikahintaa että saadaan ne palaamaan stadiin, silloinkin yleensä uran ehtoopuolella.
IFK on menettänyt näitä omia poikia ihan liikaa viime vuosina. Jotenkin kuvittelin, että UTJn vaihduttua suunta kääntyisi mutta ilmeisesti ei. Kyllä se vaan mieltä lämmittää enemmän kun kentällä pelaa ja menestyy omat kasvatit kuin ostopelaajat. Molempia tietysti tarvitaan, jos menestystä halutaan.

Kukkonen on huono esimerkki, kun mies on ehdottoman ylihintainen. Minä en usko, että Ramusta loppukauden sopparilla tarvitsee maksaa sikahintaa. Lukko voi maksaa ylihintaa, jos mies menee sinne, mutta en usko syyn olleen sikahinta, miksei pelaa täällä. IFK:lla ei ole joko budjetissa tilaa tai ei haluttu tehdä sen pituista sopimusta mikä sopii pelaajalle.

Se on huvittavaa, että se on aina joko pelaajan tai utj:n vika, jos tarjonta ja kysyntä eivät jollain tietyllä hetkellä kohtaa. Tosin osa pelaajista ovat sellaisia, jotka eivät kategorisesti liigassa edusta kuin yhtä seuraa, mutta voihan se olla niinkin, ettei Ramulle nyt vain yksinkertaisesti löytynyt pelipaikkaa ulkomailtakaan.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Valitessa seuraa niin pelaajan kannalta kyseessä on aina kokonaispaketti (raha, menestysmahdollisuudet, rooli, kehittyminen pelaajana & noste uralle jne.) ja joku painottaa enemmän jotain muuta kuin joku toinen. Aina voi olla poikkeuksia, mutta yleisesti ottaen en usko juurikaan olevan olemassa sellaisia pelaajia, jotka asettaisivat merkittävässä määrin kasvattiseuransa edun oman etunsa edelle eli valitsisivat itselleen huonomman vaihtoehdon. Voi olla että joku menee jonkun verran halvemmalla johonkin, mutta silloinkin kyseessä saattaa olla ennemminkin se, että on mukavampi mennä tuttuun jengiin ja asua tutussa kaupungissa eli oma etu.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kukkonen on huono esimerkki, kun mies on ehdottoman ylihintainen.
Kukkonen on aivan loistava esimerkki omapoika-ajattelusta. Mies saapui parhaassa iässään takaisin Kärppiin auttamaan rakastamansa seuran ylös erittäin, erittäin kosteasta suosta. Ja hänhän auttoi. Mies valittiin ensimmäisellä kaudella paluunsa jälkeen Liigan parhaaksi puolustajaksi ja Kärpät voitti monen vuoden taaperruksen jälkeen mestaruuden.Taisi Lasse muuten myös voittaa olympiapronssia tuolla kaudella. Lasse Kukkonen on iso, iso Kärppä, jonka paita nousee Raksilan kattoon hetimiten lopettamispäätöksen jälkeen. Malliesimerkki omasta pojasta! Ramstedt on vähän toisenlainen kaveri ja se ei haittaa. Meitä on moneksi.
 

Driver#66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kukkonen on huono esimerkki, kun mies on ehdottoman ylihintainen. Minä en usko, että Ramusta loppukauden sopparilla tarvitsee maksaa sikahintaa.
Olen kyllä Kukkosesta ja hänen palkastaan aivan eri mieltä.Kukkonen on ollut jo vuosia Kärpissä se pelaaja joka HIFK:lta tällä(kin) hetkellä puuttuu, johtava pelaaja ja mielellään oma poika. Eli suomeksi kapteeni. Kukkoselle kuluva kausi taitaa olla ensimmäinen huonompi kausi, mutta uskoisin hänen olevan edelleen hyvä johtaja. Meillä oli aikoinaan vastaavanlainen pelaaja, eräs nro 16 ja näiden herrojen liksoja ei mitata samalla mittarilla ramujen kanssa. Täällä suurin osa taisi haluta Elkinsillekin 300 tonnin liksan kunhan saisimme hänet pidettyä ja syy oli se että saisimme joukkueeseen taistelevan ja johtaja-tyyppisen pelaajan.

Edit. Ramun liksasta unohtui mainita, että mielestäni 200 tonttua loppukaudesta ja varsinki pelaajasta jonka kunnosta ja pelitatsista ei tiedetä mitään on mielestäni sikahinta. Mielestäni tuo on KHL-tason pelaajan liksa, eikä ramu näköjään ollut sitä tasoa.
 
Viimeksi muokattu:

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Edit. Ramun liksasta unohtui mainita, että mielestäni 200 tonttua loppukaudesta ja varsinki pelaajasta jonka kunnosta ja pelitatsista ei tiedetä mitään on mielestäni sikahinta. Mielestäni tuo on KHL-tason pelaajan liksa, eikä ramu näköjään ollut sitä tasoa.
Tämä palstatotuus toki muodostui vain yhden Ilves(?)-fanin heitosta. Ei Lukkokaan enää nykypäivänä rahaa ihan holtittomasti heittele ilmaan. Toki faktatietoa ei ole minullakaan.

Pahoittelut offtopicista.
 

Driver#66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä palstatotuus toki muodostui vain yhden Ilves(?)-fanin heitosta. Ei Lukkokaan enää nykypäivänä rahaa ihan holtittomasti heittele ilmaan. Toki faktatietoa ei ole minullakaan.

Pahoittelut offtopicista.
Pitikin kirjoittaa "mikäli huhu pitää paikkansa". Kuulostaa oudolta, että joku asioista oikeasti tietävä lähtisi niitä huutelemaan tässä vaiheessa. Tarkoitin vain että mielestäni 200 kiloa on liikaa ramusta, ainakin ilman try-outia, johon ramu tuskin suostuu.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse tulkitsen sen, että Ramu oikein erikseen mainitsi HIFK:n olevan laskuista pois tämän kauden suhteen, olevan merkki jonkin asteisestä välirikosta HIFK:n ja Ramun välillä. Onko tämä peruja Ramstedtin viimeisimmän HIFK-kauden jäljiltä vai tuore asia esimerkiksi tämä kauden suhteen käytyjen sopimusneuvottelujen suhteen, niin en osaa sanoa. Hyvin vahva tunne kuitenkin siitä, että näin asiat ovat. Joskus pienistä asioista voi tulkita paljon. Varsinkin mikäli Ramun seura on Liigassa joku muu, kuin HIFK.

Voihan se olla, että HIFK:ssa ei nähdä Ramstedtin olevan sellainen pelaaja, jonka varaan tulevia vuosia halutaan rakentaa. Ramstedt on kuitenkin joko joukkueen liideri tai katoaa kuvasta. Välimuotoa ei ole. Huikeat pudotuspelithän Ramstedt veti hopeakaudella ja kaikki etenkin runkosarjan alkupuolella nähty välinpitämätön pelaaminen oli poissa. Yksi kovimmista yksittäisen pelaajan pudotuspelisuorituksista HIFK:ssa. Sinänsä sääli, että HIFK:lla menee näiden omien kasvattien kanssa liian usein sukset ristiin. Ei Ramstedt ensimmäinen olisi. Tappara ja Kärpät osaavat paljon paremmin kotiuttaa omansa ja sitouttamaan heidät pitkiinkin sopimuksiin. kyllä HIFK:in tarvitsisi sellaista, mutta tänne saadaan pääsääntöisesti heitäkin vain ison tilin avulla. Kyllähän Kärpät esim. Kukkoselle kovaa liksaa maksaa, mutta he saavat siitä myös paljon. Aivan kuten HIFK sai Peltosesta. Ero tässäkin vain on se, että Kukkonen tuskin Suomessa muualla, kuin Kärpissä pelaisi. HIFK taustaiset pelaajat helpommin tarttuvat muiden täkyihin.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En muista ketään muuta pelaajaa joka yhtä jyrkästi on sanonut juoksevansa vain rahan perässä. Ja jos Lukkoon menee niin sen tietää että raha ratkaisi. Lukkohan ei koskaan tule voittamaan mitään.

Se Kauppalehden taannoinen juttu mistä tämä Ramun väitetty "vain rahan juokseminen" oli kyllä ihan asiallinen ja perusteltu eikä Ramu ole koskaan väittänyt etteikö tärkein syy pelata lätkää olisi urheilullinen. Nämä jutut helposti alkavat elämään omaa elämäänsä jos on lukenut aiheesta vain iltapaskan klikkiotsikon.

---

Ihan mutulla veikkaan, että IFK on tarjonnut Ramulle sopimusta, muttei halua mitään puolen kauden diiliä vaan jonkun loppukausi + 1-2v -tyyppisen kontrahdin. Pelillisesti Ramulla olisi ollut paljonkin annettavaa IFK:lle mikäli olisi edes lähellä sitä tasoa, jolla hän peasi viimeksi Liigaa. Eikä siitäkään ole aikaa kuin puolitoista vuotta. Lähtiessään Ramu oli Liigan paras keskushyökkääjä ja vituttaisihan se jos jossain Lukossa vetäisi IFK:ta vastaan kevään pleijareissa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Ihan mutulla veikkaan, että IFK on tarjonnut Ramulle sopimusta, muttei halua mitään puolen kauden diiliä vaan jonkun loppukausi + 1-2v -tyyppisen kontrahdin. Pelillisesti Ramulla olisi ollut paljonkin annettavaa IFK:lle mikäli olisi edes lähellä sitä tasoa, jolla hän peasi viimeksi Liigaa. Eikä siitäkään ole aikaa kuin puolitoista vuotta. Lähtiessään Ramu oli Liigan paras keskushyökkääjä ja vituttaisihan se jos jossain Lukossa vetäisi IFK:ta vastaan kevään pleijareissa.

Minulla ei olisi ollut mitään sitä vastaan, että Ramstedt olisi tuohon joukkueeseen liittynyt, mutta pärjätään ihan hyvin ilmankin. Voi olla hyvinkin, että tuo sopimuksen pituus on ollut se este sopimukselle tai sitten asiassa on muuta takana. En ihan noin pitkälle analysoi mitä @Apassi tuossa ylempänä on tehnyt. Tartun nimeomaan tuohon tällä kaudella. Voi olla, että Ramstedt kyllästyi siihen kun twitteristä tuli maininta "milloin sopimus IFK:hon julkaistaan, missä pelaat tällä kaudella jne," ja katkaisi sen spekulaation.
On aika mutkien suoristamista jos Ramstedtin ohimeno saadaan Salmelaisen piikkiin kun ei tiedetä onko keskustelua ollut edes kovin vakavalla tasolla. Olisiko Salmelaisen pitänyt työntää Ramun eteen sopimus loppukauden diilillä palkkakohta tyhjänä ja sanoa, että täytä itse? Tästä ainakin itse haluan IFK:ssa eroon oli omapoika tai ei.

Ramstedt on artisti joka maksimoi arvonsa. Siitä en syytä pelaaja varsinkaan Ramstedtin tapauksessa kun ei tiedä kuinka kauan ura mahdollisesti kestää. Kyllä silloin itsekin maskimoisin markkinarvoni. Tästä rahan perässä juoksemisesta on turha kiistellä kun sen on Ramstedt suoraan ilmaissut. Lukko ei ole tehnyt yhtään hankintaa vielä tälle kaudelle ja kun ajattelee mitä Ramstedt hakee, ei tuo 200k€ tunnu kovin mahdottomalta. Varsinkin kun Lukolla tällä hetkellä todella akuuttitarve.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Pitikin kirjoittaa "mikäli huhu pitää paikkansa". Kuulostaa oudolta, että joku asioista oikeasti tietävä lähtisi niitä huutelemaan tässä vaiheessa.
Tämä noin yleisesti, mutta eipä noita palkkahuhuja nyt niin vaikea ole miettiä, esim. joku Salmelaisen lähipiiristä kysyy miksi se Ramu nyt ei tullutkaan IFK:hon, johon mies vastaa vaikkapa, että tarjottiin maltillista, mutta X-joukkue tarjosi määrän Y ja tähän ei budjetti enää yksinkertaisesti venynyt. Joko ihan yleistä arkijutustelua, tai sitten samalla pestään kädet siitä olettamuksesta, ettei oltaisi oltu vaan toimettomana pyörittelemässä peukaloita.

Ei niitä tietenkään kukaan huutele, jotka ovat osallisina sopimuksessa. Mutta kun pelaajia tarjoillaan muuallekin, varsinkin nähtävästi näitä massipäälliköitä Ramua ja Malista, niin kyllä siinä tieto kulkee. Kyllä varmaan Tapparan puolelta mielellään vuodettiin Malisen agentin pyytämä palkka, jotta siellä saadaan heidän järkevä rahankäyttö alleviivattua.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
ITappara ja Kärpät osaavat paljon paremmin kotiuttaa omansa ja sitouttamaan heidät pitkiinkin sopimuksiin. kyllä HIFK:in tarvitsisi sellaista, mutta tänne saadaan pääsääntöisesti heitäkin vain ison tilin avulla. Kyllähän Kärpät esim. Kukkoselle kovaa liksaa maksaa, mutta he saavat siitä myös paljon. Aivan kuten HIFK sai Peltosesta. Ero tässäkin vain on se, että Kukkonen tuskin Suomessa muualla, kuin Kärpissä pelaisi. HIFK taustaiset pelaajat helpommin tarttuvat muiden täkyihin.

Ramstedtille on voitu ihan hyvin sanoa, että olisimme enemmän kuin kiinnostuneita, mutta tarve on pakistossa ja hyökkäyksen vahvistamiseen ei ole juurikaan rahaa. Tässä ei pitäisi olla mitään ihmeellistä tai siltojen polttelua mihinkään suuntaan. Kukkonenkin olisi aikoinaan tehnyt pesoset, jos olisi kokenut saavansa jostain muualta kuin Kärpistä paremman diilin. Pelaajat menevät sinne mistä saavat parhaan kokonaispaketin ja tässä auttaa kun laittaa homman kuntoon, niin raha ei ole ainoa millä voi kilpailla.
 
Käydäänpäs tilanne läpi. Lukko tarvitsee sentteriä todella kipeästi. Rahaa Raumal on käytetty kyllä, mutta Ilomäki loukkaantui, Hillding on ollut täysi turisti tulosketjuissa, Tiivola nyt ei ole mikään ykkössentteri.

HIFK:lla on senttereinä kokonaisvaltaisuudessaan Liigan kärkisentteri Tyrväinen, kallis kaksikko Carlsson & Malinen. Siihen päälle Nykopp sekä senttereiksi kykenee ainakin Ahtola. Sentteriosastoon on käytetty siis nyt todennäköisesti miljoona. Eli rahaa on mennyt lähes Jukurien koko pelaajabudjetin verran. Jossain vaiheessa on vain todettava, että nykyisestä kalustosta on pystyttävä repimään riittävä suoritus. Minä tietysti kuulun siihen siipeen, joka ei 1) kaipaa sentteriä 2) kaipaa Ramstedtia.

Toisekseen, Salmelainen tuossa jatkiksen haastattelussa kertoo, että joukkueeseen haetaan sopivia persoonia. Jostain syystä mulle tuli kyllä heti mieleen, että sopiiko itseään nostava Ramstedt siihen palettiin. Tällä Twitterissä kavereitaan hehkuttavalla Ramstedtilla ei välttämättä olekaan niin paljoa kavereita, kuin mies luulee/tuo esiin.
 

scholl

Jäsen
Tappara ja Kärpät osaavat paljon paremmin kotiuttaa omansa ja sitouttamaan heidät pitkiinkin sopimuksiin. kyllä HIFK:in tarvitsisi sellaista, mutta tänne saadaan pääsääntöisesti heitäkin vain ison tilin avulla. Kyllähän Kärpät esim. Kukkoselle kovaa liksaa maksaa, mutta he saavat siitä myös paljon. Aivan kuten HIFK sai Peltosesta. Ero tässäkin vain on se, että Kukkonen tuskin Suomessa muualla, kuin Kärpissä pelaisi. HIFK taustaiset pelaajat helpommin tarttuvat muiden täkyihin.

Tappara saa kohtuuhinnalla, mutta jos Kärpät maksavat Kukkoselle 300ke (kun otetaan huomioon sekin, että pakit tienaavat huonommin kuin ykköskentän sentterit), niin ei voida puhua muuta kuin rahasta. Mistä me tiedämme, etteikö Kukkonen olisi mennyt narreihin, jos Junno ei olisi tarjonnut mottipäistä.

Kotimaassa pelatessa on sen rahan lisäksi aina kysymys siitä, missä asuu. Luuleeko joku oikeasti, että joku lähtisi huvikseen jonnekin Raumalle? Siellä ei oikeasti ole kesän ulkopuolella mitään tekemistä. Turkulaisilla on vielä vähän helpompi mennä sinne, sillä matkaa on joku tunti, joten sen voi kulkea vaikka joka päivä eli se on vähän sama kuin jos Stadista kävisi Hämeenlinnassa, mutta mitä stadilainen tekisi Raumalla. Hän muuttaisi sinne, eikä olisi mitään tekemistä tai vaihtoehtoisesti muuttaisi Turkuun ja istuisi 2,5h päivässä autossa. Kyllä silloin pitää maksaa todellakin enemmän siitä, että sinne Raumalle menisi tai vaihtoehtoisesti pitää tarjota sieltä selkeästi parempia roolia joukkueessa kuin mitä täällä saa. Täällä pelatessaanhan saisi asua himassa.

Pidän edelleen mahdollisena sitäkin, ettei Ramulle edes tarjottu IFK:sta sopimusta. Malinen on kallis, Carlsson on kallis, Tyrväinen on kallis. Jos annetaan Salmelaisen sanoin työrauha joukkueelle, niin sopiiko siihen neljännen kalliin sentterin tulo joukkueeseen. Toinen vaihtoehto on se, että tarjous on ollut selvästi huonompi kuin mihin hän on tarttunut. Kolmas vaihtoehto on toki se, että IFK tarjosi saman (tai jopa enemmän) kuin muutkin, mutta Ramu menee muualle, koska on paskajätkä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Nyt kun kaikki pyörii Ramun kohdalla vaan rahan ympärillä, niin vois tosiaan muuttaa tota otsikkoa: Teemu Ramstedt - riittääkö liksa? ;)
 

Stigu

Jäsen
Toisekseen, Salmelainen tuossa jatkiksen haastattelussa kertoo, että joukkueeseen haetaan sopivia persoonia. Jostain syystä mulle tuli kyllä heti mieleen, että sopiiko itseään nostava Ramstedt siihen palettiin.
Samat fiilikset itsellänikin.

IFK:han on tehnyt aiemmin melkein kaikki pelaajahankinnat helpoimman kautta. Mielestänin on vain positiivista, jos Tobias ei nyt mene sieltä mistä aita on matalin, eli palkkaa "omaa" poikaa, joka on taitava, viis siitä minkälainen luonne hänellä on ja paljonko maksaa.

Kannattaa muistaa, että esim. sellaiset primadonnat kuin Zabo ja Aaaltonenkin menivät lukkoon IFK:ssa ollessaan, siinä mielessä Lukko on logistinen vaihtoehto myös Ramstedtille. Ja olihan hän jo Poliisin kaudella Lukossa, joten sinne ganalli rannal tagas vaan.
 

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
Olen lähes varma, että Hifk:sta ei ole edes osoitettu kiinnostusta Pallea kohtaan ja se on loistava asia.
Mitä se olisi tarkoittanut vahvassa nousukiidossa olevalle Tyrväiselle tai juuri itseään löytämässä olevalle Carlssonille, jos Ramu olisi tuonne puoliväkisin kiskottu? Helppo vastaus: Vähemmän vastuuta. Mikäli Salmelainen haluaa antaa työrauhaa joukkueelle, niin paras tapa on osoittaa luottamusta nykyisille ja ohittaa pelaajat joilla on mahdollisuus tulla myrkyttämään kokonaisuutta kesken kaiken.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kieltämättä tuosta Salmelaisen haastattelusta ja siitä, että millaisia persoonia joukkueeseen haetaan niin tuli heti mieleen, että ehkä Salmelainen on skipannut Ramun tarkoituksella. Siksi Ramu osasi jo nyt sanoa, että ainakaan HIFK:ssa mies ei tule pelaamaan, koska kiinnostusta HIFK:sta ei ole.

Mitä se olisi tarkoittanut vahvassa nousukiidossa olevalle Tyrväiselle tai juuri itseään löytämässä olevalle Carlssonille, jos Ramu olisi tuonne puoliväkisin kiskottu? Helppo vastaus: Vähemmän vastuuta.

Se olisi tarkoittanut sitä, että mestaruus on ainut tavoite. Ei Tyrväisen vastuu olisi juuri yhtään vähentynyt Ramun tulon myötä, samalla tavalla Elkins sai paljon vastuuta vaikka joukkueessa pelasi Ramu samaan aikaan. Sen sijaan Carlssonin (jos olisi jatkanut keskellä) ja Malisen peliajoissa Ramun saapuminen olisi näkynyt, jälkimmäisen kohdalla ainakin koska itse uskon, että tässä tapauksessa Carlsson olisi siirtynyt laitaan pelaamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös