Salmelan tunnen henkilökohtaisesti jollakin tasolla ja hänen syynsä ovat moninaiset. En laittaisi samaan koppaan Ramun kanssa.Anssi Salmela taitaa olla vielä suoremmin asian ilmaissut ja teoillaan osoittanut, eikä siinä sinänsä mitään väärää ole, mutta mihinkään ikoniasemaan tietysti ei tällöin ole missään seurassa asiaa.
Salmelan tunnen henkilökohtaisesti jollakin tasolla ja hänen syynsä ovat moninaiset.
Minä olen omapoika-ajattelun vankkumaton kannattaja. Siitä huolimatta pystyn näkemään kaksisuuntaisen tien tässä ajattelussa. Ei omapoika ole sellainen, joka valitsee toisen liigajoukkueen ennen sitä omaa ja rakasta seuraansa. Tästä täydellisenä esimerkkinä käy Janne Pesonen. Kärpät oli aikaan pulassa ja tarvitsi nimenomaan Pesosen kaltaisen kaverin vahvistamaan joukkuetta. Kärpät löi hänen eteensä taloudellisesti loistavan sopimuksen, mutta Janne valitsi verivihollisen HIFK:n järkisyihin vedoten. Pelipaikka Granlundin vierellä painoi vaa’assa enemmän kuin mikään muu. Minulla ei ole enää mitään hampaankolossa asian suhteen, sillä jokainen pelaaja on oikeutetty valitsemaan urapolkunsa itse, tottakai. Kärppien omapoika Pesonen ei kuitenkaan ole. Viuhkola, Kukkonen ja Pyörälä taas ovat ja Raksilan katosta pystyy jokainen sen aikanaan varmistamaan.Jos Ramu menee Lukkoon niin ei juurikaan harmita. Salmelainen ottanut uuden linjan että omia poikia ei hankita hinnalla millä hyvänsä. Ja mitä se olisi tehnyt yhteishenkeen juuri nyt kun kaikki on saatu aika kohdalleen? Oma poika tulee ja suoraan ykkösketjuun? Kiitos ei.
Erittäin hyvin kirjoitettu. Itse olen juurikin samaa mieltä. Ei harmita ramun menetys yhtään jos kerran haluaa pelata muualla. Uskoisin että tarjouksissa ei tähän aikaan kaudesta kuitenkaan niin suuria eroja olisi etteikö valitsisi HIFK:n jos olisi ns. oma poika. Kukkonen ja kumppanit ei liikahtaisi Kärpistä 20 tonnia isommalla sopparilla ja sitä minä kunnioitan. Vituttaa kun HIFK joutuu "omista pojistakin" maksamaan sikahintaa että saadaan ne palaamaan stadiin, silloinkin yleensä uran ehtoopuolella.Minä olen omapoika-ajattelun vankkumaton kannattaja. Siitä huolimatta pystyn näkemään kaksisuuntaisen tien tässä ajattelussa. Ei omapoika ole sellainen, joka valitsee toisen liigajoukkueen ennen sitä omaa ja rakasta seuraansa. Tästä täydellisenä esimerkkinä käy Janne Pesonen. Kärpät oli aikaan pulassa ja tarvitsi nimenomaan Pesosen kaltaisen kaverin vahvistamaan joukkuetta. Kärpät löi hänen eteensä taloudellisesti loistavan sopimuksen, mutta Janne valitsi verivihollisen HIFK:n järkisyihin vedoten. Pelipaikka Granlundin vierellä painoi vaa’assa enemmän kuin mikään muu. Minulla ei ole enää mitään hampaankolossa asian suhteen, sillä jokainen pelaaja on oikeutetty valitsemaan urapolkunsa itse, tottakai. Kärppien omapoika Pesonen ei kuitenkaan ole. Viuhkola, Kukkonen ja Pyörälä taas ovat ja Raksilan katosta pystyy jokainen sen aikanaan varmistamaan.
Joitakin pelaajia kiinnostaa raha ylikaiken, joitakin menestys. Kuitenkin jotkut, tosin perin harvat, omaavat muitakin arvoja sopimustarjouksia pohtiessaan. Teemu Ramstedt taitaa kuulua tuohon ensiksi mainittuun joukkoon ja se ei ole väärin se. Minä vain satun arvostamaan enemmän toisenlaista toimintaa.
IFK on menettänyt näitä omia poikia ihan liikaa viime vuosina. Jotenkin kuvittelin, että UTJn vaihduttua suunta kääntyisi mutta ilmeisesti ei. Kyllä se vaan mieltä lämmittää enemmän kun kentällä pelaa ja menestyy omat kasvatit kuin ostopelaajat. Molempia tietysti tarvitaan, jos menestystä halutaan.Vituttaa kun HIFK joutuu "omista pojistakin" maksamaan sikahintaa että saadaan ne palaamaan stadiin, silloinkin yleensä uran ehtoopuolella.
Ramstedt kärsii sairaudesta, jonka hoitoon joutuu välillä käyttämään kortisonia mikä taas turvottaa joten en vetäisi "pulleista poskista" minkäänlaisia johtopäätöksiä. Kuten hän on itse todennut niin taisi keväällä 2016 lihoa lääkityksen takia yli viisi kiloa ja hyvin kulki peli siitä huolimatta.
Hifkissä on nytkin monta omaa poikaa jotka ei muualle sopimusta samoilla ehdoilla saisi. Ei ole mitään järkeä maksaa omista ylimääräistä.IFK on menettänyt näitä omia poikia ihan liikaa viime vuosina. Jotenkin kuvittelin, että UTJn vaihduttua suunta kääntyisi mutta ilmeisesti ei. Kyllä se vaan mieltä lämmittää enemmän kun kentällä pelaa ja menestyy omat kasvatit kuin ostopelaajat. Molempia tietysti tarvitaan, jos menestystä halutaan.
Erittäin hyvin kirjoitettu. Itse olen juurikin samaa mieltä. Ei harmita ramun menetys yhtään jos kerran haluaa pelata muualla. Uskoisin että tarjouksissa ei tähän aikaan kaudesta kuitenkaan niin suuria eroja olisi etteikö valitsisi HIFK:n jos olisi ns. oma poika. Kukkonen ja kumppanit ei liikahtaisi Kärpistä 20 tonnia isommalla sopparilla ja sitä minä kunnioitan. Vituttaa kun HIFK joutuu "omista pojistakin" maksamaan sikahintaa että saadaan ne palaamaan stadiin, silloinkin yleensä uran ehtoopuolella.
IFK on menettänyt näitä omia poikia ihan liikaa viime vuosina. Jotenkin kuvittelin, että UTJn vaihduttua suunta kääntyisi mutta ilmeisesti ei. Kyllä se vaan mieltä lämmittää enemmän kun kentällä pelaa ja menestyy omat kasvatit kuin ostopelaajat. Molempia tietysti tarvitaan, jos menestystä halutaan.
Kukkonen on aivan loistava esimerkki omapoika-ajattelusta. Mies saapui parhaassa iässään takaisin Kärppiin auttamaan rakastamansa seuran ylös erittäin, erittäin kosteasta suosta. Ja hänhän auttoi. Mies valittiin ensimmäisellä kaudella paluunsa jälkeen Liigan parhaaksi puolustajaksi ja Kärpät voitti monen vuoden taaperruksen jälkeen mestaruuden.Taisi Lasse muuten myös voittaa olympiapronssia tuolla kaudella. Lasse Kukkonen on iso, iso Kärppä, jonka paita nousee Raksilan kattoon hetimiten lopettamispäätöksen jälkeen. Malliesimerkki omasta pojasta! Ramstedt on vähän toisenlainen kaveri ja se ei haittaa. Meitä on moneksi.Kukkonen on huono esimerkki, kun mies on ehdottoman ylihintainen.
Olen kyllä Kukkosesta ja hänen palkastaan aivan eri mieltä.Kukkonen on ollut jo vuosia Kärpissä se pelaaja joka HIFK:lta tällä(kin) hetkellä puuttuu, johtava pelaaja ja mielellään oma poika. Eli suomeksi kapteeni. Kukkoselle kuluva kausi taitaa olla ensimmäinen huonompi kausi, mutta uskoisin hänen olevan edelleen hyvä johtaja. Meillä oli aikoinaan vastaavanlainen pelaaja, eräs nro 16 ja näiden herrojen liksoja ei mitata samalla mittarilla ramujen kanssa. Täällä suurin osa taisi haluta Elkinsillekin 300 tonnin liksan kunhan saisimme hänet pidettyä ja syy oli se että saisimme joukkueeseen taistelevan ja johtaja-tyyppisen pelaajan.Kukkonen on huono esimerkki, kun mies on ehdottoman ylihintainen. Minä en usko, että Ramusta loppukauden sopparilla tarvitsee maksaa sikahintaa.
Tämä palstatotuus toki muodostui vain yhden Ilves(?)-fanin heitosta. Ei Lukkokaan enää nykypäivänä rahaa ihan holtittomasti heittele ilmaan. Toki faktatietoa ei ole minullakaan.Edit. Ramun liksasta unohtui mainita, että mielestäni 200 tonttua loppukaudesta ja varsinki pelaajasta jonka kunnosta ja pelitatsista ei tiedetä mitään on mielestäni sikahinta. Mielestäni tuo on KHL-tason pelaajan liksa, eikä ramu näköjään ollut sitä tasoa.
Pitikin kirjoittaa "mikäli huhu pitää paikkansa". Kuulostaa oudolta, että joku asioista oikeasti tietävä lähtisi niitä huutelemaan tässä vaiheessa. Tarkoitin vain että mielestäni 200 kiloa on liikaa ramusta, ainakin ilman try-outia, johon ramu tuskin suostuu.Tämä palstatotuus toki muodostui vain yhden Ilves(?)-fanin heitosta. Ei Lukkokaan enää nykypäivänä rahaa ihan holtittomasti heittele ilmaan. Toki faktatietoa ei ole minullakaan.
Pahoittelut offtopicista.
En muista ketään muuta pelaajaa joka yhtä jyrkästi on sanonut juoksevansa vain rahan perässä. Ja jos Lukkoon menee niin sen tietää että raha ratkaisi. Lukkohan ei koskaan tule voittamaan mitään.
Ihan mutulla veikkaan, että IFK on tarjonnut Ramulle sopimusta, muttei halua mitään puolen kauden diiliä vaan jonkun loppukausi + 1-2v -tyyppisen kontrahdin. Pelillisesti Ramulla olisi ollut paljonkin annettavaa IFK:lle mikäli olisi edes lähellä sitä tasoa, jolla hän peasi viimeksi Liigaa. Eikä siitäkään ole aikaa kuin puolitoista vuotta. Lähtiessään Ramu oli Liigan paras keskushyökkääjä ja vituttaisihan se jos jossain Lukossa vetäisi IFK:ta vastaan kevään pleijareissa.
Tämä noin yleisesti, mutta eipä noita palkkahuhuja nyt niin vaikea ole miettiä, esim. joku Salmelaisen lähipiiristä kysyy miksi se Ramu nyt ei tullutkaan IFK:hon, johon mies vastaa vaikkapa, että tarjottiin maltillista, mutta X-joukkue tarjosi määrän Y ja tähän ei budjetti enää yksinkertaisesti venynyt. Joko ihan yleistä arkijutustelua, tai sitten samalla pestään kädet siitä olettamuksesta, ettei oltaisi oltu vaan toimettomana pyörittelemässä peukaloita.Pitikin kirjoittaa "mikäli huhu pitää paikkansa". Kuulostaa oudolta, että joku asioista oikeasti tietävä lähtisi niitä huutelemaan tässä vaiheessa.
ITappara ja Kärpät osaavat paljon paremmin kotiuttaa omansa ja sitouttamaan heidät pitkiinkin sopimuksiin. kyllä HIFK:in tarvitsisi sellaista, mutta tänne saadaan pääsääntöisesti heitäkin vain ison tilin avulla. Kyllähän Kärpät esim. Kukkoselle kovaa liksaa maksaa, mutta he saavat siitä myös paljon. Aivan kuten HIFK sai Peltosesta. Ero tässäkin vain on se, että Kukkonen tuskin Suomessa muualla, kuin Kärpissä pelaisi. HIFK taustaiset pelaajat helpommin tarttuvat muiden täkyihin.
Tappara ja Kärpät osaavat paljon paremmin kotiuttaa omansa ja sitouttamaan heidät pitkiinkin sopimuksiin. kyllä HIFK:in tarvitsisi sellaista, mutta tänne saadaan pääsääntöisesti heitäkin vain ison tilin avulla. Kyllähän Kärpät esim. Kukkoselle kovaa liksaa maksaa, mutta he saavat siitä myös paljon. Aivan kuten HIFK sai Peltosesta. Ero tässäkin vain on se, että Kukkonen tuskin Suomessa muualla, kuin Kärpissä pelaisi. HIFK taustaiset pelaajat helpommin tarttuvat muiden täkyihin.
Samat fiilikset itsellänikin.Toisekseen, Salmelainen tuossa jatkiksen haastattelussa kertoo, että joukkueeseen haetaan sopivia persoonia. Jostain syystä mulle tuli kyllä heti mieleen, että sopiiko itseään nostava Ramstedt siihen palettiin.
Mitä se olisi tarkoittanut vahvassa nousukiidossa olevalle Tyrväiselle tai juuri itseään löytämässä olevalle Carlssonille, jos Ramu olisi tuonne puoliväkisin kiskottu? Helppo vastaus: Vähemmän vastuuta.