Kyllä se on Suomalaisia nyt alkanut jalkapallo kiinnostaa kun on "taas" maailmanluokan pelaaja. Gloryhunttaus kansa parhaimillaan.
Kyllä gloryhunttaus mieshuorauksen voittaa. Nimim. Gloryhunttaaja
Kyllä se on Suomalaisia nyt alkanut jalkapallo kiinnostaa kun on "taas" maailmanluokan pelaaja. Gloryhunttaus kansa parhaimillaan.
Ei nyt ollut kenenkään yksittäiseen nimimerkkiin suunattu heitto vaan ihan yleisesti Suomalaisista urheilufaneista.
Minä honkilahtelaisena en koskaan ole ollutkaan EuPa-fani. Tulin tuolloin paikalle nauttimaan EuPan tappiosta.Olin muuten paikalla myös. EuPa-kannattamiseni kuitenkin lopahti syksyn -95 ykkösen nousukarsintoihin kun homma alkoi haista kohtuuttomasti menestykselle.
Ah, otan tässä paikkaani Jatkoajan uutena Kirjoittelijana ja kerron että Valioliigan kausi 1994-1995 päättyi 14. toukokuuta, jolloin Suomi oli jo viikon ollut maailmanmestari.
Kyllä gloryhunttaus mieshuorauksen voittaa. Nimim. Gloryhunttaaja
Ah, otan tässä paikkaani Jatkoajan uutena Kirjoittelijana ja kerron että Valioliigan kausi 1994-1995 päättyi 14. toukokuuta, jolloin Suomi oli jo viikon ollut maailmanmestari.
Viimeisellä kierroksella. Rovers hävisi Liverpoolille, mutta United jäi tasapeliin West Hamia vastaan ja eroa jäi piste.Kirjoittelijalle tosin olisi heitetty vastakymyksenä se milloin Blackburnin mestaruus varmistui.
Pukki laittoi fysiikkansa kuntoon jo yli kolme vuotta sitten pelatessaan Bröndbyssä.Suuri arvostus kyllä Pukin suuntaan, että laittoi fyysikkansa kuntoon, kun siirtyi Englantiin pelaamaan. Ja vielä vanhemmalla iällä. Olin itsekin melko epäileväinen miten Pukki pärjää fyysisessä Championshipissä, mutta niin vain Pukki näytti epäilijöille närhen munat.
Joo kyllähän Pukki latoi kovia maalimääriä jo Tanskassa pelatessaan. Ja itse asiassa ei nuo maalimäärät kovin huonoja olleet Bundesligassakaan, mutta siellä pelejä kertyi vähemmän. Pelasi kuitenkin yhteensä 37 peliä ja siellä yhteensä kahdeksan maalia, ihan kova suoritus tuokin on kyllä hyvätasoisessa liigassa.Pukki laittoi fysiikkansa kuntoon jo yli kolme vuotta sitten pelatessaan Bröndbyssä.
Tulihan tässä kutkuttava ajatus ensi kesää ajatellen. Pukki johdattaa ensin Huuhkajat EM-kisoihin ja paukuttaa sitten Valioliigassa jonkun 15-20 maalia. Kyllähän tuo kuulostaisi niin hyvältä että oi jalkapallojumalat, antakaa sen tapahtua edes tämän kerran.Suomelle valtavan tärkeä palanen syksyn karsintapeleihin.
Tottakai minäkin olen iloinen siitä että Pukki pärjää nyt loistavasti maailman parhaassa urheilusarjassa. Sekin on hyvä asia että Pukki lisää nyt toivottavasti mielenkiintoa Suomessa jalkapalloa kohtaan ja sitä kautta tulee lisää rahaa paikallisille seuroille ja lisää huippupelaajia, toivottavasti.Tottakai pitää siitäkin, että ihmiset ovat iloisia, jonkun alkamaan vääntää väkisin negaa. Niin perussuomalaista ajattelua.
Suosikkijoukkue: Detroit Red Wings.Mitä tulee tähän ulkomaalaisten seurojen gloryhunttaukseen niin...
Juu voin sen myöntää että Red Wings ei tule koskaan olemaan minulle läheskään yhtä tärkeä juttu kuin KalPa. Enkä voi sanoa olevani todella kova Wings fani vaikkakin en joukkuetta seuraa menestyksen perusteella.Suosikkijoukkue: Detroit Red Wings.
Kyllä sä et ymmärrä kannattamisesta yhtään mitään. Gloryhunttaus on vain kannattamisen alalaji. Mutta jätetään se sikseen, koska sulle se syystä tai toisesta tarkoittaa samaa asiaa. Mutta kerropa omin sanoin, miksi pitäisi kannattaa sellaista joukkuetta, jota ei seuraa, ei tunne ainuttakaan pelaajaa nimeltä, ei tunne edes seuran värejä, tai yleensäkään tiedä, millä sarjatasolla se pelaa. Mulla tulee Valioliigan ja sen edeltäjän seuraamisen aloittamisesta kohta 50 vuotta täyteen. Suosikkijoukkue ei ole vaihtunut missään vaiheessa. Gloryhunttausta vai rakkautta lajiin? Jonkun kotimaisen joukkueen väkisinkannattaminen ei kiinnosta edes hiukan alusta. Kun tuolla on nyt hyvin pärjäävä suomalainen, totta helvetissä mua kiinnostaa sen peliesitykset ja onnistumiset lämmittävät sydäntä. Vaikka tuo nyt tekikin avauskierroksella maalin suosikkijoukkueeni verkkoon.Mitä tulee tähän ulkomaalaisten seurojen gloryhunttaukseen niin minun oma mielipide on että jokin ulkomaalainen seura jonka pelissä et ole käynyt eikä sinulla ole muitakaan siteitä seuraan kuin TV ja katsot joka lauantai kun joukkue pelaa monen tuhannen kilometrin päässä sinusta, niin tälläinen joukkue ei voi merkitä sinulle yhtä paljon kuin kotikaupungin seura joka on ollut läsnä arjessa ja muutenkin lähellä sinua.
Mutta se tästä turhasta keskustelusta koska tämä ei johda yhtään mihinkään ja nautitaan El Pugin otteista!
Juu viestini oli huonosti kirjoitettu sen osalta että gloryhunttaus ja ulkomaalaisen seuran kannattaminen ei ole aina sama asia tietenkään.. Ja kuten viestissä sanoin omasta mielestäni jokin ulkomaalainen seura ei voi olla sinulle yhtä "tärkeä" kuin paikallinen seura jos et ole edes käynyt ulkomaalaisen joukkueen peleissä tms.Gloryhunttaus on vain kannattamisen alalaji. Mutta jätetään se sikseen, koska sulle se syystä tai toisesta tarkoittaa samaa asiaa. Mutta kerropa omin sanoin, miksi pitäisi kannattaa sellaista joukkuetta, jota ei seuraa, ei tunne ainuttakaan pelaajaa nimeltä, ei tunne edes seuran värejä, tai yleensäkään tiedä, millä sarjatasolla se pelaa.
Olet väärässä. Mutta turha jatkaa, koska emme saa toisiamme ymmärtämään.Ja kuten viestissä sanoin omasta mielestäni jokin ulkomaalainen seura ei voi olla sinulle yhtä "tärkeä" kuin paikallinen seura jos et ole edes käynyt ulkomaalaisen joukkueen peleissä tms.
Mietin tuossa muuten sitä että milloin viimeksi joku on vähän varttuneemmalla iällä tehnyt läpimurtoa tuolla brittikentillä? Lasken tämän nyt Pukin kohdalla sellaiseksi koska viime kausi oli niin hyvä ja lisäksi tämän kauden alkukin on mennyt niin hyvin että tulosta kyllä tulee. Itsellä tulee ehkä Jamie Vardy mieleen tällaisena kypsällä iällä läpimurron tehneestä, hän taisi olla 27-vuotias kun teki ensin Leicesterissä 16 maalia Championshipissä, eli Pukin lukemista toki jäätiin. Seuraavalla kaudella 2014-15 tuli neljä maalia Valioliigassa ja sitten kausi 2015-16 olikin se jättipottikausi kun Lestö voitti yllättäen mestaruuden ja Vardy paukutti kiitettävät 24 maalia. Ikää oli siis 29 vuotta tuon kauden päätteeksi.
Tuon jälkeen on tullut sitten 13, 20 ja 18 maalin kaudet Valioliigassa.
Niin en tiedä voiko mielipide olla väärä mutta tämä näkemys minulta perustuu luultavasti siihen koska itse en voisi kuvitella että mitkään ulkomaalaiset seurat merkitsisi minulle yhtä paljon kuin Kuopiolaiset.Olet väärässä. Mutta turha jatkaa, koska emme saa toisiamme ymmärtämään.
Riittääkö jos on nähnyt tuon ulkomaisen seuran vieraspelissä vai pitääkö olla kotimatsi?Mutta sanon vielä kerran sen että et voi mielestäni väittää olevasi ulkomaalaisen seuran "tosifani" jos et ole käynyt katsomassa seuraa livenä tai muutenkaan käynyt paikallisessa kaupungissa tms.
Tiedät varmasti mitä haen takaa joten turha aloittaa näsäviisastelua.Riittääkö jos on nähnyt tuon ulkomaisen seuran vieraspelissä vai pitääkö olla kotimatsi?
Kelpaako harjoitusmatsi?
Juu viestini oli huonosti kirjoitettu sen osalta että gloryhunttaus ja ulkomaalaisen seuran kannattaminen ei ole aina sama asia tietenkään.. Ja kuten viestissä sanoin omasta mielestäni jokin ulkomaalainen seura ei voi olla sinulle yhtä "tärkeä" kuin paikallinen seura jos et ole edes käynyt ulkomaalaisen joukkueen peleissä tms.
Et tainnut vielä hoksata pelin henkeä. Se on @KiekkoMes, joka määrittelee, kuka on gloryhunter ja kuka tosifani. Siihen ei ole kellään mitään mussuttamista.Ihme olettamuksia tuntuu olevan kirjoittajalla, miten joku voi olla miten tärkeä perustuen kannattavan seuran sijaintiin.