Mainos

Teemu ja Ossi Jokereissa työsulun tullessa?

• 149 084
  • 902

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Panzerfaust
Jos vähän topikkia sivuten: Sinne meni Boumedienne porolaumaan. Olis kelvannut Jokereihinkin, mutta toki Ossi mielummin, jos sais ite valita kiseltä kaikki 50-pennin irtikset.

Kenet nykyisistä ulkomaalaisista olisit heivannut sivuun Boumen tieltä? Minä en menisi ihan vähällä rikkomaan hyvin toimivaa kemiaa joukkueessamme. Kaikki ulkomaalaisemme pelaavat tällä hetkellä helvetin hyvin, kuten koko muukin joukkue.

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Vakio
Kenet nykyisistä ulkomaalaisista olisit heivannut sivuun Boumen tieltä? Minä en menisi ihan vähällä rikkomaan hyvin toimivaa kemiaa joukkueessamme. Kaikki ulkomaalaisemme pelaavat tällä hetkellä helvetin hyvin, kuten koko muukin joukkue.

Näinpä juuri. Boume olisi sopinut joukkueesseemme erittäin hyvin, jos hänellä ei olisi takataskussaan Ruotsin passi. Jos viime keväänä olisi pitänyt valita joko Hancock tai Boumedienne, niin olisin varmasti ottanut jälkimmäisen (vaikka tämä vertailu on yhtä tyhjän kanssa, koska toinen on hyökkääjä ja toinen pakki), mutta tässä tilanteessa en lähtisi rikkomaan joukkueharmoniaa. En piirun vertaa. Katsotaan rauhassa, miten NHL-lakko edistyy ja reagoidaan sitten, kun tarvetta on. Toivotaan, että mahdolliset tulijat ovat Boumea kovempia nimiä, sillä markkinoinnin kannalta tuollaisilla nimillä ei tee juurikaan mitään.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Oiva
Näinpä juuri. Boume olisi sopinut joukkueesseemme erittäin hyvin, jos hänellä ei olisi takataskussaan Ruotsin passi.

Mä luulen, että se ei ole näinkään. Perusteena on se, että kun Väänänen ei kelpaa, vahvistukset on jo hankittu. Niinpä Boumea ei olisi tuonut Jokereihin Suomen passikaan.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti cobol
Mä luulen, että se ei ole näinkään. Perusteena on se, että kun Väänänen ei kelpaa, vahvistukset on jo hankittu. Niinpä Boumea ei olisi tuonut Jokereihin Suomen passikaan.

Minun tietojeni mukaan Väänänen olisi jo Jokereissa, jos vain muuan agentti ei olisi ryhtynyt ahneeksi eli Väänäsen hintalappu ei ole ilmeisesti lähelläkään järkevää tasoa.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti hull16
Minun tietojeni mukaan Väänänen olisi jo Jokereissa, jos vain muuan agentti ei olisi ryhtynyt ahneeksi eli Väänäsen hintalappu ei ole ilmeisesti lähelläkään järkevää tasoa.

Vakioselitys, jonka itsekin olen kuullut usein. Tiedän tilanteen kuitenkin varsin hyvin. Ossi ei ole ollut ahne. Sen sijaan hän tekee tilaa kovemmille vahvistuksille. Ja niin tulee Campbellkin tekemään. Muussa tapauksessa Ossin hylkäämisessä ei ole mitään järkeä.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Teoriasi pettää Cobol siinä, että miksi Väänästä sitten ei otettu Campbellin tilalle siksi aikaa kunne ne kovemmat vahvistukset tulevat. Minusta ainoa selitys on, että Campbell oli selvästi halvempi eli markkina hintainen.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti hull16
Teoriasi pettää Cobol siinä, että miksi Väänästä sitten ei otettu Campbellin tilalle siksi aikaa kunne ne kovemmat vahvistukset tulevat. Minusta ainoa selitys on, että Campbell oli selvästi halvempi eli markkina hintainen.

Todellisuudessa Väänänen olisi voinut omien sanojensa mukaan tulla aikaisintaan marraskuun puolivälin jälkeen Jokereihin.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti cobol
Todellisuudessa Väänänen olisi voinut omien sanojensa mukaan tulla aikaisintaan marraskuun puolivälin jälkeen Jokereihin.
Ossihan itse tietää parhaiten suomessa olo päivät parhaiten ja siihen on paha sanoa mitään, mutta asiaanhan saadaan selvyyttä jos tosiaan Campbell lähtee ennen vuoden vaihdetta.
Kyllähän suurin syy Campbellin tuloon oli tuo pakisto vajaus loukkaantumisien takia.

Alkiolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue ja Jokerit
Kuluisipa aika nopeasti

Hiljaista on edelleen Jokeri-rintamalla, mitä näihin NHL-pelaajiin tulee. Toivottavasti joulukuun puolivälissä kaikki muuttuu. Kovia täytyy vahvistusten totisesti olla, jos kaikkien muiden (Kärppien ja TPS:n) hankinnat kalpenevat niiden rinnalla. Vieläköhän tämä väite on pitää paikkansa Recchinkin jälkeen? Mielestäni varsin ovela veto Kärpiltä palkata Boumedienne takalinjoilleen. Varsinkin, kun hän ei vienyt edes ulkomaalaispaikkaa!

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti hull16
asiaanhan saadaan selvyyttä jos tosiaan Campbell lähtee ennen vuoden vaihdetta. Kyllähän suurin syy Campbellin tuloon oli tuo pakisto vajaus loukkaantumisien takia.

Nimenomaan. Campbellin tulo ei ollut suunniteltu, vaan hän tuli paikkaamaan vajausta. Väänänen ei voinut sitä tehdä em. syistä. Soppari Campbellin kanssa kestää joulutaukoon asti (alkaa 11.12. 2004). Jos työsulku jatkuu ja Väänänen ei silti pääse halustaan huolimatta Jokereihin, ainoa todellinen syy on se, että Hjallis on jo sainannut kovan tason vahvistukset. Niihin ei voi kuulua Campbellkaan, joten hän jättää Jokerit ennen joulua.

Jos Campbellia ja Väänästä verrataan toisiinsa, eroa löytyy monipuolisuudessa Ossin hyväksi. Väänänen on todella paljon parempi fyysisessä pelissä ja parempi puolustava puolustaja. Luistelijana Campbell on Väänästä parempi. Pelinlukeminen ja kiekonkäsittely menee tasan tai äärimmäisen niukasti Campbellille.

Väänästä ei kannata yhtään väheksyä. Hän oli viime kaudella Coloradon tähtisikermässä puolustajista Blaken, Footen ja Skrastinsin jälkeen neljänneksi eniten jäällä. Koko joukkueen vertailussa väliin kiilasi vielä sentteri Sakic ja nämä kaikki neljä muuta pelasivat paljon ylivoimaa.

Vastaavasti voidaan sanoa, että Campbellin väheksyminen olisi yhtä typerää. Pieni kaveri, jonka kiekolliset avut ja luistelu sopii kuin nakutettu Jortikan Jokereihin. Itse olisin valmis pitämään Campbellin koko loppukauden (jos työsulku jatkuu) ja olin valmis siihen jo ennen hänen pelejään Jokereissa. Taisinpa kehoittaa muitakin suhtautumaan asiaan näin. Mutta ilmeisesti rahaa ei ihan niin paljon ole käytettävissä.

Toisaalta mulle asia on aina myös niin, että jos pitää valita fyysisen ja taitavan puolustajan sekä ei-fyysisen ja ehkä hieman taitavamman puolustajan vällillä, valinta on tässä Jokereiden pakkitilanteessa fyysinen kaveri. Niistä on pulaa! Ja kun Ossi on vielä sydämeltään todellinen Jokeri, asiaa ei tarvitse edes pohtia. Hiukan kärjistäen voi sanoa, että Jokereiden puolustajat ovat parempia tai huonompia painoksia toisistaan. Järventie, Martikainen, Lepistö ja Campbell muistuttavat kaikki jopa liikaakin toisiaan. Jokainen on taitava, hyvä luistelemaan ja omaa hyvän pelisilmän. Jokaisella heistä on myös puutteet fyysisellä puolella.

Mutta jos Campbell edelleenkin parantaa peliään, pakkohan tässä on niellä sekin mahdollisuus, että Ossi ei saa enää pestiä, mutta Campbellin sopparia jatketaan. Kun kaveri on jo joukkueessa sisällä ja pystyy pelaamaan hyvin, ratkaisu tuntuisi ainakin ulkopuolisesta varsin loogiselta. Itse toimisin kuitenkin toisin ja ottaisin Ossin Jokereihin. Hänen mittansa ovat nykyään muuten 193/102, joten aivan mainiosti sopisi joukkoon!

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti cobol

Paitsi että "NHL-pelaajia SM-liigaan" -ketjussa tiedetään Bumen saaneen Suomen kansalaisuuden jo syyskuussa eikä näin ollen vie Kärpiltä ulkomaalaispaikkaa.

Edit: mainitaanhan se tuolla Jatkoajan uutisessakin: http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?sivu=kolumnit&id=2620

Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Vielä Ossista sen verran, että kaikkea ei voi mitata rahassa. Jokereissa on nyt parina kautena pyritty sitoutumiseen ja sitä on tervehditty täälläkin ilolla. Omat pojat tai vaarit takaisin :) Sitoutuminen ei kuitenkaan ole mikään Hjalliksen keksimä asia, vaikka sitoutuminen onkin hänelle uutta. Muut suomalaisseurat rakentavat omaa imagoaan sitoutumisen kautta ja ovat tehneet sitä jo pitkään. Sitoutuminen näkyy myös muiden seurojen NHL-pelaajissa, jotka ovat mahdollisuuksien mukaan omia poikia. Esimerkiksi HIFK, Tappara ja Kärpät toimivat juuri näin ja antavat siten vahvan uskon taustavoimilleen siitä, että seurojen työ on pitkäjänteistä ja sitouttavaa. Suomalaisvahvistuksiksi hankitaan omia ex-junioreita ja pelaajia.

Jokereilla on nyt tai pahimmassa tapauksessa olisi ollut loistopaikka tehdä samoin. Lähes parimetrinen ja yli 100 kiloinen ex-jokeri Ossi Väänänen olisi sopinut puolustukseemme paremmin kuin kukaan ulkopuolinen. Tällaista sitoutumista odotan Jokereiden johdolta ja olen pettynyt, mikäli sitä ei löydy.

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Re: Nylander-ketjusta poimittua (Ossi)

Viestin lähetti Sam#9
Slovakian liiton etusivulla sanotaan näin:

"Marián Hossa, Michael Nylander a Ossi Väänäen na lane nováčika švédskej elitserien"

..ja itse artikkelissa näin:

"Mora IK sa rozhoduje, èi angažuje na obdobie lockoutu v NHL niektorých ïalších hráèov z prestížnej zámorskej profiligy. Okrem Mariána Hossu sa hovorí o Michaelovi Nylanderovi a Ossim Väänäenem. Po 8. novembri zaèalo vo Švédsku ïalšie prestupové obdobie."

http://hokej.point.sk/spravy/?clanok=32217

Pyysin HFBoardsilta yhtä tshekkiä/slovakkia suomentamaan tuon tekstin:

Mora IK are interested in Marián Hossa, Michael Nylander a Ossi Väänäen.

Mora IK is deciding whether to sign players, during the lockout period, from the NHL. Except Marian Hossa there are also talks about Nylander and Vaanaen. After the 8th of November another trade period began in Sweden.

Eli ovat vasta kiinnostuneita näistä pelaajista.

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Viestin lähetti cobol
Jokereilla on nyt tai pahimmassa tapauksessa olisi ollut loistopaikka tehdä samoin. Lähes parimetrinen ja yli 100 kiloinen ex-jokeri Ossi Väänänen olisi sopinut puolustukseemme paremmin kuin kukaan ulkopuolinen. Tällaista sitoutumista odotan Jokereiden johdolta ja olen pettynyt, mikäli sitä ei löydy.
Koko "sitoutuminen" on ollut alusta alkaen pelkkä vitsi. Sitoutuminen Jokereissa tarkoittaa - ne jotka Virmanen sai signattua ennen julkistustilaisuutta ovat sitoutuneita, loput eivät ole. Niin siis Rita ilmeisesti ei ole sitoutunut ja Cambell on. Niinpä.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Flu
Koko "sitoutuminen" on ollut alusta alkaen pelkkä vitsi. Sitoutuminen Jokereissa tarkoittaa - ne jotka Virmanen sai signattua ennen julkistustilaisuutta ovat sitoutuneita, loput eivät ole. Niin siis Rita ilmeisesti ei ole sitoutunut ja Cambell on. Niinpä.

On siinä tällaisiakin piirteitä, joista Flu kirjoitat.

Mutta hyvin on sitoutuminen toiminut pelaajilla kauden alun jälkeen. Jokaisella ainakin pääosin. Siinä on iso ero moniin aiempiin kausiin, sillä nyt joukkueen sisällä on pelkästään muutama ylipalkattu (ja muutama alipalkattu). Ylipalkkaus ei ole kuitenkaan pelaajan vika. Tärkeintä on se, että joukkuetta sisältä päin syöviä turisteja ei ole. Ei yhtään. Pelaajaat ovat siis sitoutuneita Jokereihin.

Sen vuoksi Jokereiden johto voisi antaa oman panoksensa sitoutumiseen ja sainata Väänäsen, mikäli NHL peruuntuu kokonaan. Hänen panoksensa olisi ehdottoman tarpeellinen kevään kovissa peleissä.

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Flu
Koko "sitoutuminen" on ollut alusta alkaen pelkkä vitsi.
Ei perkele Flu, Vaikka olenkin nyt tällainen etäseuraaja, niin tänne asti pystyn vaistoamaan että kyllä tilanne on muuttunut. Ja nimenomaan siihen suuntaan, että jengissä on enemmän Jokereita. Tietäen Kartsan, Linnun ja Peten ei ole mitään epäselvyyttä siitä, että nyt taistellaan narrien puolesta. Jokereissa ei tällä kaudella enää olla pelkästään töissä, vaan siellä oikeasti pelataan seuran puolesta.

Rita ym. on sitten toinen juttu. Jokereita totta kai, mutta eivät mitään staroja tai Jokeri-hengen ilmentymiä. Varmasti kaikki haluaisimme takaisin esim. Hulkkonen, Rita, Eskelinen, Alanko, Somervuori jne, mutta vaikka Masalla hyvä mopedi onkin, ei silläkään mahdottoman pitkälle keulita.

Metro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pro Ossi

Täällä taas kiirehditään asioiden edelle sen minkä kintuista päästään. Vaikka ruotsalaisseura(t) olisi kiinnostunut Ossista, ja tekisi vaikka diilinkin Ossin kanssa, ei se silti tarkoita sitä, etteikö Ossi voisi vielä tällä kaudella Jokereissakin esiintyä. Ei olisi itse asiassa edes mikään ihme, että äijä tekisi sopimuksen Ruotsiin vaikkapa joulutaukoon asti. Tämän jälkeen paikka olisi mahdollisesti avoinna Jokereihin ja olisi vielä mukavasti pelituntumaa alla. Tällaista maiden välistä liikehdintää tulee varmasti tapahtumaan useamman pelaajan kohdalla. En usko, että kotimaassa pelaaminen monenkaan kohdalla on muusta kiinni kuin maassaolopäivistä. Niitä tässä nyt lasketaan.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Metro
Pro Ossi

Täällä taas kiirehditään asioiden edelle sen minkä kintuista päästään. Vaikka ruotsalaisseura(t) olisi kiinnostunut Ossista, ja tekisi vaikka diilinkin Ossin kanssa, ei se silti tarkoita sitä, etteikö Ossi voisi vielä tällä kaudella Jokereissakin esiintyä.

Ja juuri tähän pyrimme vaikuttamaan. Että Ossi pelaisi Jokereissa. Sanoisin niin, että tässä vaiheessa kautta se ei todellakaan ole asoiden edelle kiirehtimistä :)

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti cobol
Ei niin. Sen sijaan Vertalan mopedilla pääsee yli sataa :)
Sillä on apupyörät mopedissaan. Ei se muuten tuolla lailla keulisi ja noin kovaa kulkisi.

Edit. pikku juttu lisätty, kun unohtui kirjoittaa viimeiset sanat. Oletteko muuten kateellisia, meillä täällä huominen on vapaapäivä ?

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti bozik
Ei perkele Flu, Vaikka olenkin nyt tällainen etäseuraaja, niin tänne asti pystyn vaistoamaan että kyllä tilanne on muuttunut. Ja nimenomaan siihen suuntaan, että jengissä on enemmän Jokereita. Tietäen Kartsan, Linnun ja Peten ei ole mitään epäselvyyttä siitä, että nyt taistellaan narrien puolesta. Jokereissa ei tällä kaudella enää olla pelkästään töissä, vaan siellä oikeasti pelataan seuran puolesta.

Kyllä sä aikamoinen meedio olet ja hyvin luet niistä sammakonluista, sillä juuri noin asiat ovat. Ihan erilaista menoa tällä hetkellä, kuin pitkään aikaan. Vielä kun Tomek palaa rosteriin, niin hyvältä näyttää.

Kuitenkin minun on pakko yhtyä Flun näkemykseen siitä, että onhan joku Campbellin palkkaaminen ihan naurettavaa, jos halutaan sitoutuneita pelaajia joukkueeseen. Vaikkakin Cambell pikkuhiljaa alkaakin osoittamaan pelimiehen elkeitä, tietenkin juuri sopivasti kun try-outin katkopäivä lähenee. Kyllä minäkin mielelläni näkisin että Masa tässä vaiheessa varmistaisi Teemun ja Ossin pelit Jokereissa, jatkosainaisi junnumme (Filppula ekana jonossa), tarkastaisi todella huolella sitä 50-60 NHL-pelaajan listaa, joka on muilla joukkueilla ollut edessä jo ajoissa ennenkuin NHL-kausi perutaan ja rupeaisi pikkuhiljaa miettimään ex-Jokereiden kotiinpaluita ensi kaudelle, Hulkkonen ja ehkä Malmivaara ensimmäisinä.

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti bozik
Oletteko muuten kateellisia, meillä täällä huominen on vapaapäivä ?

Ei, koska mullakin on vapaapäivä huomenna.
Sori tsät. :)

No heitetäänpä jotain itse asiastakin. Eihän tässä mikään kiire todellakaan ole, antaa Ossin tulla sitten kun on tullakseen, joulutauon jälkeen vaikkapa. Kyllämä uskon että Väänänen saadaan Jokereihin täksi kaudeksi, jos NHL jää pelaamatta.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Gags
Kuitenkin minun on pakko yhtyä Flun näkemykseen siitä, että onhan joku Campbellin palkkaaminen ihan naurettavaa, jos halutaan sitoutuneita pelaajia joukkueeseen.

Pitkästä aikaa on pakko olla eri mieltä Gagsin kanssa. Kyllä Campbell vaikuttaa kovan luokan pelimieheltä ja viimeksi TPS:ää vastaan oli tosi hyvä.

Mitä tarkoittaa sitoutuminen? Minulle se tarkoittaa sitä, että sälli antaa itsestään joka vaihdossa 100%. Minusta Campbell tekee niin. Ensimmäiset pelit olivat huonompia, mutta siihen lienee selityksenä pelituntuman puute ja outo pelityyli.

Tietenkin valmennusjohto näkee paremmin miehen "sitoutumisen" ja ratkaisut tehdään sen mukaan. Jos parempia ulkomaalaisia on tiedossa, on selvää, että Campbellin kanssa ei jatketa sopimusta.

Mikään naurettava asia Campbellin palkkaaminen ei silti ollut.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Tarkennus

Minun kantaani Campbellin hankintaa kohtaan pitää peilata sitä olettamusta vastaan, että NHL-miehiä on tarjolla pilvin pimein. Ainakin muissa joukkueissa ovat ilmoitelleet että 50-60 pelaajan lista toimitettu josta voi sitten suunnilleenvalita. Tähän olettamukseen tukeutuen, en edelleenkään käsitä pelaamatta olleen pelaajan hankintaa hätäavuksi. Olisi sieltä varmaan sitten sellainenkin nimi löytynyt, joka olisi voitu sainata ilman try-outia? Mikäli ihan oikeasti haluttiin hätäapua joulutaukoon asti, niin olisin itse suosinut kauden teemaan liittyen omia junnuja, kuten vaikkapa Schantzia, Kaltevaa (jokaa lienee jo pelikunnossa?) ja esim. Kanteen peliajan lisäämistä. Jos ihan kokonaan olisi miehet loppuneet, niin A-junnuista sitten paikkoja.

Vaikka Campbell ehdottomasti on parantanut otteitaan peli peliltä, kuten odottaa saattoikin, niin kyllä edelleen näen pahoja aukkoja puolustuspelaamisessaan. Campbell on ihan kohtuullinen/hyvä hankinta ja edelleen parantaessaan, täyttää hyvinkin ulkomaalaisvahvistuksen kriteerit. Mutta silti siellä on kohta vapaana kymmenittäin paljon parempia vaihtoehtoja, joihin rahaa olisi voitu säästää Campbellin palkan ja kulujen verran. Minun mielestäni.

Edelleen pidän kiinni niistä muista asioista joiden kanssa Masan pitäisi nyt ennemmin painia, kun Campbellin tapaisten pelaajien perässä juoksemassa.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy