Viestin lähetti hull16
asiaanhan saadaan selvyyttä jos tosiaan Campbell lähtee ennen vuoden vaihdetta. Kyllähän suurin syy Campbellin tuloon oli tuo pakisto vajaus loukkaantumisien takia.
Nimenomaan. Campbellin tulo ei ollut suunniteltu, vaan hän tuli paikkaamaan vajausta. Väänänen ei voinut sitä tehdä em. syistä. Soppari Campbellin kanssa kestää joulutaukoon asti (alkaa 11.12. 2004). Jos työsulku jatkuu ja Väänänen ei silti pääse halustaan huolimatta Jokereihin, ainoa todellinen syy on se, että Hjallis on jo sainannut kovan tason vahvistukset. Niihin ei voi kuulua Campbellkaan, joten hän jättää Jokerit ennen joulua.
Jos Campbellia ja Väänästä verrataan toisiinsa, eroa löytyy monipuolisuudessa Ossin hyväksi. Väänänen on todella paljon parempi fyysisessä pelissä ja parempi puolustava puolustaja. Luistelijana Campbell on Väänästä parempi. Pelinlukeminen ja kiekonkäsittely menee tasan tai äärimmäisen niukasti Campbellille.
Väänästä ei kannata yhtään väheksyä. Hän oli viime kaudella Coloradon tähtisikermässä puolustajista Blaken, Footen ja Skrastinsin jälkeen neljänneksi eniten jäällä. Koko joukkueen vertailussa väliin kiilasi vielä sentteri Sakic ja nämä kaikki neljä muuta pelasivat paljon ylivoimaa.
Vastaavasti voidaan sanoa, että Campbellin väheksyminen olisi yhtä typerää. Pieni kaveri, jonka kiekolliset avut ja luistelu sopii kuin nakutettu Jortikan Jokereihin. Itse olisin valmis pitämään Campbellin koko loppukauden (jos työsulku jatkuu) ja olin valmis siihen jo ennen hänen pelejään Jokereissa. Taisinpa kehoittaa muitakin suhtautumaan asiaan näin. Mutta ilmeisesti rahaa ei ihan niin paljon ole käytettävissä.
Toisaalta mulle asia on aina myös niin, että jos pitää valita fyysisen ja taitavan puolustajan sekä ei-fyysisen ja ehkä hieman taitavamman puolustajan vällillä, valinta on tässä Jokereiden pakkitilanteessa fyysinen kaveri. Niistä on pulaa! Ja kun Ossi on vielä sydämeltään todellinen Jokeri, asiaa ei tarvitse edes pohtia. Hiukan kärjistäen voi sanoa, että Jokereiden puolustajat ovat parempia tai huonompia painoksia toisistaan. Järventie, Martikainen, Lepistö ja Campbell muistuttavat kaikki jopa liikaakin toisiaan. Jokainen on taitava, hyvä luistelemaan ja omaa hyvän pelisilmän. Jokaisella heistä on myös puutteet fyysisellä puolella.
Mutta jos Campbell edelleenkin parantaa peliään, pakkohan tässä on niellä sekin mahdollisuus, että Ossi ei saa enää pestiä, mutta Campbellin sopparia jatketaan. Kun kaveri on jo joukkueessa sisällä ja pystyy pelaamaan hyvin, ratkaisu tuntuisi ainakin ulkopuolisesta varsin loogiselta. Itse toimisin kuitenkin toisin ja ottaisin Ossin Jokereihin. Hänen mittansa ovat nykyään muuten 193/102, joten aivan mainiosti sopisi joukkoon!