Teemu ja Ossi Jokereissa työsulun tullessa?

• 148 948
  • 902

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Viestin lähetti JsL

...en oikein ymmärrä tätä "Ossi Jokereihin heti" juttua. Vaikka Ossi nyt onkin "oma poika", eikä veisi ulkomaalaispaikkaa, niin siltikin olisi varmasti kysyntää hieman kovemmalle pakille?

Ymmärrystä olisi voinut lisätä koko ketjun lukeminen, mutta jos nämä auttaisivat:

-Jokereiden "omat himaan" -projekti on toistaiseksi onnistunut tyydyttävästi ja ennen kaikkea: se heijastuu jo kaukaossa jengin yhtenäisyytenä. Ossi on Jokeri ja ei tätä prokkista rikkoisi mitenkään.

-Ossia selvästi paremmat pakit olisivat muukalaisstatuksen lisäksi pomminvarmasti kalliimpia tavalla tai toisella. Jopa täysin epärealistisen kalliita.

-Jokereilla on kiekollisesti OK pakkeja jo monta, erinomaista ei tosin yhtään. Sen sijaan puutteet fysiikassa ovat selvät ja niitä Ossi paikkaisi liigastasolla pomminvarmasti. Ja samalla hän toisi yhden OK tason lisän puolustuksen kiekolliseen peliin.

Teemu vai Ossi? Teemu, jos ei ihan yksi jalkaisena, niin ainakin melkein.

"Teemu vai Ossi" -kysymys ei ole miltään kantilta relevantti.

JsL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks
Viestin lähetti Panzerfaust
Ymmärrystä olisi voinut lisätä koko ketjun lukeminen, mutta jos nämä auttaisivat:

Luettu on, mutta tipoittain. Ei voi muistaa.

-Ossia selvästi paremmat pakit olisivat muukalaisstatuksen lisäksi pomminvarmasti kalliimpia tavalla tai toisella. Jopa täysin epärealistisen kalliita.

Epärealistisia varmasti monet, mutta tuskin kaikki (jos halua pelata vaan riittää). Paljonko Ossin pelaaminen teillä kustantaisi?

-Jokereilla on kiekollisesti OK pakkeja jo monta, erinomaista ei tosin yhtään. Sen sijaan puutteet fysiikassa ovat selvät ja niitä Ossi paikkaisi liigastasolla pomminvarmasti. Ja samalla hän toisi yhden OK tason lisän puolustuksen kiekolliseen peliin.

Fyysisyyteen toisi kyllä, mutta jos puhutaan taklauspelistä, niin saako tässä liigassa taklata? :) Kiekolliseksi pakiksi varmasti parempia saatavilla kohtuu hintaan.

"Teemu vai Ossi" -kysymys ei ole miltään kantilta relevantti.

Ei ole ei, mutta silti tästäkin ollut keskustelua. Toivottavasti saatte poikanne kotiin. Me voidaan sitten ottaa ne huippupakit. :)

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti JsL
Fyysisyyteen toisi kyllä, mutta jos puhutaan taklauspelistä, niin saako tässä liigassa taklata? :) Kiekolliseksi pakiksi varmasti parempia saatavilla kohtuu hintaan.

Ossi oli suorastaan yllättävän hyvä maailmancupissa. Ei pelkästään fyysisenä pelaajana, vaan jopa kiekon kanssa. Eivätpä nuo muiden joukkueiden superpakit mitenkään häikäisevästi paremmilta näyttäneet.

Monet ns. huippunimistä olisivat epävarmoja hankintoja. Sopeutuminen Suomeen, liigan pelityyliin ja isoon kaukaloon ei ole itsestään selvää. Pahimmassa tapauksessa jäällä velttoilisi superkallis floppi. Todennäköisiä onnistujia olisivat hyvin luistelevat, taitavat, peliä tekevät pakit mallia Timonen, Lidström, Rafalski. Olisiko saatavilla kohtuuhintaan tai millään hinnalla, onkin ihan toinen juttu.

Ja muuten olen sitä mieltä että kyllä tässä liigassa saa taklata. Muutamasta virhetuomiosta huolimatta puhtaat ja kovat taklaukset yleensä hyväksytään. Pitäisi kai kysyä että osataanko tässä liigassa taklata? On aika turha valittaa jäähyistä, jos tulee taklauksiin jatkuvasti kyynärpäät ylhäällä tai lähettää vastustajan metrin kaaressa laitaa vasten. Hyville taklaajille olisi kysyntää. Samalla opittaisiin ottamaan niitä taklauksia vastaankin.

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Viestin lähetti JsL

Epärealistisia varmasti monet, mutta tuskin kaikki (jos halua pelata vaan riittää). Paljonko Ossin pelaaminen teillä kustantaisi?

Turhaa spekulointia ilman tietoja summista ja nimistä. Ei kuulu toimenkuvaani tietää summia pelaajien kustannuksista. Mutta jos tarkoitit kysymyksellä ihmetellä, miksi sitten pidän Ossia huomattavasti parempia pakkeja myös varmasti kalliimpina, niin en voi kuin heittää vastakysymyksen: Miksi tälläinen oletettu huippupakki haluaisi, tai edes pystyisi, sitoutua halvemmilla vakuutusmaksuilla Jokereihin kuin Ossi Väänänen?

Jokerit ei ole mikään New York Rangers, vaikka monet niin edelleen tuntuvat luulevan.

Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Virmanen toteaa tämän päivän HS:ssa sen, että Jokereiden rahat ovat yksinkertaisesti loppu. Heitto oli sävyltään sellainen, että siinä on jo julkista vuoropuhelua ja anomusta Hjalliksen suuntaan.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti cobol
Virmanen toteaa tämän päivän HS:ssa sen, että Jokereiden rahat ovat yksinkertaisesti loppu. Heitto oli sävyltään sellainen, että siinä on jo julkista vuoropuhelua ja anomusta Hjalliksen suuntaan.

Samaan hengenvetoon hän ihmettelee Jokerien saamaa kritiikkiä pelaajamarkkinoilla. Samaa ihmettelen minäkin. Hankinnat ovat osoittautuneet erinomaisiksi ja Jokerit johtaa sarjaa puhtaalla pelillä. Omat nuoret (Filppula, Lepistö, Kantee) ovat nostaneet profiiliaan.

Ei tätä palettia tarvitse sotkea NHL-miehillä, ainakaan tässä vaiheessa. Jos työsulku jatkuu ja tilanne niin vaatii, hankitaan tarvittavat pelaajat vuoden vaihteen jälkeen.

Jokerien etu on varsinkin alkukaudesta ollut selkeästi se, että joukkue on ollut käytännössä keväästä asti jo kasassa. Pelisysteemi on viimeisen päälle hiottu ja joukkuehenki hyvä. Ne ovat herkkiä asioita ja siten helposti myös sotkettavissa ns. tähtihankinnoilla, joilla ei sitten motivaatio riitäkään sitoutumaan samalla tavalla kuin joukkueen muilla pelaajilla.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Vakio, itse olen liputtanut Väänäsen Ossin puolesta ja en kyllä jaksa uskoa, että hän sotkisi joukkuehengen. Jokereiden puolustus on hyvin haavoittuvainen armeijan ja loukkaantumisten vuoksi. Tämä asia tulee näkyviin jahka ollaan sydäntalvessa. Yhteenkään lisäloukkaantumiseen ei ole varaa ja sellaisia voi kuitenkin tulla. Viime talvenahan loukkaantumisia tuli suunnilleen kerralla useampia. Sen vuoksi hyökkäyspäässä on riittävästi ukkoja, mutta puolustuksessa jostain käsittämättömästä syystä ei ole.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Cobol, pitää paikkansa. Kyllä minulle Ossi Väänänen sopii edelleen ja tulee varmasti aina sopimaan. Totean vain, että mikään välttämättömyys ei Ossikaan tässä vaiheessa ole.

Ja jos fyrkat on finaalissa, niin ne on finaalissa. Ei mikään ihme, kun katsoo alkukauden ylerisömääriäkin. Toisiko Ossi lisää väkeä? En usko, että kovinkaan runsaasti. Toivotaan, että tänään yleisö vihdoin löytäisi Areenalle.

Ja miten mahtaa Väänäselläkään olla kiinnostusta alkaa vääntää suomalaisen verottajan kanssa? Ehkä tilanne on siltä osin helpompi vuodenvaihteen jälkeen. Emmätiä.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jortikkahan olisi halunnut Väänäsen ehdottomasti rosteriin. Samoin Somervuoren ja Ritan. Todellinen syy siihen, että he eivät pelaa Jokereissa on juuri tuo, minkä Virmanen kertoi aamun hesarissa eli Jokereiden kiekkopuolella ei ole yhtään rahaa.

Tähän taas syy on mielenkiintoinen. Jokereiden kiekkopuoli maksaa edelleenkin palkkaa yli 10 FC Jokereiden pelaajalle, valmentajalle ja huoltajalle. On maksettu koko vuosi 2004 ja maksetaan vielä lokakuun loppuun asti. Tähän sitten päälle tappiot neljän jääkiekon sopimuspelaajan (Helenius, Tukio, Pesonen, Turunen) siirrosta niin ylimääräisiä palkannauttijoita onkin Jokereiden kontalla noin 15 henkilöä.

Tämän vuoksi rahat ovat tyystin loppu. Eikä se mikään ihme ole tuolla kulurakenteella.

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Viestin lähetti Vakio
Jokerien etu on varsinkin alkukaudesta ollut selkeästi se, että joukkue on ollut käytännössä keväästä asti jo kasassa. Pelisysteemi on viimeisen päälle hiottu ja joukkuehenki hyvä. Ne ovat herkkiä asioita ja siten helposti myös sotkettavissa ns. tähtihankinnoilla, joilla ei sitten motivaatio riitäkään sitoutumaan samalla tavalla kuin joukkueen muilla pelaajilla.

Yep ja viime kaudella oli sama juttu, KUNNES loukkaantumissuma alkoi ja jengi pelasi välillä vajaalla kolmella ketjulla, joka taas näkyi hyytymisenä keväällä. Se, että nyt menee hyvin ei merkitse keväällä yhtään mitään. Kassakirstun pohja näkyy, koska joukkue ei kiinnosta sponsseja eikä katsojia vaikka pelaa hyvin. Luulisi markkinatalouden aakkosten olevan hallinnassa eli kuluttajille pitää tarjota tuote, joka kiinnostaa heitä.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti PeteX
Yep ja viime kaudella oli sama juttu, KUNNES loukkaantumissuma alkoi ja jengi pelasi välillä vajaalla kolmella ketjulla, joka taas näkyi hyytymisenä keväällä.

Joukkueen materiaali on tällä hetkellä huomattavasti leveämpi ja parempi mahdollisen loukkaantumissuman varalta kuin viime kaudella. Silloin jouduttiin nostamaan pelaavaan kokoonpanoon A-junnuja, että saatiin edes kolme kenttää kasaan. Nyt ollaan jo alkukaudesta painiskeltu pienimuotoisen loukkaantumissuman kanssa, mutta peli kulkee.

Jo nyt on osoittautunut aivan loistavaksi ideaksi hankkia Hancock (sori Flint). Sentterin rooli on helvetin tärkeä kentällä ja jos sentteriosastolla on vajausta, peli on sekaisin kuin Lehkosen HIFK'lla. Meillä on viisi mitat täyttävää sentteriä, joista vielä yksi on kelvollinen laitahyökkääjä. Tänään QH vaihtaa ykkösen laitaan ja uskon, että se jopa piristää ykkösen hivenen aneemisesti sujunutta alkukautta.

Kyllä sitä arvosteltavaa löytyy aivan varmasti joukkueen kokoamisesta ja monesta muustakin asiasta, joka tuotteeseen nimeltä Jokerit liittyy. Tuntuu vain, että eräillä ei muuta olekaan kuin arvostelmista, vaikka peli sinänsä on kondiksessa ja kaikki matsit on voitettu.

K

kangaroo

Viestin lähetti cobol
Jokereiden puolustus on hyvin haavoittuvainen armeijan ja loukkaantumisten vuoksi. Tämä asia tulee näkyviin jahka ollaan sydäntalvessa. Yhteenkään lisäloukkaantumiseen ei ole varaa ja sellaisia voi kuitenkin tulla.

Täsmälleen näin. Tätä olen yrittänyt aiemmin tuoda esiin, mutta jos ja kun rahat ovat loppuneet, niin sitten ovat. Asiaintila lienee selvä, joten osaltani lopetan Jokereiden puolustuksesta jauhamisen tähän.

Tulevaisuuden varalle olisi kuitenkin hyvä edelleen siellä organisaatiossa miettiä, MIKSI rahat ovat lopussa jo tässä vaiheessa kautta. Kovin suureen itsetyytyväisyyteen ei Virmasellakaan ole varaa.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Vakio
Kyllä sitä arvosteltavaa löytyy aivan varmasti joukkueen kokoamisesta ja monesta muustakin asiasta, joka tuotteeseen nimeltä Jokerit liittyy. Tuntuu vain, että eräillä ei muuta olekaan kuin arvostelmista, vaikka peli sinänsä on kondiksessa ja kaikki matsit on voitettu.

Itse asiassa minä en näe tän kauden joukkueen kokoamisessa enää paljoakaan arvosteltavaa, tosin pakistossa on tilausta yhdelle fyysisellä maalinedus luudalle mutta ilman sitäkin on pärjätty vaikka Markus Kankaanperää ja Martti Järventietä joudutaankin ehkä tuon takia kuormittamaan. Ilman NHL työsulkua meidän rosteri olisi luultavasti myös näiden nyt "tähtiä, enemmän tähtiä" itkevienkin mielestä varsin hyvin koottu, tai sitten se valittaminen on vain kivaa.

Kentällä surffailevista kallispalkkaisista "ulkopuolisista" tyyliin Tommi Turunen on päästy eroon ja joukkue on Jokeritaustaisenpi kuin piiiiiiiiitkään aikaan ja silti mikään ei tunnu meillä taaskaan olevan hyvin.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti flintstone
joukkue on Jokeritaustaisenpi kuin piiiiiiiiitkään aikaan ja silti mikään ei tunnu meillä taaskaan olevan hyvin.

Itse kuulun siihen ikäpolveen, joka yrittää katsoa kokonaisuutta silloinkin kun kaikki menee päin persettä. Tai kuten nyt eli johdetaan sarjaa. Joidenkin, mahdollisimman tarkkaan eriteltyjen lähes rakenteellisten ongelmien nostaminen esiin ei voi olla kiellettyä edes silloin, jos Jokerit on S/M-liigan kärjessä muutaman kierroksen jälkeen.

Mun fanius ei ole tuuliviirimäistä. Ei ole ollut koskaan 30 vuoden aikana. Niinpä mun mielestä Virmanen ei vieläkään osaa koota joukkuetta oikein, vaikka olen häntä kovasti kehunut Metron ja Thomaksen soppareista. Kehunut jopa niin paljon, että mainostin eilen Virmasta S/M-liigan parhaiten onnistuneeksi toimariksi ulkomaalaisten vahvistusten hankintojen suhteen viime kausina.

Meitä faneja on kaikenlaisia. Minä näen ongelmia puolustuksen materiaalissa silloinkin kun johdetaan sarjaa. Ihan samasta asiasta kirjoitin viime kaudella kun johdettiin sarjaa ennen joulua.

On selvä, että jotkut fanit kokevat asiallisen arvostelun kritiikkinä ja ilmauksena siitä, että mikään ei ole hyvin. Tällaiselle käsitykselle en voi valitettavasti mitään.

Lopuksi totean, että Suomessa seuroja kohdellaan fanien toimesta silkkihansikkain. Espanjassa, Englannissa tai oikeastaan missä tahansa fanit ovat paljon rääväsuisempia ja arvostelevat managereitaan jatkuvasti paljon tiukemmin kuin esimerkiksi minä olen koskaan Hjallista tai Virmasta arvostellut.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Itse asiassa minä en näe tän kauden joukkueen kokoamisessa enää paljoakaan arvosteltavaa, tosin pakistossa on tilausta yhdelle fyysisellä maalinedus luudalle mutta ilman sitäkin on pärjätty vaikka Markus Kankaanperää ja Martti Järventietä joudutaankin ehkä tuon takia kuormittamaan.

Samaa mieltä tästä.

Kuten olen sanonut, minullekin kelpaa Ossi Väänänen. Pitää kuitenkin edelleen muistaa, että kolikolla on toinenkin puoli. Ossin väliaikainen täällä piipahtaminen tipauttaa sitten Kanteen seitsemänneksi pakiksi ja Kalteva ei tällä hetkellä loukkaantumisen takia ole ollenkaan kokooonpanossa. Mihin hänet aikanaan laitetaan, kunhan tervehtyy?

Samaan aikaan kun itketään, että omille junnuille ei anneta mahiksia, vaaditaan kuitenkin lisää pelaajia (tässä tapauksessa puolustajaa). Koittakaa päättää.

Edit.: Vaikka Flintiä lainasin, kirjoituksen kärki ei ole tarkoitettu hänelle.

K

kangaroo

Ilman NHL työsulkua meidän rosteri olisi luultavasti myös näiden nyt "tähtiä, enemmän tähtiä" itkevienkin mielestä varsin hyvin koottu, tai sitten se valittaminen on vain kivaa.

Jaaha. Itselläni ainakaan ei ole tarvetta "itkeä" eikä edes haikailla tähtien perään. Ossista tässä ketjussa nimenomaan on tarkoitus keskustella. Hän on "oma poika" ja olisi sopinut hiukan ruipeloon pakistoomme kuin nenä päähän. Tai ilman työsulkua joku muu vastaavan tyyppinen puolustaja.

Kritisointi ei ole kivaa, mutta se on usein tarpeellista. Voihan asiat tietysti niinkin nähdä, että kaikki on aina helvetin hyvin tai vielä paremmin. Se on näkijästä kiinni. Kiitos ja anteeksi.

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Kentällä surffailevista kallispalkkaisista "ulkopuolisista" tyyliin Tommi Turunen on päästy eroon ja joukkue on Jokeritaustaisenpi kuin piiiiiiiiitkään aikaan ja silti mikään ei tunnu meillä taaskaan olevan hyvin.

Voi kun saisi ymmärtämään. En puhu omasta puolestani vaan faktojen perusteella ja tästä jauhoin muistaakseni jo viime kaudella. Säästetään pelaajahankinnoissa, joka johtaa ns. suurten massojen ja sponssien häviämiseen, joka johtaa rahojen vähenemiseen, joka johtaa lisäsäästöihin, joka johtaa katsojien vähenemiseen, joka johtaa....
Tuntuu välillä, että täällä tuijotetaan omaa napaa eikä huomata mitä ympärillä tapahtuu. JOS Jokerit saisi katsomoihin lisää jengiä nykymenolla, niin en todellakaan valittaisi. Silloinhan tilanne olisi ihanteellinen; hyvä joukkue ja paljon katsojia. Henk. koht olen tyytyväinen joukkueeseen, mutta sillä vaan ei ole hevon v-tun väliä. Suuret massat määräävät menestyykö joukkue jatkossa taloudellisesti. Tämä ikävä totuus pitäisi jo tajuta. Ruotsissa tämä on jostain syystä tajuttu.

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Tässä vaiheessa kautta ei pitäisikään olla ongelmia. Palkintosijoitukset jaetaan keväämmällä. Jokeripakka toimii hyvin, toimiiko koko kauden, toivottavasti. Kuitenkin puolustuspää näyttää kapealta. Tässä en kritisoi pelaajia vaan ns. backuppia. Eli miten käy jos runkomiehistöstä 2-3 puolustajaa polilla. Isot pelit edessä kyllä se Ossi mukaan mahtuu. Pelaajilla usein joitain pikkuvammoja, jotka olisi hyvä hoidattaa kuntoon

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Target
Kuitenkin puolustuspää näyttää kapealta. Tässä en kritisoi pelaajia vaan ns. backuppia. Eli miten käy jos runkomiehistöstä 2-3 puolustajaa polilla.

Kankaanperä - Järventie
Lepistö - Martikainen
Kantee - Latvala
Kalteva - Jalkanen
Konttinen

Jos tuosta 2-3 kolme runkopakkia loukkaantuu, tilanne näyttää huonommalta. Onneksi muilla joukkueilla ei tällaisia ongelmia ole, vaan jokainen on varautunut siihen, että 2-3 runkopakkia voi loukkaantua. HIFK:n puolustus ei heikkene tietenkään yhtään, vaikka Karalahti, Söderholm ja Z loukkaantuisivat. Heillähän on varmasti siihenkin varauduttu.

Edelleen toistan saman kysymyksen, eli millä Kanteelle ja Kaltevalle taataan peliaikaa, jos tuohon aletaan hankkia backuppeja?

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti cobol
Mun fanius ei ole tuuliviirimäistä. Ei ole ollut koskaan 30 vuoden aikana. Niinpä mun mielestä Virmanen ei vieläkään osaa koota joukkuetta oikein, vaikka olen häntä kovasti kehunut Metron ja Thomaksen soppareista. Kehunut jopa niin paljon, että mainostin eilen Virmasta S/M-liigan parhaiten onnistuneeksi toimariksi ulkomaalaisten vahvistusten hankintojen suhteen viime kausina.

Meitä faneja on kaikenlaisia. Minä näen ongelmia puolustuksen materiaalissa silloinkin kun johdetaan sarjaa. Ihan samasta asiasta kirjoitin viime kaudella kun johdettiin sarjaa ennen joulua.

No en kai ole epäillytkään sun tai kenenkään muunkaan Jokeri-kannattajan vilpittömyytä tai Jokereiden puolelle olemista. Jokerit on varmasti meidän kaikkien juttu, mutta suhtautumisessa meillä tuntuu olevan jonkin verran eroja.

Myös minä, vaikka periaatteessa suhtaudun positiivisesti Jokereiden tän kauden rosteriin, olen nähnyt että meidän puolustus ei ole erityisen fyysinen eikä meidän joukkue ole kokonaisuutenakaan myöskään mikään suuren suuri fyysinen pelote vaikka muutamia alan miehiä meiltä tarvittaessa löytyykin. Ja myös minun mielestä Jokereiden tämänkin kauden joukkueen olisi voinut rakentaa vieläkin paremmin vaikka suuren suuria puutteita en joukkueessa nyt näekään. Ja myös minulle kelpaisi että meidän puolustukseen saataisiin yksi huippupakki lisää, mieluiten Ossi Väänänen.

Viestin lähetti PeteX
Tuntuu välillä, että täällä tuijotetaan omaa napaa eikä huomata mitä ympärillä tapahtuu. JOS Jokerit saisi katsomoihin lisää jengiä nykymenolla, niin en todellakaan valittaisi. Silloinhan tilanne olisi ihanteellinen; hyvä joukkue ja paljon katsojia. Henk. koht olen tyytyväinen joukkueeseen, mutta sillä vaan ei ole hevon v-tun väliä. Suuret massat määräävät menestyykö joukkue jatkossa taloudellisesti. Tämä ikävä totuus pitäisi jo tajuta. Ruotsissa tämä on jostain syystä tajuttu.

Sen näkee sitten kun NHL työsulku päättyy kuinka hyvin Ruotsissa kaikki otettiin huomioon, kuinka hyvin esimerkiksi MoDon joukkue jatkaa kun NHL miehet lähtevät ja kuinka ruotsalainen yleisö suhtautuu (koko Elitserienin mittakaavassa) kun joukkueiden tähdet lähtevät suurin joukoin takaisin varsinaisiin töihinsä. Ja vielä myöhemmin selviää kuinka hyvin Ruotsissa osattiin mitoittaa hankinnat joukkueiden rahavaroihin.

Ja mitä tulee Jokereiden katsojamääriin niin vaikka ne onkin olleet alle tavoitteen niin siitä huolimatta ne ovat SM-liigan mittakaavassa aivan kärkipäätä. Ongelmia on mutta niitä ei ole vain Jokereilla vaan ne koskee koko SM-liigaa.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ja mitä tulee Jokereiden katsojamääriin niin vaikka ne onkin olleet alle tavoitteen niin siitä huolimatta ne ovat SM-liigan mittakaavassa aivan kärkipäätä. Ongelmia on mutta niitä ei ole vain Jokereilla vaan ne koskee koko SM-liigaa.

Vaikka asia ei tähän ketjuun kuulukaan, heitän sellaisen toteamuksen, että juuri Jokerit oli vuosikausia yksi niistä vetureista, jotka vetivät maakunnissa isoja katsojamääriä. Mun mielestä jokainen liiga (NHL, S/M-liiga jne) tarvitsee tällaisia isoa ja marginaalista yleisöä kiinnostavia vetureita. Jokerit ei enää ole sellainen ja juuri tämä heijastuu Jokereiden omiin ja liigan kokonaiskatsojamääriin.

PeteX:n kanssa olen pitkälti samaa mieltä. Kun on kerran rakennettu hulppean kallis Areena yrityskäyttöön klubeineen ja aitioineen, kyllä rosterin pitää sitten yritysvieraitakin kiinnostaa. Nyt ei kiinnosta, ei ole kiinnostanut muutamaan kauteen. Se näkyy tyhjinä paikkoina katsomoissa ja liigan alhaisimpana todellisena käyttöasteena.

Edit: tällä nykyjoukkueella voitaisiin hyvin pelata Nordiksella. Tunnelma olisi paljon parempi ja Jokereillekin olisi henkisesti nautittavampaa pelata lähes täyden hallin huutaessa kuin nykyisen noin 5 500 katsojan istuessa vaisuina lähes 14 000 katsojan hallissa.

Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti cobol
PeteX:n kanssa olen pitkälti samaa mieltä. Kun on kerran rakennettu hulppean kallis Areena yrityskäyttöön klubeineen ja aitioineen, kyllä rosterin pitää sitten yritysvieraitakin kiinnostaa. Nyt ei kiinnosta, ei ole kiinnostanut muutamaan kauteen.

Ei niille yritysvieraille ole ikinä ollut se jääkiekko tai joukkueet kentälla se pääasia, tuskin ne osaavat edes nimetä viittä pelaajaa molemmista joukkueista.

JsL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks
Viestin lähetti Panzerfaust
Mutta jos tarkoitit kysymyksellä ihmetellä, miksi sitten pidän Ossia huomattavasti parempia pakkeja myös varmasti kalliimpina, niin en voi kuin heittää vastakysymyksen: Miksi tälläinen oletettu huippupakki haluaisi, tai edes pystyisi, sitoutua halvemmilla vakuutusmaksuilla Jokereihin kuin Ossi Väänänen?

En ihmetellyt, miksi pidät kalliimpina, koska varmasti ovatkin. Eikä kysymys ollut myöskään huippupakin sitoutumisesta halvemmalla Jokereihin, vaan kyse oli lisäeurojen laittamisesta kehiin, jotta saisitte sen huippupakin.

Se on sitten kokonaan toinen juttu, että haluaako huippupakit tänne. Z halusi, mutta miten muut.

Nyt teillä on näköjään fyrkat loppu, joten ei ilmeisesti laiteta euroja haisemaan. :)

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ei niille yritysvieraille ole ikinä ollut se jääkiekko tai joukkueet kentälla se pääasia, tuskin ne osaavat edes nimetä viittä pelaajaa molemmista joukkueista.

Olet väärässä. Mä olen jutellut useinkin niiden kanssa ja eihän ne usein tiedä edes sitä, mitkä joukkueet Areenalla pelaavat - saati että osaisivat pelaajia nimetä :)

Huomaa nyt se, että minä en puolustele yritysvieraiden läsnäolon tärkeyttä Jokereiden katsomoissa. Minä vain kerroin sen, minkä takia Areena on rakennettu (= yriysvieraille, jotta Hjallis voisi tehdä rahaa) ja miksi se on puolityhjänä otteluissa.

Me voitaisiin flintstonen ja kaikkien muidenkin Jokereiden hc-fanien kanssa mennä vaikka Myllypuron jäähalliin katsomaan Jokereiden otteluita. Sieltähän esimerkiksi kapteeni Lindin ura on lähtöisin.

Muro

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Sen näkee sitten kun NHL työsulku päättyy kuinka hyvin Ruotsissa kaikki otettiin huomioon, kuinka hyvin esimerkiksi MoDon joukkue jatkaa kun NHL miehet lähtevät ja kuinka ruotsalainen yleisö suhtautuu (koko Elitserienin mittakaavassa) kun joukkueiden tähdet lähtevät suurin joukoin takaisin varsinaisiin töihinsä. Ja vielä myöhemmin selviää kuinka hyvin Ruotsissa osattiin mitoittaa hankinnat joukkueiden rahavaroihin.

MoDon NHL-pelaajista ainakin Foballa ja Salolla on koko kauden kattava sopimus. Muista en tiedä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy