Teemu Jääskeläinen ja "oma taso"

  • 10 524
  • 28

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
"Eiköhän se Dipin nousu omalla tasolleen tarvi ihan jotain muuta kuin Nickersonia."

Tässä yksi irrallinen kommentti tuolta Matt Nickerson -ketjusta. Vastaavanlaisia on tullut paljon vastaan tämän(kin) kauden aikana. Mikä siis todella on tämä Jääskeläisen "oma taso"? Minun silmiini Dippi on näyttänyt päivästä 1 lähtien perusliigapakilta. Vuosien varrella on kuultu useaan otteeseen Dipin lahjakkuudesta ja potentiaalista. Itse en tällaista potentiaalia ole SM-LIIGAN peliesityksistä koskaan havainnut. Kyllä pelaajan "oma taso" on mielestäni juuri se mitä nähdään silloin kun hän pelaa useamman vuoden ajan samantasoista kiekkoa.

Mielestäni lahjakkuus ja potentiaali näkyy nuorella pelaajalla yleensä yksittäisinä väläytyksinä. Otteet eivät nuorilla yleensä pysy tasaisina ottelusta toiseen eikä edes yksittäisen ottelun sisällä, mutta yksittäiset hienot suoritukset yleensä paljastavat potentiaalin.

Otetaan esimerkiksi Ville Koistinen. Hän joutui SM-liigassa ensimmäistä kertaa kehiin (muistaakseni ensimmäistä) todella kovaan paikkaan. Kyseessä oli Ilves-Tappara -välieräsarjan kolmas ottelu. Joku Ilveksen pakki loukkaantui ja Koistinen tuli kolmannessa erässä hänen tilalleen. (nämä kaikki muistikuvia, tarkkoja faktoja en lähtenyt varmistamaan) Koistinen teki välittömästi pari upeaa suoritusta ja oli mm. jatkoajalla lähellä ratkaista komealla yksilösuorituksella ottelun. Koistisen lopulliseen läpimurtoon meni jonkin verran aikaa, mutta pelaajan potentiaali kävi kyllä hyvin selväksi nimenomaan yksittäisten väläytysten kautta.

Vastaavanlaista vaikutusta en muista koskaan Teemu Jääskeläisen tehneen. Useinhan lupaavan alun jälkeen nuoren pelaajan kehitys saattaa taantua hetkeksi tai mennä jopa taaksepäin. Esimerkiksi Marko Anttila ja Ville Leino tekivät ensimmäisellä liigakaudellaan juuri tällaisia Koistisen tyylisiä yksittäisiä loistavia suorituksia, jotka painuivat mieleen ja joiden ansiosta omissa papereissani molemmat kohosivat todella potentiaalisiksi tuleviksi tähdiksi. Molemmille mahtui kuitenkin väliin yksi todella vaisu kausi, jonka aikana kehitys näytti menevän jopa taaksepäin. Vähän samanlainen oli tilanne myös Pertulla viime vuonna.

Jääskeläisen kohdalla tilanne ei mielestäni ole ollut koskaan tällainenkaan. En ole nähnyt Dipiltä koskaan erityisen mieleenpainuvia väläytyksiä. Olen odottanut Dipistä ok perusliigapakkia ja ihmetellyt millä perusteilla moni niin kovasti on odottanut hänestä liigan parhaimmistoon nousevaa yleispuolustajaa tai jopa kiekollista liideriä.

Yleisön ja ympäristön kovat odotukset voivat tehdä hallaa, varsinkin mikäli ne ovat epärealistisia. Jääskeläinen ei ole mennyt tälläkään kaudella yhtään ainakaan eteenpäin, joten siinä mielessä Dippi on ollut pettymys minullekin, vaikka omat odotukseni ovat koko ajan olleet maltillisempia kuin useimmilla muilla. Vaikka potentiaali ei olisikaan yleisön odotusten mukainen niin jonkinlaista kehitystä olisi voinut odottaa tapahtuvan. Yrittääkö Dippi ympäristön odotusten painostamana ottaa liian suurta roolia eikä keskity pelaamaan omilla perusvahvuuksillaan?

Mitä mieltä ollaan, olenko täysin hajoteillä? Ovatko ilvesläisten odotukset Jääskeläistä kohtaan olleet liian kovia vai onko Dipillä oikeasti piilevää potentiaalia? Onko Jääskeläisen "oma taso" siis todella jotain muuta kuin mitä on nähty vai ovatko kovat odotukset vain pelkkä illuusio?
 

Fordél

Jäsen
Onko Jääskeläisen "oma taso" siis todella jotain muuta kuin mitä on nähty vai ovatko kovat odotukset vain pelkkä illuusio?

Itse tarkoitin Nickerson -ketjussa Jääskeläisen omalla tasolla sitä tasoa, johon hän pystyisi jos olisi fyysisesti (+henkisesti?) liigapelaajan kunnossa. Se taso ei varmasti riitä mihinkään ihmetekoihin, mutta se riittäisi ihan hyvin Ilveksen pakistossa kuuden pelaavan pakin joukkoon tulevilla kausilla. Lajitekniset taidot siis riittäisivät jo nyt, mutta johan tuo ulkoinen olemus näyttää, että fyysinen kunto ja harjoittelumotivaatio ovat kateissa. Pelkillä näillä Jääskeläisen lajiteknisillä taidoilla pärjäisi vielä Mestiksessä ihan mukavasti, mutta liigassa täytyy olla koko paketti kunnossa.
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse tarkoitin Nickerson -ketjussa Jääskeläisen omalla tasolla sitä tasoa, johon hän pystyisi jos olisi fyysisesti (+henkisesti?) liigapelaajan kunnossa. Se taso ei varmasti riitä mihinkään ihmetekoihin, mutta se riittäisi ihan hyvin Ilveksen pakistossa kuuden pelaavan pakin joukkoon tulevilla kausilla. Lajitekniset taidot siis riittäisivät jo nyt, mutta johan tuo ulkoinen olemus näyttää, että fyysinen kunto ja harjoittelumotivaatio ovat kateissa. Pelkillä näillä Jääskeläisen lajiteknisillä taidoilla pärjäisi vielä Mestiksessä ihan mukavasti, mutta liigassa täytyy olla koko paketti kunnossa.

Totta ja ymmärsin kyllä, että juuri tuota lähinnä tarkoitit alkuperäisessä viestissäsi. Sinun kommenttisi oli vain yksi esimerkki, jonka innoittamana satuin kirjoittamaan aiheesta. Ymmärtääkseni nämä motivaatio-ongelmat ovat olleet aina Jääskeläisen kohdalla tiedossa. Jos kaveri on perusluonteeltaan hieman laiska niin harvoinhan se ainakaan ratkaisevasti muuttuu myöhemmälläkään iällä. Siinä mielessä puhuminen "omasta tasosta", jos joku harjoittelisi samalla raivolla kuin villenieminen, on aika turhaa. Kaikista ei vain yksinkertaisesti ole luonteen puolesta siihen ja sillä selvä. Heikko harjoitusmotivaatio on osa sitä "omaa tasoa" eikä mikään jossain vaiheessa realisoituva piilevä potentiaali.
 

ipamies#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Prague Rangers
Yrittääkö Dippi ympäristön odotusten painostamana ottaa liian suurta roolia eikä keskity pelaamaan omilla perusvahvuuksillaan?

Mitä mieltä ollaan, olenko täysin hajoteillä?

Olet Sinä jossain määrin hakoteillä. On näistä asioista netissäkin jauhettu jo aikaisemmin...

Et ilmiselvästi tunne Dippi Jääskeläistä persoonana, sillä ulkopuolinen paine ei ole alkuunkaan niitä motivaattoreita, jotka liikuttavat hänen maailmaansa.

Samanaikaisesti et ole osannut panna merkille Teemu Jääskeläisen lajiteknistä lahjakkuutta ja kykyä lukea peliä. Hänen osaamisensa ei ole koskaan ollut aktiivista tai säihkyvää väläyttelyä, joten vertailukohdat tulee hakea ihan muualta kuin Leinosta ja Koistisesta. Teemu on ollut jo nuoresta pojasta lähtien lajivahva peruspuolustaja, jolle pelin avaaminen ns. "helpolla ensimmäisellä" on vaivatonta. 1 vs 1 -tilanteissa Teemua ei kierretä käytännössä koskaan, kun mies on niin taitava luistimilla ja osaa sijoittua järkevästi.

Pelaamisen ongelmat ovat siinä, että miehelle niin kaukalossa kuin sen ulkopuolella luonteenomainen flegmaattisuus vie ajoittain siinä määrin voiton, että se "pikkuhorrros", jonka vallitessa Dippi on laatupelaaja, vaihtuu täydeksi kaamokseksi, jolloin vahva mies kaatuilee oman molarin syliin ja uinuu hyökkäyssinisellä.

Jos Teemulla olisi yhtään räväkkyyttä otteissaan, hän pelaisi NHL:ssä. Verrattuna esimerkiksi Joni Pitkäseen, ainoa lajitekninen asia, jossa Joni on Dippiä selkeästi edellä on teränkäyttö. Muilta osin Dipin vahvuudet ovat hyvin pitkälti yhtenevät oululaiseen ikätoveriinsa; luonnonvahvoja, pelitaitavia kavereita. Näiden asioiden vatvominen vuodesta toiseen on kuitenkin turhaa, sillä Teemu ei luonteelleen mitään mahda ja ainakin minä olen jo menettänyt toivoni siitä, että aikuinen mies yksi kaunis aamu heräisi kuin uudesti syntyneenä.

Itse asiassa Teemun joukkuetoveritkin ovat ajoittain yrittäneet potkia mieheen vauhtia. On joku ehdottanut jopa maisemanvaihtoa, jotta pidetty mies saisi uuden startin paikallaan polkevalle uralleen. Vastaukseksi tuli mutinaa: "Mmm.. kuka mut sit hakis reeneihi...?"

Edes Matt Nickersonin kaltainen energiapommi ei ole mikään autuaaksi tekevä asia, kun mietitään, millä Teemusta loihtisi supermotivoituneen huippu-urheilijan, mutta Matt voisi olla tekijä, joka nostaa Teemun vireystilan edes tasolle, jolla pelatessaan mies on jälleen Ilves-pakiston eliittiä. Kuten todettua, parhaat kautensa Dippi on joka tapauksessa esittänyt ympäristössä, jossa yliaktiivinen pakkikaveri pitää kuin väkisin kiireisenä.
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olet Sinä jossain määrin hakoteillä. On näistä asioista netissäkin jauhettu jo aikaisemmin...

Et ilmiselvästi tunne Dippi Jääskeläistä persoonana, sillä ulkopuolinen paine ei ole alkuunkaan niitä motivaattoreita, jotka liikuttavat hänen maailmaansa.

Samanaikaisesti et ole osannut panna merkille Teemu Jääskeläisen lajiteknistä lahjakkuutta ja kykyä lukea peliä. Hänen osaamisensa ei ole koskaan ollut aktiivista tai säihkyvää väläyttelyä, joten vertailukohdat tulee hakea ihan muualta kuin Leinosta ja Koistisesta. Teemu on ollut jo nuoresta pojasta lähtien lajivahva peruspuolustaja, jolle pelin avaaminen ns. "helpolla ensimmäisellä" on vaivatonta. 1 vs 1 -tilanteissa Teemua ei kierretä käytännössä koskaan, kun mies on niin taitava luistimilla ja osaa sijoittua järkevästi.

En todellakaan tunne Dipin persoonaa muuta kuin näillä palstoilla kerrottujen tietojen perusteella. Tuo arvailu paineiden ottamisesta osui siis varmaankin metsään.

Siinä olet oikeassa, etten koskaan ole tunnistanut lajiteknistä lahjakkuutta Jääskeläisessä, mikäli tarkoitat tällä nimenomaan hyökkäyspään avuja. Mielestäni Dipin vahvuudet ovat aina olleet puolustuspelissä ja juuri sen takia olen hänestä nimenomaan peruspakkia liigaan odottanutkin, en sen enempää. Ymmärtääkseni Jääskeläiseltä on kuitenkin aina odoteltu myös hyökkäyspään läpimurtoa ja tätä puolta odotuksista en ole täysin ymmärtänyt. Dipiltä kun ei ole koskaan nähty kovinkaan laadukkaita avauksia tai kiekollisia ratkaisuja hyökkäyspäässä. Laukauskaan ei millään tavalla häikäise.

En näe kovinkaan huikeaksi asiaksi sitä, ettei puolustajaa kierretä 1 vs 1 tilanteissa "käytännössä koskaan" (olen kyllä tätäkin nähnyt Jääskeläisen kohdalla). Mielestäni kaikkien puolustajien perusominaisuuksiin kuuluu nykyään se, että 1 vs 1 tilanteissa hyökkääjä onnistuu ohituksessa vain äärimmäisen harvoin.
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos Teemulla olisi yhtään räväkkyyttä otteissaan, hän pelaisi NHL:ssä. Verrattuna esimerkiksi Joni Pitkäseen, ainoa lajitekninen asia, jossa Joni on Dippiä selkeästi edellä on teränkäyttö. Muilta osin Dipin vahvuudet ovat hyvin pitkälti yhtenevät oululaiseen ikätoveriinsa; luonnonvahvoja, pelitaitavia kavereita. Näiden asioiden vatvominen vuodesta toiseen on kuitenkin turhaa, sillä Teemu ei luonteelleen mitään mahda ja ainakin minä olen jo menettänyt toivoni siitä, että aikuinen mies yksi kaunis aamu heräisi kuin uudesti syntyneenä.

Pakko on vielä puuttua tähän kommenttiin. Vertailu Pitkäseen kuulostaa kyllä aika uskomattomalta verrattuna siihen miten itse on nähnyt kyseisten herrojen pelaavan. Mielestäni ei ole yhtään asiaa, jossa Jääskeläinen olisi lähelläkään Pitkästä kun puhutaan hyökkäyspään ominaisuuksista. Pitkäsen luisteluvoima on aivan eri sfääreissä kuin Jääskeläisellä samoin kuin kyky lukea peliä hyökkäyspäässä. Pitkänen tukee loistavasti hyökkäyksiä olemalla jatkuvassa liikkeessä ja tekemällä nousuja kentän tyhjiin kohtiin. Hyökkäyksen tukemisessa Jääskeläinen on koko lailla vastakohta Pitkäselle.
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pakko kompata joitain kirjoittajia asiassa. Jääskeläinen on mielestäni todella lahjakas nuori pakki, isoksi pelaajaksi liikkuu hyvin ja käsittelee kiekkoa hyvin teknisesti ja kaikki perusasiat on erittäinkin hyvin hanskassa. Se pieni räjähtävyys kaverin otteista kuitenkin puuttuu. Minä miellän Jääskeläisen enemmän kiekolliseksi pakiksi kuin puolustavaksi, toki puolustaakin iso mies osaa.

Olen silti sitä mieltä että maisemanvaihdos tekisi miehelle pelkästään hyvää. Ei ole ollut tällä kaudella niin hyvä kuin viime talvena.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pakko on vielä puuttua tähän kommenttiin. Vertailu Pitkäseen kuulostaa kyllä aika uskomattomalta verrattuna siihen miten itse on nähnyt kyseisten herrojen pelaavan. Mielestäni ei ole yhtään asiaa, jossa Jääskeläinen olisi lähelläkään Pitkästä kun puhutaan hyökkäyspään ominaisuuksista. Pitkäsen luisteluvoima on aivan eri sfääreissä kuin Jääskeläisellä samoin kuin kyky lukea peliä hyökkäyspäässä. Pitkänen tukee loistavasti hyökkäyksiä olemalla jatkuvassa liikkeessä ja tekemällä nousuja kentän tyhjiin kohtiin. Hyökkäyksen tukemisessa Jääskeläinen on koko lailla vastakohta Pitkäselle.

Itse asiassa Jääskeläinen parhaimmillaan tukee listavasti hyökkäystä ja osaa hakeutua vapaaseen paikkaan maalin takanurkalle. Sieltä hän onkin tehnyt suurimman osan maaleistaan. Tämä todistaakin osaltaan hänen hyvää pelinlukutaitoaan.
 

uhmu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jääskeläinen on ihan ok pakki !!!

Pelaaja, joka on osoittatunut liiga tasolla päteväksi. Varmaa on vain kun ipa päästää menee tekee ns. "leinot". Viime ja edelliskauden tehot kertoo keskivertoa paremmasta pakista.

Pelaaja on aina yksilö, jonka kehitykseen vaikuttaa niin moni tekijä, ettei sitä täällä voi analysoida. Esim. Teemu Laine, Vihko, Somervuori, Halh jne.....

Esim-- Niglas Hagman ja Valtteri Filppula osoittaa kun on aikaa rauhassa kehittyä, niin sato korjataan.

uhmu - Teemulle jatkoa, jos Sakke haluaa
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tähän kauteen saakka Dippi on ollut minusta mainio peruspakki enkä ole oikein ymmärtänyt niitä hehkutuksia että miehen pitäisi ottaa askel eteenpäin jne. jolloin luontainen seuraus on, että seuraavaksi hänestä nähdään vain kantapäät. Aiempien kausien Jääskeläisessä saattoi nähdän pitkän uran kotijoukkueessaan tekevän peruspakin, joka laiskanpullealla olemuksellaan voittaa eepimäisesti yleisön puolelleen uransa loppupuolella. Riittävän hyvä liigaan, ei riittävän hyvä pohjoisamerikkaan tai rahakentille.

Kuluvan kauden ailahtelu on kuitenkin saanut reivaamaan odotukset paljon alemmas. Ehkä edessä on sittenkin alavireinen kiertomatka muihin seuroihin a la Niinimäki.
 

Immortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen ja Robbien jengit
Teemu Jääskeläisen ura on alamäessä, joka ei Ilveksessä oikene. Säälittävä läski, josta puhuminen ammattiurheilijana on oikeiden urheilijoiden pilkkaamista. Potentiaalia oli/on, mutta henkiset ominaisuudet eivät riitä.

Ulos tämän kauden jälkeen, kiitos. Tai jo nyt tammikuulla jos vaihtokauppaa syntyy.
 

Becks

Jäsen
Teemu Jääskeläisen ura on alamäessä, joka ei Ilveksessä oikene. Säälittävä läski, josta puhuminen ammattiurheilijana on oikeiden urheilijoiden pilkkaamista. Potentiaalia oli/on, mutta henkiset ominaisuudet eivät riitä.

Ulos tämän kauden jälkeen, kiitos. Tai jo nyt tammikuulla jos vaihtokauppaa syntyy.
Immortal, otetaanko treffit hallilla ja keskustellaan asiasta? Läskiksi sanominen on kyllä kovan miehen puhetta. Montako pistettä olet itse tehnyt Liigassa? Tai Suomi-Sarjassa?

Niin, arvasinkin ettet yhtään. Nimimerkin taakse on helppo piiloutua.
 

Teamplayer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Teemu Jääskeläisen ura on alamäessä, joka ei Ilveksessä oikene. Säälittävä läski, josta puhuminen ammattiurheilijana on oikeiden urheilijoiden pilkkaamista. Potentiaalia oli/on, mutta henkiset ominaisuudet eivät riitä.

Ulos tämän kauden jälkeen, kiitos. Tai jo nyt tammikuulla jos vaihtokauppaa syntyy.

Aivan pakko kyllä tarttua tähän. Onko mielestäsi fiksua ja aikuismaista puhetta? Jääskeläinen olisi kyllä kiinnitettävä Ilvekseen pitkän ajan runkopelaajaksi. Miettikääpä jos Dippi saisi muutamia kiloja karistettua ja siinä samassa pelityyliään sähäkämmäksi ja liikkuvammaksi. Sitä Jääskeläistä et varmasti haluaisi muualle. Toki sitä voi mietiskellä, että tapahtuuko moinen "terävöityminen" ilman esim. maisemanvaihtoa, mutta joka tapauksessa pitäisin mieluusti runkopelaajistossa.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Immortal, otetaanko treffit hallilla ja keskustellaan asiasta? Läskiksi sanominen on kyllä kovan miehen puhetta. Montako pistettä olet itse tehnyt Liigassa? Tai Suomi-Sarjassa?

Niin, arvasinkin ettet yhtään. Nimimerkin taakse on helppo piiloutua.

Tämä on ehkä väsynein viesti tälle palstalle koskaan.

Montako elokuvaa sinä olet tehnyt? Voitko siis arvostella jotain elokuvaa, jos et ole tehnyt yhtään?

Voin lyödä vetoa, että nimimerkki Immortal tekee missä tahansa kuntotestissä paremman tuloksen kuin Teemu Jääskeläinen. Ja veikkaisin, että vain toinen kutsuu itseään ammattilaisurheilijaksi.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Saaks mää tuoda makkarat ja sinapin hallin taakse koska itse myös allekirjoitan Immortalin kirjoituksen täysin?

Voi kun Teemulla olisikin ollut pääkoppa kunnossa ja olisi oikeasti ammattiurheilija jota kiinnostaa treenata täysillä, mies olisi tällä hetkellä jossain aivan muualla kuin Tampereen Ilveksessä. Sääli vaan että Sakke peluuttaa väkisin omaa scouttaustaan, itse näkisin ennemmin siellä minne mies kuuluu, eli McDonaldsissa.
 
Viimeksi muokattu:

Atte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves ja Tampere United
Immortal, otetaanko treffit hallilla ja keskustellaan asiasta? Läskiksi sanominen on kyllä kovan miehen puhetta. Montako pistettä olet itse tehnyt Liigassa? Tai Suomi-Sarjassa?

Niin, arvasinkin ettet yhtään. Nimimerkin taakse on helppo piiloutua.

Riittää, että katsot Jääskeläisen poskia niin tuo läskiksi kutsuminen oon todistettu. Katso nyt itse kaverin pelaamista niin voit todeta saman kuin me muut: paskassa kunnossa. Väitän etten itsekään häviäisi Jääskekäiselle missään voimaliikkeessä saatika pispalan portaissa. Ja minä en nimitä itseäni ammattiurheilijaksi.

Ja kyse oli siis siitä, että Jääskeläinen on ylipainoinen ja huonossa kunnossa, ei siis siitä, että Immortal olisi parempi jääkiekkoilija kuin Teemu. Tuo kommenttisi oli siis täysin asian vierestä.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Riittää, että katsot Jääskeläisen poskia niin tuo läskiksi kutsuminen oon todistettu.

Helvetin huono perustelu. Entinen tyttöystäväni oli kolmevitosenakin niin hemmetin pyöreäposkinen, että luut vain kropassa paistoivat. Sinun kannattaisi lukea siellä koulussa vähän ihmisen anatomiaa, etten nolaisi itseäsi noin totaalisesti.

Kevin Kanteen posket ovat muuten samaa luokkaa, kuin Jääskeläiselläkin ja pituus/paino suhde on myös koko lailla sama. Onko hänkin läski?
 

Atte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves ja Tampere United
Helvetin huono perustelu. Entinen tyttöystäväni oli kolmevitosenakin niin hemmetin pyöreäposkinen, että luut vain kropassa paistoivat. Sinun kannattaisi lukea siellä koulussa vähän ihmisen anatomiaa, etten nolaisi itseäsi noin totaalisesti.

Kevin Kanteen posket ovat muuten samaa luokkaa, kuin Jääskeläiselläkin ja pituus/paino suhde on myös koko lailla sama. Onko hänkin läski?


Sori! Oikeustieteellisessä ei nykyään opeteta ihmisen anatomiaa joten saattoi mennä väärinkin tuo ylipainon todistelu pulleilla kasvoilla. Mutta ymmärsitkö sinä alkuunkaan pointtiani. Kaveri on ylipainoisen ja huonokuntoisen oloinen kentälläkin ja kyllä kasvoista voi monesti lukea kehon koostumusta, vai väitätkö, että esim. kolmoisleuka saattaa syntyä henkilölle jolla ei ole ylimääräistä rasvaa kehossaan.

Ehkä kannattaisi miettiä, mikä pointti toisella on ollut eikä jauhaa tyhjästä asian vierestä.
 

Immortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen ja Robbien jengit
Aivan pakko kyllä tarttua tähän. Onko mielestäsi fiksua ja aikuismaista puhetta? Jääskeläinen olisi kyllä kiinnitettävä Ilvekseen pitkän ajan runkopelaajaksi. Miettikääpä jos Dippi saisi muutamia kiloja karistettua ja siinä samassa pelityyliään sähäkämmäksi ja liikkuvammaksi. Sitä Jääskeläistä et varmasti haluaisi muualle. Toki sitä voi mietiskellä, että tapahtuuko moinen "terävöityminen" ilman esim. maisemanvaihtoa, mutta joka tapauksessa pitäisin mieluusti runkopelaajistossa.

Välillä pitää kärjistää rajusti, että sanoma menee perille. Dipin sähäköitymistä ja terävöitymistä ja ammattimaistumista on odotettu ja toivottu jo vuosia. Mikään ei viittaa siihen, että Ilveksessä näin tapahtuisi.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Dipin sähäköitymistä ja terävöitymistä ja ammattimaistumista on odotettu ja toivottu jo vuosia. Mikään ei viittaa siihen, että Ilveksessä näin tapahtuisi.
Totta, tosin viime kauden aikana pääsin kerran kokemaan valaistuksen "miehen uudessa ammattimaisuudessa" - varmaan monen muun tavoin. Pietilän tultua marraskuussa Ilveksen penkin taakse, Dippi pelasi tammikuussa erittäin tehokkaasti koko kuukauden (4+4 pistettä ja pari voittomaalia). Lentokeli ei kuitenkaan jatkunut (tietenkään) tämän jälkeen yhtä hyvänä, mutta hän teki viime kaudella pitkälle juuri hyvän kevätkauden ansiosta uransa selkeästi parhaat pisteet ja hinasi itsensä parinkymmenen pisteen paikkeille.

Näin ollen minulla oli oikeasti uskoa viime kauden jälkeen siihen, että Jääskeläisen kehitys olisi nousujohteista Ilveksessäkin. Tämä positiivinen pilvi taivaalla siitäkin huolimatta, että hänen terävöitymistä ja oikean ammattimaisuuden löytymistä on tässä jo odoteltu kohta kuusi-seitsemän vuotta. Tällä kaudella olen palannut rakentamistani pilvilinnoista kuitenkin takaisin maan pinnalle. Ei hänestä ole sittenkään kaivettavissa oikeaa urheilijaa, vaikka penkin takana olisi Scotty Bowman.

Jääskeläisen tapaus osoittaa jälleen sen mielestäni kaikkein turhauttavimman piirteen jääkiekkoilijassa / urheilijassa. Mikään ei näin fanin näkökulmasta nimittäin ärsytä (ainakaan minua) yhtä paljon kuin urheilija, jolla kyllä riittäisi kykyjä, mutta joka pilaa kaiken olemalla "tämän joukkueen uusi Uuno". No, edelleen Dippi on kelvollinen puolustaja liigaan, mutta kun hänellä olisi oikeasti lahjoja hinata itsensä kärkipakkien joukkoon. Ja tämä hinaaminen onnistuisi vain, jos mies saisi kevyemmän taakan hinattavakseen.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sori! Oikeustieteellisessä ei nykyään opeteta ihmisen anatomiaa joten saattoi mennä väärinkin tuo ylipainon todistelu pulleilla kasvoilla. Mutta ymmärsitkö sinä alkuunkaan pointtiani. Kaveri on ylipainoisen ja huonokuntoisen oloinen kentälläkin ja kyllä kasvoista voi monesti lukea kehon koostumusta, vai väitätkö, että esim. kolmoisleuka saattaa syntyä henkilölle jolla ei ole ylimääräistä rasvaa kehossaan.

Ehkä kannattaisi miettiä, mikä pointti toisella on ollut eikä jauhaa tyhjästä asian vierestä.

Ehkä sinun oikein tulevana juristina kannattaisi opetella perustelemaan asiat niin, ettei vastapuoli naura sinua salista pihalle. Siinä on sinulle pointtia.

"Tulevana juristina" sinun pitäisi siis ymmärtää, että jos ottaa kantaa asiaan, niin pitää tehdä hieman taustatutkimusta, ettei nolaa itseään. Mitä tuumaat Kanteesta? Onko hän läski? Et vastannut tuohon mitenkään.

Jääskeläisen kykyjä ja esityksiä voit siis arvostella vapaasti, mutta miksi sorrut tuollaiseen lapselliseen uhoon ja oman egon kohotteluun?
 

Mad Dog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei muuten tee. Yksi käsittämättömimmistä asioista Teemu Jääskeläisessä on se, että äijän fyysinen ja motorinen lahjakkuus on ns. jotain muuta. Näinpä Dippi pistelee esim. loikkatesteissä suurimman osan SM-liigakiekkoilijoista nippuun, vaikka antaa painoindeksissä ja rasvaprosentissa kerrassaan mojovasti tasoitusta.

Kiintoisa fakta.

Sitäpä ei ainakaan Jääkiekkolehden työryhmä näy tietävän (tai uskovan) - lainaanpa uusinta numeroa:

"JÄÄSKELÄINEN

Yksi SM-liigan huonokuntoisimmista pelaajista."
 

Atte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves ja Tampere United
Ehkä sinun oikein tulevana juristina kannattaisi opetella perustelemaan asiat niin, ettei vastapuoli naura sinua salista pihalle. Siinä on sinulle pointtia.

"Tulevana juristina" sinun pitäisi siis ymmärtää, että jos ottaa kantaa asiaan, niin pitää tehdä hieman taustatutkimusta, ettei nolaa itseään. Mitä tuumaat Kanteesta? Onko hän läski? Et vastannut tuohon mitenkään.

Jääskeläisen kykyjä ja esityksiä voit siis arvostella vapaasti, mutta miksi sorrut tuollaiseen lapselliseen uhoon ja oman egon kohotteluun?

Mitä muuta taustatutkimusta tässä tarvitsee tehdä kuin ottaa silmä käteen ja seurata Jääskeläisen otteita ja huomata, että luistin ei kulje. Tällöin on syytä epäillä, että kunto on huono, kun kaverin ulkoinen olemus viittaa ylipainoon. Korostan siis, että henkilön kasvoista voi päätellä kehon koostumusta ja Teemun pyöreiden poskien lisäksi voi huomata leuan alla roikkuvan kaksoisleuan. Tällöin on perusteltua todeta, että kaveri ei näytä huippu-urheilijalta.

Kevin Kanteesta en ole puhunut sanaakaan, mutta katso kaveria niin voit todeta, että kehon koostumus on paljolti muuta kuin Teemulla. Selvä urheilija ilman kaksoisleukaa. Se, että painoindeksi on sama näillä herroilla, ei tarkoita, että rasvaa olisi yhtä paljon. Olet varmaan koulussa lukenut, että joillakin ihmisillä painoa kertyy myös lihaksista.

Tämä keskustelu alkaa luisua pikkuhiljaa pois aiheestaan, mutta katsoin aihelliseksi vastata, koska näet tarpeelliseksi hyökätä persoonaani vastaan.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Teemu Jääskeläisen ura on alamäessä, joka ei Ilveksessä oikene. Säälittävä läski, josta puhuminen ammattiurheilijana on oikeiden urheilijoiden pilkkaamista. Potentiaalia oli/on, mutta henkiset ominaisuudet eivät riitä.

Ulos tämän kauden jälkeen, kiitos. Tai jo nyt tammikuulla jos vaihtokauppaa syntyy.

Laittakaa Jääskeläinen tulemaan Helsingin junalla ja lähettäkää Pentille faxia, niin eiköhän ala tapahtumaan. Vaihdossa annetaan kaksi kovaa K:ta, herrat Korhonen ja Kovanen.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mitä muuta taustatutkimusta tässä tarvitsee tehdä kuin ottaa silmä käteen ja seurata Jääskeläisen otteita ja huomata, että luistin ei kulje. Tällöin on syytä epäillä, että kunto on huono, kun kaverin ulkoinen olemus viittaa ylipainoon. Korostan siis, että henkilön kasvoista voi päätellä kehon koostumusta ja Teemun pyöreiden poskien lisäksi voi huomata leuan alla roikkuvan kaksoisleuan. Tällöin on perusteltua todeta, että kaveri ei näytä huippu-urheilijalta.

Kevin Kanteesta en ole puhunut sanaakaan, mutta katso kaveria niin voit todeta, että kehon koostumus on paljolti muuta kuin Teemulla. Selvä urheilija ilman kaksoisleukaa. Se, että painoindeksi on sama näillä herroilla, ei tarkoita, että rasvaa olisi yhtä paljon. Olet varmaan koulussa lukenut, että joillakin ihmisillä painoa kertyy myös lihaksista.

Tämä keskustelu alkaa luisua pikkuhiljaa pois aiheestaan, mutta katsoin aihelliseksi vastata, koska näet tarpeelliseksi hyökätä persoonaani vastaan.


Selityksiä ja taas selityksiä ilman mitään faktaa, minkä pohjalta tämä väitteesi:

Riittää, että katsot Jääskeläisen poskia niin tuo läskiksi kutsuminen oon todistettu.

tulisi todistettua paikkansa pitäväksi.

Tässä sinulle hieman faktatietoa, jolla pärjäät yläasteen väittelytilaisuudessa:

- Ei Jääskeläisen poskien ja läskiyden yhteys näy pelinopeudesta
_ Kanteella on samanlaiset pulloposket, kuin Jääskeläiselläkin
_ Kasvoista on mahdollista päätellä kehon koostumusta, mutta kasvot eivät ole lähellekkään aina kerro sitä.
_ Tuo sinun "läski" kielenkäyttösi todistaa, että oikeustieteeliseen et voi edes pyrkiä vielä moneen vuoteen. Läskiksi nimittely on hyvin sinun ikäluokkaasi sopivaa lapsellista nimittelyä.
- Jääskeläisellä on urheilijaksi varmaan suhteellisen korkea rasvaprosentti, mutta niin on ollut monella menestyneelläkin urheilijalla (esim Jutila).

Lopetan tämän lapsellisen kinan tähän, vaikka seuraavalla kerralla olisit jo Korkeimman oikeuden presidentti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös