Rick Nashin tapaus ja Team Canada..
En ole ehtinyt katsomaan kisoja tänä vuonna ollenkaan - toisaalta ei voisi vähempää kiinnostaa - mutta kun kuulin Ruotsin liiton valittaneen siitä, että Kanadan nuori Rick Nash oli töninyt tuomareita Ruotsi-pelin loppuhetkillä ajattelin, että here we go again, taas svedupellet yrittämässä kujeitaan, tällä kertaa tietenkin yrittävät saada maailman parhaan nuoren kiekkoilijan pois pelistä.
Mutta sitten näin tapauksen nauhalta ja olin ihmeissäni, koska tuomarit päätivät jättää Nashin kokonaan rankaisematta täysin selvästä tuomarin koukkaamisesta mailalla ja linjamiehen tönimisestä käsin. Tuomarit pitivät tilannetta vahinkona ja ymmärrän kuinka itse tilanteessa se siltä saattoi tuntua, mutta kun tilanteen katsoo jälkikäteen ei ole epäselvyyttä siitä, että Nash menetti hermonsa tuomareihin - mikä sinänsä on ymmärrettävää MM-turnauksen tuomaritaso on yleensä aivan sanotaanko "vaihteleva" NHL-pelaajan silmissä - mutta silti tapaus oli aivan selvä pelikiellon paikka. NHL:ssä 5-10 peliä aivan varmasti, tuomareihin ei kosketa.
Tarvitseeko tämä vesitetty "MM"-turnamentti niin paljon nuorta supertähteä ettei rangaistusta annettu vai olivatko tuomarit todella sitä mieltä että parempi antaa armon käydä oikeudesta...taidan olla ensimmäistä kertaa elämässäni ruotsalaisten kanssa samaa mieltä missään asiassa, heh.
Muuten Kanadan peli ei näytä ollenkaan hyvältä sen perusteella mitä olen nähnyt. Tähän turnamenttiin ei tulla voittamaan b-porukalla miehillä, joista suurin osa ei ole edes pelannut koko kaudella. Jääkiekon kotimaan miesten on parannettava peliään huomattavasti päivän Ukraina-pelistä jos mielivät mitaleille.